Pozor! Ovira na cesti
Pretekli ponedeljek se je v galeriji Kamera Kina Šiška zgodila otvoritev razstave Tima Topića z naslovom Algoritmija. Izhodišče razstave je bil istoimenski zin, s katerim je Topić zmagal na natečaju galerije DobraVaga, ki ga predstavi kuratorka Maša Žekš.
Kot pravi Žekš, posebnih pogojev za prijavo na natečaj ni.
Zakaj pa je letos žirijo prepričal ravno zin Algoritmija ALUO-jevca Topića?
Čeprav je fizični izgled zina še kako pomemben del razstave, pa o njem avtor razmišlja šele po oblikovanju koncepta, na katerem bo umetniško delo sploh temeljilo. Pri Topiću gre za povezavo dveh elementov – psihološkega z estetskim.
Ideja spremembe ustaljenega ritma se na razstavi ne manifestira le v podobah, temveč tudi fizično. Obiskovalka najprej opazi gradbeni oder, ki ga je za namene razstave posodilo in postavilo podjetje Ringer. Več metrov visok oder z rdečimi lesenimi deskami, na katere so položeni tudi zini, obiskovalki zameji in ji obenem narekuje premikanje po sicer odprtem prostoru galerije.
Motivi fizičnih preprek so prisotni tudi v zinu, trije od njih pa se v treh vrstah po pet razprostirajo po edini steni galerije. Pri enem od motivov gre za fotografijo visoke železne ograje, umeščene na sredino posekane žive meje, zraven pa stoji kup betonskih opek.
In res, če se približamo podobam na steni ali prelistamo zin na gradbenem odru, lahko opazimo nove odtenke, ki od daleč niso vidni ravno zaradi tehnike, v kateri je Topić delal.
Odločitev za tehniko sitotiska se, kot pravi Topić, povezuje tudi s samim konceptom razstave. Avtor se namreč navezuje na že omenjeno teorijo gestalt [geštált] emergénce, ki spremembe v okolju razume kot posledico skupne volje neke skupnosti, tudi če so njeni gradniki drugače razmišljujoči. Aritmija v odnosu do algoritma torej ni bila prisotna le v motivih, temveč tudi v postopku izdelave grafik.
Emergenca je tako prisotna v tehniki sitotiska, prostorske intervencije z gradbenim odrom ter motiviko fizičnih preprek. V zinu, vezanem z vrvico, pa lahko obiskovalka opazi še podobe, ki morda namenoma prekinejo ritem.
Če smo prej opazovale podobe ograje, betonskih opek, žive meje in ne nazadnje velikanskega gradbenega odra, ki nedvomno predstavljajo realne fizične ovire, pa nas v zinu zmede črno-bel moški obraz, ki mu iz ust štrli nekaj prežvečenega. Kaj žveči in zakaj ta nenavaden motiv, pojasni Topić.
Kontrolirani narativ ali razstava Algoritmija je v galeriji Kamera Kina Šiška na ogled še do desetega maja.
___
foto: arhiv avtorice prispevka
Dodaj komentar
Komentiraj