Dropsy

Recenzija izdelka
5. 10. 2016 - 7.30

Slab glas se širi v deveto vas. Posebej če je to kričanje nekoga, ki ga zasledujejo sociopatski klovni. Danes imajo klovni dokaj slab renome. V Ameriki poročajo o seriji srhljivih opažanj klovnov, ki stojijo na robovih gozdov, strašijo mimoidoče in s sladkarijami vabijo otroke v neznano. Kmalu pride na velika platna tudi remake Kingovega »IT« z dobro poznanim morilskim klovnom Pennywise. Večina klovnov pa ni takih. Pravzaprav so v glavnem čisto prijazni. Enega od njih, imenovanega Dropsy, bomo v recenziji obravnavali v vlogi protagonista istoimenskega špila.

Dropsy je debelušen in očarljiv klovn, vendar malce mentalno zaostal, a popolnoma nedolžen in čista lepa duša. Kot povračilo za veliko srce, s katerim dobrotljivo razdaja srečo naokoli, mu je narava dala obraz, ki ga lahko ljubi le mama. Nastopa v slikoviti indie pokaži-in-klikni pustolovščini, ki je izšla lansko leto. Izdal ga je Devolver Digital, razvit pa je bil v tandemu studiev Tendershoot in A Jolly Corpse. Prvo, kar opazimo, je, da je celotni grafični dizajn konstruiran, kot da bi bil iz slikanice. Sestavljen je iz svetle in razgibane pikselske grafike, s parodičnimi in odpuljenimi scenskimi odločitvami. Medtem ko pri mnogih istožanrskih videoigrah sčasoma pričnejo dialogi utrujati, tu ni prenasičenosti. Razvijalec se je odločil za posebno smer, kjer ni nobenega tekstovnega sporazumevanja, vse informacije dobimo le s slikovnim materialom, ki se kaže v pogovornih balončkih. Močan vtis pri igranju pustijo vizualne absurdnosti, ki so še potencirane z nekonfliktnim sobivanjem degeneriranih elementov z veselo in toplo naravo klovna in njegovim naivnim optimizmom. Glasbena podlaga se odlično prilagaja dizajnu igre, sklada se z ozadjem, po katerem krevsamo. Glasba je igriva, poskočna, posebej pa se izkaže v sanjskih segmentih, kjer pomaga h kontrastu med srhljivim in ljubkim.

Dropsy si deli žanr s pred časom v Pritiskavcu opisanim Broken Age. Po svojih elementih je čisto klasična point-and-click pustolovščina, v določeni meri še dokaj poenostavljena, saj je večina nalog sestavljena iz linearnega posredovanja predmetov, ki jih najdemo, likom, ki jih potrebujejo. Posebnost Dropsyja je v zgodbeni izvedbi teh igralnih gradnikov. Naš klovn ima le en cilj. Osrečiti vse nečimrne in slabovoljne. To poskuša doseči tako, da z živalskimi prijatelji pomaga komurkoli s čimerkoli. V tem je srce zgodbe.  

Dropsyja je pred začetkom zgodbe igre zadela tragedija. S starši je pred leti nastopal v cirkusu, vse dokler se ni zgodila tragična nezgoda. Med predstavo se požge cirkuški šotor, uniči njihovo imetje in stane nemalo življenj, vključno z Dropsyjevo mamo. Nekaj let pozneje Dropsyja vsako noč preganjajo more, njegov psihološki svet se v sanjah vidno počasi degradira in spreminja v grozečo, peklensko, s krvjo napolnjeno fantazijo. Na koncu ga vedno, preden se zbudi, požre lastno nezavedno. Dropsy ima cel kup nerazrešenih travm in nenagovorjeno in zatrto žalovanje, s katerim se spoprimemo tekom igranja.

V malem mestu, na obrobju katerega Dropsy živi skupaj z očetom, je vedno nekaj čudno in narobe. Dropsy pa vse sprejme s preprostostjo otroka ali bolje rečeno mentalno zaostalega človeka. Dropsyjev poenostavljen in idealiziran pogled na svet vidimo v slikicah nad posteljo, in tu dobimo majhen namig na to, kakšen je svet v njegovih očeh. Objektiven svet, ki ga mi opazujemo in za interakcijo s katerim je Dropsy naš posrednik, je drugačen tistemu, v katerega je Dropsy postavljen v izkustvu. To mu zagotovo pomaga, saj brez običajnega človeškega nelagodja pomaga meščanom, čeprav ga večina ne mara. Dropsy je nekakšna verzija Forresta Gumpa, mi pa sodelujemo na njegovi poti, pri pomoči tistim, ki so polni nerazumevanja, cinizma, mizantropije in skepse. Lahko gremo čez celoten špil v kratkem času, lahko pa se mu posvetimo, poskusimo razrešiti vsako uganko in razveseliti vsakogar, ki ga srečamo, pomagamo vsem malim živalcam in tudi vesoljcem. Dropsy v svoji preprostosti uspe z altruistično pomočjo pokazati, da je prava dobrota oddana brez zahteve po povračilu. Vse počne zaradi početja samega, edino, kar dobi v zameno, je objem, ki ga damo vsakomur, ki mu pomagamo. To je dosežek, s katerim se ponaša naša prijazna pokveka. Srečen je le, ker ga sprejmejo. Liki izražajo človeškost in so navkljub omejeni ekspresiji dobro postvarjeni ter karakterno izdolbljeni. Že samo animacija objema izraža avtentičnost emocij, kakršnih mnogo iger po urah truda ne uspe ustvariti.

Dropsy je več kot vreden igranja navkljub občasnim nejasnim ugankam in grafični podobi, ki bi potrebovala kar nekaj poliranja. Za petindvajset tisočakov kickstarterskega denarja je bil sproduciran odličen izdelek, ki se ga na steamu dobi za desetaka.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness