ART-AREA 238

Oddaja

Naslovna fotografija: Sunčan Stone

S KRITIKO V SMRT - poročilo predavanja kolektiva Smetnjak

V sklopu razstave Večni september se je 9. septembra odvilo predavanje kolektiva Smetnjak, v katerem je ta predstavil svoje delovanje. Kolektiv je vsestranski stroj absurda in zabave, ki mu refleksija lastnih dejanj ne uide. V delovanju prehajajo med področji elektronske glasbe, internetne kulture in kritične teorije, s katerim smetijo oziroma so vsaj smetili klubske prostore K4, širni 'cyber space' in vse, kar je vmes.

Lahko bi rekli, da predavanje nadaljuje tam, kjer razstava Večni september zaključuje, saj je njihovo delovanje že v startu prepleteno z enakimi problemi in vprašanji. Tako ponuja uvid v naravo 'memov', v težave, ki se okoli njih pojavljajo, in v določene strateške ukrepe, ki bi lahko služili kot njihove rešitve. Prisluhnimo:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Kolektiv se je s svojim široko zastavljenim delovanjem gibal med aktualnim, fizičnim prostorom in njegovo virtualno platjo ter hkrati izzival njune mejnice in pogosto spregledane vrednostne asimetrije. Internet je tako s časom prevzemal vse večje mesto in izpodbijal neutemeljeno zahtevo, ki jo nad realnim drži fizično oziroma aktualno:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Internet in mesto, ki ga v njem zaseda 'meme', sta razprla nove možnosti kritike in z njimi tudi nove perspektive v kritični teoriji:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Toda ne brez zadržkov:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Vse povedano pa vpliva tudi na samo formalno raven delovanja kolektiva:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Še več, na njegov obstoj:

/////////////////////////////////////////////////////////

Izjava se nahaja v posnetku oddaje.

////////////////////////////////////////////////////////

Domen Ograjenšek

 

POGOVOR Z BORUTOM PETERLINOM

Boruta Peterlina širša javnost pozna predvsem kot dokumentarnega fotografa, Mladininega kreativnega portretista, iniciatorja in dolgoletnega organizatorja novomeškega festivala Fotopub, mentorja, navdušenega blogerja, motivatorja in še kaj. Po dodobra uhojeni poti dokumentarne fotografije se avtor zadnja tri leta posveča raziskovanju pionirskih fotografskih tehnik in oblikovanju izrazitejšega avtorskega pristopa.

Po lanskoletni oktobrski razstavi Velika depresija v Galeriji Photon se avtor predstavlja z novo razstavo Ostal si del te pokrajine, del njenih bolečin in lepote, ki je trenutno na ogled v Mali Galeriji Cankarjevega doma. Za razliko od vsebinsko bolj poglobljene serije Velika depresija, v kateri je avtor v tehniki mokrega kolodija dokumentiral posledice nedavne gospodarske recesije v okolju rodne Dolenjske, 32 del, razstavljenih v pritličju Cankarjevega doma, v ospredje postavlja različne tehnične postopke, po katerih so fotografije narejene, in ne njihove vsebine. Ta ostaja zvesta tradiciji klasične krajine in v tem smislu ne ponuja nobenih presežkov.  

V nadaljevanju prisluhnite pogovoru z avtorjem, v katerem razloži, zakaj se je odločil za takšen pristop; katere tehnike je mogoče videti na razstavi; o njegovi odločitvi, da se posveti raziskovanju pionirskih fotografskih tehnik; o trendu ponovne obuditve analogne fotografije v sodobni avtorski fotografiji in priljubljenosti analogne estetike na splošno.    

////////////////////////////////////////////////////////////

Intervju se nahaja v posnetku oddaje

///////////////////////////////////////////////////////////

Jasna Jernejšek

 

POGOVOR Z METO KASTELIC, TINO DRČAR, MIHO PERNETOM IN MARKOM KOVAČIČEM

Ob 21. obletnice AKC Metelkova mesto je Galerija Alkatraz skupaj z ustvarjalkami in ustvarjalci AKC Metelkova mesto zasnovala kolektivni projekt Mozaik ustvarjalne Metelkove (MzUM). Eden izmed dogodkov v okvirju projekta je bila tudi razstava Alkatreš v Galeriji Alkatraz.

Povod za pogovor z umetnicami in umetniki, ki so jo ustvarili, so stanje, pogoji ustvarjanja in prihodnost Metelkove mesta. Problematika, ki zaznamuje 21. obletnico, med drugim obsega vprašanje modelov funkcioniranja mikropolitik prostora na AKC Metelkova mesto. Transformacije, ki jih mikropolitike prestajajo, odražajo erozije sprememb v družbi in kulturni politiki. Vdor kapitala, politike, kreativnih in drugih industrij brezkompromisno spreminjajo posameznike, kulturo in prostor, v katerem se razvijajo.

Vsi intervjuvani si, ne glede na različne poglede na snovanje in konceptualizacijo razstave Alkatreš, delijo mnenje, da so spremembe v obstoječih načinih delovanja in funkcioniranja AKC Metelkova mesto nujne. Skvotirati skvot, skvotirati neodvisno kulturo od svoje neodvisnosti, spremeniti aktualni časovno-prostorski kontekst in tako še enkrat začeti boj za javni prostor, ki neprestano išče upor, so samo nekatera izmed vprašanj oziroma kamenčkov v mozaiku, ki ga bomo gradili v prihodnosti.

V nadaljevanju prisluhnite pogovoru z Meto Kastelic, Tino Drčar, Miho Pernetom ter Markom Kovačičem.

////////////////////////////////////////////////////////////

Intervju se nahaja v posnetku oddaje

///////////////////////////////////////////////////////////

Lenka Đorojević

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.