Zakaj Legit shit?

Mnenje, kolumna ali komentar
17. 5. 2017 - 13.00

To smo že razlagali in mnogi niso verjeli. Poskusimo s citatom nekoga, ki združuje avtoriteto teoretske referenčnosti in obenem sprotnega opazovalca. Rastko Močnik v uvodu v svojo Teorijo za politiko, objavljeno leta 2003, tako opiše dogajanje v letih ob osamosvojitvi: »Protisistemska etatizacija, do katere je prišlo v razmeroma kratkem času med 1989 in 1991, je bila do neke mere 'kontrarevolucija od zgoraj'. […] 'Režim', ki je bil poprej antisistemski, je postal prosistemski. Znebil se je socialne odgovornosti, ki je tako ali tako ni bil sposoben udejanjati, in si je namesto množične blaginje priskrbel novo obliko legitimacije: večstrankarski sistem. Pri tem je uspešno prevzel retoriko antisistemskih gibanj, ki pa jo je vpel v nacionalistično ideologijo. Nacionalizem so si sposodili pri kulturniški birokraciji, ki je bila poprej podrejeni partner v režimski koaliciji. Reartikulacija antisistemskih političnih platform v nacionalisitčni program je politično pomenila, da je režim v svoje vrste kooptiral nekdaj podrejene partnerje (kulturniški establišment) in da je dopustil vzpon nekaterih svojih nižjih kadrov, delov uradništva ipd. Te plebejske skupine nekdanjega režima so nastopile z zagrizenim antikomunizmom in so odločilno pripomogle k razkroju že dosežene ravni politične kulture, sčasoma pa tudi k uničenju javnega prostora.«

Redakcija za kulturo in humanistiko Radia Študent je s svojimi prispevki nedavno večkrat odprla problem uničenja javnega prostora, ki se je kazal v primerih »mladih kritičark«, Flisarja, kakor tudi v obravnavi posameznih gledaliških, literarnih in drugih produktov, ki sprožajo silovito reakcijo. Ni naključje, da se to uničenje v največji meri odvija ravno na terenu kulture, saj je kulturniški aparat ključni nosilec ideološke zavesti tega, kar se danes razume kot slovenska državnost. S tega vidika niti ni naključje, da je dotična redakcija najmočnejša kulturna redakcija v državi, da je med najmočnejšimi na prostoru nekdanje Jugoslavije in se brez kakršnegakoli pomisleka lahko postavlja ob bok kulturno naprednim silam na kontinentalnem nivoju. Kakor tudi ni naključje, da njene najbolj vitalne dele tvorijo ravno ljudje, rojeni približno v obdobju, ki ga Močnik markira z dvema letnicama, torej okoli let 1989 in 1991.

To je generacija, ki je uničenje politične kulture in javnega prostora doživela najbolj intenzivno. Birokratski kulturniški aparat jo redno izloča iz programov financiranja simbolne reprodukcije ter njihovo dejavnost izriva v sfere internosti in pokroviteljstva sfere vzgoje mladih kadrov za te iste medije. Pri tem seveda spregledajo, da Radio Študent, če je kdaj bil, danes ni več v obdobju postadolescenčnega eksperimentiranja s subverzijo, ki se nato umiri, nakar so posamezniki pripravljeni na delo v resnih medijih, temveč je medij, ki radikalno prelamlja natanko z izničenjem javnega prostora prek nedoletnosti mreženja in razglašanja liberalnih občih mest. Zato danes prehodi z RŠ na druge medije ne potekajo ravno gladko in zato so prispevki Radia Študent kljub marginaliziranosti včasih tudi glasnejši od ostalih. Še en primer izrivanja je manever uničenja časopisa Tribuna, ki so ga izvedli kulturniški profiterji in ki je del projekta zvajanja kulturniškega aparata na hegemonski spontanizem lokalne izpeljave liberalizma. Gre za generacijo, ki se je rodila v času, ko se je rodil tudi projekt, ki bo to generacijo po eni strani izključil iz javnega življenja, obenem pa jo naredil nenavadno močno.

Kakor opozarja Močnik, je to projekt alternative, ki je na neki točki iz antisistemskega stopila v sistemski režim. Alternativna kultura je v Sloveniji nacionalna kultura. Laibach in stari punkerji so del prešernovske strukture. Visoka kultura je kultura rocka. Vzpostavi se ob osamosvojitvi kot nekaj, kar se distancira od ljudske kulture balkanskega melosa in marginaliziranih skupin. Je antičefurska, kar kompenzira z liberalističnim vključevanjem pojavov hišnega čefurstva in s tem z apropriacijo čefurske subkulture. Tudi apropriacija je način izrivanja. Legit shit je antirockerski, ker je raperski in traperski. Je antinacionalni, ker je čefurski. Nasproti avtenticizma lepih čustev postavlja avtenticizem surove transgresije tistih, ki so toliko getoizirani, da lahko prebitje meja geta in razumnost iščejo samo še z ekscentričnim notranjim prehajanjem meja, z afirmacijo svoje zazankanosti, kot izvaja tudi Jernej Kaluža – kljub določeni že izraženi zadržanosti do tega izvajanja. Nasproti finemu sivemu delovanju elit postavlja grobo balkansko delovanje ŠOU in kampusa. Tudi N’toko, ki je predstavnik istih medijskih in kulturniških elit, je v zadnjem obdobju prebral njihovo logiko in postal diverzant znotraj njihovih vrst. Legit shit je shit, ki je legit, ker je dosleden odgovor in pljunek v obraz hegemoniji liberalne nacionalne kulture zadnjih dveh desetletij in pol.

Je tudi pljunek proti tistim silam alternativistične elitistične kulture, ki delujejo znotraj Radia Študent in omenjeno generacijo blokirajo od znotraj. Smešno je redno lajkati objave pomladka založbe Beletrina in sabotirati predvajanje Solange obenem. Smešno je nasprotovati ŠOU in obenem lajkati statuse podmladka Beletrine, ki je skupaj s ŠOU pokopala Tribuno. Sile starega zahajajo v nerešljiva protislovja. Kot vsak prelom je tudi ta simbolno nasilen in zagotovo ima svoje kolateralne žrtve. Zagotovo je na Radiu Študent veliko starejših sodelavcev, ki razumejo obe plati, in zagotovo je na Radiu Študent prisoten spekter raznovrstnih idej. Ta spekter je mogoče ubraniti samo z omenjenim prelomom.

Nekaj strani po uvodu Močnik opozarja, sklicujoč se na Deborda – spomnimo, da leta 2003 –, da so antisistemski boji prihodnosti predvsem ideološki in kulturni boji, boji za neko zavest, tesno povezani z novimi komunikacijskimi tehnologijami. Legit shit je dogodek, ki simbolizira prvi medijsko organiziran kulturni antisistemski boj na Slovenskem po omenjenem obdobju, ki razume pravila novih oblik komunikacije, moč njegovih nosilcev pa je v tem, da so svojo zanko spoznali tako dobro, da jo lahko presegajo od znotraj, s tem pa odpirajo nepredvidene možnosti delovanja.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

ofak, tole tudi ampak ne samo zarat tagov pričakujem skor enako nestrpno kt event!

Hitro onemogočite komentiranje, vzpostavte safe (no-flight) zone, da ne bo revež triggeran. Nemudoma!

sjasite

A lahko ne serješ že pred oddajo? Potem se pa sprašujete, zakaj brišemo komentarje...

Kako ne srat, če je cel event Legit $hit? ... ne bi blo legit, pa gotovo ne bo tak shit kot ta poskus intelektualizacije sranja lol

Komentarje brišete ker ste twoface doublestandard pičke, quite simple.

To je duh časa. Končno štirje velikani, ki bojo zdraml iz otopelega sna. Btw. začel se je. Zbujanje na polno.Vključno z današnjo glasbeno opremo! Spremenil ste mi lajf pri 40.
Vidmo.

Jaz ne vidim, da bi se moji bratje in sestre trepovci/ke zgražali nad npr. Bitko bandov in njeno kvaliteto, namenom in pripadajočim ji ozadjem. Zakaj torej nekateri, ki jim gre trap oz. L€git $hit v nos, čutijo potrebo po vmešavanju v njegove notranje zadeve oz. evente?

pustite vsakemu svoje, aja pa super odprti termin včeraj, bi komentiral pod oddajo, pa ne gre. Plus tale tekst danes, oboje zelo pomaga pri kontekstualizaciji in razumevanju.

Falk a bi se midva mogoče začela kej družit?

Trap besedilo: Mojčine palačinke: testo
2 dcl mleka
½ dcl radenske
1 jajce
4 zvrhane žlice ostre moke
žlica jogurta ali kisle smetane
olje za peko

nadev
2 veliki žlici medu
2 zvrhani žlici nasekljanih orehov

Govori o nesmiselnosti in ekskluzivnosti slovenske etablerane kulturne scene polne grdih pol plešastih starih moških, ki nagovarjajo mlade muze s svetle generacije 1989-1991. Tako.

Ne razumem kako je katerikoli od naštetih sodobnih pojavov antisistemski.

:D

Zakaj je bilo tole izbrisano? https://anonimag.es/image/JT9sGgq

zato k jih je strah lastne sence YO

Ker so na Radiu Študent fašistoidni dvolični otroci, svetla narcisoidna generacija 1989-1991, ki piše samohvalnična kvazi intelektualna sranja kot je ta ^^ "dlako z jezika" komentar na Legit shit - komercialni drek. Zato.

... OLJE ZA PEKO!

mimi jim je pobrala baje nekaj tisočakov. kdaj bo naslednje zbiranje denarja? lahko kar nakažemo? kaj ste res šlli v...? z muziko, s stejtmentom, z brisanjem kometarjev?
*twoface doublestandard pičke*

vse skupaj spominja na jankoviča in njegove proslave. wtf?

Lej k Munich ne mara izraza bradavička. Valda stari pejt zdej trap poslušat. LOL

Tista fotka ni fotka celega komentarja - nima zveze s poantami o komercialnosti, bil je žaljiv do avtorja teksta, zato je zbrisan (po pravilniku). 

pa kakšen Jankovič ti dlakasti mongol? Falk, jaz Mojca in še nekaj nas pač izraža misli o trapu. Pejt dam zdej.

https://www.youtube.com/watch?v=nzLkYtTCTao

V 2012!
V 2012!
V 2012!
V 2012!
SUPERSONIČNO IRONIČNO!

ti Aleš si sramota živa!!!!!!!

Zakaj je moj komad "OLJE ZA PEKO" zbrisan? o.0 wtf?!? kje je spletni ombudsman? :D

When you see how people respond to the truth
you'll understand why they were lied to
the whole time.

za vse ki ste zamudili to ŁEG|T $#IT TRAP senzacijo:

olje za peko
olje za peko
OLJE ZA PEKO
OLJE ZA PEKO

žlica jogurta
OLJE ZA PEKO
OLJE ZA PEKO

ostre moke
OLJE ZA PEKO
OLJE ZA PEKO

https://www.theguardian.com/music/2015/aug/13/trap-kings-how-hip-hop-sub...

dominateD, preteklik ... valde si'b kdo tetoviru sladoled na faco no.

muanis, zdaj je nastopil trenutek, da stopiš pred publiko in poveš. zapri jim te antiprimitivistične goflje že enkrat za vselej!

pust gucci mejna na mir, rajs napis se kako o tem, kako je rs nastavu supak al pa kej tazga, itak te vsi ignorirajo

ej ti, psst, a boš mojcino palačinko?

@falk
Žal tvoji poskusi diskreditacije meni ljubega glasbenega podžanra s slabimi izvajalci in reduciranjem na "tekste", ki jih pišeš, ne dosegajo niti komične, niti kritične dimenzije - mogoče zaradi nepoznavanja obravnavane tematike?

Trap je v svojih tekstih, kvaliteti, dosegu, ki jih nekateri tukaj oklicujete za komercialne, vsaj tako raznolik, kot rap, ali katerikoli drug lirično gnan (pod)žanr. Imamo dober trap, komercialen trap, imamo celo družbenokritičen trap in imamo seveda tudi slab trap. Lahko, da bo tudi kak slab trap na Legit Shitu, ampak - sej je samo 1 parti, verjetno je kdaj RŠ imel na svojem eventu kakšnega podpovprečnega izvajalca.

Po vsem tem pa bomo lahko spet žgali staro dobro "RŠ muziko" (imho ima sicer RŠ velik mobilizacijski potencial v "trap" "publiki" - ki sicer sploh ne obstaja - kot vemo je vsak lahko trapovc).

a nobenmu ni padl v oči očitno sodelovanje med rš in šou? od kje ta ljubezen naenkrat? aja, dnar... btw, kako, da ni komentarjev, ki bi zagovarjali avtorja prispevka?

fala hejtrjem. bolše reklame ni skor

OMG!

Je zgolj koncert, pa še te ni pretirano dober in je tudi precej za časom. Koliko let se že vleče ta trap pizdarija?

Šli ste v pogodbo s "hudičem" - kampusom - in to si morate nekako upravičit.
Reveži.

Politika je politika, koncert je pa koncert...

loh date pou čž sode bikarbone na tridst dek moke. pride debelej sam bol k prej.

ej, a kdo ve, kdo organizira to zadevo? na eventimu so bili skrivnostni...

Baje, da nek piton z ljubeznijo do 3 kg zlatih ogrlic. Tko zgleda.

prejkoslej potihnl, popa dalje furamo. mater, to so čist drgačni hašišarji

Mah - res ne razumem, zakaj naj bi tale legit shit bil nekaj provokativnega. Dost standardno, že večkrat videno razgrajanje. Nč slabga, nč ekstra dobrega, nekaj precej vsakdanjega..

Ali pa jaz živim v getu - pa mi je vse tole pač navadn, komu drugemu pa cel wow in transgresija, ker teh for ni vajen.

Kdo bi vedel.

fora je v matter in sbio. rš jih fura, čeprav so komerciala. tu rš dela kvaže? sinanovič jih ima pa tudi rad.

Men je to vse kul, kar praviš, samo tole mi ni jasno - od kod Cerar?

Dej pejt še mal na RŠ, ti si očigledno tako razsvetljena, da edino ti lahko rešiš vse groziljve primere osebkov, ki se gnetejo po 6 in 7 štuku. Dvomim da RŠ hoče bit polomija, zato le urno Mojcina palacina, reši jih, pokaži svetu kaj znaš.

anonymous de falk, jukka trepovc
mojcina palačinka, falk
falk koj ojoj
anonymus mojcina palačinka, falk
maslo v glavi, dlaka na jeziku
mojcina palačinka, mojcina palačinka, falk in 2012
mujo falk mike g.
falk, falk g.
rok ej ti
falk trepovc falk, no pa piki kle, đizs ej
no če nimate jajc majmuni
rok đizs sej bo
kolo sreče ma mojcina palačinka @mojcina palačinka

has spoken

žal je sranje eno in drugo , "kultura starcev" in "kultura mladcev". "Egocentrizem v najslabši obliki, pogojna izraznost in posledično samodeklarirana veličina so vseprisotni. Kar se tiče brisanj komentarjev, če nekdo nekaj objavi to ne pomeni, da je aprIori edino zveličavno, ker se je podpisal. Komentarji so anonimni, ker ste vi postavili taka pravila... Glede vaših užaljenih ritk na komentarje še to- kdo ste ste pokazali, ko ste na zahtevo ms onemogočili komentarje na eno od prepogostih tavanj v prazno, kjer so komentatorji in žal tudi"razsvetljeni ms" padli na isti nivo žaljenja oseb. Skratka tak način zaudarja. Na lastnem dvorišču vas čaka veliko dela, če želite biti vsaj malo dosledni in "hrbtenični", v kar dvomim lp

@In še: tako obetavno si začel, potem pa samo ena dolgočasna užaljenost zaradi brisanja komentarjev, kar je spet samo "egocentrizem v najslabši obliki", koga to briga razen trole. Dej eno boljšo kritiko, pa prebol komentarje in pejt direkt na kulturni boj. Sej bi jez, pa sem interc in se ne grem tega na teh mestih.

zato ni niti razloga za užaljenost, gre za higieno glave itd. To,da kdor želi delati kot ti. "umetnik" gagne od lakote ni nič novega, izjeme so stari prdci in nekaj že davno umetniško mrtvih Štegerjev, je zblojeno, bedno, nevredno itd/če lahko od dela živi npr. mesar.../ Koritarji, bezhrbteničarji so glasni povsod, nekateri v trojni, peterni vlogi - kritik prevajalec, avtor, žirant, kokokodajs.
Pavliha recimo dobi nagrado za esej pri /ne/Sodobnosti, Vincetič se objavlja v njej kar sam... in ko se se ogorčeno oglasi Moerndorfer kot protestnik je kozlanje neustavljivo. Tip, ki je pri vseh možnih koritih.
npr. Goga je pred kratkim izdala njegovo pesniško zbirko, preletel sem jo in se vprašal le zakaj? "Kulturni boj" bijejo vsi od sprešanega ministrstva za kulturo, dsp pa do RŠ , povsod opažam isti sindrom- to je šele dolgočasje.

potegnem ti ga/jo, kadar hočeš.

glue haterz

Strani

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.