Pazimo nase!

Oddaja
19. 6. 2017 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Klub Gromka ob 21:00: Moonlee koncert: IAN SVENONIUS (ZDA) & KRISTY AND THE KRAKS (At) >> Moonlee Records predstavlja koncert Escape-ism, novega projekta Iana Svenoniusa, vsestranskega ameriškega glasbenika in umetnika (frontman The Make-Up, Chain and the Gang, Nation Of Ulysses, režiser, pisec, voditelj...). Za ogrevanje poskrbita avstrijski čudakinji Kristy And The Kraks.

 

Channel Zero ob 22:00: DubLab: PulaP Reggae Station - PulaP Reggae Station ponovno med nami. Projekt in radijska oddaja sta nastali konec leta 2010 s ciljem razširjanja reggae in dancehall kulture na naših prostorih, pa tudi širše. Oddajo vodijo Hot Steppa, Fyah Steppa in Boki, za selekcijo in uredniško delo oddaje pa sta odgovorna selektorja DJ Sinke in Shugaman.

 

Glasba izven:

 

Knjižnica Bežigrad od 20:00: Letni koncert vokalne skupine Jazzy.si

Osnovna ideja skupine je poustvarjanje jazza, swinga, popularne, ljudske, klasične, tako svetovne kot slovenske glasbe, tokrat pa bo prepevala o ljubimcih v zakajenem Londonu, psihotičnih morilcih in nori gospe Otis, ki se ne pojavi na kosilu, pojočih črnkah na Bachovem prepihu, Mollyjinih školjkah in vročinskem duhu, na koncu pa se s starim oldsmobilom sledeč soncu vrne domov.

Brez vstopnine

 

Klub ZOO od 20:00: Jazz Ponedeljek. Klemm, Pušnik, Škofic & Divjak!

Adam Klemm /saksofon
Ili Pušnik /kontrabas
Nejc Škofic /klaviature
Ratko Divjak /bobni

Vstopnina: prispevek

 

Prulček Bar od 20:00: Prulček ima talent

Prulčkove karaoke!

Prijave za šankom, na licu mesta.

Brez vstopnine

 

Križanke ob 21:00: Mamma Mia!

Muzikal

Benny Andersson, Bjorn Ulvaeus, glasba in besedila
Stig Anderson, dodatne pesmi
Catherine Johnson, besedilo
Judy Cramer, po originalni zamisli
Muzikal Mamma Mia! so v originalu v Londonu za Little Star in v sodelovanju z Universalom producirali: Judy Craymer, Richard East, Björn Ulvaeus
Martin Koch, dodatni materiali in aranžmaji
Universal Music Publishing Group, založnik
Jurij Franko, producent
Jug Radivojević, režiser
Tomaž Domicelj, prevod in priredba pesmi
Patrik Greblo, glasbeni vodja
Mojca Horvat, koreografija
Živa Čebulj, prevod besedila
Aleksandar Denić, scenografija
Bojana Nikitović, kostumografija 
Tomaž Pirnat, zborovodja
V naslovnih vlogah: Alenka Godec, Simona Vodopivec Franko, Damjana Golavšek, Lina Rahne/Veronika Kozamernik, Gojmir Lešnjak - Gojc, Uroš Smolej/Jure Sešek, Marjan Bunič, Matjaž Kumelj
Celotna zasedba obsega več kot 40 izvajalcev.
MAMMA MIA! je muzikal, ki je navdušil svet in slovensko občinstvo po vsej deželi. Vnovič bo postavljen v ljubljanske Križanke, ki se bodo prelevile v grški otok in predstavile to romantično komedijo o nasprotujočih si prizadevanjih in sanjah enega dekleta iz 70-ih in drugega iz 90-ih let. Skozi čarobno pripovedovalno moč glasbe in pesmi skupine ABBA spoznamo Donno, neodvisno mater samohranilko, ki za izpolnjeno življenje ne potrebuje moškega, ter njeno dvajsetletno hčer Sophie, ki si želi romanco, otroke in veliko pravljično poroko. Kako se konča romantična zgodba, polna optimizma in življenjske energije?

Legendarne uspešnice skupine Abba bodo v poletnih Križankah pod dirigentsko paličico Patrika Grebla zazvenele v slovenskem jeziku, za kar je z odličnimi prevodi poskrbel glasbenik in kantavtor Tomaž Domicelj.

 

Teater, razstave, predavanja:

 

Veliki oder LGL ob 18:00: Groznovilca

Predstava za otroke

Groznovilca v nasprotju z večino dobrih mitoloških in pravljičnih likov poskrbi za vrsto prebrisanih dogodivščin. Simpatično poredna junakinja živi nekje daleč in v gozd prileti v čajniku z balonom. Čarobna mivka, ki jo Groznovilca podtakne živ

Groznovilca v nasprotju z ino dobrih mitoloških in pravljičnih likov poskrbi za vrsto prebrisanih dogodivščin. Simpatično poredna junakinja živi nekje daleč in v gozd prileti v čajniku z balonom. Čarobna mivka, ki jo Groznovilca podtakne živalim, povzroči same težave in trmasto preganjanje ježa, ki naj bi dobil steklino, ponuja prav dovolj prismuknjene potegavščine za razvijanje številnih zapletov. Groznovilčini nasprotniki so pestra in nenavadna druščina živali: Polž, Jež, Sova, Veverica, Medved in drugi liki, ki pa kljub vsemu na koncu postanejo njeni prijatelji.
Uprizoritev Groznovilca je sestavljena iz različnih besedil avtorice Jane Bauer in je kot dramatizacija pri nas doživela krstno izvedbo. Z otrokom se bo srečala v njegovem svetu, odraslega pa povabila, da ga skuša (ponovno) razumeti. Bistvena uprizoritvena elementa sta vizualna in zvočna podoba, ki spaja videomaterial, igralce in lutke. Prepletajo se projekcije, hitra menjava prizorišč in preigravanje z dimenzijami. Uprizoritev je režiral Matjaž Farič, uveljavljen slovenski koreograf, ki v zadnjih letih v tandemu z dramaturginjo Stašo Bračič redno ustvarja tudi za otroško in mladinsko občinstvo (Škrat Kuzma, Guliverjeva potovanja).  
Groznovilca v Hudi hosti pisateljice Jane Bauer velja za mladinsko knjižno uspešnico. Bila je nominirana za nagradi ernica in desetnica; prejela je tudi znak zlata hruška (znak kakovosti otroških in mladinskih knjig). Leta 2013 je pod naslovom Strašna vila u Groznoj šumi izšla pri zagrebški založbi Algoritam, kjer se je uvrstila na Listo dobrih knjiga 2013. Trenutno se prevaja v islandski, litvanski in poljski jezik.  

Vstopnina: 5.00 €

 

SNG Drama:

mala drama ob 19:00: Sanjati?

Predstava za otroke

Po uspešno izvedenem natečaju za dijake O čem sanjaš?, na katerem smo prejeli kar 54 izdelkov, smo se v Drami odločili, da bomo tokrat povabili k sodelovanju kar vse avtorice in avtorje in se skupaj podali na pot iskanja generacijske gledališke misli. Ob izdatni mentorski podpori režiserja Žige Divjaka, gledališke pedagoginje Špele Šinigoj in dramaturginje Eve Kraševec smo se v okviru sobotnih delavnic lotili poglabljanja in razširjanja v natečaju zastavljenih vprašanj. Razmišljali smo o svetu, v katerega odraščajo mladi, o svetu, katerem bi želeli živeti, in o realnosti, ki jih bo pričakala že ob koncu srednje šole. Ugotavljali smo, kaj si vsak želi postati in kaj bo zares postal. Preverjali smo, kaj je posameznik pripravljen storiti za uresničitev najbolj skritih želj, ter se tudi spraševali o kompromisih, ki jih včasih sklepamo v življenju. Vprašali smo se, ali je utopija prihodnost ali prihodnost utopija in predvsem, kaj v današnjem svetu pomeni sanjati.

 

Cankarjev dom, Dvorana Duše Počkaj ob 19:30: Wiliam Shakespeare: Macbeth

Režija: Dorian Šilec Petek

Igrajo: Matej Zemljič, Eva Stražar, Živa Selan, Dominik Vodopive
Scenografija: Nina Rojc
Kostumografija: Tina Bonča

... in k vragu z njim, ki prvi krikne: "Stoj, dovolj!"

Macbeth, V, 5.

"... toda vrhunec kongresa, dan pred njegovim zaključkom, naj bi bilo Borgesovo predavanje. Največja dvorana v Hiltonu je bila že uro pred napovedanim časom polna do zadnjega kotička. Samo prve štiri vrste stolov so bile prazne. Šolski otroci so pazili, da nanje ne bi sedel kdo nepoklican. Toda uradnih gostov očitno ni bilo, ker so nazadnje v te vrste posedli otroke. Dva človeka sta pripeljala Borgesa. Držala sta ga pod roko in hodili so zelo počasi. Za hip se mi je zazdelo, da peljeta leseno figuro. Končno sta ga postavila na podij pred mikrofonom. Dvorana je vstala in ovacije so trajale več minut. Borges se ni niti premaknil. Končno je ploskanje potihnilo in Borges je začel premikati ustnice. Iz zvočnikov je prihajal šum. Iz tega monotonega šuma je bilo moč razbrati eno samo besedo, ki se je vračala in vračala kot vedno enaki klici z oddaljene ladje, ki jih morje kar naprej duši: Shakespeare, Shakespeare, Shakespeare ...

Mikrofon je bil postavljen previsoko. Toda nihče v dvorani ni imel poguma, da bi pristopil in znižal mikrofon pred starim slepim pisateljem. Borges je govoril eno uro in vsem tem času je do poslušalcev prišla ena sama beseda, ki se je ponavljala - Shakespeare. V tej uri ni nihče vstal, nihče odšel iz dvorane. Šele ko je Borges končal so vsi vstali in zdelo se je, da se stoječe ovacije ne bo nikdar končale.

Borgesovo predavanje je imelo naslov: Shakespearova uganka. Kot Govornik v Stolih je bil poklican, da razreši uganko. In kot Govornik, ki lahko iz grla spravi samo nerazumljive zvoke, je Borges razrešil uganko: Shakespeare, Shakespeare, Shakespeare ... "

 

MGL - mala scena od 20:00: Pes, pizda in peder

Pes, pizda in peder so dramski prvenec Gregorja Fona. Avtor nam predstavi srečanje treh starih prijateljev, ki so v tistih letih, ko so že izgubili iluzije v zvezi z življenjem in ga tudi že precej zavozili, a so še na točki, ko bi vseeno lahko obstajal kanček upanja za prihodnost. Njihovo srečanje bi se lahko izteklo samo v hujšega jutranjega mačka, a se izkaže, da so njihova življenja prepletena bolj, kot bi si želeli.

V lokalu, ki je tako zelo izoliran od zunanjega sveta, da mobilni telefoni ne lovijo signala, ali kjer je "kot v riti od zamorca", kakor se izrazi eden od junakov, se odvije spopad treh ljudi, treh različnih pogledov na življenje, ki jim je skupno zgolj to, da nimajo nič skupnega. Vsi pa nam zrcalijo izpraznjenost medčloveških odnosov in površinskost sveta, v katerem živimo.

Pod površino njihovega dialoškega stampeda, ki je nabit s cinizmom, ironijo in zabavnimi anekdotami in ki je zaradi vedno večjih količin alkohola vedno bolj brutalen in neusmiljen, se da zaslutiti, da je njihovo prijateljstvo že davno mrtvo, če je sploh kdaj obstajalo. Vonj tega razpadajočega trupla sikne to noč na plano in zastrupi zrak, ki ga dihajo, ter izniči zadnje ostanke prijateljstva in človeškega dostojanstva, ki so ga morda še premogli. In tudi jutro ne bo prineslo odrešitve.

 

Španski borci od 20:00: GN-MC: EnKnapGroup in tanzmainz, dvojni plesni večer

EnKnapGroup in gostujoči plesni ansambel TANZMAINZ (trenutno največji sodobno-plesni ansambel v Nemčiji) iz Staatstheater Mainz bosta v dvojnem plesnem večeru na oder postavila dve deli prodornega koreografskega para, Guya Naderja in Marie Campos. Njune koreografije, ki jih označuje visoka estetska raven zlita v hipnotični mehanicizem, od plesalcev zahtevajo izjemno fizično pripravljenost z akrobatskimi elementi, poseben pogum in osredotočenost.

Prodoren koreografski par Guy Nader in Maria Campos, ki ju je leta 2015 lansirala mednarodna plesna mreža Aerowaves, se s specifičnim gibalnim besediščem vse bolj uveljavljata na svetovni plesni sceni. Njune koreografije označuje visoka estetska raven, ki se zliva v hipnotični mehanicizem. Vsak plesalec je soočen s fizično in mentalno izjemno zahtevnimi koreografskimi sekvencami, ki se vrstijo v tesnem partnerskem odnosu do drugih plesalcev. Vsak gib je pogojen s predhodnim gibom in generira naslednjega. Dinamičen preplet oscilacije gibov, ponavljanja in akumulacije ustvari napetost med težnostjo in breztežnostjo. Estetika obeh koreografov je za plesalce svojevrsten izziv. Težke kombinacije naj bi bile videti preproste, zahtevni akrobatski elementi terjajo poseben pogum in osredotočenost plesalcev ne sme popustiti niti za trenutek, saj bi s tem lahko ogrozili sebe ali soplesalce. Guy Nader in Maria Campos od plesalcev zato želita "razpoložljivo telo", ki je pripravljeno odreagirati v vsaki milisekundi. V Centru kulture Španski borcu se bosta predstavila z dvema deloma, v izvedbi dveh vrhunskih plesnih ansamblov, tanzmainz iz Staatstheater Mainz ter EnKnapGroup iz Ljubljane.

__________________________
LOOP DE LOOP
(večpomenski izraz, ki zajema tako pomene iz aviacije kot iz urbanega besednjaka)
V predstavi Loop de Loop ki sta jo Guy Nader in Maria Campos ustvarila s plesalci EnKnapGroup, koreografa sledita svojim dosedanjim koreografskim načelom. Delo je popotovanje po ukrivljenih krožnih poteh ter razsežnostih in volumnih, ki jih telo lahko odkriva v prostoru. Išče nenehno gibanje in se sprašuje, kako ga preusmeriti, se poigrava z breztežnostjo in težo, s centrifugalnimi silami telesa, ter na novo odkriva nove smeri hitrosti in pospeška. Predstava nas s svojo neomajno osredotočenostjo na užitek in veselje ob ponavljanju skuša opozoriti na naše zaznavanje časa, spomina in preživetih izkušenj, na zaporedje neskončnih priložnosti za primerjanje prostora in časa.

Koncept, koreografija: Guy Nader & Maria Campos
Ustvarjalci in izvajalci: Ustvarjalci in izvajalci: EnKnapGroup (Luke Thomas Dunne, Ana Štefanec, Jeffrey Schoenaers, Matea Bilosnić, Gilles Noël)
Glasba: Miguel Marin
Oblikovanje svetlobe: Luka Curk
Kostumografija: Katarina Škaper
Vodja vaj: Tanja Skok
Produkcija: Zavod EN-KNAP

Trajanje: 35 min
__________________________
FALL SEVEN TIMES
Novo predstavo je navdahnil azijski pregovor: Če sedemkrat padeš, osmič ponovno vstani. Oba ustvarjalca je prevzela trdovratnost, ki jo izraža pregovor. "V tem izreku se že skriva ples", pravi Guy Nader in s tem misli na stalni tok prepuščanja padanju ter ponovnemu vstajanju, ki je prav eden izmed koreografskih gradnikov njujega sloga. Obenem pa to gibanje vidi kot filozofsko metaforo: padanje in ponovno vstajanje kot osnovno načelo preživetja.

Avtorja se poigravata s silo težnosti v snežno belem ambientu in pri tem uporabljata najrazličnejše kontaktne plesne tehnike. Sila težnosti se s pomočjo sinergije plesalcev in plesalk nenadoma odvija v zraku, ko se vzvratno spuščajo iz dveh metrov z zaupanjem, da jih nekdo ujame. Plesalci skupno premagujejo zadržke in si brezpogojno stojijo ob strani, kar ustvari sliko ganiljive človečnosti koreografije.

Predstava je bila velik korak za koreografski dvojec, saj sta prvič ustvarjala z enajstimi plesalci. Čeprav so plesalci večkrat morali preko svojih zmožnosti, se jim je na koncu procesa vložena energija povrnila.

Koreografija: Maria Campos & Guy Nader
Plesalci: Amy Josh, Ada Daniele, Giulia Torri, Tijana Prendović, Alexander de Vries, Caspar Knops, Finn Lakeberg, Matti Tauru, Mattia De Salve, Thomas Van Praet, Zachary Chant
Oblikovanje scene: Lucia Vonrhein
Avtorska glasba, skladatelj: Miguel Marin
Oblikovanje luči: Sebastian Ahrens
Vodja vaj: Michael Langeneckert
Inspicient : Marcel Tabrea
Umetniški vodja ansambla: Honne Dohrmann
Vodja produkcije: Lisa Besser
Asistent umetniškega vodje: Maria Eckert
Produkcija: Staatstheater Mainz

Trajanje: 35 min

 

Galerija Instituta "Jožef Stefan" ob 18:00: Irena Majcen – Ključ, likovna razstava

Že štiri desetletja se Irena Majcen posveča ilustraciji, večinoma s povsem samosvojim načinom. Značilno zanjo je, da so njene ilustracije samostojne pripovedi ob pravljičnem besedilu ali pesmi in ne njen likovni prevod. Zaradi takega slikarskega načina ni presenetljivo, da jo zadnje čase ustvarjalnost vodi tudi v slikanje na platnu. Te njene samostojne slikarske podobe pa se vsebinsko vendarle še vedno vežejo na določene motive, vzete iz literature.

Brez vstopnine

 

Klub Daktari od 18:00: An Illustrated History of Slavic Misery, predstavitev knjige

Ali obstaja boljša kombinacija kot nova knjiga in barski kviz?
Zagotovo da, kljub temu pa bo ravno to na sporedu 19. 6. 2017 ob 18.00 v Klubu Daktari. John Bills bo spregovoril o svojii prihajajoči odi dobri in veličastni slovanski zgodovini z očarljivim naslovom "An Illustrated History of Slavic Misery". Promociji bo sledil barski kviz, kateri bo vključeval vsaj eno vprašanje o Martinu Strelu.

Brez vstopnine

 

KOŽ ob 18:00: Dr. Dušan Rutar : Kapitalizem, predavanje

Predavatelj bo tokrat govoril o humanistični misli v poznem kapitalizmu: zaton kritične misli in potreba po renesansi. V okviru cikla Predavanja za uvod v pozitivno psihologijo.

Brez vstopnine

 

Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Slovenija: Družbeni, ekonomski in okoljski vidiki (predstavitev zbornika)

Vabilo na predstavitev in diskusijo o novem zborniku slovenskih študij z naslovom Slovenija: Družbeni, ekonomski in okoljski vidiki (New York: Nova Science Publishers).

»Slovenija se sooča z največjo ekonomsko in politično krizo od njene osamosvojitve leta 1991. Zakaj in kako se je to zgodilo? Pričujoči zbornik ima za svoj vodilni motiv dati prav jasen odgovor na to vprašanje.« Ivan T. Berend, Univerza v Kaliforniji Los Angeles

»Za vse, ki jih zanima aktualna politika Slovenije, prinaša omenjeni zbornik izjemen uvod. Uredniku je potrebno čestitati, da je uspel zbrati tako veliko število spoštovanih avtorjev visokega profila« Simon Lightfood, Univerza v Leedsu

 

Hostel Celica od 19:00: Literarni večer z Joanno Bator v Hostlu Celica, literarni večer

Peščena gora je poetično ime za betonski blok v šlezijskem mestu Wałbrzych, kamor je umeščeno dogajanje istoimenskega feminističnega, ikonoklastičnega, jezikovno svežega in z epskim zamahom izpisanega romana Joanne Bator (1968). Skozi številne majhne, pogosto ganljive, tople ženske zgodbe se izrisuje prepričljiv panoramski portret povojne poljske družbe z njenimi etničnimi, religioznimi, patriarhalnimi in drugimi mitologijami.

Feministična odločnost je tista, zaradi katere proza Joanne Bator ni čisto nič fina in napudrana, pač pa do komolcev potopljena v vse(m) preveč človeškem. Namesto romantike nam postreže z "revmantiko", namesto korektnosti pa s ko(n)k(r)etnostjo. Gre za pripovedni zamah, ki zbada in ščiplje kakor vroča voda s kisom in zamotano (ne zgolj) poljsko miselnost vpisuje v vsako besedo posebej.

Joanna Bator je rojena v Vroclavu, kjer je študirala kulturologijo in spoznala svojega "življenjskega sopotnika". Definicija "soproga" je za osebo, ki se razglaša za feministko, razumljivo preozka, oziroma, kot pravi sama: "klavstrofobična, zadušljiva in prisiljeno monogamna". Vroclavu sta sledila Varšava in doktorski študij filozofije, potem pa štipendija v New Yorku in dvom, ali je bila akademska pot prava izbira.
Če ne štejemo Feminizma, postmodernizma, psihoanalize (2001), njenega doktorskega dela, ki obravnava filozofske vidike feminističnih teorij in dialog feministk s psihoanalizo in postmodernizmom, je njena prva knjiga Kobieta (Ženska, 2002). Po naslovu feministični manifest, po vsebini fiktivna avtobiografija, z osvobojeno intelektualko v glavni vlogi. (iz spremne besede)

S pisateljico se bo pogovarjala piska spremne besede Tina Podržaj. Pogovor bo potekal v angleškem jeziku.

Brez vstopnine

 

Atrij ZRC od 19:00: Meta PHoDcast javno snemanje, pogovor z znastvenicami in znanstveniki

ZRC SAZU in Metina lista vas vabita na snemanje zadnje epizode 3. sezone podkasta Meta PHoDcast, ki gostuje na medijski mreži Metina lista in v katerem se dr. Ana Slavec z gosti, znanstveniki in znanstvenicami tik pred zaključkom doktorata, pomenkuje o "življenju, vesolju in sploh vsem". V prostem prevodu: gosti in gostje predstavijo svojo stroko, se dotaknejo znanosti kot družbene dejavnosti, po možnosti okrcajo razmere v raziskovalni dejavnosti v Sloveniji, vse to pa na poljuden in vsem razumljiv način.

Ani Slavec se bodo v pogovoru pred mikrofoni in občinstvom v Atriju ZRC tokrat pridružili:

Valter Cvijić, Inštitut za kulturne in spominske študije ZRC SAZU. (Je študent doktorskega programa Balkanski študiji na Fakulteti za družbene vede, v doktorski disertaciji pa se ukvarja s transformacijami dela in razredne subjektivitete v postsocialistični Srbiji.)

Nina Ditmajer, Inštitut za slovensko literaturo in literarne vede ZRC SAZU (Njena raziskovalna dejavnost obsega zgodovino slovenskega knjižnega jezika, vzhodnoštajerski knjižni jezik, slovensko pridigarstvo, prevajanje Biblije ter slovensko cerkveno in posvetno pesništvo na slovenskem Štajerskem iz druge polovice 18. in prve polovice 19. stoletja.)

Peter Kumer, Geografski inštitut Antona Melika ZRC SAZU (Njegovo področje zanimanja zajema antropološke vidike prostorske razporeditve socialnih skupin in njihov odnos do okolja. V svoji doktorski raziskavi, ki jo je začel leta 2013, obravnava lastnike majhnih gozdnih posesti in njihov način gospodarjenja.)

Elena Leghissa, Inštitut za arheologijo ZRC SAZU (Raziskuje kolišča na Ljubljanskem barju. Že od časa študija se ukvarja se s prazgodovino, za doktorat pa raziskuje keramiko iz Dežmanovih kolišč pri Igu na Ljubljanskem, ki sodijo med najbolj bogata in poznana najdišča tega časa.) 

Brez vstopnine

 

Center za poezijo Tomaža Šalamuna od 20:00: Barbara Pogačnik in Darko Šeparović

Pesnica, literarna kritičarka in prevajalka Barbara Pogačnik (1973) in hrvaški pesnik Darko Šeparović (1987) sta se srečala na poligonu poezije, v še vedno živo in kot v času Šalamunovega prodora neizpodbitno povezanem prostoru bivše države: na mostarskem pesniškem festivalu Poligon. Od takrat se, fascinirana nad jezikom, srečujeta v različnih izvedbah pesniškega dogajanja na karti krpanke bivših skupnih prostorov. Pod steklenimi oblaki Šalamunove knjižnice v Ljubljani se bosta pogovarjala in brala iz svojih pesniških knjig.

Hrvaški pesnik mlajše generacije Darko Šeparović je odraščal v Veli Luki na Korčuli. Diplomiral je na Fakulteti za arhitekturo v Zagrebu. Objavljal je poezijo in prozo ter literarne intervjuje v časopisih Zarez, Quorum, Autsajderski fragmenti, knjigomat.com, agoncasopis.com in drugod. Rokopis njegove zbirke Privikavanje (Navajanje) je bil med nominiranimi za nagrado Goran za mlade pesnike leta 2012, knjiga Autopilot pa mu je prinesla nagrado Na vrh jezika za najboljšega mladega pesnika leta 2014/15. Njegova kratka zgodba Uredan rukopis (Urejen rokopis) je bila objavljena v skupinski knjigi z naslovom Ispod stola (Pod mizo). Ima tudi licenco za skiperja in živi med Velo Luko in Zagrebom.

Barbara Pogačnik, slovenska pesnica in kozmopolitka, je avtorica zbirk Poplave (Mladinska knjiga, 2007), V množici izgubljeni papir (LUD Literatura, 2008), Modrina hiše /The Blue of the House (Študentska založba, 2013), Alica v deželi plaščev (Mladinska knjiga, 2016), njene izbrane pesmi so objavljene v več kot 28 jezikih. Gostovala je na več kot 50 mednarodnih festivalih in pisateljskih rezidencah v več kot 20 državah, njene pesmi so vključene v različne antologije, nekatere pa so tudi uglasbene. Diplomirala je iz francoščine na Université Catholique de Louvain v Belgiji in magistrirala na univerzi Sorbonne – Paris IV, med drugim je tudi prevajalka Šalamuna v francoščino, v različne jezike in iz različnih jezikov pa je prevedla še več kot 150 drugih avtorjev. Bila je tudi urednica zbirke Litterae slovenicae, v uredniškem odboru revije Literatura, v uredniškem odboru francoske revije La Traductière, članica različnih literarnih žirij in še mnogo drugega.

Brez vstopnine

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

19:00 Večer SFA

Povest o dobrih ljudeh, France Štiglic, Slovenija (Jugoslavija), 1975, 35mm, 1.37, barvni, 98'

Na osamljenem otoku sredi močvirja ob reki Muri živi star zakonski par. Njun vnuk Peter (Bata Živojinović), za katerega pravijo, da je razbojnik, je na begu pred žandarji. Za nekaj časa se k njima preselijo sezonski delavec Ivan (Sandi Krošl), njegova lepa žena Marta (Majda Grbac) in hči iz prvega zakona, slepa Katica (Olga Kacjan). Katica zelo lepo poje in s svojim petjem vsakogar očara. Nekega večera zanese v to samoto berača, ki prosi za prenočišče. Izkaže se, da je to zloglasni vnuk Peter. V Katici vzbudi prvo ljubezensko hrepenenje, v Marti pa silno strast in vero, da jo bo popeljal v širni svet. Po literarni predlogi Miška Kranjca posneta lirična pripoved o neuresničljivih željah.
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

21:00 Križev pot Martina Scorseseja

Med življenjem in smrtjo (Bringing Out the Dead), Martin Scorsese, ZDA, 1999, 35mm, 2.35, barvni, 122’, sp

Frank Pierce (Nicolas Cage) je član reševalne ekipe, ki ponoči dežura v enem najbolj divjih predelov New Yorka. Frank je že povsem na robu svojih zmožnosti, saj ga muči kronična nespečnost, poleg tega pa vse pogosteje pred seboj vidi podobo dekleta Rose, ki je neke noči umrla v njegovi oskrbi. Svoje čase so ga klicali oče Frank, saj je rešil nešteto ljudi in se je pri tem trudil do zadnjega atoma svojih moči, zdaj pa ga je vse bolj strah, da bo v kratkem v roke ponovno dobil poškodovanega človeka, čigar življenja ne bo mogel rešiti. Ko spozna Mary (Patricia Arquette), hčerko moškega, ki je doživel srčni napad in mu je Frank rešil življenje, se v njem ponovno prebudi upanje.

 

Kinodvor:

18:00 Molk (Silence), Martin Scorsese, ZDA / Tajvan / Mehika, 2016, DCP, 161'

Eden najbolj osebnih filmov Martina Scorseseja, epska, napeta, a tudi kontemplativna zgodovinska drama, ki sprašuje, zakaj Bog molči, ko človek trpi, in kje tiči jedro tiste prave, globoko nesebične vere.

21:00 Spomini na ljubezen (Mal de pierres), Nicole Garcia, Francija / Belgija, 2016, DCP, 121'

Zgodba o čutni in neukrotljivi mladi ženski, ki v zadušljivem ozračju petdesetih let minulega stoletja išče popolno ljubezen.

 

Komuna:

18:00 Churchill, Jonathan Teplitzky, Velika Britanija, zgodovinska vojna drama

20:00 Spomini na ljubezen (From the Land of the Moon), Nicole Garcia, Francija / Belgija, romantična drama

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.