Sanjske luknje in njihova realnost

Oddaja
25. 4. 2017 - 16.30

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00 Veganska večerja

 

Jalla Jalla ob 21:00: Torkpedo-> The Happiness of the Katakuris (2001)

 

Glasba izven:

 

Cankarjev dom ob 19:30: Lado Leskovar s prijatelji: Nekoga moraš imeti rad

Legendarni Lado Leskovar, ob izjemni 60-letnici svojega glasbenega delovanja, napoveduje veliki gala koncert v Cankarjevem domu – v torek 25. aprila 2017!

Na velikem gala koncertu bomo lahko ob spremljavi opojnega baritona Lada Leskovarja spremljali pregled vrhuncev izjemnega opusa 60 letne kariere legende slovenske popevke, od prekrasnih slovenskih zimzelenih melodij do imenitnih interpretacij svetovno znanih šansonov. Koncerta se bo udeležila tudi priznana angleška igralka Vanessa Redgrave, s katero sta zaigrala v slovitem angleškem filmu Isadora, nagrajenem z Zlato palmo na filmskem festivalu v Cannesu. Ladu se bodo ob izjemnem jubileju na odru pridružili tudi mnogi znani slovenski in mednarodni gostje: Nuša Derenda, Anika Horvat, Rade Šerbedžija, Momčilo Bajagić - Bajaga, Magnifico, Jan Plestenjak, Adi Smolar, Samuel Lucas, Sanja Ilić, Zijah Sokolović, Boris Cavazza in Sašo Hribar. Program bo vodil Janez Hočevar-Rifle.

Lado Leskovar je že od sredine 60. let ena od osrednjih slovenskih pevskih osebnosti. Preizkušal se je v vseh zabavno glasbenih zvrsteh in se uveljavil v slovenskem, jugoslovanskem in širšem evropskem glasbenem prostoru. V svoji izjemni karieri je zelo uspešno nastopil na številnih festivalih, kjer so bile njegove pesmi velikokrat nagrajene z najvišjimi festivalskimi priznanji. Leta 1963 je s pesmijo Malokdaj se srečava osvojil prvo nagrado na festivalu Slovenska popevka Bled, leta 1964 z Potraži me u predgradju prvo nagrado na vsejugoslovanskem festivalu Opatija ter leta 1967 nastopil tudi na Evroviziji in dosegel odlično uvrstitev s pesmijo Vse rože sveta. Lado Leskovar se je z doživetimi in čustvenimi interpretacijami nedvomno uveljavil kot imenitni interpret tako slovenskih kot svetovno znanih šansonov, s svojimi uspehi pa mu je uspelo uveljaviti šanson tudi v slovenskem okolju in ustvariti izjemno pevsko kariero, ki traja že šest desetletij!

Ob 60-letnici bo veliki gala koncert v Cankarjevem domu legendarnega slovenskega šansonjerja Lada Leskovarja z znamenitimi gosti in ob spremljavi Big banda in Simfoničnega orkestra RTV Slovenija res nekaj nepozabnega!

Vstopnina: Od 21 EUR do 32 EUR

 

Slovenska filharmonija, dvorana Slavka Osterca ob 19:30: Ob Klavirju

Tanja Činč, Nejc Kamplet

Rezervirane vstopnice boste lahko prevzeli najprej 30 minut ter najkasneje 15 minut pred koncertom pri blagajni Slovenske filharmonije. Po 19.15 uri rezervacija poteče.

Spored:

Franz Liszt: Pet klavirskih skladb (1, 2, 3, 4)
Sergej Rahmaninov: Sonata za klavir št. 2, op. 36
* * *
Aleksander Skrjabin: Sonata št. 2 v gis-molu, op. 19
Frédéric Chopin: Sonata št. 3 v h-molu, op. 58

Nejc Kamplet (rojen leta 1996) je sin komponista in flavtistke, klavir se uči od svojega petega leta. Z odliko je maturiral iz glasbe na Konservatoriju za glasbo in balet Maribor v razredu prof. Saše G. Donaldson. Leta 2015 je maturiral tudi na 2. Gimnaziji v Mariboru. Leta 2012 je začel študij v pripravniškem razredu na Univerzi za glasbo in upodobljajočo umetnost v Gradcu v razredu prof. Zuzane Niederdorfer. Po dveh letih je uspešno opravil sprejemni izpit za diplomski študij prav tako pri prof. Zuzani Niederdorfer. V času šolanja je sodeloval na raznih glasbenih festivalih v Sloveniji (Festivali Lent, Maribor, Carpe artem, Noč slovenskih skladateljev, Muzejska noč klavirske glasbe itd.) in velikokrat nastopil kot solist z orkestri. Najbolj opazni so bili: Mozartova koncerta za klavir in orkester K482, K365, Beethovnov koncert št. 1 (2012), Griegov Koncert v a-molu (2013). Koncerte je izvajal z Wuhansko filharmonijo na Kitajskem, s Simfoničnim orkestrom Festine v Ljubljani, s simfoničnim orkestrom SNG Maribor idr. Sodeloval je že z mnogimi priznanimi dirigenti, kot so Jin Hyoun Baek, Tae Jung Lee, Benjamin Pionnier, Živa P. Peršuh, Slavko Magdič itd. Nejc se redno udeležuje poletnih šol (pri prof. Arbu Valdmi, Ottu Niederdorferju, Rubenu Dallibaltajanu idr.). Igral je že na koncertih v Sloveniji, na Slovaškem, v Avstriji, Italiji, Nemčiji, na Kitajskem, Hrvaškem, v Lihtenštajnu, Estoniji, Litvi. V času študija v Gradcu je prejel nagrade na več kot desetih klavirskih tekmovanjih. Leta 2013 je dobil zlato plaketo (drugo nagrado) in posebno nagrado za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega skladatelja na državnem tekmovanju TEMSIG. Istega leta je zmagal na tekmovanju T. Holmar v Italiji in prejel drugo nagrado na tekmovanju Giovanni Musicisti v Trevisu (Italija). Februarja 2015 je dobil prvo nagrado na tekmovanju Grand prize Virtuoso v Londonu, aprila 2015 pa še eno prvo in tudi posebno nagrado (za najboljšo izvedbo skladbe virtuoznega značaja) na tekmovanju Jurica Murai v Varaždinu (Hrvaška), kjer je dobil kot nagradi še izvedbo solo recitala in udeležbo na poletni šoli. Oktobra 2015 je zmagal (prva nagrada) na 2. mednarodnem tekmovanju Forum per tasti v Banski Bystrici (Slovaška), kjer je dobil še dve posebni nagradi – koncert z državno opero in recital v Slovaški filharmoniji. Decembra 2015 je dobil tretjo nagrado na štipendijskem tekmovanju Marta Debelli v Gradcu (Avstrija), marca 2016 pa je ponovno dobil zlato plaketo (druga nagrada) na državnem tekmovanju TEMSIG. Junija 2016 je dobil prvo in posebno nagrado Evropa za najboljšega pianista na 6. mednarodnem Young academy award tekmovanju v Rimu (Italija). Julija je dobil prvo nagrado na 4. mednarodnem tekmovanju Euregio v Geilenkirchnu (Nemčija), avgusta pa drugo nagrado na 15. tekmovanju za mlade glasbenike v Ettlingenu (Nemčija), znanem po enem najzahtevnejših tekmovanj za mlade pianiste na svetu. Septembra 2016 se je na podlagi poslanih posnetkov uvrstil na mednarodno tekmovanje NTD v New Yorku. Do svojega 15. leta je Nejc prejel več kot 10 prvih in posebnih nagrad na ostalih klavirskih tekmovanjih (TEMSIG 2007, 2010 v Ljubljani, WPW Panmusica 2009 na Dunaju, Zlatko Grgoševič 2007, 2008 v Zagrebu, Paolo Spincich 2008 v Trstu itd.), 2010 pa je prejel tudi nagrado Romana Klasinca. Njegovi načrti za bližnjo prihodnost so recitali v Sloveniji, Nemčiji, Grčiji, Poljski, Avstriji, na Hrvaškem, Kitajskem itd. Nejc je tudi prejemnik štipendije Ministrstva za kulturo v Sloveniji.

Brezplačne vstopnice.

 

Klub ZOO od 20:00: Groovie Tuesday: Martin Ramoveš Band!

Julijan Erič & Klub Zoo predstavljajo.

Martin Ramoveš Band v ZOO prihaja z novo ploščo Astronomi, ki je izšla kot glasbeni album v stripu. Značilne bluesovsko - rockovske vibracije bodo tokrat zašle v bolj zasanjane in psihedelične vode, a hkrati bo bend ostal trdno na tleh z angažiranimi besedili in ostrimi rifi. Na koncertu bomo slišali tudi pesmi s prejšnjih albumov Zvok dežele in Nesojeni kavboji ter marsikakšno nesluteno presenečenje!

Zasedba:
Martin Ramoveš /vokal, kitara
Marko Petrič /bas, vokal
Luka Drobnič /bobni

+ posebni gost Julijan Erič!

Foto: Iztok Zupan

Vstopka: 4€.

 

Prulček Bar od 20:00: Hana Fatur + Prulčkove karaoke!

Hana Fatur lani je bila zmagovalka natečaja za avtorske skladbe mladih Comp comp. V sklopu tega tekmovanja je nastopila v veliki dvorani Kina Šiška. Na 9. glasbenem festivalu v Festivalni dvorani je bila nominirana za najboljšo avtorsko skladbo, dobila je tudi zlato priznanje na Glasbeni olimpijadi. Za Hano je že več javnih nastopov - na Kongresnem trgu, pred Škuc-em in Hišo športa itd.Sem redna gostja na Daktarijevem Open-micu.

Prulčkove karaoke!
Glede na to, kakšna super publika ste, kakšen talent vas krasi in kako obvladate muziko, boste tudi na odru zagotovo blesteli ... ;-)
Izberite enega (ali tri - plus bis, hehe) od 25.000+ komadov - jazz, blues, soul, rock, punk, vse - in razturite bajto!

Prijave za šankom, na licu mesta.

Brez vstopnine

 

Tobačna tovarna, Cirkulacija 2 ob 20:30: Something is there today. NOT I
Not I je izruvana inkarnacija Boštjana Leskovška, ki si na ta način nadene masko, s katero vstopi v svet širši od njegovega (našega?) običajnega. Not I ni ROR – ni POP.

Ko Not I doživi prebujenje, se reče, da se ga je (verjetno ponoči) dotaknil Stvarnik, saj ustvari stvaritev. Stvaritev je menda pretočitev ideje v materialno/ resnično – stvar. Kje se stvari začnejo (in kje nehajo?) je mogoče pomembno. Nekje zelo zgodaj zjutraj, ko se oglasijo prvi kosi (al’ se piše Kosi?).

Skleda polna hrupa.

V sklopu instalacije/situacije ”Karkoli mislite da sem, prav to nisem” italijanskega umetnika Alessandra Di Giampietra.

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Ethnusiasm

Marta Kosturska - vokal

Miha Petric - kitara

Goran Garevski - tambura

Vanja Dizdarević - kontrabas

Žiga Šercer - tolkala

Sledil bo Celični Etno jam

Brez vstopnine

 

Orto bar ob 22:00: Orto Fest 2017 - Seventh Station

Seventh Station je mednarodna progresivna metal zasedba, trenutno bazirana v Sloveniji. Zasedba je nastala leta 2008 s strani kitarista Dmitrija Alperovicha in tedanjega basista Alexeya Polyanskega. Seventh Station kombinira klasično in metal glasbo z modernimi glasbenimi vplivi ter pri tem uporablja visoko raven virtuoznosti. Zasedbo vodi Dmitri Alperovich, v njej sodeluje tudi Eren Basbug (poznan po svojem delu z zasedbo Dream Theater, Jordan Rudess itd.) in izraelski vokalist Davidavi Dolev (Omb, Reign of the Architect, Gunned Down Horses). Skupini sta se leta 2016 pridružila grški bobnar Panos Papageorgiou  in belgijski basist Laurent Da Pra.

Vstopnina 5 €

 

Teater, odrske deske, gledališče, in...:

 

Lutkovno gledališče Ljubljana ob 18:00: Virginija Volk, lutkovna predstava

Uprizoritev Virginija Volk je nastala po motivih slikanice avtoric Kyo Maclean in Isabelle Arsenault,  ki je lani v prevodu Tine Mahkota izšla pri založbi Zala. Vanesa ima sestro Virginijo, ki se počuti prav volčje oziroma se tako obnaša. Kar nap ..

Uprizoritev Virginija Volk je nastala po motivih slikanice avtoric Kyo Maclean in Isabelle Arsenault,  ki je lani v prevodu Tine Mahkota izšla pri založbi Zala. Vanesa ima sestro Virginijo, ki se počuti prav volčje oziroma se tako obnaša. Kar naprej tuli, renči in revska, slabe volje je, ne ljubi se ji družiti z nikomer, vse ji gre na živce in prav nič je ne more potolažiti. A Vanesa se odloči, da jo bo spravila v dobro razpoloženje. Poskuša marsikaj, a ne gre tako zlahka. Končno ji Virginija pove, da bi jo osrečilo, če bi lahko nekam poletela. Nekam, kjer so kolački, lepe cvetlice in drevesa in prav nobene potrtosti. Tja, v Rožni park! Vanesa se ne obotavlja, poišče škatlo z barvicami in stene kmalu postanejo pisane in slikovite. Virginijina soba se spremeni v Rožno dolino, v cvetoči vrt, poln barv in svežine. Naenkrat vse poleti, postane svetlo in veselo, z Virginijo vred.
Navdih za naslov in vsebino slikanice sta angleška pisateljica Virginia Woolf, ki je trpela za depresijo in melanholijo, ter njena sestra, slikarka Vanessa Bell. Vendar ne gre za njuno biografijo, pač pa za oris počutja, ki je pisateljico spremljalo skorajda vse življenje. Zgodba opomni na moč in pozitivne učinke, ki jih premore domišljija oz. umetnost, da si opomoremo in znova postavimo na noge. Izriše nam tudi subtilno podobo sestrske ljubezni in prijateljstva nasploh, katerega naloga je med drugim, da opazimo druge, jih poskušamo razumeti in jim pomagati.
Tako mračni vihar v Virginiji kakor Vanesina barvna eksplozija sta na odru prikazani z domišljijsko močjo senčnega gledališča. Svet senc in barv z milino, občutkom, lahkotnostjo in sočutjem izrisuje domišljijsko pustolovščino med morami in sanjami, ki se konča s hvalnico življenju.

Vstopnina: 5.00 €

 

Cankarjev dom, Linhartova dvorana od 18:00: Pepelka, baletna predstava za otroke

Kaj: Predstava za otroke

do 18.45

Kje:, Ljubljana

Prireditelj: Čarobna dežela

Vstopnina: 7,5 eur - predprodaja

(Od 3 leta naprej)

PRODAJA VSTOPNIC Cankarjev dom:

Z vzgojno-izobraževalno interaktivno priredbo baletne predstave Pepelka želimo v Čarobni deželi odpreti nov sklop, v katerem bomo otrokom približati balet. Baletno pravljico Pepelka smo izbrali zaradi njene izredne priljubljenosti, saj je znana po vsem svetu in kar je najbolj pomembno, poznajo jo vsi otroci. Pravljico smo priredili za otroke, saj želimo v predstavi predstaviti tudi določene dogodke, tako kot so se v zgodovini v resnici zgodili. Kralj Ludvik XIV (1638-1715), imenovan tudi Sončni kralj, je namreč povabil na svoj grad največje koreografe in plesalce ter zapisal prve plesne korake in s tem začel razvoj klasičnega baleta.

Dvorni Čarovnik s pravimi čarovnijami pozdravi vse povabljene na gradu, kjer Princ Ludvik XIV, priredi svečani dogodek, da si bo izbral nevesto. Med dvornim plesom imenovanim Pavana, se Princ zagleda v prelepo damo, ki zapleše čudoviti ples, ki ga Princ ne prepozna. Ko se ji hoče približati mu gospodična zaradi pozne ure uide. Zaljubljeni Princ poskuša na vsak način najti neznano plesalko (Pepelko), zato se po pomoč zateče k dvornemu Čarovniku. Princ si žal ni zapomnil prelepih gibov, zato ne zna opisati skrivnostnega plesa. Čarovnik mu pomaga, toda zaradi napačnega Prinčevega opisa so plesi napačni. Zlobna sestra poskuša ves čas z lažjo omrežiti Princa in mu s prevaro zatrjuje, da je ona tista, ki je plesala na plesu toda, ko Princ zahteva, da mora, zaplesati na konicah prstov, pa ji žal nikoli ne uspe. Čarovnik na koncu s pomočjo velike čarovnije in čarobnih čeveljcev pomaga Princu, da najde svojo izbranko, da skupaj zaplešeta.

Predstava traja 45 minut.

Za vrtce, prvo, drugo in tretjo triado.

 

Šentjakobsko gledališče ob 19:30: 3xnagrajena komedija Ti nori tenorji, komedija

3x nagrajena komedija na Čufarjevih dnevih: za najboljšo komedijo festivala po izboru občinstva in strokovne žirije, ter plačekta za najboljšo moško vlogo, ki jo je prejel Damijan Perne.

Ken Ludwig je mednarodno priznan dramatik, čigar besedila so uspešnice na Broadwayu, v Londonskem West Endu in širom po svetu. Mnoga dela so prevedena v več kot dvajset jezikov. "Ti nori tenorji" so ob uprizoritvi v New Yorku dobili oznako " ena redkih dobrih fars še živečega avtorja".

Komedija zmešnjav Ti nori tenorji Kena Ludwiga je vrhunska mojstrsko napisana in spretno prevedena igra, situacijske in besedne komike. Gre za eno najpopularnejših komedij v zadnjih dveh desetletjih.
O čem govori naša uprizoritev:

Vodstvo Opere, osebje prestižnega hotela in mesto Ljubljana pričakujejo prihod enega največjih živečih tenorjev na planetu,Tita Merellija, ki naj bi nocoj pel Otella v ljubljanski Operi. Njegovi oboževalci, ki bodo poskrbeli za dobro počutje umetnika v našem mestu, v prvi vrsti hotelski gospodinjec, hči direktorja Opere, predsednica sveta Opere in sopranistka Diana, si želijo bližnjega srečanja z njim, še preden bo zvečer stopil na oderske deske. Direktor opere pa nestrpno pričakuje odrešenika in rešitelja zavožene sezone, saj finančni zalogaj gostovanja zvezdnika presega vse razumne meje. Vendar razprodana dvorana kaže na modro odločitev. Toda stvari niso tako enostavne, kot so videti na prvi pogled! 

Tito Merelli je, kot se za zvezdo njegovega kova spodobi,  zelo muhast in svojeglav. Njegova zamuda botruje paniki in postavi pod vprašaj izvedbo razprodane predstave Otella. Njegova ljubosumna žena,  ki potuje z njim, nima kaj dosti od moža, saj ni več kos zvezdnikovemu sprenevedanju. Ob njej si želijo Titove pozornosti še tri malo prej omenjene hotnice in nastavljače, direktorjeva hči Maggie, sopranistka Diana in predsednica sveta opere madam Julija, da o hoteljskem gospodinjcu sploh ne izgubljamo besed. Kdo bo pri tem uspešen, če se Tito končno pojavi?

Direktor Saunders, prototip sodobnega slovenskega manegerja, prepozna v svojim pomočniku Maxu pravega odrešenika in rešitev zagate. Kaj res?

A nič ni bol pomembno kot to, da rakci z majonezo ne bodo šli v nič. Če bodo roza, jih dobi občinstvo, če bodo zeleni pa odrski delavci gledališča!

Za lažje razumevanje povedanega priporočamo ogled svetovne uspešnice Ti nori tenorji, sploh pa po treh nagradah iz 29. Čufarjevih dnevov 2016  - za najboljšo komedijo festivala s strani strokovne komisije in občinstva ter najboljšo moško vlogo, ki jo je prejel Damijan Perne.

Vstopnina: Od 5 EUR dalje.

 

Mini teater od 20:00: Damir Avdić - Grega Zorc: Mefisto, konverzacijska drama

Avdič in Zorc, brez dvoma vodilna performerja v našem okolju, oba z jasno avtorsko specifiko in odrsko izraznostjo, uprizoritev zastavita  v surovi estetiki izpraznjenega prostora, podloženega z Avdičevo detonacijsko glasbo in erozijo dialogov. _Zala Dobovšek za Dnevink
Predvsem so učinkoviti mnogoznačni prizori postajanja. Na primer, postajati kokoš kompleksno uprostori preplet nacionalnega karakterja, neumnosti, brezbrižnosti in apatičnosti, istočasno pa okrca tudi medijsko krajino. "Ampak jaz sem kura … kaj kura ve, kaj je atomska bomba." Podobno deluje tudi postajati kip, ki poleg obsedenosti s tradicijo, spomeniki in obeležji preteklosti implicira tudi trdosrčnost, zakrčenost in okamenelost trenutne situacije._Rok Bozovičar za Radio Študnet
Avdićev Mefisto ne poskuša rušiti stereotipov mitskega navdušenja nad dvema poloma, kakor jih tudi ne poskuša vzpostavljati. Pravzaprav nič ne poskuša. Neposredno in brezkompromisno vstopa v zgodbo življenja človeškega in božanskega duha protagonistov. Damirja Avdića in Grege Zorca. Mefista in Boga. Pacienta in psihiatra. Režiserja in akterja.

Avtor teksta in režija: Damir Avdić
Nastopata: Grega Zorc in Damir Avdić
Glasba: Damir Avdić
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Janko Oven
Kostum: Grega Zorc
Strokovna sodelavka: Barbara Krajnc
Grafično oblikovanje: Ajdin Bašić

Vodja produkcije in izvršna producentka: Tina Dobnik
Odnosi z javnostmi: Urška Comino

Produkcija: Maska
Koprodukcija: Mini teater, Desiré - Central Station International/Regional Theatre Festival &  Pozorište "Kosztolányi Dezső"  (Subotica, RS)

Vstopnina: 15 EUR, 8 EUR (študentje in upokojenci)

 

Mini teater ob 20:00: Mefisto

Avdićev Mefisto ničesar ne poskuša, ampak neposredno in brezkompromisno vstopa v zgodbo življenja človeškega in božanskega duha protagonistov.

Dvatisoč šestnajsto. Svet gre h koncu. Bog se je umaknil. Nikogar več ni, ki bi režiral Fausta. Mefisto vstopi v bife …
Avdićev Mefisto ne poskuša rušiti stereotipov mitskega navdušenja nad dvema poloma, kakor jih tudi  ne poskuša vzpostavljati. Pravzaprav nič ne poskuša. Neposredno in brezkompromisno vstopa v zgodbo življenja človeškega in božanskega duha protagonistov. Damirja Avdića in Grege Zorca. Mefista in Boga. Pacienta in psihiatra. Režiserja in akterja.
Mefisto, ki je ugleden član  družbe, v kateri živi, kljub velikim delovnim obremenitvam še premore smisel za humor. Seveda je vsega kriv. Bolezni. Zarote. Manipulacije. Neumnosti. Absurda. Predaje. Revolucije. Anarhije. Kapitalizma. Predstave. Mene. Njega. … Vendar … ni več prepričan, da je najboljši v tem. In to ga zlomi.
Zato gre v bife, kjer prosi zidarja, da mu proda dušo. Želi se končno postaviti na svoje noge in zastaviti Bogu in človeku nekaj bistvenih vprašanj. Ker morata oba poznati odgovore. Ker je človek Bog in Bog človek. Iz ordinacije …
Kolikor se pretirano nagibate v eno ali drugo smer česar koli, kolikor mislite, da je treba sporočati bistvene stvari, in verjamete v možnost točnega prenosa informacije, kolikor verjamete v smiselnost odnosov človeške, božanske ali materialne narave, vas naprošamo, da si vse to, kar boste danes videli, ogledate zgolj kot zgodbo, fikcijo, ki se v nobenem primeru ne tiče vas osebno.
*Inšpektorat Republike Slovenije za kulturo in medije nas je obvestil o anonimni prijavi glede javne rabe slovenščine pri projektu Mefisto. V skladu z navodili inšpektorata smo bili primorani tekst posloveniti.
Avtor besedila in režiser: Damir Avdić
Nastopata: Grega Zorc, Damir Avdić
Glasba: Damir Avdić
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Janko Oven
Kostum: Grega Zorc
Strokovna sodelavka: Barbara Krajnc
Grafično oblikovanje: Ajdin Bašić
Vodja produkcije in izvršna producentka: Tina Dobnik
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
 

SNG Drama:

mala drama ob 20:00: Tarzan, komedija

V uprizoritvi so uporabljene pesmi iz zbirke Roka Vilčnika Zdravilo za Ano.
Glasbeni producent Blaž Celarec, glasbeniki Boštjan Narat (kitara, ukulela, melodika), Blaž Celarec (bobni) in Igor Matković (trobenta).

Tarzan in Jane v džungli − kaj neki bi se lahko dogajalo temu paradigmatičnemu ljubezenskemu paru, potem ko je uspešno premagal vse ovire na poti svoje ljubezni?
Na prvi pogled to, kar se dogaja tudi vsem drugim parom: drobni nesporazumi in nesoglasja, nekaj ljubosumja in morda celo malo naveličanosti, predvsem nad džunglo in neudobnimi razmerami za življenje. Ko se vmeša v igro uglajeni in svetovljanski Mike, je teren za razdor že pripravljen. A kot je to pogosto, gre tudi tukaj za več interesov. Mike očara Jane, ko ji požrtvovalno priskrbi civilizacijske dobrine, a to je samo njegova pot do zakladov, ki jih skriva pragozd. Dialog v igri je na prvi pogled lahkoten in spreten, izjemno zabaven; komika izhaja iz kombinacije tipiziranih likov in nepričakovanih situacij, v katere so postavljeni. A humor postaja vse bolj kritičen, igra, ki se dogaja v na prvi pogled oddaljeni džungli, pa odpre pred nami števila pereča vprašanja našega materialističnega sveta.
Komedija Tarzan s podnaslovom Eksotična drama je bila na letošnjem 45. Tednu slovenske drame nominirana za Grumovo nagrado in je najnovejša v vrsti številnih dramskih in radijskih iger uveljavljenega avtorja, ki se podpisuje s psevdonimom rokgre.

Vstopnina: 5 EUR

 

10KA klub smeha od 20:30: 10kin Večer Novega #103, stand-up / impro

Ta torek nas bodo nasmejali Lucas Alexander White, Boris Dren, Husein Šakanović, Jan Kreuzer, Miha Pleskovič, Dušan Tomič in MC Marko Žerjal

Vstopnina: 4EUR

 

Galerija Kapelica od 20:00: Mojca Založnik: Neskončna vmesnost, instalacija

Otvoritev je združena z performansom Jatun Risba: 'MRI MS_obrnjen svet' v produkciji Rampe ob 19. uri.

V projektu ‘Neskončna vmesnost’ avtorica problematizira vmesno polje med objektivizirano medicinsko diagnozo in anomalijami, ki se tej vsiljeni objektivnosti izmikajo. Gledalec opazuje kulturo rakavih in sopostavljenih avtoričinih celic v inkubatorjih, ki jih običajna diagnostična praksa raziskuje s standardiziranimi postopki, ki so določeni z znanstvenim jezikom. Na podlagi določenih vrednosti se poda ocena o agresivnosti rakavih celic v vzorcu pacienta ali pa v primeru avtoričinih celic analizira vzorec s pomočjo pretočnega citometra. V testnem okolju umetniškega projekta opazovanje celičnih kultur poteka intuitivno s pomočjo zvoka in usmerjenih svetlobnih žarkov, ki naredijo zaznavno nekaj, kar je sicer nemerljivo / neulovljivo.

V kvantni mehaniki velja, da je meritev tista, ki 'nekaj naredi' objektu merjenja. V znanstvenem poskusu 'Double Slit Eksperiment' so znanstveniki potrdili, da se atom vede drugače, če ga opazujemo. Če atom ni opazovan, se vede kot val, sicer pa kot delec. Ta kvantni paradoks poznamo tudi v kvantni biologiji, od koder Založnik črpa navdih za umetniško postavitev, v kateri obiskovalec s svojo prisotnostjo / zaznavanjem vpliva na dogajanje v celični kulturi. Roger Penrose v knjigi 'Emperor new mind: Concerning Computers, Minds and The Laws of Physics' (1989) predlaga, da je odločitev o kolapsu valovne funkcije, ob izvedbi meritve in sklopitvi sistema na samo eno možno stanje, povezana zavestjo in procesi, ki so nekomputabilni (neizračunljivi), ter da so s tem povezani tudi mikrotubuli v možganih.

V testnem okolju instalacije 'Neskončna vmesnost' je tako obiskovalec tisti, ki povzroči sklopitev ali dekoherenco iz ponujene avdiovizualne superpozicije stanj (sistem obstaja v več stanjih hkrati) na eno samo možno stanje in tako sam fiksira določen sistem. Situacija je na moč podobna tehnikam za prilagajanje pogleda kot jih poznamo iz likovnih teorij videza, kjer se anamorfotični madeži v gledalčevem recepcijskem sistemu sestavijo v smiselne podobe. 

Tehnične rešitve: Kristijan Tkalec, Staška Guček - Programiranje: Blaž Berdnik - Zahvala: dr. Maja Čemažar, Mira Lavrič, dr. Veronika Kloboves Prevodnik, dr. med. Simon Buček - Projekt sta podprla Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo.

Brez vstopnine

 

Spoznajte umetnika: Carlos Monroy

Kaj: Pogovor z umetniki 32. grafičnega bienala

Kdaj: Danes ob 18.00

Kje: Mednarodni grafični likovni center, Pod turnom 3, Ljubljana

Prireditelj: Mednarodni grafični likovni center

Vstopnina: Brez vstopnine

V programu 32. grafičnega bienala: Kriterij rojstva (16. 6.–29. 10. 2017) pripravljamo niz pogovorov z gostujočimi umetniki in tako njihovo ustvarjanje predstavljamo širšemu občinstvu. 

Tokrat predstavljamo kolumbijskega umetnika Carlosa Monroya. Njegovo delo temelji predvsem na performansu, kjer raziskuje potencial telesa, ki v trenutku, ko ozavesti lastni revolucionarni potencial, da kritizira, hvali in najde načine, kako država, kapital in nasilje ter družbeni pritisk vplivajo na naše življenje, postane politično in estetsko orodje. S temi premisleki Carlos Monroy razvija dela v različnih medijih. Živi in dela razpet med Bogoto in Sao Paolom.

 

 

Pritličje ob 18:00: Vprašanja levice: Naborništvo?

Gostje: dr. Marko Kržan, dr. Tadej Troha
Dogodek bo moderirala Lea Kuhar, članica programskega odbora IDŠ.

 

 

KOŽ ob 18:00: Aleš Tomšič: Vodnarjeva doba razkriva, predavanje

V 60-tih letih prejšnjega stoletja je popevka Aquarius romantično napovedovala zoro vodnarjeve dobe, prinašalke miru, harmonije, zaupanja, razumevanja, osvoboditve. Danes, pol stoletja kasneje, se sprašujemo, kje je ta doba. Svet je poln prevar, nasilja, pohlepa, krivic… a tudi mnogoterih sprememb. Spreminjajo se ljudje, družba in zavest. Za prehod iz dobe rib v vodnarjevo dobo je potrebno popolno razkritje. Ne samo na zunanji, družbeni ravni, tudi notranje. Kaj torej vodnar razkriva v nas samih?

Brez vstopnine

 

Drama Kavarna ob 18:00: Signatura 7, predstavitev knjige dr. Bojana Anđelkovića Umetniški ustroj Noordung

Vabimo vas na predstavitev knjige Umetniški ustroj Noordung, ki obravnava opus Dragana Živadinova s političnega, umetniškega, tehnoznanstvenega in filozofskega vidika (predvsem prek filozofij Gillesa Deleuza, Friedricha Nietzscheja in Michela Foucaulta), in sicer skozi vse tri razvojne faze njegovega gledališča: Gledališče sester Scipion Nasice (1983–1987), Rdeči pilot (1987–1990) in Noordung (1990–1995–2045). V središču Živadinovovega zanimanja je gledalec oziroma mehanizem njegove vključenosti v predstavo, zaradi česar so pri postgravitacijski umetnosti družbenopolitične, gledališkoumetniške in tehnoznanstvene strukture in strategije razumljene kot dispozitivi oziroma polja sil. Ne gre preprosto za režiranje gledaliških predstav, ampak za ustvarjanje konceptualne "celostne umetnine", za katero je značilno predvsem to, da je procesualna. Živadinovovo gledališče ponavljanja se tako postavlja strogo nasproti meščanskemu gledališču reprezentacije: petdesetletni projektil Noordung: 1995–2045 je konceptualiziran, da skozi kompleksno ponavljanje vsakih deset let proizvede lastno razliko, pri čemer je razlika generični del samega ponavljanja. Umetniški ustroj Noordung tako ne uprizarja nikogar drugega kot samega sebe, kar je tudi njegov najgloblji smisel.

Z vami se bosta pogovarjala Dragan Živadinov in dr. Bojan Anđelković, odlomke iz knjige bo interpretiral član ansambla SNG Drama Ljubljana, Boris Mihalj.

Pridružite se nam v torek, 25. aprila, ob 18.00 v Drama Kavarni. Vstopnice za pogovor dobite pri blagajni Drame: stanejo 2 €, za člane Drama Kluba, Kluba Najst in Kluba Hamlet so brezplačne. Število je omejeno, zato vam svetujemo, da jih rezervirate.

 

Vodnikova domačija Šiška od 19:00: Mislite, da poznate ZDA? Pomislite ponovno

Pogovor: Noah Charney in Brent Glass

V Slovenijo prihaja Brent Glass, direktor muzeja Smithsonian National Museum of American History in avtor nove knjige 50 Great American Places. Pogovor z njim bo priložnost za srečanje z enim najpomembnejših ameriških zgodovinarjev in vodij muzejev. Z gostom se bo pogovarjal Noah Charney, v Sloveniji živeči ameriški pisatelj in profesor umetnostne zgodovine.

Pridružite se nam na srečanju zgodovinarjev, ki bosta spregovorila o Ameriki, Sloveniji in številnih drugih temah.

Brez vstopnine

 

Slovensko mladinsko gledališče ob 20:00: Film v gledališču, pogovor

Mladinski klub – Dežela pridnih

FILM V GLEDALIŠČU

Gost: Marcel Štefančič, jr.

Vodi: Boštjan Narat

Film in gledališče sta umetnosti, ki imata kopico stičnih točk, hkrati pa se v marsikaterem elementu bistveno razhajata in razlikujeta. V sezoni, katere pomemben okvir predstavlja prav kinematografija, je premislek tega kompleksnega in zanimivega odnosa tako rekoč nujen. In težko bi našli boljšega sogovornika, kot je Marcel Štefančič: človek, ki zase pravi, da o gledališču ne ve ničesar, in človek, za katerega pravijo, da ve o filmu vse.

Brez vstopnine

 

Trubarjeva hiša literature ob 18:00: Mesto bere … južnoameriške zgodbe: pogovor o latinskoameriški kulturi (literarni dogodek)

Vabljeni na okroglo mizo o latinskoameriški kulturi: literaturi, politiki in družbi, na kateri bodo sodelovali nekdanji dolgoletni dopisnik iz latinske Amerike in poznavalec tamkajšnjih razmer Tone Hočevar, prevajalka iz španskega jezika Veronika Rot in prevajalka iz portugalščine Blažka Müller, njune prevedene knjige so tudi na aktualnem seznamu branj v okviru projekta Mesto bere. Z gosti se bomo pogovarjali o stanju, družbenih razmerah, temperamentu, barvitosti, raznolikosti in kulturi v tem zanimivem delu sveta. Pogovor bo moderirala Katja Šulc.

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

19:00 Večer Združenja filmskih snemalcev: Podelitev nagrad IRIS

Združenje filmskih snemalcev (ZFS) Slovenije bo tudi letos podelilo letne strokovne nagrade IRIS.
Nagrade za najboljše stvaritve na področju filmske fotografije bodo podelili v šestih kategorijah. Možnost glasovanja so imeli vsi člani združenja ZFS, v vseh kategorijah pa je bilo prijavljneih kar 42 avdiovizualnih del.
Vstop prost.

 

Kinodvor:

18:30 Ko ljubezni ni več (L'Économie du couple), Joachim Lafosse, Francija / Belgija, 2016, DCP, 100'

Joachim Lafosse (Najini otroci) razpre široko paleto silovitih čustev, ki jih iz nekoč ljubečega para iztisne ločitev.

20:30 Neznanka (La Fille inconnue), Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Belgija / Francija, 2016, DCP, 107'

Belgijska mojstra socialnega realizma brata Dardenne (Fant s kolesom, Dva dneva, ena noč) sta z napeto, sočutno ter psihološko izostreno preiskavo osebne in družbene odgovornosti ustvarila svojo različico detektivke.

Mala dvorana:

18:15 Dan osvoboditve (Liberation Day), Uģis Olte, Morten Traavik, Norveška / Latvija / Velika Britanija / Slovenija, 2016, DCP, 100'

Glasbeni dokumentarec o zgodovinskem koncertu skupine Laibach v Severni Koreji.

21:00 Dan osvoboditve (Liberation Day), Uģis Olte, Morten Traavik, Norveška / Latvija / Velika Britanija / Slovenija, 2016, DCP, 100'

 

Komuna:

18:00 Tiha strast (A Quiet Passion), Terence Davies, Velika Britanija, drama

20:15 Upokojitev v stilu (Going in Style), Zach Braff, ZDA, komedija

 

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness