Torek dinozavrov

Oddaja
16. 5. 2017 - 16.30

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja

Kuhalnice vihtijo preverjene tovarišice. Meni je še skrivnost, a bo zagotovo slasten. Vabljene in vabljeni!

 

Jalla Jalla ob 20:20: Vabljeni na otvoritev razstave, na kateri se bo umetnica Mia Mihelič predstavila s serijo fotografij. Tema fotografij je sicer klasična-portretna, a nam bo avtorica predstavila njej lasten, inovativen pogled na človeški obraz izven okvirov materije. Pridite.

 

Glasba izven:

 

Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine od 19:30: Gala koncert 15 let Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije

Vstopnina: 7-15 eur

Spored:

Johann Sebastian Bach / Lars Karlin, TOCCATA V D MOLU

Lojze Lebič, INTRADA

Johann Sebastian Bach / Christopher Mowat, BRANDENBURŠKI KONCERT ŠT.

Jean François Michel, EASTWIND

Tibor Kerekeš, solo trobenta
Žan Tkalec, solo pozavna

Jim Parker, A LONDONER IN NEW YORK

Domen Jeraša, ZOCF POLKA
Domen Jeraša, solo pozavna

Tomaž Habe, TRISTE

Na zaključku drugega cikla koncertov TASF 2016/17 se bo ansambel soočil z velikanom glasbene ustvarjalnosti, katerega dela so brezčasen temelj v zakladnici umetnosti, saj je glasba Johanna Sebastiana Bacha od nekdaj privlačna za transkripcije za trobilne sestave iz preprostega razloga, v takšni kombinaciji namreč vrhunsko zveni. Obenem bomo, zahvaljujoč skladatelju Lojzetu Lebiču, imeli možnost slišati njegovo mojstrovino za trobila in tolkala, Jean François Michel, Jim Parker, Domen Jeraša in Tomaž Habe pa so v svojih kompozicijah kar najbolje izkoristili lesk in glamur, ki ga da lahko le dobro uigrana in virtuozna sekcija simfoničnih trobil in tolkal. Vse to v enem večeru na koncertnem odru je več kot odlično zagotovilo za vrhunski gala večer ob 15. obletnici Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije.

Vstopnice:
1.ktg 15,00 € / 12,00 € popust za študente, upokojence in abonente SF
2.ktg. 10,00 € / 7,00 € popust za študente, upokojence in abonente SF

 

Klub ZOO od 20:00: Groovie Tuesday: Martin Ramoveš Band!

Martin Ramoveš Band v ZOO prihaja z novo ploščo Astronomi, ki je izšla kot glasbeni album v stripu. Značilne bluesovsko - rockovske vibracije bodo tokrat zašle v bolj zasanjane in psihedelične vode, a hkrati bo bend ostal trdno na tleh z angažiranimi besedili in ostrimi rifi. Na koncertu bomo slišali tudi pesmi s prejšnjih albumov Zvok dežele in Nesojeni kavboji ter marsikakšno nesluteno presenečenje!

Zasedba:
Martin Ramoveš /vokal, kitara
Marko Petrič /bas, vokal
Luka Drobnič /bobni

+ posebni gost Julijan Erič!

Vstopnina: 4 EUR

 

Prulček od 20:00: Prulčkove karaoke!

Brez vstopnine

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Bogdana Herman in Ryuzo Fukuhara

petje, poezija, glas in ples

Sledil bo Celični Etno jam.

Brez vstopnine

 

Kino Šiška, Komuna ob 21:00: serija sonica xix: OREN AMBARCHI

Odkar je Oren Ambarchi zamenjal bobne za kitaro, je v zadnjih 20 letih pod svojim imenom izdal že več kot 50 albumov. S svojimi prodornimi zvočnimi raziskovanji liričnosti in noisa se Ambarchi znova in znova izkazuje ne samo kot samozadosten solo glasbenik, ko z globoko pozornostjo razpleta krhke melodije in teksture, ki jih izvaja na kitari in efektih, ampak tudi kot pronicljiv skladatelj. V svoji plodni karieri je sodeloval s številnimi izrazitimi in raznolikimi glasbenimi glasovi, kot so Stephen O’Malley, Jim O’Rourke, Thomas Brinkmann, Ricardo Villalobos in mnogi drugi. V Slovenijo prihaja drugič, v Kinu Šiška smo ga pred leti že slišali pred edinstvenimi The Necks.

Njegova dela so nedoločljive pesniške oblike, umeščene v razpoke med različnimi šolami: sodobno elektroniko in procesiranjem, improvizacijami in minimalizmom, skrivnostno, melanholično poezijo, varljivo preprostostjo in začasno suspenzijo. V njih prepoznavamo reference na Mortona Feldmana in Alvina Luciera; obenem pa tudi rock glasbo, upočasnjeno do svojih temeljev, abstrahirano in nadomeščeno s čistim signalom.

Do poznih 90. let je z raziskovanjem kitarske abstrakcije in z mojstrenjem tehnike zgradil oseben in edinstven zvočni svet, v katerega v zadnjem času vključuje širšo paleto instrumentov. Na zadnjih izdajah, kot sta Grapes from the Estate in The Pendulum’s Embrace, Ambarchi igra tudi na steklene orglice, strune, zvonove, klavir, bobne in tolkala, pri tem pa ustvarja krhke strukture, lahkotne kot svetloba ali zrak, ki nežno sobivajo z globokimi, stene tresočimi basi iz njegove kitare.

Nastopal in snemal je s številnimi umetniki, kot so Fennesz, Otomo Yoshihide, Pimmon, Keiji Haino, John Zorn, Rizili, Voice Crack, Jim O’Rourke, Keith Rowe, Phill Niblock, Dave Grohl, Gunter Muller, Evan Parker, z’ev, Toshimaru Nakamura, Peter Rehberg, Merzbow in drugi. Od leta 2004 sodeluje z ameriškim post-metal bendom Sunn 0))).

Njegova dela so izdale mednarodne založbe, kot so Touch, Southern Lord, Table of the Elements in Tzadik. Leta 2003 je njegova live izdaja Triste prejela častno omembo na festivalu Prix Ars Electronica v kategoriji digitalne glasbe.

Organizacija: MoTA – Muzej tranzitornih umetnosti v koprodukciji s Kinom Šiška.

10 €

 

Teater, gledališče, odrske deske in še mnogo drugega...:

 

MGL (Veliki oder) ob 19:30: Žlahtni meščan, komedija

Molière je znamenito komedijo Žlahtni meščan ustvaril po naročilu svojega kraljevskega zaščitnika in službodajalca Ludvika XIV. ter jo leta 1670 s svojo gledališko skupino pred njim tudi krstno uprizoril. V živahni komediji s petjem in plesom, za katero je glasbo napisal utemeljitelj francoske nacionalne opere Jean-Baptiste Lully, se je osredotočil na temo napredovanja po družbeni lestvici. Bridko se je ponorčeval iz omejenega in povzpetniškega gospoda Jourdaina, ki mu v življenju sicer prav nič ne manjka, a se sramuje svojih meščanskih korenin in bi se rad za vsako ceno zrinil med aristokrate.
V zmotnem prepričanju, da si lahko z denarjem čez noč kupi omiko in ugled, gospod Jourdain kmalu postane tarča številnih prisklednikov in prevarantov. Najame si učitelje raznih veščin ter začne trošiti denar za razkošne in svojemu stanu neprimerne obleke. Toda najbolj mu škodi prijateljstvo z grofom Dorantom, ki mu zaradi plemiškega porekla slepo zaupa. Pod pretvezo, da v njegovem imenu dvori lepi markizi Dorimèni, s katero v resnici ljubimka sam, mu grof izvabi ogromno denarja. Jourdainovi sorodniki in služabniki samo zvezanih rok gledajo, kako zapravlja svoje imetje in se vedno bolj smeši.
Ko Jourdain oznani, da hčerke Lucile ne namerava poročiti z nikomer, ki ne bi bil plemiškega rodu, ga iznajdljivo pripelje do roba norosti njen srčni izbranec Kleant. Preobleče se namreč v sina turškega sultana in s tem zbudi njegovo naklonjenost. Jedka satira se pri Molièru prevesi v obešenjaško burko in nazadnje izzveni v balet, v katerem se pomešajo plesalci različnih nacionalnosti … Skoraj tri stoletja in pol po nastanku te igre se bomo o tem, kaj vse je človek pripravljen storiti za to, da bi napredoval po družbeni lestvici, spraševali ob sveži interpretaciji ustvarjalne dvojice Žanina Mirčevska – Eduard Miler.

 

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 20:00: Na žaru z Ladom Bizovičarjem, stand-up / impro

Trajanje dve uri, brez odmora.

Na žaru je odrsko druženje, pri katerem znano osebnost počasti skupina njegovih prijateljev s komičnimi govori, šalami na njegov račun ali skladbami. Ne gre za žaljenje, ampak za predstavljanje osebe, ki je na žaru. Obiskovalci si bodo lahko tudi pri nas v živo ogledali zelo zabavno promocijo znanih Slovencev in priznanje za njihovo delo.

Vstopnina: 23, 20, 18, 14, 12 EUR

 

Stara mestna elektrarna od 20:00: Deveta - Antropološki stroj, ki ga poganja Beethoven

"Poskus ukrotitve človeka ni uspel", ugotavlja Peter Sloterdijk. "Barbrarski potencial civilizacije se povečuje; vsakodnevna brutalizacija človeka se stopnjuje."

Deveta se sprehodi skozi celotno zvočno pokrajino Beethovnove 9. simfonije. Na eni strani "mojstrovina zahodne civilizacije." "Veličastna in kompleksna." "Sublimna." "Presunljiv izraz človeškega duha." "Izbruh triumfalne vizije bratstva." Beethovnova Deveta. In na drugi strani mi: Goli in sumničavi. Nič veličastnega. Nič triumfalnega. Ne kompleksni, temveč reducirani. Ne sublimni, temveč eksplicitni. Ne romantični, temveč digitalni. On ali off. Repetitivni. Zaslepljeni od podob, ki jih vidimo. Oglušeli od zvokov, ki jih slišimo. Iščemo izgubljeno povezavo z Živaljo.

Predstava temelji na mislih Giorgia Agambna o humanizmu kot antropološkem stroju, ki sistematično suspendira žival – človeka definira zgolj v razliki od živali. V tem smislu v novodobnem subjektu zeva vedno večja pomenska praznina, ki jo poskušajo zapolniti ideologije. Civilizacija postaja vse težja ideološka prtljaga, posameznik, kot receptor ideoloških konstruktov, se postopoma seseda pod bremenom njihovih imperativov. Ali kot pravi Peter Sloterdijk: "Poskus krotitve človeka ni uspel. Barbrarski potencial civilizacije se povečuje; vsakodnevna brutalizacija človeka se stopnjuje."

USTVARJALCI

Predstava je kolektivno delo skupine.

Performerji: Loup Abramovici, Grega Zorc, Jaka Lah, Anita Wach, Magdalena Tuka
Koncept in režija: Bojan Jablanovec
Koreografski nadzor: Anita Wach
Glasba: Ludwig van Beethoven, Simfonija št. 9, Herbert von Karajan, Berlinska filharmonija, 1983
Oblikovanje mask: Barbara Stupica
Oblikovanje luči: Igor Remeta
Video: Ana Čigon
Tehnično vodstvo: Igor Remeta
Producentka: Špela Trošt

Produkcija: Via Negativa
Koprodukcija: JaJaJa NeNeNe Association Warsaw
Partnerji: Bunker Ljubljana / A Part Festival Katowice / Fundacja Ciało/Umysł Warsaw
Projekt sta finančno podprla mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo Republike Poljske.

Trajanje: 70 minut

Vstopnina: 10 EUR

 

SNG Drama:

mala drama ob 20:00: Tarzan, komedija o človeških in živalskih nraveh

V uprizoritvi so uporabljene pesmi iz zbirke Roka Vilčnika Zdravilo za Ano.
Glasbeni producent Blaž Celarec, glasbeniki Boštjan Narat (kitara, ukulela, melodika), Blaž Celarec (bobni) in Igor Matković (trobenta).

Tarzan in Jane v džungli − kaj neki bi se lahko dogajalo temu paradigmatičnemu ljubezenskemu paru, potem ko je uspešno premagal vse ovire na poti svoje ljubezni?
Na prvi pogled to, kar se dogaja tudi vsem drugim parom: drobni nesporazumi in nesoglasja, nekaj ljubosumja in morda celo malo naveličanosti, predvsem nad džunglo in neudobnimi razmerami za življenje. Ko se vmeša v igro uglajeni in svetovljanski Mike, je teren za razdor že pripravljen. A kot je to pogosto, gre tudi tukaj za več interesov. Mike očara Jane, ko ji požrtvovalno priskrbi civilizacijske dobrine, a to je samo njegova pot do zakladov, ki jih skriva pragozd. Dialog v igri je na prvi pogled lahkoten in spreten, izjemno zabaven; komika izhaja iz kombinacije tipiziranih likov in nepričakovanih situacij, v katere so postavljeni. A humor postaja vse bolj kritičen, igra, ki se dogaja v na prvi pogled oddaljeni džungli, pa odpre pred nami števila pereča vprašanja našega materialističnega sveta.
Komedija Tarzan s podnaslovom Eksotična drama je bila na letošnjem 45. Tednu slovenske drame nominirana za Grumovo nagrado in je najnovejša v vrsti številnih dramskih in radijskih iger uveljavljenega avtorja, ki se podpisuje s psevdonimom rokgre

 

SiTi Teater ob 20:00: Maestro (TM): Odpuljen spopad za impro prestol - licenčno improvizacijsko tekmovanje, komedija

En večer, in trinajst odličnih improvizatorjev pod taktirko dveh režiserjev, ki se borijo za titulo Maestro! Enkrat mesečno!

V Slovenijo že tretjo sezono zaporedoma prihaja Maestro™, licenčni format improvizacijskega tekmovanja, ki že vrsto let zabava polne gledališke dvorane po Severni Ameriki in Evropi. V večeru, polnem spontanih vzponov in padcev, se bo trinajst odličnih improvizatorjev pod skrbno taktirko dveh režiserjev potegovalo za naslov najboljšega improvizatorja večera. Igralci bodo po navodilih režiserjev in predlogih občinstva ustvarjali odpuljene prizore in zanimive zaplete, ki vas bodo držali na robu vaših sedežev. Skozi zgodbe, ki vas bodo nasmejale do solz, vas ganile do srca in enostavne očarale, pa se bodo borili tudi za vašo naklonjenost in točke - krog za krogom boste namreč odločali, kateri izmed improvizatorjev bo preživel in kateri odpadel. Na koncu preživi le en in edini - Maestro!

Nastopajočim življenje ni robu ni tuje, vi pa se le udobno namestite in uživajte v predstavah.

Vstopnina: 10 eur / 6 eur - študentje, dijaki in upokojenci
Produkcija: KD IGLU - Improvizacijsko gledališče Ljubjana v sodelovanju s SiTi Teatrom BTC in Impro ligo

Vstopnina: 13,5-15 EUR

 

Layerjeva hiša, Kranj ob 19:00: Frišna scena mlade umetnosti, likovna razstava

Na razstavi bodo prikazani trije mladi, še neuveljavljeni umetniki, ki so prvo predstavitev dobili v spletni reviji Artfiks Društva študentov umetnostne zgodovine Slovenije Kunsthisterik. Slikarka Urška Jenčič (21 let, Maribor) v svoji produkciji ujema na eni strani filozofske nauke, na drugi strani zablode lastne domišljije. Ilustratorka Katka Kregar (21 let, Ljubljana) ustvarja manifestacije svojega sveta čudes, ki se vedno godi v sočasju, vanj pa vabi vse nas. Fotograf Domen Gostiša (21 let, Logatec) v objektiv zajema spontane podobe realnosti, te pa mimogrede prevaja v novo realnost. Vsem trem je skupna mladostna radoživost, ki se kaže v razgibanih prizorih, mnogoterih idejah in zanimivih sporočilih.

Brez vstopnine

 

Center in Galerija P74 ob 20:00: Ekonomija narave - 20 let Galerije P74

Likovna razstava

Jože Barši, Tomaž Furlan, Dejan Habicht, Polonca Lovšin, Tadej Pogačar, Uroš Potočnik, Small but dangers

Ob praznovanju dvajsete obletnice delovanja Centra in Galerije P74 vas vabimo na odprtje razstavnega projekta Ekonomija narave v torek, 16. maja 2017 ob 20.00 uri v Galerijo P74.

Sodelujejo Jože Barši, Tomaž Furlan, Dejan Habicht, Polonca Lovšin, Tadej Pogačar, Uroš Potočnik in Small but dangers.

Nova geološka doba, ki jo zaznamuje predvsem destruktivni vpliv človeka na planet je splošno sprejeta. Zdi se, da je potrebna nova vrsta pripovedi o sodobni globalni realnosti – pa naj jo merijo znanstveniki ali umetniki ali eni in drugi v skupnem sodelovanju.

Množijo se razstave in publikacije, ki se posvečajo študiju križišč med novo ekološko dobo in umetniškimi ter kulturnimi praksami. Kako si lahko zamišljamo prihodnost okoljske humanistike?

Že v svoji The Origin of Species je Darwin večkrat uporabil termin "ekonomija narave".

Ni bil prvi, ki si je zamislil naravo kot ekonomijo, hkrati pa je bil eden prvih, ki je izpostavil paralele med delovanjem narave in delovanjem politične ekonomije.

Razmislek o novi ekologiji in ekonomiji narave je bil živ tudi v šestdesetih letih prejšnjega stoletja. Člani gibanja in skupine OHO so govorili o "OHO stvareh" in "OHO stvarnosti", z potezami antihumanizma, t.i. "upora stvari", prevrata, ki spremeni človeka v sužnja stvari (prim. Steklenica bi rada pila Marka Pogačnika in Iztoka Gaistra).

Aktualno razumevanje narave kot ekonomije vključuje razumevanje koncepta soodvisnosti med svetovoma človeka in narave, kjer smo ljudje zgolj del večje celote. Ta pogled je nasproten modelu liberalne in neoliberalne ekonomije, ki razume naravo kot supermarket in človeštvo kot potrošnika in ne soustvarjalca z naravo. 

Jože Barši, Tomaž Furlan, Dejan Habicht, Polonca Lovšin, Tadej Pogačar, Uroš Potočnik in Small but dangers z novimi objekti, postavitvami, video deli, risbami, fotografijami in slikami komentirajo stanje porušene hierarhije med človeštvom in naravo v dobi antropocena.

Brez vstopnine

 

Hostel Celica ob 20:30: Bojan Stepančič: Godibodi 2016, otvoritev fotografske razstave

Vljudno vabljeni na otvoritev fotografske razstave Bojana Stepančiča. Fotografije so nastale na lanskoletnem festivalu Godibodi v Hostlu Celica.

Brez vstopnine

 

Balassijev inštitut od 17:00: Literarni večer z Alešem Štegrom

Jezik literature je zmeraj manjšinski jezik, saj ustvarja poseben svet znotraj vsakdanjega jezika. Kaj to pomeni za tiste avtorje, ki ustvarjajo izven teritorija svojih držav? Se nahajajo v vlogi dvojne manjšine? Kaj sploh pomeni pisati v jeziku manjšine? In kaj nam ta specifična izkušnja lahko pove o sedanjosti in bodočnosti Evrope in naših pogosto kontradiktornih odnosov do "umirajočih Evropejcev," kot predstavnike jezikovnih manjšin provokativno poimenuje Karl-Markus Gauß?

O specifični izkušnji ustvarjanja izven teritorija matične dežele se bosta pogovarjala dva izredna ustvarjalca. Oba sta večino svojih knjig napisala obkrožena z ljudmi, ki pretežno ne govorijo njunih jezikov. Ottó Tolnai, eden najpomembnejših živečih madžarskih pesnikov in pisteljev, prejemnik številnih nagrad, med njimi tudi najbolj prestižne Kossuthove nagrade, ki prihaja iz Kaniže v Vojvodini in Marko Sosič, pisatelj, nekdanji direktor novogoriškega in tržaškega gledališča ter vsestranski ustvarjalec iz Trsta.

Skozi pogovor o problematiki pisanja, manjšin, Evrope in še marsičesa bo krmaril Aleš Šteger.

Brez vstopnine

 

Mestni muzej Ljubljana od 18:00: Evropa, kaj pa zdaj ?

V okviru Ciklusa "Razumevanje sveta" bo znan francoski politolog, Christian LEQUESNE, imel predavanje o "Ponovnem zagonu evropskega projekta"

Povezuje Igor E. Bergant.

Kako najti izhod iz krize in gledati na prihodnost Evropske unije v geopolitičnem kontekstu, ki ga zaznamuje dvojna negotovost v ZDA in Rusiji? Nekatere države se v kontekstu po brexitu odločajo za oblikovanje koalicij članic znotraj EU. Ali bi lahko Evropska unija formalno ustanovila več bolj povezanih skupin članic, ne da bi spremenila vsebino sporazumov? Kako organizirati Evropo več hitrosti, ne da bi se nekatere države (še posebej majhne) počutile izločene? Ali je lahko ločevanje znotraj EU rešitev za upad legitimnosti Unije v očeh državljanov ali bi, nasprotno, ločevanje upad samo povečalo?

Christian Lequesne, doktor političnih ved in nekdanji študent na College of Europe v Brugesu (Belgija), je profesor na Oddelku za politične vede Inštituta za politične vede (Sciences Po) v Parizu in glavni urednik European Review of International Studies. Med 2009 in 2014 je bil vodja Centra za mednarodne raziskave (CERI) Inštituta za politične vede v Parizu. Med januarjem 2004 in avgustom 2006 je vodil tudi Francoski center za raziskave na področju družbenih ved (CEFRES) v Pragi in med septembrom 2006 in avgustom 2008 deloval kot redni profesor v okviru mednarodnega partnerstva med Sciences Po in LSE na London School of Economics (LSE). Kot profesorja ga redno vabijo na School of Government na Univerzo LUISS v Rimu, na Diplomatsko akademijo na Dunaj, na Oddelek za družbene vede Karlove univerze v Pragi. Raziskovalno se ukvarja z dvema področjema, in sicer Evropsko unijo in sodobnimi praksami v diplomaciji.

Brez vstopnine

 

Photon - Center za sodobno fotografijo ob 18:00: Predavanje Marije Skočir

So Magnumovi fotografi vplivali tudi na slovensko reportažno fotografijo?

Predavanje Marije Skočir, višje kustosinje MGML

Agencija Magnum Photos je svoje delovanje in prezentacijo svojega dela širila po vsem svetu, vendar sta bili prezentiranost in recepcija Magnumove produkcije v Srednji Evropi že zgodaj posebej dobri – predvsem v medijskem prostoru, ki je po drugi svetovni vojni skušal ponovno uveljaviti visok nivo založništva ilustriranih revij. Tudi naš prostor se je na ta nov pojav odzval, v času ko se je naša reportažna fotografija šele oblikovala, so fotografi in uredniki iskali zglede predvsem pri tujih ilustriranih revijah. Posamezni znani fotoeseji so hitro dosegli slovenske fotografe, ki jih je navdihoval humanistični, etični in avtorski pristop v delu članov agencije Magnum.
Predavanje bo odstrlo vpogled v starejše obdobje slovenske fotoreportaže, ki je pomembno zaznamovalo razvoj tega fotografskega žanra pri nas. Marija Skočir, kustosinja Muzeja in galerij mesta Ljubljane, ki je v zadnjem desetletju kurirala številne fotografske razstave domačih in tujih avtorjev, bo predstavila del svojega trenutnega raziskovalnega dela z namenom priprave doktorske disertacije o pomenu Magnuma za srednjeevropsko fotografijo.

Predavanje je del spremljevalnega programa razstave Dovolj blizu? 70 let Magnuma, ki si jo je še do 19. maja mogoče ogledati v Galeriji Photon.

Brez vstopnine

 

MSUM ob 19:00: Polona Tratnik: Umetnost kot intervencija, pogovor ob izidu nove knjige

Kaj umetnost zmore narediti, je sodobna interventna umetnost zares relevantna kot kritična praksa?

O tem in drugih aktualnih in kompleksnih vprašanjih se bo avtorica pogovarjala z gostoma Levom Kreftom, profesorjem za estetiko, in Jurijem Krpanom, umetniškim vodjo galerije Kapelica.

Knjiga teoretičarke, predavateljice in umetnice Polone Tratnik je temeljno izvirno delo na področju teorije sodobne umetnosti in kulture, ki povezuje več področij: filozofijo umetnosti in kulture, umetnostno zgodovino in družboslovje, filozofijo znanosti in tehnologije, teorijo novih medijev, komunikologijo, semiotiko idr. Avtorico zanimajo zlasti umetniški in teoretski prispevki, ki angažirano pristopajo k družbeno aktualnim vprašanjem. Zgodovinsko in problemsko razčlenjuje njihovo specifičnost v navezavi na sodobno kulturo in jih razločuje od modernih oblik angažirane umetnosti, saj so strukturno in organizacijsko običajno bolj podobne projektnim formacijam iz drugih sodobnih družbenih polj (znanstvenim, a tudi ekonomskim), umetnostna institucija, kot je vzpostavljena danes (in kot smo jo pravzaprav podedovali iz modernosti), pa jim večinoma ne sledi. Zakaj so v knjigi razčlenjeni načini naravnost paradigmatični za današnji čas in zakaj se srečujemo s tako spremenjeno obliko umetnosti v sodobnem času, kaj je zanjo značilno, kakšna je njena funkcija, vloga? Avtorica zagovarja kritično držo umetnosti, zlasti na sledi kritične teorije družbe.

Brez vstopnine

 

Vodnikova domačija Šiška:

18:00 Če ima človek ime, ga je težje ubiti

Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije organizira 6. mednarodno konferenco Dan Afrike. Konferenca, s katero organizatorji že tradicionalno obeležujejo obletnico ustanovitve Organizacije afriške enotnosti/Afriške unije, bo med 16. in 17. majem v sodelovanju z RI19+ in Vodnikovo domačijo ponudila tudi vzporedni kulturni in akademski program. Bogat program bo z oživitvijo afriške literarne ustvarjalnost med slovenskimi bralci poskušal opozoriti, da je odkrivanje afriške literarne pokrajine integralni del pri spoznavanju Afrike in da šele kulturni dialog, porojen iz poznavanja literature, lahko ponudi poglobljeno nadaljnje sodelovanje med državami in kontinenti.

// ČE IMA ČLOVEK IME, GA JE TEŽJE UBITI //

Prevajalka in afrikanistka dr. Katja Zakrajšek se bo v pogovoru z urednikom Aljošo Harlamovom osredotočila na prvenec alžirskega pisatelja Kamela Daouda Primer Meursault (Mladinska knjiga, 2016), ki je očaral bralce in literarne kritike po vsem svetu ter pisatelja nemudova uvrstil v literarne zvezdnike.

"Alžirski novinar in pisatelj Kamel Daoud je Camusovega Tujca prvič prebral pri dvajsetih letih, vendar še ni razmišljal o ubitem Arabcu, saj je, kot pove v intervjuju za The New Yorker,"knjiga tako izvrstno napisana, da pozabiš na ta umor, tudi, če si ti njegova žrtev". Neimenovani Arabec je v Daoudovem prvencu Primer Meursault (v francoskem izvirniku podnaslovljen s preiskava preiskave), ki je bil leta 2015 nagrajen s prestižno Goncourtovo nagrado, končno dobil svoje ime – Musa. Gre za osebno izpovedni roman, katerega protagonist je mlajši brat ubitega Arabca Harun. Ob večernem popivanju v baru Harun pripoveduje zgodbo, ki je stara že več kot pol stoletja: "Zgodila se je in ljudje so veliko govorili o njej. Še vedno govorijo, a omenjajo le enega mrtveca, medtem ko sta dejansko bila dva." S številnimi referencami na roman Tujec oziroma Drugi, kot je ta poimenovan v Harunovi izpovedi, Daoud artikulira zamolčani trenutek ubitega Arabca, problematizira alžirsko recepcijo Camusa in obenem priznava genialnost Camusovemu pisanju, rekoč, da je njegov jezik tako popoln, da bi še "zrak izbrusil kot fasete na diamantu", na katerega senco mečejo le "Arabci, megleni in neskladni predmeti iz nekdanjosti" (AirBeletrina, 2016)

Brez vstopnine

20:00 Pogled tujega, pogled domačega, pogovorni večer

Ministrstvo za zunanje zadeve Republike Slovenije organizira 6. mednarodno konferenco Dan Afrike. Konferenca, s katero organizatorji že tradicionalno obeležujejo obletnico ustanovitve Organizacije afriške enotnosti/Afriške unije, bo med 16. in 17. majem v sodelovanju z RI19+ in Vodnikovo domačijo ponudila tudi vzporedni kulturni in akademski program. Bogat program bo z oživitvijo afriške literarne ustvarjalnost med slovenskimi bralci poskušal opozoriti, da je odkrivanje afriške literarne pokrajine integralni del pri spoznavanju Afrike in da šele kulturni dialog, porojen iz poznavanja literature, lahko ponudi poglobljeno nadaljnje sodelovanje med državami in kontinenti.

// POGLED TUJEGA, POGLED DOMAČEGA//

Z alžirskim pisateljem in novinarjem Saidom Khatibijem, ki je za knjigo Oriental Gardens, ki govori o popotovanju po Sloveniji in državah Balkana leta 2015 prejel Ibn Battutovo nagrado, in slovensko pisateljico in popotnico Magdo Rejo, katere literarni potopis Ime tvoje zvezde je Bilhadi je leta 2006 prejel nagrado Najboljši prvenec, se bomo pogovarjali o popotniški literaturi, Sloveniji, Alžiriji, Sahari in še marsičem drugem.

Pogovor moderira: Aleksandra Gačić
Pogovor bo potekal v angleščini

Saïd Khatibi (1984) je alžirski pisatelj, prevajalec in novinar. Po študiju francoske literature v Alžiriji in na francoski Sorboni, se je kot novinar zaposlil v arabsko pišočih alžirskih medijih, kot kulturni novinar nekaj časa delal v Katarju in leta 2012 prejel Arab Journalism Award. Piše v arabščini in francoščini, njegova najprepoznavnejša dela pa so Forty years waiting for Isabelle (2016), Oriental Gardens (2015), Book of Sins (2013), The Arabic Orgasm (2012).

Slovenska popotnica, etnologinja in umetnostna zgodovinarka Magda Reja je izdala potopis svojega neobičajnega potovanja s karavano prek Sahare. S preprostim, a izredno živim in razumljivim jezikom nas odpelje v barviti svet te skrivnostne pokrajine. Njeno pisanje nas prepriča, da tega dela afriške celine ne pokrivata samo pesek in kamenje, pač pa nam pričara presenetljivo živo pokrajino, kjer se neskončne peščene sipine dotikajo neba in v globoki tišini človek začuti samega sebe. Magda si je srčno želela potovati z veliko karavano, v kateri kamele čez Saharo tovorijo sklade soli. Na več tednov trajajočo pot jo je vzel mladi Mohamed, srečevali so tudi druge karavanarje, vendar je zaradi svojega spola in njihove slabe francoščine Magda ostajala zunaj pogovorov. Na poti je tako pogosto vladala tišina in njena zvesta spremljevalka je bila le Bilhadi, velika, bleščeča zvezda, ki kaže proti severu.

Brez vstopnine

 

Trubarjeva hiša literature:

18:00 Pogovor in predstavitev slovenskega prevoda Filozofije hoje

Pri založbi V.B.Z. je v slovenskem prevodu izšlo edinstveno delo enega bolj prepoznavnih francoskih filozofov srednje generacije Frédérica Grosa. Gros je namreč v delu Filozofija hoje na specifičen način združil dve dejavnosti, ki človeka opredeljujeta v nekem izvornem smislu – mišljenje in hojo. V tem mu na filozofskem in praktičnem nivoju pritrjuje marsikateri mislec, od Nietzscheja, preko Rousseauja, Thoreauja in Wordswortha, pa vse do Kanta, ki je imel svoje sprehode zelo natančno odmerjene. Kot v knjigi, ki pa ni le filozofija hoje, temveč tudi hoja v in skozi filozofijo, pokaže Gros, hoja odpira in razrešuje probleme; je hkrati pospeševanje mišljenja in vzpostavljanje odnosa s samim sabo. Poleg tega ima hoja velik kulturni in seveda politični pomen – pomislimo samo na pomen različnih političnih pohodov in protestov.

Filozofija hoje je tako široko dostopen vpogled v filozofski, kulturni, zgodovinski in politični pomen hoje. O knjigi in filozofiji hoje nasploh se bosta na predstavitvi pogovarjala urednik knjige in filozof, Goran Potočnik Černe, in Milan Hosta, avtor ene prvih disertacij na temo filozofije športa. Moderira Robert Bobnič.

20:00 Filmski večer v THL – Sexmisja (filmska projekcija)

Poljska politična satira, kjer je beg za življenje dvojno podkovan, je 30 let po svojem izidu še vedno zanimiva miselna vaja.

 

Bežeče sličice:

 

Slovenska kinoteka:

19:00 Akademija umetnosti Univerze v Novi Gorici se predstavlja

Eggsercise, Žiga Stupica, Slovenija, 2015, digitalni format, barvni, 4'21'', bd
THE mARRY jESUS GALAXY, A. Trost, I. Sambas, M. Gobec, S. Jovanovska, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 3'50'', bd
BoBkumentarec (BoBcumentary), M. Oven, G. Dvornik, M. Pelos Spagno, T. Leban, A. Tassel, T. Košir Popovič, Ž. Stupica, Slovenija, 2015, digitalni format, barvni, 5'09''
Goli čez meje (Naked across Borders) S. Jovanovska, F. Bihar, C. Lucas, S. Khan Norstrøm, Slovenija/Norveška/Portugalska, 2015, digitalni format, barvni, 3'23'' 
Mila, Taja Košir Popovič, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 15'48''
Pism od Džonija (Džoni's Song), T. Zadnik, R. Hourani, S. Jovanovska, A. Tassel, M. Oven, F. Bihar, Š. Lutman, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 2'17''
Še zadnjič (One Last Time), S. Polanc, M. Di Noia, S. Sedevčič, A. Loi, D. Polanc, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 2'20''
Scarecrow Cross, Sandra Jovanovska, Slovenija, 2015, digitalni format, barvni, 10'04'', bd
AHA.OK, Ester Ivakić, Slovenija, 2015, digitalni format, barvni, 5'26'', bd
Srdohrd, Ester Ivakić, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 20'31''
Žaba, Samo Bihar, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 0'45'', bd
Čas za večerjo (Dinner Time), Filip Bihar, Slovenija, 2016, digitalni format, barvni, 1'15'', bd
Študentje v sklopu programov Digitalne umetnosti in prakse ter Medijske umetnosti in prakse v modulih animacija, fotografija, videofilm in novi mediji ustvarjajo v okvirih dinamične ter mednarodno in produkcijsko orientirane akademije, ki skozi interdisciplinarno sodelovanje študentom omogoča, da lahko vsak medij raziskujejo v njegovi funkcionalni rabi in/ali kot avtorsko izrazno sredstvo. Z izborom filmov obeh stopenj se bomo podali v njihove animirane, igrane in eksperimentalne svetove, ogledali pa si bomo tudi utrip na akademiji med intenzivno mednarodno delavnico.
Projekcijam sledi pogovor z avtorji.
Vstop prost

21:00 Retrospektiva: Dialogi s Filipom

Aven čhavora, Filip Robar Dorin, Slovenija, 2005, Beta, 16:9, barvni, 90' 

Drugi del romsko-slovenske trilogije. Čeprav je film tematsko nadaljevanje Opre Roma in sledi istemu protagonistu, je obenem samostojen prikaz življenja Romov. Bojan Tudija, Rom iz Šmihela pri Novem mestu, je mož v zrelih letih in eden najuglednejših prebivalcev v naselju. Dobro pozna obe plati romske problematike, državno ter »insidersko«, ki vidi romsko emancipacijo in integracijo nekoliko drugače. Njegova družica Cvetka in hči Tihana, bratje in drugi sorodniki ter sosedje so v dvajsetih letih doživeli vse tisto, kar v dobrem in slabem prej ali slej doleti dolenjskega Roma. Bojanovo glasno razmišljanje, delno v romščini, delno v šepavi slovenščini, nas vodi od enega do drugega vidika romskega (pre)živetja.

 

Kinodvor:

18:30 Neznanka (La Fille inconnue), Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, Belgija / Francija, 2016, DCP, 107'

Belgijska mojstra socialnega realizma brata Dardenne (Fant s kolesom, Dva dneva, ena noč) sta z napeto, sočutno ter psihološko izostreno preiskavo osebne in družbene odgovornosti ustvarila svojo različico detektivke.

20:45 Ameriška ljubica (American Honey), Andrea Arnold , Velika Britanija / ZDA, 2016, DCP, 163'

Surovo in neolepšano, a hkrati lirično in upanja polno popotovanje po robovih ameriške družbe pripoveduje zgodbo mladega dekleta, ki »najde ljubezen na brezupnem kraju«. Epski film ceste, ki ga poganjajo nalezljiv soundtrack, čudovita fotografija in izvrsten nastop mlade naturščice v glavni vlogi, je britanski režiserki Andrei Arnold (Akvarij, Viharni vrh) prinesel nagrado žirije na festivalu v Cannesu.

Mala dvorana:

20:00 Nisem tvoj zamorec (I Am Not Your Negro), Raoul Peck, ZDA / Francija, 2016, DCP, 95'
Globoko oseben, ganljiv in poetičen, a kot britev oster filmski esej prikaže Ameriko skozi oči ikone gibanja za pravice temnopoltih, karizmatičnega in vizionarskega Jamesa Baldwina. »Jaz nisem zamorec. Človek sem. Ampak če vi mislite, da sem zamorec, pomeni, da ga potrebujete. In vprašati se morate, zakaj.« Zmagovalec ljubljanskega Festivala dokumentarnega filma in nominiranec za oskarja za najboljši dokumentarec.

20:00 Dan osvoboditve (Liberation Day), Uģis Olte, Morten Traavik, Norveška / Latvija / Velika Britanija / Slovenija, 2016, DCP, 100'

Glasbeni dokumentarec o zgodovinskem koncertu skupine Laibach v Severni Koreji.

 

Komuna:

18:00 Kralj Artur: Legenda o meču (King Artur: Legend of the Sword), Guy Ritchie, Velika Britanija, Avstralija, ZDA

20:15 Kralj Artur: Legenda o meču (King Artur: Legend of the Sword), Guy Ritchie, Velika Britanija, Avstralija, ZDA

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.