Uživajte brez ideologije!

Oddaja
7. 3. 2017 - 16.30

Metelkova:

 

A-Infoshop ob 19:00: Veganska večerja

 

Galerija Nočna izložba Pešak ob 20:00: RDEČE ZORE 2017: Razstava Jane Kumberger

Razstava Jane Kumberger (SLO): Grafična podoba festivala Rdeče zore 2017

Letos je vizualno podobo za osemnajstletnico festivala prispevala Jana Kumberger, ki je za Rdeče zore že prispevala podobo za plakat ob dogodku Štiri mene pred Rdečimi zorami (2015). Njen vizualni prispevek bo tokrat izza oken gledal na obiskovalke_ce AKC Metelkova mesto, jih obveščal o prisotnosti festivala in jih ter nas spodbujal k razmisleku o njegovem pomenu.  

Brez vstopnine

 

Jalla Jalla ob 21:00: Torkpedo-> The Saddest Music in the World (2003)

 

Glasba izven:

 

Klub CD: Zvončki in trobentice

3. enodnevni festival slovenske jazzovske ustvarjalnosti

V sodelovanju z Botaničnim vrtom Univerze v Ljubljani

17:00 Kako provinca soustvarja slovensko jazzovsko krajino v razmerju do Ljubljane in Maribora
Pogovor vodi: Miha Zadnikar
Dvorana M3–4

18:00 Alchemical Playgrounds
Marko Lasič, bobni, tolkala; Matjaž Bajc, kontrabas; Mimo Cogliandro, saksofoni, bas klarinet; Flavio Brumat, saksofoni, flavta

19:00 Kristijan Krajnčan: DrummingCellist
Kristijan Krajnčan, violončelo, bobni

20:00 Rodrigo Amado Quartet feat. Joe McPhee, Kent Kessler & Chris Corsano (posebni gost)
Rodrigo Amado, tenorski saksofon; Joe McPhee, altovski saksofon, žepna trobenta; Kent Kessler, bas; Chris Corsano, bobni

21:15 Bowrain
Tine Grgurevič aka Bowrain, klavir, klaviature; Mario Babojelić, kitara; Robert Nitschke, bobni

22:15 Teo Collori in Momento Cigano
Teo Collori, Metod Banko, kitara; Matija Krečič, violina; Matej Kužel, klarinet; Jan Gregorka, bas

Tretja izvedba festivala krepi dodatne možnosti izražanja in uveljavljanja mlajših generacij jazzovskih glasbenikov v Sloveniji s predstavitvami novih projektov in izdaj v lokalnem ali mednarodnem kontekstu. Program bosta obogatila nastop gostov iz tujine in okrogla miza na temo slovenskega jazza.

Marko Lasič s skupino Alchemical Playgrounds je eden vodilnih mlajših improvizatorjev na domači sceni, ki se je uveljavil v sodelovanju z Zlatkom Kaučičem pa tudi pri drugih projektih, kot je bil trio Trus. Zasedba, močno vpeta v ustvarjalnost Orkestra brez meja, bo predstavila nove skladbe. "Temelj raziskovalnega projekta Alchemical Playgrouds sta svobodna improvizacija in eksperimentalni pristop k ustvarjanju. V tem laboratoriju glasbeniki skozi alkimističen (arabsko: umetnost preoblikovanja) proces na razgibanem igrišču sooblikujejo glasbeno pripoved, ki jo lahko skupaj s slikovitimi vizualnimi podobami sami interpretiramo, saj je namen projekta, da poslušalcu podaja zgodbe." (Dušan Mijanović, Odzven)

Bobnar, violončelist in skladatelj Kristijan Krajnčan, ki ga že poznamo iz številnih uspešnih projektov in koncertnih nastopov doma in v tujini, bo tokrat predstavil novi solistični projekt in izid albuma DrummingCellist. S sublimacijo sodobnega jazza, klasike, filmske glasbe in drugih zvrsti v celostno zvočno pripoved album DrummingCellist razkriva vznemirljiv, svež, smel, barvit in edinstven pristop. Glasba se razvneto in gibko preliva čez robove, onkraj povprečnosti in običajnega, v prehajanju standardnih omejitev, v raziskovanju možnosti dveh temeljnih inštrumentov s čisto in popolno umetniško vizijo zvočnega odkrivanja.

Bowrain pianista Tineta Grgureviča je zaznamoval domačo jazzovsko sceno v zadnjem času in naletel na odličen odziv v tujini. Predstavil bo sveže gradivo za novi album, ki naj bi izšel še to pomlad.
"BOWRAIN a.k.a. Tine Grgurevič elektronsko glasbo ustvarja iz brezzvrstne perspektive, v dotikanju tradicij sodobne klasike in jazza, ne da bi se kadarkoli zasidral v eno samo zvočnost. BOWRAIN, mdr. avtor glasbe za plesne predstave in performansa/zankanega dueta za jazzovski klavir in ideološko filozofiranje pop-marksistične legende Slavoja Žižka, se ne boji eksperimentiranja." Subbacultcha, Amsterdam

Skupina Teo Collori in Momento Cigano igra izvrstno mešanico romske in plesne swing glasbe. Gre za projekt, v katerem se nostalgija prepleta z novimi zgodbami, saj fantje izvajajo svežo avtorsko glasbo v stilu, ki nas popelje v obdobje salonov, cigar, čarlstona in lakastih čevljev. Zasedbo sestavljajo akademsko izobraženi glasbeniki, ki sicer v svoji pop različici nastopajo kot spremljevalna zasedba pri vsem znanem Magnificu. Njihova prva plošča Hot Club Piran je bila izbrana za album leta 2015 na glasbenem portalu Muzikobala, v letu 2016 pa so njihovo odličnost prepoznali tudi v Ameriki, kjer so ploščo izdali pri svetovno znani založbi Lowtemp.

Gost večera Rodrigo Amado bo navdušujoč portugalski tenorski saksofonist na novem albumu This Is Our Language (Not Two), ki išče navdih na albumih This Is Our Music in In All Languages Ornetta Colemana. Toda legendarni Coleman je tu samo navdih, četverica izpiljenih mojstrov na čelu z živo legendo Joejem McPheejem vsekakor ne pušča nobenih dvomov. To je eden najboljših delujočih kvartetov v današnjem jazzu in čaka nas prestiž fantastičnih solov in skupinskega igranja.

Vstopnina: 14, 9 EUR

 

Metelkova mesto - Hostel Celica od 19:00: LjudskiBlues večer in razstava grafik Mihe Eriča

Vsi, ki to prebirate, ste nadvse vljudno vabljeni, na kulturno, vizualno in glasbeno obarvan večer v Celici na Metelkovi, ki bo potekal 7. marca od 19:00 ure dalje.

V prvem delu večera, bo ob 19:00 otvoritev razstave ilustratorja in glasbenika Mihe Eriča, na kateri bodo predstavljene grafike (barvni linorezi) na temo "Amerika", ki so nastale ko je bil v ZDA na tri mesečni turneji s svojo glasbeno skupino Prismojeni Profesorji Bluesa. Grafike v svojem značilnem tonu skupaj z barvami orišejo fragmente in trenutke, ki jih je tam doživel skupaj s svojo (lahko rečemo boljšo polovico) sopotnico, vsestransko umetnico Natalijo Šepul, ki je organizirala, zasnovala in začrtala celotno turnejo. Da pa bi izdelek imel resnično avtorsko noto je Miha izdelal okvirje iz masivnega hrastovega lesa in s tem dodal še kanček svojega mojstrstva. Natalija in Miha bosta skupaj tudi predstavila pot od zahodne do vzhodne obale ZDA s fotografijami in posnetki.

V drugem delu, ki bo ob 21:00 bo sledil glasbeni nastop v programu Sozvočja Sveta, Hostela Celice. Natalija Šepul bo na citrah predstavila nekaj ljudskih slovenskih, in svetovnih skladb, medtem ko jo bo na ustni harmoniki in na lap steel kitari spremljal Miha Erič v melodijah bluesa, countrya in ambientalne glasbe.

Kar lahko pričakujete je dogodek v že znanem kulturnem prostoru, z nepričakovano fuzijo glasbene in likovne umetnosti sveta.

Brez vstopnine

 

Cankarjev dom, Gallusova dvorana ob 19:30: Les Vents FranCais, klasična glasba

Srebrni abonma in izvenrn Francoska zlata tradicija

Izvajalci:
Emmanuel Pahud, flavta
Paul Meyer, klarinet
Gilbert Audin, fagot
Radovan Vlatković, rog
Eric le Sage, klavir

Program
Mihail Glinka, Patetični trio v d-molu za klarinet, fagot in klavir
Louis Spohr, Kvintet za pihala in klavir v c-molu, op. 52
*
Ludwig van Beethoven, Trio za flavto, fagot in klavir, WoO 37
Nikolaj Rimski-Korsakov, Kvintet v B-duru za pihala in klavir

Ansambel Les Vents Français že z zasedbo mednarodno priznanih solistov vzbuja občudovanje in zato ga pogosto označujejo kot "super ansambel". Prav vsi člani so vrhunski koncertanti. Ustanovitelj je eden najbolj znanih francoskih klarinetistov Paul Meyer, izjemno cenjen po posnetkih sodobne glasbe in manj znanega repertoarja. Vrhunski glasbenik Emmanuel Pahud, prvi flavtist Berlinske filharmonije, je dedič francoske šole. Kritiki so celo zapisali, da se igranje na flavti deli na dobo pred Pahudom in po njem. Franςois Leleux je zaslovel kot muzikalen oboist s širokim repertoarjem od baroka do sodobnosti, vedno bolj pa se, podobno kot Meyer, uveljavlja tudi na dirigentskem podiju. Fagotist Gilbert Audin je ambasador francoskega fagota, svoje poslanstvo pa uresničuje kot profesor na pariškem konservatoriju; poleg številnih koncertov deluje tudi kot fagotist pariške opere. Radovan Vlatković, rojen v Zagrebu, velja za vodilnega hornista svoje generacije in je kot vrhunski glasbenik prepotoval ves svet. Krstil je številna dela skladateljev našega časa (Gubajdulina, Penderecki) in kot izvrsten pedagog vplival na kakovostno rast mlajše generacije hornistov.

Pihalni kvintet odlikuje izostren občutek za komorno zlitje, gibkost igre in izjemno prefinjeno barvno niansiranje, s katerim glasbeniki tkejo vez z očarljivo francosko tradicijo pihal.

Ansamblovo poslanstvo temelji na negovanju izvirne francoske literature s konca 19. in začetka 20. stoletja ter poustvarjanju del sodobnih ustvarjalcev, v katerih lahko razbiramo njen izjemen vpliv.

Vstopnina: 16, 18, 20, 24, 14 EUR

 

Klub ZOO od 20:00: Groovie Tuesday!

ZOO in Julijan Erič predstavljajo:

Groovie Tuesday.

Julijan Erič /kitara, vokal
Zlatko Đogič /bobni, vokal
Miha Ribarič /bas kitara
Andrej Tomazin /konge

Vstopka: 5€.

 

Prulček Bar ob 20:00: Kralj Meteorit

Avtorska hip-hop glasba, v zasedbi so Matej Tratnik, back vokalist in tonski mojster, ki tudi spušča matrice.

Brez vstopnine

 

Teater, odrske deske, gledališče, in...:

 

SNG Drama:

Veliki oder ob 19:30: Kralj Ubu

Divja komedija o zlobi in pohlepu

Škandal, ki je leta 1896 ob premieri Kralja Ubuja komaj triindvajsetletnega Alfreda Jarryja razdelil občinstvo, je nepričakovano napovedal dogajanje v dvajsetem in očitno tudi v enaindvajsetem stoletju, tako na področju umetnosti kot v družbenem življenju. V umetnosti je Kralj Ubu napovedal avantgardne tokove, ki so pometli s tradicionalnimi oblikami, tako nadrealizem, dadaizem kot celo dramo in gledališče absurda in poznejši ludizem. Družbi pa je napovedal pohod pohlepa in brezobzirno morijo. Vse to v obliki objestne in obešenjaške igre z obilico črnega humorja in brez vsakršnih zadržkov.
Brezobzirni, pohlepni, pogoltni in v resnici strahopetni Ata Ubu, ki ga k divjaškemu prevzemu oblasti in k še bolj okrutnemu totalitarnemu vladanju spodbuja njegova žena, Mama Ubu, parodirana različica Lady Macbeth, vzbuja obilo aluzij. Lahko bi celo rekli, da ima vsak čas svojega kralja Ubuja.

 

MGL (Veliki oder) ob 19:30: Trač ali Mnogo hrupa za nič, komedija

Le kaj je tisti nič, okoli katerega se v tej Shakespearovi komediji zganja toliko hrupa? Je to trušč bitk, o katerih govorijo vojaki? Kje pa, saj so vsi čisto presrečni, da so spet doma v Mesini. Je to ljubezen na prvi pogled, ki začara mladega vojaka Klavdija, ko ugleda prelestno Hero? Nikakor. Hero mu ljubezen prav odkrito in nežno vrača. Niti ni ta hrup odmev glasnega zbadanja med svojeglavo Beatrice in nad ljubeznijo vzvišenim Benediktom, kajti njuno sočno pričkanje dozori v strastno ljubezen. Nič, ki povzroča ves ta hrup, so govorice, ki jih seje mrki in zli Don Juan. Z obrekovanjem Hero skorajda uniči dekletovo poroko, saj ženin Klavdijo nasede njegovim podtikanjem, sredi poročnega obreda odvihra iz cerkve ter pusti presenečeno nevesto samo pred oltarjem. Medtem dobro merjeni trač, da jo Benedikt na skrivaj ljubi, omehča trmoglavo Beatrice. Benedikt sam pa je prav tako žrtev govoric, kajti zaradi njih je vse bolj prepričan, da so Beatricine bodice v resnici samo zamaskirane ljubezenske izjave …
Mnogo hrupa za nič je ena izmed najbolj slavnih Shakespearovih komedij, ki jo bodo to pot odeli v bolj muzikalno opravo komedijski libretist Gašper Tič, skladatelj Davor Herceg in režiser Jaka Ivanc. Čedni mladi vojaki in lepa dekleta, dve prepleteni ljubezenski zgodbi, ščepec zlohotnega obrekovanja, nekaj spretnih spletk in za nameček še ples v maskah ob živi godbi – vse to preko smeha vodi srečnemu koncu naproti.

mala scena od 20:00: Pes, pizda in peder

Pes, pizda in peder so dramski prvenec Gregorja Fona. Avtor nam predstavi srečanje treh starih prijateljev, ki so v tistih letih, ko so že izgubili iluzije v zvezi z življenjem in ga tudi že precej zavozili, a so še na točki, ko bi vseeno lahko obstajal kanček upanja za prihodnost. Njihovo srečanje bi se lahko izteklo samo v hujšega jutranjega mačka, a se izkaže, da so njihova življenja prepletena bolj, kot bi si želeli.

V lokalu, ki je tako zelo izoliran od zunanjega sveta, da mobilni telefoni ne lovijo signala, ali kjer je "kot v riti od zamorca", kakor se izrazi eden od junakov, se odvije spopad treh ljudi, treh različnih pogledov na življenje, ki jim je skupno zgolj to, da nimajo nič skupnega. Vsi pa nam zrcalijo izpraznjenost medčloveških odnosov in površinskost sveta, v katerem živimo.

Pod površino njihovega dialoškega stampeda, ki je nabit s cinizmom, ironijo in zabavnimi anekdotami in ki je zaradi vedno večjih količin alkohola vedno bolj brutalen in neusmiljen, se da zaslutiti, da je njihovo prijateljstvo že davno mrtvo, če je sploh kdaj obstajalo. Vonj tega razpadajočega trupla sikne to noč na plano in zastrupi zrak, ki ga dihajo, ter izniči zadnje ostanke prijateljstva in človeškega dostojanstva, ki so ga morda še premogli. In tudi jutro ne bo prineslo odrešitve.

 

Mini teater ob 20:00: Nemoč

'Klovn sem. In zbiram trenutke.'
Ko je bodoči Nobelovec Heinrich Böll leta 1963 objavil Klovnove poglede, je brezsramno iskrena točka obračuna Hansa Schnierja dvignila veliko prahu; umetniško zrcalo, ki je bilo podržano pred nemško gospodarsko, politično in versko elito, je odsevalo s krvjo druge svetovne vojne zapacane roke, ki kar ne nehajo in ne nehajo grabiti. Podoben mehanizem razlaga tudi Janis Varufakis, grški ekonomist in intelektualec, v prodajni uspešnici Globalni minotaver (Amerika, Evropa in prihodnost svetovnega gospodarstva), objavljeni leta 2011. V svoji kritični analizi svetovnega finančnega dogajanja nedavnega časa ugotavlja, zakaj se je svet znašel sredi kronične negotovosti in trajne krize.
Predstava Nemoč izhaja iz presečišča obeh del: nemoči kot temeljnega občutka posameznika, ki skuša obdržati glavo nad gladino vseh ekonomskih, političnih in osebnih kriz. Če gre pri Klovnovih pogledih za intimno nemoč glavnega junaka, se pri Varufakisu občutje potencira in razširi na sfero družbe, ki ne zna in ne zmore najti ustreznega odgovora na zlom ekonomskih paradigem in zato doživlja globalno nemoč.
Režiser in avtor dramatizacije: Primož Ekart
Igra: Nik škrlec,

Dramaturginja: Simona Hamer
Lektorica: Maja Cerar
Scenograf: Damir Leventić
Kostumografinja: Belinda Radulović
Oblikovalec svetlobe: Andrej Hajdinjak
Glasbena opremljevalka: Darja Hlavka Godina
Asistentka režiserja: Katarina Krapež
Asistentka dramaturginje (študijsko): Helena Fašalek
Tehnična pomoč: Matej Primec

 

10KA klub smeha od 20:30: 10kin Večer Novega #96, stand-up / impro

Vstopnina: 4EUR

 

Slovenski gledališki inštitut od 17:00: Hoja za gledališčem. Od jezuitov do Cankarja

Javno vodstvo po razstavi

Stalna razstava HOJA za GLEDalIŠČEM. Od jezuitov do Cankarja osvetljuje pot, ki jo je slovensko gledališče prehodilo od najzgodnejših začetkov v 17. stoletju, ko se je s prihodom jezuitov na Slovensko začelo svetno gledališče, v katerem se je že slišala slovenska beseda, pa vse do začetka 20. stoletja, ko se je s krstno uprizoritvijo Cankarjeve drame Jakob Ruda začelo moderno slovensko gledališče. Razstava slikovito predstavlja začetke in osrednje tokove gledališča v Sloveniji, njegovo vpetost v evropska kulturna dogajanja in njegovo vlogo pri oblikovanju slovenske nacionalne zavesti.

Na javnem vodstvu Vas bo skozi razstavo popeljala višja kustosinja in soavtorica razstave mag. Tea Rogelj. Vstop prost!

 

Vegova ulica 4 ob 17:00: Pazi, sveža grafika!

Razstava na prostem

Ustvarjanje v TAM-TAMovi Ulični galeriji na Vegovi začenja svoj tretji cikel. V prvih dveh letih obstoja se je pod kuratorsko taktirko Irene Kazazić in Kina Šiške predstavilo 25 umetnikov. V letošnjem letu kuratorstvo prevzema Mednarodni grafični likovni center (MGLC) in odpira cikel: Pazi, sveža grafika! (Watch out! Wet print!).

Cikel se bo začel z razstavo fotografa in oblikovalca Matjaža Wenzla z naslovom Men Face Down. Gre za fotografski projekt, ki zadeva raziskovanje fenomena ležeče človeške figure v javnem prostoru. Predmet projekta je raziskovanje učinka prisotnosti človeške figure v javnem prostoru, ki ne zavzema običajne vertikalne/stoječe poze, temveč se znajde v horizontalnem – ležečem stanju. Izhodiščna točka vsebinske večpomenskosti je pojav nelagodja, kot v primerih soočanja z nepremično ležečo osebo v javnem prostoru, ki nas navdaja s pomislijo na nesrečo, zdravstvene težave, zastrupljenost z opojnimi sestavinami ali kakšnim drugim nezaželenim stanjem.

Ležeča figura v javnem prostoru sproža enigmo o stanju osebe, ki je arhetipsko povezano s smrtnostjo, bodisi v telesni bodisi v duševni obliki. Prenesen pomen teh podob tako namiguje na posameznikovo doživljanje oziroma posledico stanja mesta, države ali družbe v celoti. Pri tej seriji inscenacij predstavlja omejitven skupni prostorski imenovalec mesto Maribor. Upodobljeni subjekti so tako anonimneži, kot premišljeno izbrane osebe iz javnega kulturnega življenja. Njihov odnos do okolja se tako v nekaterih primerih izraža znotraj intimnega, hermetičnega odnosa, v drugih pa prepoznavnega komentarja. Izbor lokacij inscenacij izvira ali iz avtorjeve sugestije ali izbora subjekta, ki doživlja izbran prostor kot kraj, do katerega vzpostavlja čustven ali intelektualen odnos.

Projekt Men Face Down je v stanju trajnega procesa. Vse fotografije iz serije so in bodo eksponirane s kamero velikega formata 4 x 5 inčev na črno-beli celuloidni film.

Na odprtju se bomo srečali z umetniki preteklih sezon, se poslovili od kuratorja za leto 2016 CUK Kino Šiška in predstavili Katalog "Ulična galerija LJ2016", v katerem so zbrani utrinki, reprodukcije umetniških del in vtisi umentiškega cikla ’mimogrede’.

Matjaž Wenzel, biografija

Matjaž Wenzel je avtor, rojen v Mariboru (1973), ki deluje na področju fotografije, videa in grafičnega oblikovanja. Diplomiral je na Oddelku za likovno umetnost Pedagoške fakultete Univerze v Mariboru, z diplomskim delom Leal souvenir – podoba kot spomin s pomočjo časovnega stroja. Sprva je deloval kot učitelj likovne vzgoje na številnih osnovnih in srednjih šolah; pozneje je ustanovil studio za fotografijo in grafično oblikovanje Milimeter. Za različne založbe je oblikoval številne knjige in knjižne ovitke. Svoja fotografska dela je predstavil na več samostojnih razstavah, sodeloval je tudi na številnih izbranih skupinskih razstavah v Moderni galeriji v Ljubljani, Umetnostni galeriji v Mariboru, na Les Recontres de la photographie v Arlesu, Japan International Salon of Photography v Tokiu, Pavillon du Musée Fabre v Montpellierju, Nuit Blanche v Parizu …

Matjaž Wenzel je leta 2007 in leta 2016 prejel nagrado za najbolje oblikovano knjigo (Cankarjev dom, Ljubljana), Glazerjevo nagrado (Maribor, 2011), nominiran je bil za nagrado Alberta Rengerja-Patzscha (Muzej Folkwang, Essen, 2009) in za nemško nagrado Nemške fotografske fundacije Börse (London, 2009), uvrstil pa se je tudi med finaliste za nagrado OHO (Ljubljana, 2007).

Brez vstopnine

 

Kino Šiška ob 20:00: Berk ± 0,02m3, instalacija

Kaj preostane umetnici/umetniku, ko v sodobnem času ostane brez računalnika in telefona – osnovnih naprav, s katerimi komunicira svoje delo gledalcem? Mrežne povezave predstavljajo neomejeno komunikacijsko mrežo in prav preko njih umetnice/umetniki danes dosegajo svojo najštevilčnejšo publiko.

Nataša Berk se je v takšni situaciji – brez računalnika in telefona, namreč – oprla na izraznost telesa. Performativnost umetnici ni tuja, če se spomnimo njenih izmišljenih osebnosti. Tokrat se je performativnosti lotila drugače, saj nastopa kot umetnica Nataša Berk.

Brez vstopnine

 

Drama Kavarna ob 17:00: Ruska duša med romantiko in tržno nišo

Vsi (bralci) so jo kdaj začutili, a le redki znajo povedati, kaj je v resnici. Ruska duša je eden najbolj nesmrtnih fenomenov v zgodovini književnosti. Ruski pisatelj Viktor Jerofejev, letošnji gost Fabule, v angleščini ironično pripominja, da kadar pije vodko, pije lastno rusko dušo. Drugi gost Fabule, francoski pisatelj Mathias Énard, odpre svoj roman, ki se dogaja v Rusiji, z besedami, ki jih pripiše Čehovu – da sestavljajo rusko dušo le alkohol, nostalgija in ljubezen do konjskih dirk. Prav v tem času pa smo v slovenščini dobili tudi nov prevod Zapiskov iz podtalja Fjodorja Mihajloviča Dostojevskega, enega prvih avtorjev, ki so iz ruske duše naredili izvozni artikel. Kateri del ruske duše je oprijemljiv – in kateri le utvara?

Vabimo vas na literarno potovanje z Beletrino in festivalom Literature sveta – Fabula. Pogovor z dr. Blažem Podlesnikom, Uršo Zabukovec in Saro Špelec bo povezoval dr. Aljoša Harlamov.

Odlomke iz izbranih leposlovnih del bo interpretiral Rok Vihar, član igralskega ansambla SNG Drama Ljubljana.

Pridružite se nam v torek, 7. marca, ob 17.00 v Drama Kavarni. Brezplačne vstopnice za pogovor dobite pri blagajni. Njihovo število je omejeno, zato svetujemo, da jih rezervirate.

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:00: Filmski večer v THL – Šolski zvezek

Film, posnet po istoimenskem prvem delu Trilogije madžarske pisateljice Agote Kristof Le Grand cahier. Zgodba govori o dvojčkih, ki se na neobičajen in presunljiv način spopadata z grozotami sveta v času druge svetovne vojne. Film prinaša kruto in iskreno zgodbo o resničnosti, pred katero brez izjeme skoraj vsi bežimo. O filmu bo spregovoril dr. Tadej Troha.

 

KOŽ ob 18:00: Pogovor z Rožančevimi nagrajenci in nominiranci

V kakšnem času živimo, ali res v času, poimenovanem Agonija smisla, Trk prostorov, Nasilje pod masko, oziroma katere Hiše trenutno naseljujemo, bodo ob svojih nominiranih ali nagrajenih istoimenskih zbirkah esejev za leto 2016 spregovorili Stanka Chrobakova Repar, Robert Simonišek, Dragan Petrovec in Jure Jakob. Že tradicionalna predstavitev Rožančevih nagrajencev in nominirancev bo v sodelovanju s Slovenskim centrom PEN vodila dr. Ignacija J. Fridl.

Brez vstopnine

 

Socialni center Rog ob 20:00: Razglasitev zmagovalne izjave nagrade bodeča neža

Leto je okoli in predfestivalski dogodek Rdečih zor bo vnovič posvečen tudi podeljevanju nagrade bodeča neža. Ta nečastni naziv lahko doleti vse, ki javno napadajo, ponižujejo in žalijo druge na podlagi spola, spolne usmerjenosti in/ali spolne identitete. Menimo, da imajo zlasti osebe, ki delujejo na javno izpostavljenih področjih, kot so politika, znanost, (pop)kultura, umetnost in mediji, posebno veliko odgovornost za soustvarjanje odprte, pluralne in strpne družbe. Njihov položaj jim namreč daje privilegij, da sooblikujejo javno mnenje. Če širijo seksistična stališča s pozicije moči, normalizirajo sovražni govor in legitimirajo diskriminacijo, kar je v nasprotju s prizadevanji za družbo enakih možnosti.

Podelitev nagrade bodeča neža je rezultat sodelovanja kolektiva  Rdeče zore in uredništva spletnega portala Spol.si. Seveda pa ne gre brez zainteresirane javnosti, ki pri glasovanju lahko sodeluje na več nivojih. Vsak_a, ki opazi seksistično izjavo, jo lahko prijavi na portalu bodeče neže. O objavi nominiranih izjav odloča delovna skupina, ki jo sestavljajo predstavnice_ki uredništva spletnega portala spol.si in kolektiva Rdeče zore. Spletno glasovanje ( se začne 20. februarja in zaključi 5. marca ob 23.59. Zmagovalno, najbolj žabotno, bo izbralo občinstvo na slavnostni podelitvi nagrade.  Na podelitvi bodo Improške izbrane izjave uporabile za improvizirane prizore. Pričakujte prevratniški smeh in jezo! Pripravite pa se tudi na vodeno meditacijo proti seksizmu!

Prostovoljni prispevki

 

Cankarjev dom, Štihova dvorana ob 20:00: Literarni večer s finsko pisateljico Sofi Oksanen

Literature sveta - Fabula

Sofi Oksanen (1977) je danes ena najbolj priznanih, mednarodno uveljavljenih in cenjenih finskih pisateljic mlajše in srednje generacije, ki je mednarodni preboj pa je dosegla z romanom Očiščenje. Njena dela so prevedena v več kot 50 jezikov. Konec leta 2016 je v slovenščini
izšel njen roman Ko golobice izginejo (Beletrina).

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

18:00 Klasiki

Hudičev raj (Đavolji raj – ono ljeto bijelih ruža), Rajko Grlić, Jugoslavija/ZDA, 1989, 35mm, 1.85, barvni, 98', sp

Druga svetovna vojna, poletno letovišče v Jugoslaviji. Nerodni reševalec iz vode, ki ni še nikoli nikogar rešil, vzame pod svoje okrilje dva begunca: vdovo padlega partizana, vneto borko proti nacistični okupaciji, in njenega sina. Nekega dne iz rečnih valov reševalec prvič reši utapljajočega se človeka. Navdušenje skopni, ko se razkrije njegova identiteta.
Projekcijo bo uvedla Varja Močnik iz Programskega oddelka Slovenske kinoteke.
Projekcija se bo odvila v okviru kulturno-izobraževalnega programa projekta »Ustvarjam za zagon, KulturniK!«, ki poteka v okviru programa Ministrstva za kulturo in Evropskega socialnega sklada za večjo socialno vključenost ranljivih družbenih skupin na področju kulture. Projekt se izvaja pod okriljem Hrvaškega kulturnega društva Pomurje, Zveze hrvaških društev v Sloveniji in madžarskega društva Zala György Pince.

20:00 Kratki!: Na Otoku

Piknik, Jure Pavlović, Hrvaška, 2015, digitalni format, 13', ap
Obzornik 62, Obzorniška fronta, Slovenija, 2015, digitalni format, 12'
Idomeni Ghetto, Julia Minet, Slovenija, 2016, digitalni format, 8'
Ko hodiš, pojdi zmeraj do konca, Noemi Zonta, Slovenija, 2015, digitalni format, 3'
Zmagovalec (Champion), Måns Berthas, Švedska, 2015, digitalni format, 19', bd
Snežna ptica (Snowbird), Sean Baker, ZDA, 2016, digitalni format, 12', bp
Grčiji naproti (Alla Grecia), Maria Héléne Bertino, Alessandro Gagliardo, Italija, 2016, digitalni format, 8', bd
Jagodni izbor filmov iz sekcije Video na plaži z lanske edicije mednarodnega filmskega festivala Kino Otok – Isola Cinema. V sekciji Video na plaži so ob domači neodvisni produkciji na ogled filmi iz sosednjih držav in širše, njihov skupni imenovalec pa določa raziskovanje bogastva in drznosti filmskega izraza tako v formalnem kakor vsebinskem smislu.
Mimogrede, do 15. marca 2017 še imate čas, da svoje filme prijavite na letošnjo edicijo Videa na plaži in Kino Otoka (več na www.isolacinema.org).
Vstop prost.

 

Kinodvor:

19:00 Brezmejno, Peter Zach, Slovenija / Nemčija, 2016, DCP, 97 min

Po filmu se bo v Kavarni z režiserjem in scenaristom Petrom Zachom, avtorjem besedila Alešem Štegerjem in producentko Jano Cisar pogovarjala soproducentka filma Petra Seliškar.

Brezmejno je esejistični film ceste in filozofska meditacija o nečem, kar bi lahko kmalu izgubili: o Evropi.

21:15 Samo konec sveta (Juste la fin du monde), Xavier Dolan, Kanada / Francija, 2016, DCP, 97'

Samo konec sveta je komorna drama »o tem, kaj se zgodi, ko ne znamo komunicirati«. Xavier Dolan (Ubil sem svojo mamo, Namišljene ljubezni) je za priredbo istoimenske gledališke igre na festivalu v Cannesu prejel veliko nagrado žirije.

 

Komuna:

17:30 Dežela La La (La La Land), Damien Chazelle, ZDA, romantična glasbena drama

20:00 Lev: Dolga pot domov (Lion), Garth Davis, Avstralija

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.