Vaša izbira - naš izbor!

Oddaja
6. 3. 2017 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Channel Zero ob 22:00: DubLab: R1 & Sao AP Dub Lab se s serijo svojih ponedeljkovih večerov vrača v ustaljene tirnice. V goste smo povabili ljubljanska DJ-a in slektorja. Na odru tokrat R1 & Sao AP.

 

Glasba drugje:

 

Rdeča dvorana Magistrata ob 19:30: Dobimo se na Magistratu, klasična glasba

Zala Vidic, violončelo
Hermina Hudnik, klavir
Nadia Ternifi, sopran
Tanja Šterman, klavir
Spored:
Johann Sebastian Bach: Suita št. 3 za violončelo solo v C-duru
Črt Sojar Voglar: Fantazija
* * *
Anton Lajovic: Kaj bi le gledal
Lucijan Marija Škerjanc: Pred ogledalom
Sergej Rahmaninov: Vesenniye vodi
Franz Liszt: I' vidi in terra angelici
Franz Liszt: Oh! Quand je dors
Giacomo Puccini: Si, mi chiamano Mimi
Giuseppe Verdi: Tacea la notte placida

Brez vstopnine

 

Klub ZOO od 20:00: Jazz Ponedeljek: "Round About Monk" Ana Bezjak Kvartet!

Vokalistka Ana Bezjak s projektom ‘Round about Monk v družbi izvrstnih instrumentalistov - Marko Črnčec (klavir), Tadej Kampl (kontrabas), Kristijan Kranjčan (bobni) - predstavlja raznolik izbor kompozicij jazzovskega pianista Theloniousa Monka. Njegov zvočno inovativen opus del je eden najpogosteje izvajanih v svetu jazz glasbe predvsem med instrumentalisti, do danes pa je nastalo tudi veliko število vokalnih priredb skladb, za katere je večino besedil ustvaril mojster jazzovske vokalize, Jon Hendricks...

Zasedba:
Ana Bezjak /vokal
Marko Črnčec /klavir,
Tadej Kampl /kontrabas
Kristijan Kranjčan /bobni

Vstopnina: prispevek

 

Kino Šiška, Komuna ob 20:00: ZVOČITI sounding DUO z Ireno Tomažin in Liz Helman

Perfomativni cikel ustvarjalcev zvočnih umetnosti

V tretjem koncertu glasbenega cikla ZVO.ČI.TI so.und.ing DUO se bosta v Kino Šiška predstavili glasbenici in izvajalki, ki sta v svojo umetniško pot začeli nekje drugje.

Irena Tomažin se je pred vstopom v ekspresivno improvizirano vokalno raziskovalno glasbeno polje vrsto let ukvarjala s koreografijo, plesom in s telesom v prostoru,

Liz Helman pa je svoj navdih za dronske ambientalne glasbene strukture prenesla iz vizualno - inštalacijskega raziskovanja okolja.

Poleg dveh solo skladb (Irena Tomažin No place same time, Liz Helman Same place somewhere) bosta izvajalki v Ljubljani pred nastopom ustvarili delo Lines, Thoughts, Fragments / Linije, Misli, Fragmenti, ki nastaja kot zvočna raziskava pretoka mailov in datotek Londonom in Ljubljano v zadnjem letu.

Naslednji dan (torek, 7. 3. 2017 ob 20.00) pa se bosta izvajalki z istim programom predstavili v Centru mladih Koper na Gregorčičevi 4, Koper.

O avtoricah:

Irena Tomažin je plesalka, koreografinja in vokalna performerka oziroma pevka. Njene gledališko-plesne predstave so bazirane na raziskovanju glasu v povezavi z gibom. Na glasbenem področju je najbolj aktivna na področju improvizirane elektro akustične glasbe. Do sedaj je naredila osem avtorskih predstav ter izdala dva samostojna ploščka ter osem albumov v sodelovanju z drugimi glasbeniki oziroma z bendom Borghesia in Bast Kolektiv. Nastopa ter vodi delavnice glasu doma in v tujini.

Liz Helman je v Londonu živeča umetnica, ki v svojem delu uporablja t.i. časovne medije (time-based media). Liz je samoukinja in ni formalno izšolana skladateljica. Njena vizualna kot tudi zvočna dela nastajajo kot odgovor na prostor oziroma okolje.

Kurator: Brane Zorman
Produkcija: CONA, 2017
Koprodukcija: Kino Šiška
Več informacij.

Vstop prost

 

Festival TRESK:

Pritličje ob 19:00: Vizija 2018 – 21: Pregled stanja nepopularne glasbene kulture

Rado se reče, da hiphop nastaja na ulici, iz izkušnje. Da je vaporwave dete interneta in da jazz izvira iz trenutka, instinkta. Vse to je že res, a prav tako se življenja teh (in vseh drugih) glasbenih izrazov porajajo v zelo konkretnih materialnih pogojih. Izraščajo iz kompleksnega ekosistema organizacij, prostorov, produkcijskih znanj, interesnih vzvodov, finančnih protokolov, medijskih platform in tako dalje.
V Sloveniji je ta ustvarjalni humus v pomembni meri plod kulturnopolitičnih mehanik naše države. Ta v zadnjem času rada govori o njihovi prenovi, na horizontu je tudi Nacionalni program za kulturo 2018–2021. V luči teh domnevno konsekventnih potez je letošnja okrogla miza Festivala Tresk namenjena provizorični oceni stanja. Kaj so v danem trenutku prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti obstoječe mašinerije robnega glasbenega ustvarjanja pri nas?
Sledeč maniri tako imenovane PSPN-matrike bodo svoje poglede na situacijo predstavili:
- Simon Kardum (publicist, direktor Kino Šiška)
- Dre Hočevar (zdomec, glasbeni ustvarjalec)
- Peter Baroš (glasbenik, generalni sekretar Sigic)
- Uroš Veber ( Rx:tx - Zavod Atol)
Dogodek bosta moderirala Andrej Pervanje in Anže Zorman, sodelavca Glasbene redakcije Radia Študent.
 

Teater, gledališče in odrske deske:

 

Šentjakobsko gledališče ob 19:30: BLOK II., komedija

Delo Roka Vilčnika Blok II. bo krstno izvedbo doživelo v Šentjakobskem gledališču pod taktirko zdaj že ne več tako mladega, pa vendarle še predstavnika mlajše generacije slovenskih gledaliških režiserjev, Andreja Jusa. Preprosta zgodba, nastala na osnovi petih enodejank A. P. Čehova, mestoma deluje groteskno in kljub srečnemu koncu nakazuje na veliko fekalij v naši družbi. Tako kot stanovalci v še napol socialističnem bloku, v katerega že vdira kapitalizem in lastništvo nad stanovanji ter upravljanjem okolice, zaradi malomarnosti in nonšalance nekaterih namreč trpimo vsi. A človeško-komični-samoironični pristop nam v Bloku II. vsakdanjo problematiko približa na tak način, da se ob tem nasmehnemo v svojem srcu ter gremo iz gledališča zadovoljni s tem, da smo po principu grških komediografov sicer enaki junakom na odru, le da smo kljub temu še vedno v boljši situaciji in da bi zmeraj lahko bilo ali bolje ali slabše.

Veliki finale je svatba, kjer se prvič združijo vsi junaki. Vse igralske nianse so zagotovo zasluga zanesljive režiserske roke Andreja, ki je v tekstu nenehno odkrivala nekaj več; morda mu je pri tem pomagal tudi njegov hudomušen, nagajiv, na trenutke tudi predrzen pogled na svet, ki ga piše življenje.

Vstopnina: Od 5 EUR dalje ...

 

MGL:

Veliki oder od 19:30: Samorastniki

Samorastnike, napisane leta 1937, lahko kot eno najbolj prepoznavnih Vorančevih novel mirno uvrstimo med tisto literaturo, ki je postala del kolektivnega spomina Slovencev. Socialni realizem kot prevladujoča smer obdobja med obema vojnama se s svojim značilnim, za današnja naziranja skrajno teznim, skorajda manifestnim, socialno proletarskim angažmajem zrcali tudi skozi Samorastnike.

Ljubezenska zgodba med Meto in Ožbejem, med kajžarsko hčerjo in gruntarskim sinom, med pripadnikoma dveh različnih socialnih in družbenih slojev, je pravzaprav pisana kot zgodba o boju malega človeka. V njenem jedru stoji ženska, samohranilka, pankrtska mati, kot jo psujejo njeni sovaščani, ki ji cincavi ljubimec Ožbej ni v pomoč. Ona je tista, ki nosi vse breme družbene izključenosti; ponosno prestane fizična trpinčenja in ponižanja ter ponosno zavrne tudi miloščino. Njej ni do grunta, kot zmotno domneva Ožbejeva družina, svojim otrokom bi za popotnico v življenje rada priborila samo ime, ime očeta. Metin boj je uporna zahteva po enakopravnosti. Glasna, neupogljiva zahteva, ki jo kot edino dediščino preda svojim otrokom.

Kje so Hudabivški samorastniki danes, ko je stoletje, omenjeno v Metinem monologu, že davno minilo? Ali se res ne dajo več teptati od drugih in ne prenašajo ponižno krivic, kot jim je naročila mama? So si priborili svoje pravice? Enakopravnost? Dramatizacija mlade avtorice Simone Hamer se posveti tudi vprašanju pozicije ženske (ljubice, matere, samohranilke), patriarhatu in nekaterim drugim temam, ki se zdijo še vedno ali spet aktualne: trma, ozkosrčnost, posesivnost … Tako skušajo Samorastniki danes predvsem preizpraševati Vorančevo predeterminiranost in brezizhodnost ter razmišljati, da bi mogoče – zelo enostavno – lahko bilo vse drugače.

mala scena ob 20:00: Bella Figura, komedija

"Bella figura" je izraz, sposojen iz italijanščine. Imenitno se prilega protagonistom nove igre Yasmine Reza in natančno označuje način življenja določenega sloja današnjih ljudi srednjih let. Vodilo teh ljudi je pokazati se v najlepši in najboljši luči v vseh pogledih. Navzven je vse bleščeče: vsi so lepi, skrbno negovani in omikani, oblečeni v najboljše blagovne znamke, prevažajo se v najboljših avtomobilih, obiskujejo najimenitnejše restavracije, potujejo v najbolj mondene kraje, poslovno so uspešni, živijo v popolnih zakonih, vzorno skrbijo za otroke in ostarele starše … Kaj vse pa se skriva pod tem okrasjem?

Srečanje petih protagonistov na parkirišču pred restavracijo po začetnem vljudnostnem kramljanju razkrije neko popolnoma drugačno sliko. Yasmina Reza v izbrušenih dialogih in s precejšnjo mero humorja postopno in skorajda neopazno razkriva nekatere prav bizarne podrobnosti. Poslovni uspehi se lahko sesujejo kot hišica iz kart, ljubezenske zveze ne preživijo niti najmanjše preizkušnje, ostareli ljudje so vsem odveč … Dramski junaki Yasmine Reza pričnejo večer kot izrazito vljudni in ljubeznivi, v najkrajšem možnem času pa razkažejo svojo nestrpnost do drugačnih, kopico predsodkov glede tujcev in revnih, celo vrsto fobij in prav presenetljivo dozo egoizma.

Ljudje, ki se srečajo v nobel restavraciji, so navidez uspešni, vendar se iz replike v repliko razkriva in stopnjuje njihova brezperspektivnost. Zato so pasivno – ali pa odkrito – agresivni. So v paniki in tesnobni, raje bi bili nekje drugje, ali pa tam, kjer so, samo s kom drugim. Reza nam prikaže izsek družbe, v kateri so vsi nezadovoljni. Če ne štejemo Yvonne, so vsi v krizi srednjih let ali tik pred njo, vsi se zavedajo, da jih življenje ne izpolnjuje, zato so njihove replike najprej zadeto neprimerne in očitajoče, morda zaradi pristajanja na etiketo tudi stišane, potem pa zadeto neposredne; svojega nezadovoljstva, razen kratkoročno in farmakološko, ne morejo prikrivati. S tem, kar se je zgodilo, bodo morali živeti naprej. Sam naslov igre sugerira, da gre udeležencem za "bello figuro", za učinek na druge, za vtis uspešnosti in noblese, verjetno tudi premožnosti. Vendar za kaj takega niso v pravem razpoloženju.

 

SNG Drama:

Mala drama ob 20:00: Tarzan

Komedija o človeških in živalskih nraveh

V uprizoritvi so uporabljene pesmi iz zbirke Roka Vilčnika Zdravilo za Ano.
Glasbeni producent Blaž Celarec, glasbeniki Boštjan Narat (kitara, ukulela, melodika), Blaž Celarec (bobni) in Igor Matković (trobenta).

Tarzan in Jane v džungli − kaj neki bi se lahko dogajalo temu paradigmatičnemu ljubezenskemu paru, potem ko je uspešno premagal vse ovire na poti svoje ljubezni?
Na prvi pogled to, kar se dogaja tudi vsem drugim parom: drobni nesporazumi in nesoglasja, nekaj ljubosumja in morda celo malo naveličanosti, predvsem nad džunglo in neudobnimi razmerami za življenje. Ko se vmeša v igro uglajeni in svetovljanski Mike, je teren za razdor že pripravljen. A kot je to pogosto, gre tudi tukaj za več interesov. Mike očara Jane, ko ji požrtvovalno priskrbi civilizacijske dobrine, a to je samo njegova pot do zakladov, ki jih skriva pragozd. Dialog v igri je na prvi pogled lahkoten in spreten, izjemno zabaven; komika izhaja iz kombinacije tipiziranih likov in nepričakovanih situacij, v katere so postavljeni. A humor postaja vse bolj kritičen, igra, ki se dogaja v na prvi pogled oddaljeni džungli, pa odpre pred nami števila pereča vprašanja našega materialističnega sveta.
Komedija Tarzan s podnaslovom Eksotična drama je bila na letošnjem 45. Tednu slovenske drame nominirana za Grumovo nagrado in je najnovejša v vrsti številnih dramskih in radijskih iger uveljavljenega avtorja, ki se podpisuje s psevdonimom rokgre.

 

Klub Daktari od 19:00: Literarni večer: Jesus Carrasco - Na prostem, predstavitev romana

Vabljeni na literarni večer ob predstavitvi romana španskega pisatelja Jesúsa Carrasca Na prostem.

Mlad fant na begu od doma zasliši krike zasledovalcev. Ko ti utihnejo, ugotovi, da bo moral prečkati neskončno sušno planjavo, če bo resnično hotel ubežati zlu. Nekega dne zagleda osamljene stopinje pastirja – to je trenutek, ki spremeni življenji obeh. Svet, skozi katerega se prebijata, je nasilen, zaprt, brez imen in datumov, morala je izginila hkrati z vodo. Ta scenarij fantu omogoča, da se kljub slabemu začetku vendarle nauči, kakšne posledice lahko nosijo njegove sodbe. S pomočjo arhetipskih likov otroka, pastirja in žandarja Carrasco gradi trdo, kruto, a izjemno lirično zgodbo, ki nadaljuje žanr španskega ruralnega romana.

Prireditev se bo odvila v ponedeljek, 6. marca 2017, ob 19 uri. O romanu bo spregovorila prevajalka Urša Zabukovec.

Brez vstopnine

 

Klub CD ob 20:00: Literarni večer s srbskim pisateljem Igorjem Marojevićem

Literature sveta - Fabula

Igor Marojević (1968), srbski pisatelj, dramatik, kolumnist in prevajalec. Za svoja dela je prejel več nagrad, med njimi za svoja prozna dela nagrado Károly Szirmai, nagrado Stevana Pešića in nagrado sklada Borislava Pekića ter
nagrado Desimir Tošić za eseje. V času festivala Fabula bo izšel njegov roman Mamina roka (Beletrina).
Moderator: dr. Boštjan Narat

 

Trubarjeva hiša literature:

18:00 FOKUS: Živali umirajo drugače – dr. Martin Balluch, dr. Tomaž Grušovnik in dr. Luka Omladič

Zakaj – čeprav smrti hišnih ljubljenčkov velikokrat pripisujemo enako težo kot človeški smrti, večina ljudi smrti živali, ki so del kolesja prehrambene industrije, ne vidi kot resnično, tragično, smrt? Predavanju enega najvidnejših svetovnih borcev za pravice živali in aktivista Martina Ballucha bo sledila razprava o pomenu državljanske nepokorščine pri boju za pravice zatiranih. Gostje: dr. Martin Balluch, dr. Tomaž Grušovnik; Moderator: dr. Luka Omladič. Pogovor bo potekal v angleščini.

20:00 Dramatika in feminizem – KUD Anarhiv

Cikel začenjamo z gostjo Simono Semenič, ki se v svojem zadnjem, še neobjavljenem dramskem besedilu polnokrvno loteva vprašanja feminizma in afirmacije ženske želje oziroma ženske seksualnosti. Ženski liki so v gledališču pogosto »spolno mutilirani«, vsekakor pa je njihova seksualnost premalo (kompleksno) ali preveč sploščeno reprezentirana, zvedena na arhetipe, kjer je ženska lahko bodisi »mati« ALI »kurba«, torej je njena seksualnost prirejena moškemu pogledu. S priznano dramatičarko se bomo pogovarjali o nujnosti feminizma v danem trenutku, njegovi korelaciji z umetniškim ustvarjanje in političnosti pisanja za oder ter nenazadnje odgovornosti režiserja_ke do politične izjave izhodiščnega dramskega teksta. Pogovor bo vodila Pia Brezavšček.

 

Bežeče sličice!!!

 

Slovenska kinoteka:

18:00 V spomin na Zorico Kurent

Steze slave (Paths of Glory), Stanley Kubrick, ZDA, 1957, 35mm, 1.66, čb, 87', sp

Skupina francoskih vojakov pod vodstvom polkovnika Daxa (Kirk Douglas) se v prvi svetovni vojni upre nesmiselnim, samomorilskim ukazom generalov iz zaledja in odvrže orožje. Na vojnem sodišču, kjer so obtoženi veleizdaje in strahopetnosti, jih nato brani polkovnik Dax. Eden najbolj učinkovitih in znamenitih protivojnih filmov vseh časov, ob svojem času tudi kontroverzen, posnet po resničnih dogodkih.
Vstop prost.

20:30 Večer SFA: Posvečeno ženski filmski ustvarjalnosti

Za konec časa, Ema Kugler, Slovenija, 2008, 35mm, 1.85, barvni, 123' 

Film o duši, telesu, nezmožnosti spoja teh dveh entitet, ki tvorita civilizacijsko formo – ki se imenuje človek. Človek ni bitje samo po sebi; je civilizacijski kod točno določenega časa in prostora. Človek ni enovito bitje, je razcep med mnogimi stvarmi; in življenje ni nič drugega, kot nenehen boj teh dveh entitet, dveh največjih nasprotij; kot tudi vsak posameznik ni nič drugega, kakor zgolj manifestacija konstantnega konflikta teh dveh tujcev v sebi. Za konec časa je film o večnem iskanju, o hrepenenju po … "najti tisto".
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

 

Kinodvor:

18:30 Ona (Elle), Paul Verhoeven, Francija / Nemčija, 2016, DCP, 130'

Drzna žanrska zmes Paula Verhoevna (Prvinski nagon) z Isabelle Huppert v koži enigmatične ženske, ki noče pristati na vlogo žrtve. Najbolj provokativen film lanskega Cannesa in dobitnik dveh zlatih globusov.

21:00 Neruda, Pablo Larraín, Čile / Argentina / Francija / Španija, 2016, DCP, 108'

Pablo Larraín (Klub, Jackie) ujame duha in persono velikega čilskega poeta in politika v stekleničko duhovite, energične in nekoliko nadrealistične antibiografije s pridihom filma noir.

 

Komuna:

17:30 Dežela La La (La La Land), Damien Chazelle, ZDA, romantična glasbena drama

20:00 Lev: Dolga pot domov (Lion), Garth Davis, Avstralija

 

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.