Mi in drugi Islama v Indiji

Oddaja
25. 11. 2015 - 12.00

Današnja Južna hemisfera bo analizirala Islam kot manjšinsko religijo v državi. Ta država tokrat ne bo evropska, kot smo v razpravah o Islamu vajeni zadnje čase, ampak se bomo za spremembo podali v Indijo.

Indijska islamska organizacija Jamiat Ulama-i-Hind je prejšnji teden obsodila teroristične napade v Parizu in organizirala številne shode po državi. Predstavniki organizacije poudarjajo, da je ime Islama izrabljeno, ko ga Islamska država uporablja pri ubijanju nedolžnih ljudi v Franciji, Libanonu, Turčiji, ali drugje. Opozorili so tudi na povezovanje Muslimanov s terorizmom in s tem povečanim številom napadov na manjšino ter pozvali velesile, naj nehajo s svojo podporo terorističnim skupinam. Protesti odpirajo različna vprašanja o položaju Islama kot manjšinske religije v Indiji, diskriminacije Muslimanov in pomenu organizacij, ki jih v državi predstavljajo.

Za začetek smo profesorja antropologije Irfana Ahmada z Avstralske katoliške univerze povprašali po izvoru organizacije Jamiat Ulama-i-Hind ter njeni vlogi v Indiji:

Izjava

Že začetki organizacije kažejo na neizključujoč pristop in med-religijsko sodelovanje. To odseva tudi njihovo delovanje danes, a so v Indiji sploh zadnje čase v tem vedno bolj osamljeni. Anwar Alam z univerze Zirve v Turčiji razloži, skozi kakšen proces so Muslimani v Indiji postali tako imenovani “drugi”:

Izjava

Medtem ko Muslimani s svojo manjšinsko prisotnostjo predstavljajo “drugega”, pa se postavlja vprašanje, kako v tem kontekstu vidijo sebe. Alam pojasni, da je pristop organizacij, kot je Jamiat Ulama-i-Hind poseben v tem, da jasno izpostavljajo dejstvo, da biti Indijec in biti Musliman nista nekompatibilna koncepta.

Izjava

Možnost videti sebe kot del naroda, kljub temu, da si del majšine, je mogoče le, če država ustvarja pogoje, ki zmanjšujejo pojav diskriminacije. Alam razloži položaj Muslimanov v indijski družbi glede na različne oblike marginalizacije, ter pojasni, kakšen sistem integracije je ubrala indijska država:

Izjava

Kulturno udejstvovanje in svoboda uporabe simbolov sta izjemnega pomena pri preprečevanju marginalizacije, a številni aspekti položaja Muslimanov v Indiji kažejo na slabšanje situacije. Irfan tako vsakdan Muslimanov prikaže v bolj negativni luči, izpostavi predvsem dejstvo, da se politično zastopstvo slabša, prav tako so problemi jasni v neproporcionalni zastopanosti Muslimanov v zaporih:

Izjava

Diskriminacija in negativni odnosi do muslimanskih prebivalcev so v zadnjih letih v porastu, kar je delno povezano tudi z vzponom Islamske države. Kako je to vidno v vsakdanu, ter kako so spori med različnimi skupinami uporabljeni za politične namene, pojasni Irfan:

Izjava

Poleg manipulacije s strani političnih strank, je za percepijo verske manjšine v državi pomemben tudi odnos medijev do problematike in njihovo poročanje. Kako je vzpon Islamske države prikazan v Indiji? Ahmad Irfan:

Izjava

Zaključimo s primerjavo Indije in Evrope - kakšne so razlike in podobnosti v pristopu do islamskih skupnosti danes? Anwaru Alamu kot najbolj različna izpostavi koncepta nacije:

Izjava

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.