A lahko, prosim, začnemo graditi?

A lahko, prosim, začnemo graditi?

Oddaja
25. 9. 2017 - 17:00
 / OFFsajd

Referendum o zakonu o drugem tiru železniške proge med Divačo in Koprom se ni izšel po pričakovanjih pobudnikov. Do konca uradnega glasovanja je volišča po neuradnih podatkih obiskalo le okoli 20 odstotkov volilnih upravičencev, pri čemer jih je več kot polovica glasovala v podporo zakonu. Vili Kovačič, vodja civilne iniciative “Davkoplačevalci se ne damo” in uradni pobudnik referenduma je ob prvih znakih, da kvorum ni bil dosežen, že napovedal vložitev zakona v ustavno presojo. Vladna stran z Mirom Cerarjem na čelu pa je rezultat interpretirala kot znak, da imajo volilci “dovolj političnih igric in da odločitve o pomembnih infrastrukturnih projektih raje prepuščajo vladi”.

Čeprav se je pred sklicem referenduma v javnosti odvijala precej argumentirana debata glede smiselnosti zakona in posameznih določil v njem, je ta do konca kampanje povsem zamrla. Kampanja se je zvedla na dve paroli: levičarska garnitura zopet krade in desnica meče polena pod noge razvoju Slovenije. Svoje videnje kampanje predstavi pravnik in nekdanji sekretar strank LDS in Zares, Bogdan Biščak:

Izjava

Novinar in publicist Bernard Nežmah je po drugi strani prepričan, da sta se nasprotujoči si strani pomerili na neenakem terenu, kar naj bi se naposled poznalo tudi pri izidu referenduma:

Izjava

Biščak, nasprotno, kampanji ne pripisuje velikega pomena pri oblikovanju rezultata, po njegovem so nastopi predstavnikov glasu PROTI med javno razpravo kvečjemu odgnali volilce v tabor ZA:  

Izjava

Nežmah dodaja kritiko poročanja RTV Slovenije in soočenj, ki so po njegovem onemogočili razpravo, ki bi morala dajati prednost vsebini pred personaliziranimi nastopi zagovornikov in nasprotnikov:

Izjava

Prav tako je bilo po njegovem veliko stališč, ki bi morala biti predmet javnega interesa, iz razprave izključenih ob jasni polarizaciji med stališči vlade in civilne iniciative:

Izjava

Problematizacija konkretnega zakona namesto načrta izgradnje je bila prav tako ena izmed argumentacij, ki je od oblikovanja referendumskega vprašanja ni bilo več v ospredju javne razprave. S tem, kako vidi nadaljnje možnosti sprememb in izboljšav sedaj uradno sprejetega načrta financiranja in izgradnje drugega tira, današnji Offsajd zaključi Biščak:

Izjava

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.