Polivamo se s pivom in ostajamo v cvetju - a vse za svojo ceno

Polivamo se s pivom in ostajamo v cvetju - a vse za svojo ceno

Aktualno-politična novica
24. 8. 2017 - 17:00
 / OFFsajd

V današnjem lokalnem Offsajdu se bomo posvetili slovenskemu festivalu, ki slavi pivo in cvetje ter se je letos že triinpetdesetič odvil v Laškem. Festival, ki ima že zelo dolgo tradicijo in v mesto s sicer tri tisoč prebivalci vsako leto privabi željnih kulture, ljubitelje piva in vseslovenske veseljake, pa je bil letos prvič plačljiv. Obiskovalci so za enodnevni obisk odšteli 15 evrov, za obisk celotnega tridnevnega festivala pa okroglih 30 evrov.

Glavnega organizatorja Piva in cvetja - pivovarno Laško - je pred dvema letoma kupilo dansko podjetje Heineken. Kljub novim lastnikom je uvedba vstopnine presenetila. Pivo in cvetje je v očeh predvsem prebivalcev občine Laško kulturen dogodek, praznovanje stare kulture, ki jo popestrijo z nekaj koncerti. Letošnje leto pa se je povečalo število odrov, ki so ponujali glasbo, v mestno središče, kjer je potekalo skoraj vse dogajanje, pa brez vstopnice ni bilo možno vstopiti. Organizator je sicer prebivalcem občine Laško ponudil dovolilnice, s katerimi so se lahko gibali po mestu, a še vedno so bili Laščani v času festivala obiskovalci v lastnem mestu.

Velik poudarek je bil že vsa leta namenjen kulturnim in etnološkim dogodkom, katerih program pa se že več let krči in umika glasbenemu delu festivala. Pri izdelovanju kulturnega programa sicer sodeluje naveza več laških kulturnih društev. Nekaj več o samem programu pove Urška Knez iz Zveze Možnar, ki skrbi za kulturno dogajanje v centru mesta.  

Izjava

Organizatorje je zaradi uvedbe vstopnine skrbel obisk, a Urška Knez poroča o več kot pričakovanem obisku etnografskih dogodkov, ki imajo očitno zvesto publiko, čeprav so bili tudi ti v delu mesta, za katerega je bilo treba odšteti vstopnino:

Izjava

Na drugi strani pa je splošen obisk festivala v letošnjem letu upadel na 65.000 obiskovalcev, kar je približno 40 odstotkov manj kot lansko leto. Janja Urankar Berčon iz  Centra za šport, turizem, informiranje in kulturo Laško, krajše Stik, pojasni, da so upad obiska sicer pričakovali:

Izjava

Preden je Pivovarno Laško-Union kupilo podjetje Heineken je ta organizaciji festivala vsako leto namenila prribližno 1,2 milijona evrov. Zakaj so uvedli vstopnino, pojasni Darinka Pavlič Kamien, predstavnica za stike z javnostmi festivala Pivo in cvetje:

Izjava

Pavlič Kamien meni, da uvedba vstopnin tudi pozitivno deluje na selekcijo obiskovalcev, ki se odločijo obiskati Laško v času festivala.

Izjava

Svoje mnenje o uvedbi vstopnine poda tudi Urška Knez, ki koordinira etnografske dogodke, saj člani društev in domačini pri uvedbi le-te niso imeli besede:

Izjava

S preimenovanjem Piva in cvetja v festivalski dogodek pa se je pričel širiti “festivalski” del programa. Z leti so se pričeli krčiti kulturni in etnografski dogodki, ki so spremljali festival. Kar lahko danes spremljamo kot spremljevalni program, je predvsem prostovoljno delo domačinov, kar pojasni tudi Urška Knez iz Zveze Možnar:

Izjava

Urška Knez zaključi, da kljub temu, da Pivo in cvetje izgublja lokalni čar, ki ga je nekoč obdajal, domačini tega dogodka ne želijo izgubiti ter vstopnine sprejemajo z zelo malo nejevolje:

Izjava

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.