Delfini plenilci

13. 4. 2017 - 7.05

Delfini vrste indopacifiška velika pliskavka niso prav nič nedolžni morski sesalci, svoj plen namreč z metanjem po morski gladini zmaličijo na majhne koščke. O opazovanju omenjenega vedenja v reviji Marine Mammal Science poroča raziskovalna skupina iz mesta Perth v Avstraliji.

Znanstvenice in znanstveniki so kar sedem let spremljali delfine v morju blizu mesta Bunbury v Zahodni Avstraliji. Delfine so opazovali v vseh letnih časih, zanimalo pa jih je, kako ekološki dejavniki, starost in spol delfinov vplivajo na njihovo ravnanje s plenom. Poleg tega so skušali ugotoviti, ali se načini ravnanja s plenom prenašajo preko družbenega učenja.

Raziskovalci in raziskovalke so odkrili in opisali dva različna načina obravnavanja uplenjenih hobotnic. Delfini hobotnice bodisi pretresajo ali pa mečejo naokoli po morski gladini. Pri pretresanju se delfini dvigujejo iz vode in premetavajo v različne smeri, ob tem pa hobotnica, ujeta za njihovimi zobmi, udarja ob morsko gladino in razpada. Kadar delfini hobotnice mečejo naokoli, se z glavo in telesom dvignejo iz vode, hobotnico pa izpustijo iz čeljusti in jo zalučajo nekaj metrov stran. Hobotnica pri tem s silo udari ob morsko gladino in deli njenega telesa odfrčijo v različne smeri. Delfini opisana načina obravnavanja plena ponavljajo kar nekaj minut.

V raziskavi so ugotovili, da se delfini večkrat prehranjujejo s hobotnicami pozimi, ko je temperatura morja nižja. Pri tem je verjetno pozimi in spomladi na voljo več hobotnic. To so namreč obdobja po parjenju hobotnic, ko te preidejo v stanje staranja in so zato manj agilne in lažje ulovljiv plen. Poleg tega so raziskovalke in raziskovalci pri maličenju hobotnic večkrat zalotili odrasle samice delfinov kot pa samce ali mlajše delfine obeh spolov. Ali gre za družbeno naučeno vedenje, zaenkrat še ni povsem jasno.

Prehranjevanje s hobotnicami je za delfine energetsko potratno, obenem pa tudi tvegano. V raziskavi namreč navajajo tudi primere, ko so delfini zaradi nepravilne predelave plena po ujetju in zaužitju poginili. Tentakli hobotnic mišično aktivnost izkazujejo tudi po tem, ko hobotnica že izgubi glavo in tako lahko pride do zadušitve ali pa poškodb prebavila plenilca. Kot smo spoznali, morajo delfini, če želijo zaužiti nekaj kilogramov kvalitetne, proteinov polne hrane, pred tem hudo garati, da ta razpade na primerno majhne koščke za zaužitje.

Pošastne delfine je spoznavala Zarja.