Star Traders: Frontiers

Oddaja
28. 11. 2018 - 8.45

Tokrat se v Pritiskavcu postavljamo v vlogo vesoljskega pirata. To gotovo ni ne prvič in ne zadnjič; kozmično gusarstvo je hvaležna tema, ki se kar noče in noče izčrpati v imaginariju računalniških iger. Vprašanje je samo, kateri aspekt vas najbolj intrigira. Da želite raziskovati neznana in daljna prostranstva, je nekako logično. A kaj boste tam počeli? Ropali? Trgovali? Se kot dober zahodnjak vmešavali v lokalne spletke in politiko? Kovali zavezništva in zamere? Današnji Pritiskavec pravi, da obstaja igra, kjer lahko vse našteto počnete hkrati.

Star Traders: Frontiers je kljub precej povprečnemu izgledu ambiciozen projekt odprtega RPG-ja. Ko prvič prevzameš svojo ladjo in z njo zagnano neizkušeno posadko, je omejitev v resnici zelo malo. Lahko se nemudoma odpraviš na neprekinjen roparski pohod in opleniš vsakega nesrečneža na svoji poti. Lahko pa orožje prodaš v prvem pristanišču in obložiš ladjo z dragocenim tovorom, ki ga bo v naslednjem zvezdnem sistemu mogoče prodati z mastnim dobičkom. Težave takšnih totalnih pristopov se bodo pokazale kasneje - zadrti ravbar kmalu ne bo mogel več najti varnega pristanišča, kjer bi lahko varno dotočil gorivo in unovčil dobiček, oportunističnega trgovca pa bodo hitro oropali lakomneži, ki se ne bodo pustili podkupiti z denarci.

Še slabše se bo godilo kapitanom, ki ne bodo znali poskrbeti za svojo posadko. Krmarji, zdravniki, artileristi, vojaki in druga gamad, ki skrbijo za nemoteno delovanje ladje, niso brez duše - če bodo dobili priložnost, bodo izpilili svojo obrt in postali nepogrešljiv adut svoje ladje. Če ne, se bodo polenili in zadrogirali. Izžeti in podplačani delavci bodo hitro pobrali šila in kopita, z njimi pa bodo odšle tudi neprecenljive izkušnje in znanja, s katerimi so bili kapitanu v pomoč. Zato je nujno, da vsak poveljnik zagotovi stalne prihodke in postanke in vzdržuje stalno ekipo zadovoljnih sodelavcev; celo najboljša ladja bo namreč lahek plen, če bodo z njo upravljali analfabeti. Kljub vsemu imate kot kapetan ogromen manevrski prostor; svojo posadko lahko skrčite na peščico zaupanja vrednih mož, ki se spoznajo na vse aspekte ladijskega potovanja; ali pa si za pregrešno bogastvo naberete in vzdržujete armado, ki bo brez težav preživela posamične bitke in izgube.

In četudi je vaša ladja sama po sebi mikrokozmos, s katerim se ukvarjate večino časa, to ni še nič v primerjavi s prostranim vesoljem tam zunaj. Nešteti galaktični sistemi so namreč prostor nenehnih političnih preigravanj in odkritih spopadov med različnimi frakcijami. Omenili smo že, da se politične krajine ne splača ignorirati, saj ključno vpliva na to, kje bo vaša ladja dobila zatočišče. Če recimo izropate, ugrabite ali celo razbijete ladjo, ki pluje pod zastavo katere od frakcij, vam bo ta otežila trgovanje ali podražila gorivo na svojih planetih; če jih boste provocirali še malo, vam bodo kratkomalo prepovedali pristanke in za vašo glavo razpisovali nagrade, dokler vas ne bo lovil vsak Jango Fett iz te strani galaksije. Po drugi strani vas bodo odprtih rok sprejeli njihovi zapriseženi sovražniki - če se boste pripravljeni spoprijateljiti z njimi in prizanašati njihovim ladjam, vas bodo nagradili s trgovskimi dovoljenji in dobičkonosnimi misijami.

Tu se skriva tudi glavna inovacija in jedro politične intrige - s svojimi dejanji si ne boste kovali zgolj prijateljev in sovražnikov, ampak vplivali tudi na razmerja moči med njimi. Razsujte dovolj ladij in postavite nekaj planetnih zapor, pa bo vpliv ene vojskujočih se strani hitro uplahnel. Opravite dovolj umazanih poslov za katerega od drugih vesoljskih fevdalcev, pa jim bosta bogastvo in moč zrasla čez vsako spodobno mejo. Diplomacija in gojenje dobrih odnosov se torej splačata, ker odklepata druge dobičkonosne možnosti. V praksi to pomeni, da si bo spretnejši pirat tudi finančno bolj preskrbljen - s tem pa si ne bo zagotovil le motivirane in zadovoljne posadke, ampak tudi vedno boljša orožja in ladje. Te izboljšave niso nujne samo zaradi lepšega - Star Traders so v osnovi igra s permadeathom, kar pomeni, da se za lastno varnost splača poskrbeti.

V tem grmu morda tiči tudi najhujši problem špila. Permadeath brez možnosti shranjevanja igre je rizična stvar. Predstavljajte si scenarij, ko ste vložili na desetine ur igranja, potem pa po seriji manjših napak in nesrečnih naključij naleteli na letečo trdnjavo, ki je z nekaj streli vašo ladjo predelala v staro železo in uničila vse prigarano. Ne le mogoče, na višjih nivojih težavnosti je povsem verjetno, da boste tudi sami dočakali takšno usodo. Ne dvomim, da to prispeva k pristnosti špila - piratstvo pač ni za bojazljive - toda takšna mehanika utegne pripraviti igralca do besnega uničevanja tipkovnice in bližnje okolice.

A ko na koncu potegnem črto, lahko mirne duše priporočim Star Traders kot nepogrešljiv primerek za navdušence nad RPG-ji. Projekt je sicer še vedno v nastajanju, a njegove ambicije in obseg so že zdaj presegle večino konkurence. V tistih nekaj sto megabajtih se dejansko skriva vesolje v malem, ki na vsakem koraku ponuja ravno dovolj presenečenj.

Za denarjem in vplivom se je podil Rasto.

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness