NAJ DOMAČA TOLPA BUMOV 2018 - DRONE EMOJI: เป็นฟอนต์ที่ได้

Recenzija izdelka
1. 1. 2019 - 19.00

!!! povezava do lestvic Naj Tolp bumov za leto 2018 !!!
ŠOP Records, 2018

 

Založba ŠOP Records, ki je že zadnjih pet let neuradno pribežališče in azilni dom za lokalne bolj ali manj elektronsko usmerjene glasbene obskurneže, na sceno konsistentno dostavlja izdaje, ki se izmikajo mainstream všečnosti in nudijo dragocen vpogled v mikrosceno tukajšnjih glasbotvornih spalnic in dnevnih sob.

V smislu trajanja bi plošči เป็นฟอนต์ที่ได้ težko rekli karkoli drugega kot EP, traja namreč le slabih 16 minut, vendar v ta kratek časovni okvir vsebinsko stlači več kot marsikateri dolgometražec. Celostno gledano plošča deluje kot premišljen gesamtkunstwerk leta 2018. Naslovnica aludira na metro/trans rejverska devetdeseta, umetniško ime drone emoji je očiten artefakt emoji in chat kulture našega vsakdana, naslov plošče เป็นฟอนต์ที่ได้ pa je precej na prvo žogo samoreferenčen in v tem prav toliko evropocentričen. เป็นฟอนต์ที่ได้ namreč v tajščini pomeni »to je pisava« oziroma »to je font«, kar se zdi precej captain obvious fora na neznane črke in simbole. Celokupno torej izjemno 2018 aka postfaktično, postreferenčno in postlokalno.

Glasba na plošči sledi tem smernicam, v šestih komadih namreč ponudi presek praktično vse globalno popularne godbe. Začne se z vaporwave parodijo domače pop scene s semplanjem Katarine Male, sledi indijsko obarvan počasen banger, ki ga dopolnjujejo sempli kamniških Matter, komad Orchid Thieves pa nas nenadoma vrže v svet sentiš 90’s hiphopa. To dopolni sledeči I am the spirit of dark and lonely water z mastnim Memphis beatom, ki se izogne hajpu modernih revitalizatorjev žanra a la DJ Smokey in klasičnemu zvoku memphisa doda samo še precej zajetno dozo kodeina. La couleur de la violence je spet flashback na devetdeseta in na zvok upočasnjenih drum’n’bass loopov, ki spominjajo denimo na Propellerheadse ali Fatboy Slima. Bolj nerdovsko usmerjene bo peti komad na plošči nedvomno spomnil na flash game legendo Johnny Rocketfingers in zajebani boli me kurac vajb, ki ga igra vzbudi v kombinaciji s svojim soundtrackom. Pop kulturnim referencam se ne izogne niti zadnji komad, katerega naslov Kyari Pamyu Pamyu je dobesedno odrsko ime j-pop zvezdnice Kiriko Takemura, četudi akustična kitara v komadu načeloma ne premore nikakršne povezave z j-pop-om.

Plošča เป็นฟอนต์ที่ได้ je torej konglomerat nebroja različnih vplivov, referenc, stilov in glasbenih prijemov, dejanski ustvarjalec za umetniškim imenom pa je enigma velikih razsežnosti. Plošča je prvič izšla že aprila letos, pod drugim imenom in z drugo naslovnico, podpodni ŠOP Records pa gre zasluga, da so jo dvignili iz obskurnosti bandcamp taga Slovenia. Ob tem se je zgodila še anketa, v kateri so javnost pozvali k glasovanju o tem, kdo dejansko je drone emoji. Med možnimi odgovori so bili Šoči 91, Moot Moon, Tetsuo in wildcard Aphex Twin, anketa pa tudi v svojih rezultatih ni podala odgovora, največ ljudi je namreč glasovalo za noben odtehčetudi se je v času priprave pričujoče recenzije (v septembu ravno minulega leta) na prvem mestu zgodilo izenačenje s Soči 91.

Celostno gre torej za izjemen presek muzike in trendov v postfaktičnem letu 2018, ko je hkrati res vse in nič, vaporwave in samoironija sta mainstream norma, četudi sta trendovsko umrla že nekje leta 2012, borci za družbene pravice se derejo kulturna apropriacija ob vsem, za kar se jim zdi, da ni v skladu s tvojo raso, spolom, nacionalnostjo, katero koli drugo arbitrarno identiteto, edini preostali razum pa nam narira Werner Herzog v svoji trdi nemški angleščini. Potencialno kandidat za domačo ploščo leta, škoda le, da se zdi, da se je enigmatična fama okoli skrivnostnega aliasa drone emoji razblinila, še preden se je sploh imela možnost dobro vzpostaviti. Na soundcloudu Nikolaja Muleja aka Sočija 91 namreč najdemo povezavo na drone emoji bandcamp, interpretacijo tega pa puščamo bralcem ...

 

!!! povezava do lestvic Naj Tolp bumov za leto 2018 !!!
 

drone emoji - Drone Emoji
Aktualno-politične oznake: 
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.