Reformacija ali restavracija domače ustavne Republike?

Mnenje, kolumna ali komentar
5. 12. 2012 - 15.00

Kaj bo, če sploh kaj, pravzaprav spremenila slovenska vstaja oziroma množični mirni in nasilni protesti zoper obstoječo politično kliko po vsej državi, ki jo še naprej na davkoplačevalske stroške pred vse bolj razjarjenim ljudstvom varuje v mirnodobnih časih za ohranitev in obrambo vsakega obstoječega naj bo še tako nepravičnega in skorumpiranega sistema ključni represivni aparat oziroma policija, je v teh dneh pogosto zastavljeno in izpostavljeno vprašanje. Kljub temu da je končni izid in domet zborovanj s stanjem stvari v državi nezadovoljnih ljudi, ki je zajel doslej tudi nekatere, kar se tiče anti-sistemskih in z nasiljem izgrednikov podprtih demonstracij še deviške podeželske kraje na Slovenskem, v tem trenutku pravzaprav nemogoče napovedati, pa kot pribito drži, da nič več ne bo čisto tako, kot je bilo. Toda to je tudi vse. Prav nikakršnih zagotovil pa ni, da bo domača demokratična, pravna in socialna država, kot bi jo naj sicer v skladu z domačo Ustavo že imeli, tudi dejansko ozdravela oziroma ponovno oživela.

Da se je tudi po zaslugi protestov po vsej državi v političnem prostoru vendarle odprl prostor za morebitne spremembe oziroma reforme političnega sistema, je sicer z napovedjo predlogov za deblokado slovenskega političnega sistema ustavne demokracije, naposled potrdil tudi v teh dneh med protestniki po vsej državi eden najbolj osovraženih in odgovornih za pričujoči kolaps demokratične, pravne in socialne države na Slovenskem – predsednik vlade in največje koalicijske stranke Janez Janša. Tako je - ne protestirajočim množicam na ulicah mest po vsej Sloveniji, pač pa preostali politični kliki, ki je kakopak enako kot on sam najbolj zaslužna za vse te negativne dosežke komaj 20 let stare države - ponudil predlog za reformo političnega sistema in predlog za dogovor slovenskih parlamentarnih strank o uresničitvi te reforme, ki ga je včeraj po obravnavi razmer v državi sprejel izvršilni odbor njegove največje vladne stranke oziroma SDS. 

Predlog Za reformo političnega sistema sicer vsebuje 11 konkretnih, a večinoma prav iz vrst SDS že slišanih predlogov, ki pa sicer dokaj temeljito posega tudi v trenutno drugi Janševi koaliciji in Vladi pač ne podrejeno tretjo oziroma sodno vejo oblasti. Gotovo ključni reformi prihodnjega podrejanja sodstva sta trajni sodniški mandat, ki nastopi šele po poskusni dobi, in reelekcija za vse sedaj obstoječe sodnike, ki jo naj bi izvedel s sodnimi strokovnjaki iz mednarodnih sodnih institucij in vrhovnimi sodniki drugih držav EU okrepljeni Sodni svet. Kljub temu da je na zadnjih volitvah v njem pravzaprav stranka SDS osvojila večino, se še naprej zavzema za ukinitev Državnega sveta. Prav tako je za nekoč že predlagane neposredne volitve poslancev, razjarjene ljudske množice, ki še naprej protestirajo proti obstoječi in na njihov račun živeči politični eliti, pa naj bi predvsem pomirila uveljavitev možnosti odpoklica poslanca in župana in ukinitev vseh privilegijev, ki jih imajo voljeni ali imenovani funkcionarji po koncu mandata. Zaupanje v pravni red obstoječe tajkunske države pa naj bi povrnila ustanovitev novega specializiranega sodišča za sojenja v primerih najtežjih oblik gospodarskega, bančnega in drugega organiziranega kriminala ter finančne policije, kot jo imajo in poznajo v nekaterih drugih članicah EU.

Predlog Za reformo političnega sistema bo sicer Janša v prihodnjih dneh predstavil predsednikom in vodjam poslanskih skupin vseh parlamentarnih strank in ga bo še kar nekaj časa prežvekovala in z njim trgovala predvsem taista politična elita, kateri na ulicah in trgih slovenskih mest nasprotujejo protestniki. Reformni predlog SDS namreč predvideva tudi šest točk dogovora, o katerih se naj bi poenotile domače parlamentarne stranke. V teh šestih točkah pa je zaobjeto pravzaprav vse, za kar si bolj ali manj neuspešno prizadevata druga Janševa koalicija in vlada. Hiter sprejem vseh 11 točk predlaganih političnih reform. Vpis zlatega fiskalnega pravila v ustavo. Sprememba referendumske ureditve. Sprejem in uveljavitev že predlaganih oziroma sprejetih reformnih in proti kriznih zakonov. Dogovor, da se za čas trajanja krize z izjemo socialnih in družinskih dodatkov zamrznejo izplačila vseh privilegijev in transferjev posameznikom, če ta izplačila presegajo višino povprečne plače, in da se tako privarčevani denar nameni za povečanje sredstev za štipendije. In še zadnja, šesta, a najbolj zgovorna točka političnega dogovora, ki ga obstoječi parlamentarni kliki ponuja SDS. Razširitev vladne koalicije ali predčasne volitve v roku 2 mesecev po uveljavitvi predlogov, možno že maja ali junija 2013.      

Predlog SDS je njen predsednik in predsednik koalicije ter vlade Janez Janša sicer pospremil z besedami, da v primerih, ko je njihov predlog v nasprotju z obstoječo Ustavo, to pač pomeni, da je potrebno spremeniti Ustavo. Toda iz politično nespodobne ponudbe, najprej sprejmite vse, kar predlagamo, nato pa bomo omogočili razširitev koalicije ali predčasne volitve v skladu s po volji SDS spremenjenim volilnim sistemom, pravzaprav samo po sebi izhaja, da gre zgolj za ohranitev obstoječega političnega sistema in politične klike pri pozicijskem ali pač opozicijskem oblastniškem koritu ter še večji nadzor nad vse bolj zgolj še domnevno neodvisno vejo slovenske sodne oblasti. Toda tako to gre. Domačo Ustavo bi bilo gotovo lažje in učinkoviteje spremeniti tako, da v njej pač ne bi več neresnično stalo zapisano, da je Slovenija še demokratična, pravna in socialna država. Pri predlogu za reformo političnega sistema, ki ga je pod nos preostali parlamentarni politični kliki na Slovenskem ponudila SDS, pa pač ne gre za reformo, ampak za restavracijo neke že videne republike, v kateri so se vojaški specialci do zob oboroženi prevažali v civilnih vozilih po Ljubljani in v kateri je vsa tako t.i. leva kot desna politična klika, ki še danes smrdi pri koritih izvršne in zakonodajne oblasti v državi, na veliko trgovala z orožjem, devizami in drugo državno lastnino.        

ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem s poskusom SDS restavracije neke še manj demokratične, pravne in socialne Ustavne republike na domačih tleh v zobeh poskrbel Tomaž Z. 

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Islandija je primer, kako.

Islandski primer svetu: Ločitev, Bankrot, Devalvacija in Razvoj.
Ljudje Islandije so pokazali, kaj bi morali državljani vseh držav storiti:
- zavrniti goljufivo idejo,da morajo doglove,ki so jih zakrivili finančni teroristi nositi >>ljudje<<
- aretacija in obsodba finančnih teroristov, ki so zagrešili politične in gospodarske zločine
Edina stvar, ki ljudstvo pod nobenim pogojem ne sme dovoliti je, da se Janša preobleče

Janša spremeniti svoje obleke

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness