SVASVASVAŠTARNICA

Oddaja
12. 2. 2015 - 9.15

Novice

Začnimo na domačem terenu. Domača impro zasedba Trojnik, ki jo tvorijo Vid Drašler za bobni, Cene Resnik na tenorskem saksofonu ter Tomaž Grom na kontrabasu in elektroniki - torej trije mački slovenske džez scene -, predstavlja album s pomenljivim naslovom Moje uho ima ostre robove. Kompozicije, pri katerih gre za pristne improvizacije, so fantje posneli v dvorani Cankarjevega doma na Vrhniki. Album bo izšel pri založbi Zavoda Sploh, promocijski nastop pa bo trojica izvedla 24. februarja v Cankarjevem domu, kjer bo potekal mini festival Zvončki in trobentice, posvečen domači džezovski kreativnosti.
>> povezava do treh že objavljenih kompozicij    

Prvega v seriji štirih albumov v poslušanje ponuja vsestransko aktivni tolkalec in radijski sodelavec Jaka Berger aka Brgs, ki med drugim sodeluje tudi v skupinah Borghesia, Strojmachine, Balladero in Ludovik Material. Potem ko je januarja izšel prvenec tria Brgs Baker Linch, zdaj Berger predstavlja solistični eksperimentalno-ambientalno-svobodnjaški album Endless Walls, ki ga tvorita ekstenzivni kompoziciji Wall 1 in Wall 2. Album, pri katerem je tako za snemanje kot tudi za miks in naslovnico poskrbel Berger sam, je izšel pri Zvočnih prepihih, na voljo pa je tudi zastonjski »dolpoteg«.
>> Brgs Bandcamp    

Od domače glasbene scene pa se zdaj premaknimo k ameriški filmski produkciji. Na strani Resident Advisor lahko beremo, da se nam bojda kmalu obeta filmska biografija, ki bo ponudila vpogled v delo pionirja housa Frankieja Knucklesa, s tem pa tudi v prva leta čikaške house scene. Film z naslovom The Warehouse bodo kot producenti podprli Bob Teitel, Billy Dec, Randy Crumpton in Joe Shanahan. O samem filmu še ne vemo veliko, v sporočilu za javnost pa sporočajo, da bo celovečerec predstavljal nekakšen poklon življenju Roberta Williamsa, lastnika Warehousa, ter neprecenljivi dediščini botra Frankieja Knucklesa

Ko smo že pri glasbenih filmih, naj omenimo, da je zdaj na voljo tudi prvi napovednik za filmsko biografijo zloglasnega hip-hop kolektiva N.W.A.. Napovednik za film Straight Outta Compton, ki v kinematografe prihaja avgusta, vključuje tako izseke iz filma kot tudi misli nekdanjih članov Dr. Dreja in Ice Cuba, v njem pa lahko prisluhnemo tudi komentarju fanta, ki je prav tako odrastel v Comptonu in je zdaj zvezda, tj. Kendricka Lamarja. Pravkar omenjeni MC je pred kratkim izdal drugi singel The Blacker The Berry, ki je prva izdaja od septembra predstavljenega singla I, s katerim je Lamar napovedal svoj tretji, za zdaj še nenaslovljeni dolgometražec.
>> napovednik Straight Outta Compton // >> Kendrick Lamar - The Blacker The Berry

Za krajšanje časa v službi vam priporočamo obisk spletne strani Codepen, na kateri so pripravili zanimivo interakcijsko platformo. Legendarni hitič Harder, Better, Faster, Stronger Francozov Daft Punk lahko zdaj priredite kar sami. Razvijalec Malik Dellidj je ustvaril zanimivo konzolo, ki z uporabo tipkovnice omogoča improvizirano dodajanje vokalov.
>> povezava do distrakcije

 

Sveže muzike

Sicer pa ne manjka svežih muzik. S komadom Auction Block svoj solo prvenec IF napoveduje nekdanji član benda The Books, Paul de Jong. Svoj drugi dolgometražec Foil Deer s komadom Raising the Skate napovedujejo ameriški indie rokerji Speedy Ortiz. S komadom Come Find Me, kateremu sta glas posodili švedska indie-pop pevka Lykke Li in Romy, vokalistka britancev The XX, svoj debi napoveduje ameriški glasbeni producent Emile Haynie. S pesmijo The Metal East pa svoj osmi album Fantasy Empire napoveduje prepoznavni rock-noise duo Lighting Bolt.

 

Biseri

Kot zanimivost naj še posebej omenimo izdajo najzgodnejših,  skoraj pozabljenih posnetkov kralja afrobeata Fele Kutija iz leta 1960. Britanska založba Sound Way predstavlja pesem Fela's Special. Gre za enega njegovih najstarejših posnetkov, ki je bil odkrit pred kratkim in se bo zdaj pojavil na založbini kompilaciji Highlife on the Move: Selected Nigerian and Ghanian Recordings from London and Lagos – 1954-66.
>> Fela Kuti - Fela's Special    

 

 

Kam?

 

Sonica Classics I: Jozef Van Wissem @ MoTA Point, Ljubljana

Domorodni četrtki: nevem nevem + Poslušalnica 69: me myself & irene @ Gala Hala, Ljubljana

Ana Pupedan @ SiTi Teater, Ljubljana

Feedback @ Zoo klub, Ljubljana

istRaNbuL @ Bar Prulček, Ljubljana

Ewok @ Pritličje, Ljubljana

MARŠ 25: Vlasta Popič, Atila Boštjančič, Prismojeni profesorji bluesa @ Gustaf Pekarna, Maribor

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Okej, Hrupmag je novici objavil prej, valda kudos za ažurnost, ampak a to pomeni, da jih potem noben drug medij ne sme več? Men se ne zdi, da bi blo tole skopirano, morda le malo neizogibno, da se pri podajanju iste vsebine kakšen izraz ali fraza ponovi, sploh če gre za kratko predstavitev.

jojo751,
to, da naj se s pomočjo čim večjega števila medijskih kanalov širi vest o kakovostni slovenski glasbi, seveda ni pomembno.. bistveno je, kdo zmaga.
bljak

Radio Študent je v prvi vrsti radio in ne spletna stran!!!

Naša spletna stran je v veliki meri zgolj odraz vsebin, ki se pripravljajo za radijski program, kar pomeni, da se ne objavijo v trenutku, ko se zanje izve, ampak takrat, ko so pripravljene za radijsko izvedbo. Poleg tega pa se v časovno in kvantitativno omejene oddaje enostavno ne da spraviti vseh novic, ki morajo zaradi tega včasih počakati na kasnejšo objavo, ali pa, žalibog, celo izpadejo iz preobilja vseh mogočih novic. Tretji aspekt je še ta, da se tovrstne novice pojavljajo tudi v ostalih programskih sklopih, ki sploh ne končajo nujno v tekstovni obliki na radijski spletni strani, ampak so dosegljivi zgolj v avdio obliki.

Toliko o ozadju stvari, ki so lahko bistvene za razumevanje, kako deluje naš medij, bolj bistveno pa je to, kar je omenil že BRAVO, da se relevantne novice o domači glasbeni sceni širijo preko čim več kanalov četudi ne v istem momentu, ko se zanje izve.

Se podpišem pod zgoraj zapisano. 

Rad bi zgolj še dodal, da takšno in podobno impliciranje rivalstva med medijema, ki ju druži skupno poslanstvo, torej širjenje čim zanimivejših glasbenih vsebin, s poudarkom na domači produkciji, popolni nesmisel. Osrednje vodilo, mislim da tako RŠ-a kot Hrupmaga, predstavlja želja po ozaveščanju o kvaliteti slovenske glasbe. In če je en medij pri posredovanju določenih vsebin hitrejši od drugega, to prvemu pač ne onemogoča posredovanja iste, za širšo javnost pomembne vesti. Konec koncev smo tu, da gradimo, podpiramo in sokreiramo slovenske glasbeno sceno. V tem pa ne bomo nikdar prvi ali drugi, temveč vselej del širše skupnosti.

word!

Pa še en on-topic, evo, as fresh as it gets :) https://brgstime.bandcamp.com/album/brgs-overture-for-a-new-beginning

lp,

javljam se (z osebnim stališčem pač še enga sodelavca redakcije) zgolj zato, da izpostavim še en aspekt k polemiziranju in debati na tem mestu. Hrup v tem primeru vsekakor ne operira z nekim RŠu v formalnem smislu primerljivim novinarstvom, niti z neko ekskluzivo, sorry... (to ni napad na Hrup btw, le streznitev z dejstvi situacije) recimo v BRGSovem primeru je to med drugim stvar angažmaja samega avtorja plošče, ki se dobro znajde znotraj mreže tukajšnjega informiranja in stvari pritisne na pravi način, tako, da ga bo povzel medij na katerega lahko računa... in Hrupovo mesto je tu pač jasno. To je spletni portal, ki ima možnost objave takoj ko prejme informacijo in to tudi naredi, za kar mu gre vsa hvala, ni pa to vse kar glasbeno novinarstvo je oz. bi lahko bilo...

Pa še recimo tole: BRGS je to pa še kako ploščo sicer prvič javno predstavil že dober čas pred hrupovo objavo, ko je koncertiral z BRGS BAKER LINCH v Menzi pri koritu, pa se tukaj nihče ne prereka, zakaj ni kdo o tem poročal že prej? Lahko bi recimo to naredil js sam, ki sem takratni koncert recenziral in sem fizično zgornji BRGSOV cd posedoval vsaj dober teden pred hrupovo objavo, pa se zato nisem odločil, meddrugim zato, ker sem vedel da za to obstaja boljši in primernejši kontekst (spoiler, hehe)... lahko bi to naredil kak drug avtor Svaštarnice že kak dan prej v tednu, pa ni, in če tukaj verjamete, da se nihče od avtorjev do te informacije ni dokopal že prej, se hudo motite... 

Bistven aspekt RŠa in SVAŠTARNICE kot nekakšne "novičkarske" oddaje je (poleg tega kar je itak zapisal Božidar) vseen veliko bolj avtorski aspekt, kot pa tekma za lovljenjem facebook in drugih spletnih drobcev informacij. Priznam da je pri nekaterih avtorjih to morda malo manj očitno, vendar pa je v tem primeru nujno sprejeti tudi didaktičen proces, v katerega je vpet mlad sodelavec kot avtor take oddaje in ta didaktičen aspekt je v kontekstu Radia bistven in ključen.

Naj se torej glasbeno-kritiško in glasbeno-novinarsko poslanstvo Radia Študent ne enači z ažurnostjo (informacija pred vsem ostalim) spletnega objavljanja prispevkov. Ravno to je velika nevarnost, ki preti, da bi se namreč ves javni diskurz, ki sploh obstaja, poenotil v spletni tekmi za pozornost in pushanju novitet zavoljo novitet za vsako ceno. 

ajde,
žiga 

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness