Tonči Kuzmanić

Mnenje, kolumna ali komentar

Kontekst spremembe Zakona o obrambi, ki omogoča podeljevanje posebnih civilnorepresivnih pooblastil Slovenski vojski komentira politolog Tonči Kuzmanić.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Kaj, nobenega odziva doslej na Tončijeve (in Matevževe, Gorazdove...itd) komentarje?? Uf, res nam nema spasa. Tonči je ob koncu celo malo optimističen, kako tudi ne saj vendar nikdar ne gre odpisati zmožnosti ljudi, da se, vsaj nekateri med njimi, odločijo za politično delovanje, za enakost, za demokracijo. Ali se bo to "dogodilo", niko ne zna, ne može znati. Res kdo misli, da se lahko še kako drugače izvlečemo iz tega brezna, ah, tega sranja, v katerem smo se znašli pa..skupaj z begunci in begunkami?

dodajam se tole s strani protirasistične fronte (brez njihovega dovoljenja). Želi vam prijetno branje: "To noč smo z ekipo prostovoljk in prostovoljcev preživeli v Rigoncah. Bili smo tudi v Brežicah in Dobovi. Prvi vtis? To niso nastanitveni centri, ampak taborišča. Na meji, v Rigoncah, sploh ni šotorov in ničesar. Tudi Rdečega križa, Karitasa, ADRE včeraj ni bilo tam. Je pa bilo neprimerno veliko OBOROŽENIH vojakov_inj in policistov_k. Vsi v polni bojni opravi ... Pa oklepna vozila. Medijem je bil dostop do taborišča v Rigoncah onemogočen. Samoorganizirane prostovoljke in prostovoljci smo bili edini tam, ki smo dejansko šli med te ljudi, jim razdelili, kar so nujno rabili, koga objeli ... se nasmehneš, zabavaš kakega otroka ... Vojaki pa te od daleč opazujejo čisto presrani, kako si upamo med njih. Ljudje so prijazni, hvaležni, predvsem pa obupani, premraženi in podhlajeni. Vsak, ki zna tri besede angleško, se trudi drugim naokoli prevajat, ko jim kaj poveš, ko rečeš moškim, da sorry, but blankets only for children (čeprav veš, da jih majo v skladišču od ADRE miljone, ampak so tako slabo organizirani, da so nehali sprejemat pomoč, dokler ne presortirajo ...), se takoj umaknejo, yes, understand ... In potem slišiš policista, ki se zadere na enega od njih: "Jebem ti mater cigansko!" Policisti, vojska, gasilci, se norčujejo iz tebe in se posmehujejo ljudem (seveda ne vsi, poleg tega razumem, da je problem zgoraj, dobijo komande, kakršne dobijo, ampak se jih pa najde kar nekaj takih, grozno rasističnih, samo en policist je bil dejansko prijazen do nas, se nam je zahvalil, ker pomagamo ... no, ampak evo, za primer, ena svetla izjema na strani naših "obrambnih sil" in v celi noči samo en manjši, nepomemben prepir med ljudmi v taborišču kot izjema na drugi strani ograje ...) ... postopajo okoli ograde in to je VSE kar delajo ... Tam je 6 oklepnih vozil, zdravstvena oskrba pa zadnja skrb ... Za vsako škatlo robe, ki jo poskusiš spravit do tja, se moraš skoraj kregat s policijo ... "Ne, ne smete nič nosit not, take so komande" ... In čez nekaj časa se zalotiš, kako ob treh zjutraj brskaš med cunjami in gledaš, kaj bo prav 8-mesečnemu dojenčku, ki ima gole nogice ... in čez eno uro iščeš čevlje št. 35, št. 38, št. 40, čevljčki za enega drugega bosega dojenčka ... bundice za 11-letnika in 10-letnico ... Potem ena ekipa gre, in veš, da jih čaka ali 2 km ali pa celo 10 km peš pot do Dobove ali pa Brežic ... Močno upaš, da gredo samo do Dobove peš, to je 2 km hoje in ne deset ... Ljudje z otroci v naročjih, s kako plastično vrečko najnujnejših stvari, se premaknejo, ne da bi zares vedeli kam, kako dolga bo pot, nekateri sploh še ne vedo, da so v Sloveniji ... šibaš nazaj v to jebeno taborišče pobrat odeje s tal, da jih obesiš na ograjo ... vojska, policija, gasilci, te spet samo gledajo ... če bi vsak od njih prijel po eno, dve deki, bi končali v 10 minutah ... tako pa ravnokar obesiš vse odeje, v upanju, da se bodo vsaj malo posušile ... in čez 5 minut je v taborišču 1500 novih ljudi ... in spet iščeš otroške oblekice, stopiš v taborišče, vejo, da si iz te ekipe, ki jim pomaga in nosi stvari in maš naenkrat kup ljudi okoli, ki kričijo: "Shoes, lady, shoes, number 40 ... number 39 ..." Sanjala bom velikosti čevljev ... Hodiš ob ograji do prehoda v taborišče in ljudje ven: "Lady, lady, blankets! Please!" In veš, da bi lahko pripeljal več odej in vsega, ampak ti ne dovolijo ... Tam pa ljudje, premraženi, nekateri bosi, čist preslabo oblečeni za te temperature ... z dojenčki in otroci v naročju ... Tako veliko otrok ... Kurijo plastiko, da majo vsaj nek vir toplote ... In taborišče je celo zakajeno s tem strupenim plinom ... Ta vonj bo za vedno ostal v spominu. Ta vonj in te obupane zmedene oči ... otroški jok in dretje policistov pa kot zvoka, ki sta najbolj zaznamovala to izkušnjo. Evropa umira. Ampak Kosovel se je motil, ne, ne bo lepa smrt Evrope. Grozljiva bo. Krvava, z zamrznjenimi trupli otrok v Sotli. Obkrožena bo z vonjem goreče plastike in obupanimi kriki ljudi, za katere se je trdnjava Evropa odločila, da si ne zaslužijo biti živi.

NA MEJI SE NE POTREBUJE VARNOSTNIH OKREPITEV. VOJSKE IN POLICIJE JE ŽE ZDAJ ZA 75% PREVEČ! ČE PA ŽE IMAMO TOLIKO POLICIJE IN VOJSKE TAM, NAJ DOBIJO DRUGAČNA NAVODILA, DIREKTIVE, KOMANDE, KER T.I. "VAROVANJE" NI POTREBNO V TOLIKŠNEM OBSEGU, LAHKO PA BI POČELI MARSIKAJ ZARES NUJNEGA!! POTREBUJE SE HUMANITARNA POMOČ, INFRASTRUKTURA, OGREVANI ŠOTORI, LJUDJE, KI BODO TAM ZATO, DA POMAGAJO IN NE, DA "VARUJEJO"! POTREBUJE SE ČIM HITREJŠI PREVOZ DO AVSTRIJE, VEČ AVTOBUSOV, VLAKOV, KRAJŠI BIROKRATSKI POSTOPKI! NAJ SE TA ZAKONODAJA SPREMINJA, DEJMO Z ZAKONOM SKRAJŠAT REGISTRACIJSKE POSTOPKE IN OMOGOČIT ČIM MANJ POTREBNE BIROKRACIJE ZA KAKRŠNOKOLI HUMANITARNO POMOČ!! Mi smo se ogrožene počutili zaradi oklepnikov in oboroženih vojakov ter robokopov, niti slučajno ne zaradi begunk_cev. Ne boste verjeli, ampak ... ljudje so, tako kot mi ... Glede na situacijo v kateri so, ne morem verjeti, da res ni težav z njimi. Jaz bi v njihovih čevljih ... ne, ne čevljih, v njihovih bosih nogah bi znorela ... Že obuta in toplo oblečena sem skoraj zblaznela ob vsem skupaj ...".

Kar na jok mi gre ko berem kaj takega, moje izkusnje so drugacne, sem prostovoljec RK in kar so moje oci videle niti priblizno ne drzi da nerabimo policije in vojske na meji, kaj ce pridejo tisti ko nasprotujejo tem migrantom, kdo jih bo branil, vi fronta s pastetami, kaj ce izbruhne nemir, je znano da se med sabo afganistanci, iracani, sirici ne marajo, prihaja do konflikta, kdo bo to reseval, vi fronta s pastetami. Veste da se tu ne govori o 10 ljudeh ki ilegalno preckajo mejo ampak o tisocih, zato rabis kar nekaj policije in vojske da se varuje javni red in mir. Ce pa vam gre v nos da policija, vojska, gasilci ne pobirajo smeti za njimi, ja hudica zakaj pa ste vi tam, saj niso placani za to, placani so za varovanje. In ko se ze bunite da rabijo sotore, odeje, grelce, postelje jih pa vi nabavite. Ja fronta jokat je enostavno delo, ko pa pride da je treba v roke pljunit in kaj naredit in kaj kupit iz svojega zepa, pa ste tiho. Sicer pa kaj ima Slovenija z vsemi temi ljudi ki vsakodnevno ilegalno preckajo mejo? Saj jih oskrbimo, se zastonj jih do avstrijske meje peljemo, ja kaj bi pa se vi radi? Itak smo prerevna drzava da bi pri nas ostali, zelijo si mir in studirat...delal nebi nobeden, vsi ti migrantje so problem nemcije, naj jih imajo. Pa ce so ze nemci tako humani in jih klicejo k sebi, naj bodo vsaj toliko humani da si jih z letali hodijo iskat v Turcijo, vsaj toliko humanosti bi pa lahko premogla, se strnjate? Ne pa da se zaradi mame Merkel podajo na tako nevarno pot.

@janezc....vprasanje, kolikim slovenskim, otrokom, brezdomcev, druznam,...ste vi ze pomagali? Vase prostovoljke morajo nositi rute na glavah da bi se migrantje pocutili bolj domace. Saj nobeden noce pri nas ostat, smo za njih prerevni, pri nas je mrzlo hocejo na sever, FACE PALM. Iz mojih virov je civilna zascita uvedla registracijo prostovoljcev zaradi takih ko ste vi, ko ste iskali konflikte z policijo, vojsko in drugimi skupinami prostovoljcev. Boste zanikali da vam je policija v teh parih dneh napisala poloznico ker ste krsili javni red in mir, ter vzpodbujali migrante k vzklikanju 'slovenija je guantanamo'. Zakaj ne greste protestirat k hrvatom, tam na srbsko hrvaski meji spijo v blatu, pri nas imajo sotore in to ogrevane sotore. Pa se te si skurijo ker jih zebe....ogrevane sotore gredo kurit ker jih zee FACE PALM Vi niste nic druga kot rasisti slovenskega naroda., navadni aktivisti ki vam nikoli ni, j,e in bo prav kako ostali opravjajo to deloOstalim prostovoljcem RK, karitas, adra,...pa kapo dol, opravljate tezasko delo, ste ponos slovenije

Če že imamo slovensko vojsko se strinjam, da ima sedaj priložnost, enkrat za spremembo, biti koristna. Res je, potrebujemo vojsko na begunski poti, in to ne za varovanje meje, ampak za humanitarno dejavnost; deliti hrano, čistiti, pripravljati šotore, nositi obnemogle starce in otroke,...

Pozdravljeni, zanimivo je brati Vaše izkušnje s terena, ki so povrhu tako raznolike, da bi človek mislil, da ne govorite o isti meji! Hvala, da delite izkušnje, upam in verjamem le, da poročate res tisto kar ste videli/doživeli!

Hehe, troli (kar nekaj, problem) še kar smetijo tule, no nič hudega..prilepljam pa še en poziv PRFBM (spet opravicilo, ker to pocnem brez njihovega dovoljenja, jebi ga): "Tako imenovana balkanska ruta že več kot teden dni vodi tudi skozi Slovenijo. Slovenske oblasti so poskušale uvesti kvoto 2500 beguncev, ki bi jih sprejeli dnevno. Odziv Hrvaške na kvoto je bilo pošiljanje beguncev in migrantov preko tako imenovane zelene meje. Ta kontroverza je povzročila strahotne humanitarne pogoje in izredno stanje na južni meji, ki so ga slovenske oblasti izkoristile za militarizacijo družbe po hitrem postopku. Prav tako je bila »kaotična situacija«, kot jo imenujejo, povod za srečanje držav članic EU na temo balkanske rute.

Rezultati nedeljskega srečanja se povsem skladajo s siceršnjimi politikami EU, ki uničujejo gibanje beguncev in migrantov: sprejeta je bila odločitev, da naj se begunce in migrante ustavi z gradnjo zbirnih centrov v Grčiji in spreminjanjem Turčije v tamponsko območje. Oblasti so ljudi na poti v svobodo in dostojno življenje najprej porinile v strahotne humanitarne pogoje, potem pa grozljive podobe iz slovensko-hrvaške meje izrabile za govor o povečanju števila deportacij, o eksternalizaciji represivnega in nasilnega migracijskega režima ter kot opravičilo za stratifikacijo beguncev in migrantov. Skozi proces selektivne registracije poskušajo uničiti njihovo kolektivno moč.

Smo ljudje, ki se dnevno srečujemo in smo solidarni s tistimi, ki poskušajo preko Slovenije doseči svoj končni cilj. Begunci in migranti za nas niso niti nemočne žrtve niti invanzivna sila. So avtonomni subjekti z željo po boljšem življenju. Skozi svoje vsakodnevne dejavnosti na mejah zaznavamo, da vodi odnos slovenskih oblasti v dehumanizacijo beguncev in migrantov, njihovo pot pa spreminja v totalno institucijo policijskega nadzora, selekcije in deportacij ter izolacije od ostale družbe. Prav tako zaznavamo vse večje prepreke za solidarnostno delovanje neodvisnih prostovoljcev, ki jih oblasti vedno bolj omejujejo.

Verjamemo, da lahko strahotne humanitarne pogoje, v katerih so se znašli begunci in migranti, naslovimo samo skozi gradnjo odnosov z njimi. Rešitev ni niti v pošiljanju ljudi v države, iz katerih so prišli, niti v tem, da jih izoliramo v zaprte begunske centre in obsodimo na življenje brez vsakršne perspektive. Rešitev je v gradnji nove evropske družbe, katere del bomo kot državljani, begunci in migranti.

Zato pozivamo na srečanje v Ljubljani, 31. oktobra ob 11h. Mednarodnemu sestanku bo sledila manifestacija proti militarizaciji slovenskih meja in namenom EU, ki skuša zlomiti gibanje beguncev in migrantov. Po manifestaciji se bomo kot skupina mednarodnih neodvisnih prostovoljcev odpravili na meje, kjer bomo izrazili solidarnost z begunci in migranti, da bi skupaj zgradili drugo, odprto Evropo".

Predlagam (pa ne trolom), da prisluhnete temu, kar je Tonči izjavil in da malce pokomentirate, če zmorete.

Bivanje z begunci in migranti? Le kako ce pa nobeden noce ostati v SLO? Razen ce nemcija in avstrija zapreta meje, potem bo v SLO 'ujetih' na tisoce teh ljudi, nezadovojnih ljudi ki tukaj nocejo ostat. Takrat se lahko pogovarjamo o sobivanju z temi ljudmi. Do takrat pa naj cimprej najdejo sreco v bogatejsi nemciji in svedski.

Želite še naprej živeti v "državi", v kateri niti begunci nočejo ostati?

Komentiraj

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.