Odbiti najem Neta

Mnenje, kolumna ali komentar
27. 12. 2016 - 16.00

NetCafeju - vsem tistim, ki hodijo na faks na FDV ali kje blizu poznanemu lokalu - bo poleti potekla najemna pogodba. Podpisnik pogodbe za kar 15 let je bil leta 2002 tedanji dekan Igor Lukšič. Prostori NetCafeja so v lasti Univerze v Ljubljani, a rektor Univerze pooblašča dekana FDV, da upravlja s to nepremičnino. Nova pogodba se podpisuje za tri leta. V preteklosti je prostore najemal zavod Študentska organizacija Bežigrad oziroma zavod ŠOBA, ki se je zdaj preoblikoval v Zavod za obštudijske dejavnosti Bežigrad oziroma ODB. Vsi ustanovitelji so ostali enaki z izjemo športnega društva Fakultete za družbene vede, ki ga je nadomestilo Športno društvo študentov družbenih ved.

Delovanje ŠOBE je v preteklosti zaznamovalo nemalo nepravilnosti. Prvi direktor zavoda Tony Mlakar je lokal dal v podnajem kar podjetju svoje žene. Nova pogodba zdaj sicer prepoveduje oddajo v podnajem. Vodstvi dveh izmed devetih društev, ki so takrat sestavljala zavod ŠOBA, sta bili družinsko povezani z Mlakarjem. Denar, ki bi ga morali po pogodbi s FDV razdeljevati med študentska društva, so dobili zgolj prvotni ustanovitelji ŠOBE, in ne vsa študentska društva na FDV-ju. NetCafe se je uporabljalo tudi v predvolilnem boju na študentskih volitvah, kjer so odkrito podprli skupino Modro za študente.

A fakulteta sploh ne razmišlja, da bi prostore oddala komu drugemu kot zavodu ODB. Na nedavni seji Upravnega odbora FDV, kjer se je razpravljalo o osnutku pogodbe za vnovičen najem lokala, pogodbena stranka, torej zavod ODB, sploh ni bil pod vprašajem. Upravni odbor je sicer zavrnil sklep, da se je seznanil s pogodbo. A upravni odbor ima v tem primeru bolj posvetovalno funkcijo, saj dekan lahko pogodbo podpiše tudi brez njegovega privoljenja.

Vse je v skladu z interesi študentov oziroma z izvoljenim predstavnikom študentov FDV, zagotavlja dekan Rado Bohinc. Zakaj? Kot je na upravnem odboru zagotovil izvoljen predstavnik študentov Žan Bokan, so v nov zavod vključena vsa študentska društva na Fakulteti za družbene vede. A hiter pregled ustanoviteljev Zavoda za obštudijske dejavnosti Bežigrad pove drugačno zgodbo. Manjka namreč več fakultetnih društev, dva med njimi sta društvo kulturologov Kult.ko in društvo sociologov SocioKlub. V uvodnih določbah osnutka pogodbe sicer piše, da je zavod ODB pooblaščeni neposredni predstavnik vseh formalno organiziranih študentskih društev študentov FDV.

Del pogodbe za najem NetCafeja pa je tudi pogoj, da zavod ODB del dobička od lokala nameni študentskim društvom FDV-ja. Isti pogoj je veljal že pri zavodu ŠOBA, kjer se je do leta 2013 denar delil izključno med ustanovitelje. V osnutku nove pogodbe je določeno, da mora zavod ODB od sredstev, pridobljenih z uporabo lokala, vsako leto zagotoviti 40 tisoč evrov za financiranje obštudijskih dejavnosti, kar je slaba desetina čistih prihodkov od prodaje v NetCafeju leta 2015. Dekan je ostro nasprotoval kakršnemukoli podrobnejšemu opredeljevanju razdeljevanja tega denarja, saj to po njegovo posega v študentsko avtonomijo.

Mehanizem, prek katerega bi lahko vodstvo fakultete odločalo, kako se bo razdeljeval denar študentskim društvom, sploh ne bi bil potreben. Bi pa morali vzpostaviti mehanizem nadzora nad razdeljevanjem teh sredstev, saj je bila v preteklosti delovanja zavoda ŠOBA praksa netransparentnost. Večina študentskih društev na FDV-ju po besedah bivšega predsednika SocioKluba Roka Ramšaka do leta 2015 sploh ni vedela, da so upravičena do kakršnihkoli sredstev od zavoda ŠOBA.

Vsebino osnutka pogodbe pa lahko označimo kot skopo še z enega vidika. Pogodba sicer obvezuje Zavod, da vsaj enkrat mesečno organizira dogodek, povezan z obštudijskimi dejavnostmi društev, ki jih zastopa, a povsem zaobide kakršnokoli omembo kulturne podobe, ki naj bi jo lokal oz. prostor za obštudijske dejavnosti v paketu z gostinsko ponudbo serviral študentom in s tem doprinesel k celostni podobi fakultete. Definicija idealnega tipa lokala v lasti univerze sicer resda ne obstaja, a gotovo ne zajema glasne vsakodnevne doze istih mainstream pesmi in televizije, ki pribite na steni portretirajo ene in iste obraze MTV glasbene produkcije.

How deep is your love vsak dan poslušata Vid in Tjašek.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Novi povezani? Coca cola logo in eMpTyV ;)

dobr dobr

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness