Ob zmagoslavju trolov

Mnenje, kolumna ali komentar
10. 2. 2017 - 13.00

Trolanje je oblika odnosa subjekta do lastne želje. Trol si želi nečesa, kar je prepoznano kot moralno in politično ekscesno. Gre za strategijo samoprevare; teži k uresničevanju želje brez travmatičnih posledic za subjekta, ki jo uresničuje. Medtem ko trol svojo željo uresničuje, se od nje tudi distancira. Vsak korak naprej implicira prostor za umik. Ravno ta možnost umika, ki se pojavlja vedno znova, na vsaki stopnji uresničevanja želje posebej daje subjektu občutek, da je še vedno na začetku. Dokler ni prepozno. V tej slepoti je znak fanatizma trolanja.

Spomnimo se, kako so stvari potekale v zadnjem obdobju. Najprej smo mislili, da je Trumpova kandidatura šala. Potem se je pokazalo, da ima resne možnosti za uspeh. A ne dovoljšnje, da bi na volitvah tudi zmagal. Vendarle je zmagal. Rekli smo 'to je bila samo kampanja, ničesar ne bo uresničil'. Zaprl je meje za ljudi iz sedmih držav s ciljem demoniziranja pripadnikov neke religije. Vseeno smo vztrajali 'pa vendarle bo boljši vsaj v tem, da bo prekinil z dozdajšnjim tokom ameriške zunanje politike'. Nato je z impulzivnostjo, kakršna ni bila lastna njegovim predhodnikom, zbombandiral hišo v Jemnu in povzročil civilne žrtve tako med otroci kot ženskami kot tudi žrtev znotraj ameriške vojske. Pri tem se je zgodila podreditev Trumpovi agendi, ki je demonizirala vladajočo liberalno kliko. Levica je v veliki meri dejansko verjela, da je ameriška zunanja politika v osnovi odvisna od skupine posameznikov, ne pa od geopolitične in zgodovinske situacije, in to kljub dejstvu, da je to politiko začel izvajati konservativni George Bush mlajši in ne Obamova administracija.

Trolovsko stopnjevanje se je vzporedno zgodilo še v enem primeru. Zadnja stopnja je predstavljala uboj šestih ljudi med večerno molitvijo v mošeji v Quebec Cityju. Morilec Alexandre Bissonete je bil po pričevanjih skupnosti pred tem prepoznaven kot internetni nadlegovalec muslimanov. Trol? Ena od stopenj pomeni tudi gesto odložitve svinjske glave na džamiji. Ta stopnja bi zahtevala posebno obravnavo, preko katere bi v temo integrirali vprašanje živalskih pravic in živalske etike, a na žalost zaradi neetabliranosti teh področij v naših siceršnjih političnih razpravah v tako kratkem prispevku tega ni mogoče storiti.

Torej, tudi v tem primeru lahko prepoznamo značilne stopnje, ki segajo od simbolnih gest do prelivanja krvi. Ta zadnja stopnja – uboj - ni nekaj, kar je trolanju zunanje, ampak njegov strukturni element, ki se kaže kot izpolnitev želje, od katere se trol izhodično distancira. Nikakor ne moremo trditi, da so vsi ali pa večina trolov morilci, je pa morjenje, izničevanje kot želja, v jedru kolektivne prakse trolanja, to željo pa lahko udejanjijo osebe, ki imajo do povzročanja smrti razmeroma manjšo distanco kot preostanek trolov. Tako je Trump eksekutor množic, ki izvolijo eksekutorja, enako je na svoj način tudi z Bissonetom.

Na tem mestu se nam kaže še ena značilnost trolanja. Gre za kolektivno prakso, ki pa se neprestano predstavlja kot individualna. Trol sebe vidi kot kritičnega posameznika, outsiderja, ki z distance opazuje dogajanje v svetu. Distanco do svojega zla pripisuje svoji misli. Dejansko pa se te misli zvajajo na obča mesta in predvidljive diskurzivne prakse. Njegovi loli, memeji, catchphrasi in buzzwordi kažejo na zavrto imaginacijo in ukročen pristop k jeziku, čeprav bo trol drugim očital ravno to, da cenzurirajo njegov jezik v imenu politične korektnosti. V tem protislovju med nominalno individualnostjo in dejansko kolektivnostjo, med nominalno izvirnostjo in dejansko predvidljivostjo, se nahaja trolova bebavost. Trol se ne zaveda lastnih praks, bistveno je zadriblan, zato je njegovo zlo banalno. Nadalje se fanatizem trolanja izkazuje v tem, da troli nikoli ne odnehajo.

Steven K. Bannon, glavni svetovalec Trumpa, je začel kampanjo kot internetni trol, urednik Breitbarta, enega glavnih vozlišč trolov. Tudi njegova praksa trolanja je prešla značilne faze, vse do morilske. Sam se je kot na eno od svojih političnih oporišč skliceval na internetne komentatorske sekcije. Kdorkoli danes trdi, da troli nimajo izjemnega vpliva na dogajanje v svetu, je naiven. In iz vsega navedenega, iz opisane strukture trolanja, jasno sledi, da se morilski izhod trolanja lahko zgodi tudi pri nas, to nevarnost pa bi bilo naivno odmisliti.

Zato je maksima 'ne hrani trola' povsem neučinkovita oziroma gre trolom v prid. Trolanje ravno zahteva to distanco do trolanja in ta distanca je trole tudi pripeljala na oblast. Ko je pisec teh člankov v komentatorski sekciji na RŠ doživel nekaj zelo hudih islamofobnih izpadov, na kar se je ostro odzval in zahteval takojšnje umikanje tovrstnih komentarjev, je bil odziv sledeč: nekaj zavijanja z očmi, pripisovanja osebnostnih hib in priznavanja duhovitosti rasističnega diskurza, kar najbrž izhaja iz lokalne nevajenosti na takšen diskurz, ki velja za eksotično kurioziteto. Vendar je to distanciranje omogočilo, da se v javni prostor na široko pripusti praksa trolanja, ki je za ta javni prostor uničujoča, in kot smo pokazali, v svojem bistvu morilska; s tem seveda ne mislimo, da je bil podpisani takrat fizično ogrožen, temveč, da je bil storjen korak k prepustitvi splošne morilske dispozicije v javni prostor.

Gre za simbolno vojno, ki jo je mogoče dobiti samo, če fanatizmu trolov postavimo nasproti drugačen fanatizem. Fanatično mu moramo preprečevati dostop do javnega prostora. Kadar trol duhoviči, ohranimo kamnit obraz. Kadar ta kamnitost izpade komično, še vedno ohranimo kamnit obraz – to je nov tip humorja. Kadar trol želi v medije, mu to preprečimo. Udarec na gobec Richarda Spencerja in nasilna preprečitev nastopa Mila Yannopoulusa na Berkeleyu sta etično in politično legitimni potezi. Do vulgarnih borcev proti politični korektnosti moramo biti vsaj toliko politično nekorektni, kot so oni. Ob vsaki omembi esencializma in mumbo jumbo teorij kulture zapustimo prostor, ali še bolje, poskrbimo, da iz prostora odide trol. Troli nimajo pravice do svobodnega govora in javnega prostora, ker trolanje samo spodjeda svobodni govor in javni prostor. Javni prostor moramo razumeti kot svetinjo, ki preprečuje novo katastrofo razsežnosti holokavsta. Javni prostor, v katerem trenutno poteka spodbuden intenzivni boj s strani antitrolovskih sil, je ta hip edina varovalka – naredite miselni eksperiment o tem, kaj se zgodi, če izgine.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

za mnoge je islam oblika trolanja razumnih ljudi. Naj se prenapeti Muanis malce zamisli nad svojimi ekstremističnimi pogledi. Da ne bo jutri on tisti, ki bodo borci za "svetinjo svobodnega diskurza" preprečili besedo in ga vrgli iz predavalnice - kot naš zeleni aktivist danes predlaga drugim.

muanis FAŠIST, ker bi rad odvzel trolom pravico do govora

muanis, niso bili islamofobni izpadi, ampak kritika nekoga, ki verjame v pravljice. če bi zagovarjal krščanstvo, bi ti vrata rš hitro (hvala bogu) zaprli, tako imaš srečo, da si musliman. povem še enkrat: propagandisti katerihkoli organiziranih religij na rš nimajo kaj početi.

Retard Rok, napadanje recenzita knjig, da poliva pesnice s kislino in podobno so islamofobni izpadi, ki niso z ničemer izzvani. Nikoli nisem promoviral nobene religije in tudi na RŠ je sigurno nekaj kristjanov.

Trolaš cel RŠ program, si agresiven in šovinističen in prosim, da se odstraniš z RŠ, dokler se ne nakuliraš.

Hvala.

Muanis, ti si ultimativni hranitelj trolov

polivanja s kislino ne odobravam. kot musliman se pa lahko ti odstraniš z rš , skupaj z vsemi kristjani, budisti in ostalimi. za trolanje, agresijo in šovinizem pa nimaš nobenih argumentov. odstrani se, nakuliral se itak ne boš.

a si razmišljal, da bi začel pisati kako novo conspiracy theory sekcijo? Mislim, da si dokaj primeren primerek. Če si spravil skupaj takle tekst, potem ti potencial zlahka ne uide. Ker to, to je res za počt od smeha, od kje ti taka rdeča nit pojasnjevanja, sklepanja in analiziranja.

a tebe daje paranoja?

Muanis, najprej odkrito objaviš, da je pretepanje ljudi na cesti in fizična preprečitev govora legitimno dejanje, če se prej sam odločiš, da so neonaciji ali troli. Karkoli že to pomeni, verjetno za vsakega nekaj drugega. Nato praviš nekomu, ki se ne strinja s tabo, da je šovinističen in agresiven in ga odganjaš stran. Trdiš, da sovraziš nacije, a zagovarjaš nacistične metode. A je ironija lahko še večja? In kdo res osebe s takimi idejami spusti na RŠ in jim celo da v roke mik, da lahko svoj gostilniški diskurz širi po celi državi. Muanis, nacijev več ni, ker nismo leta 33, si pa njihov najbližji sodobnik, če že ne moremo brez njihove omembe.

Sprosti se. Vsedi se na kavč in se zaglej skozi okno. Naj te oaza zelene Slovenije pomiri. Globoko vdihni in začuti, kako je vse zopet pod tvojo kontrolo, nato zatrzaj malo z nosnicami, zarezgetaj z ušeski in se nasmehni. Z jezičkom si podrgni po belih zobkih in si reči: Dobro Sem. Zmorem.

pa še to; zakaj ravno božanstvo in vse ostalo, kar pritiče okolju, v katerem si odraščal? lahko se spreobrneš v katerokoli drugo vero, veliko jih je.

Oprostite, kaj je to pravzaprav ta Muanisov trol? Kaj imata Trump in trol skupnega? Meni trol in Trump ne izgledata ravno dva sinonima. Mislim sej je res, da Trump poka od šal, razgraja kot globalna pičkica - ampak jebi ga, to lahko počne, ... tak je dil ameriške demokracije in jaz si ne morem kaj, da mi ne bi bil Trumpi Dumpi zabaven - ampak ne razumem zakaj bi temu človeku rekla recimo trolček? Ne razumem tudi teh povezav gospodiča Muanisa. Sem torej jaz tudi trol? Ali sem jaz Trump? Je to to kar je hotel sporočiti? In kaj Muanis sporoča vesoljnemu svetu, ki vsi žgejo o povezanosti, mrežah in novih potencialih? Hm, torej kako streti trola - ggggospodič Muanis Sinanovič vzame stvar v roke in električni kabel vzame ven in s škarjami prereže wireless - potem se oblizne in si reče: ne, ne dopustim trolu, da se valja po javnem prostoru.
Hm, meni to se sliši kot sveža mlečna sladka smetanica.

Kdo je tisti, ki bo določil kdo je trol, ms, urednišvo ali "bog" trolov ?Subjektivnost ocen pri recimo že tisoč odraslih je ? Kaj če si npr. ti, ms, za mnoge trol, pomeni to, da v skladu s svojim izvajanjem nimaš več dostopa na rš itd ... in če si za nekoga vulgarni borec ti- se boš udaril na gobec sam ali te bo urednik ... Vsako omenjanje vere v teh kontekstih je dejansko blasfemično, sufiji , Rumi, Kabir, Hafis iz ti. islam okolja so presegli črko in katerokoli okolje in seveda vsako nestrpnost itd.

Tinka ti si v resni eksistencialni dilemi.

Mah ta vera ... to so sami knofi vam rečem ... Muanis pa se samo malo repenči. Če so te trolčki razjezili Mujo bodi srečen, vsaj malce so ti ga začinili in ti razgibali podstrešje - kaj več sploh si še lahko želiš? Tvoja poštena dolžnost je, da se s tem malce pozabavaš, vzameš materialček in prideš do česa trolsko novega. Mah ja, u izico modelček, nisi samo ti na tem svetu.

Avtor tega prispevka je nekaj, kar zgleda redno pribrbota na površino družbe v časih napetosti. Človeček lačen moči, ki je zavohal svojo priložnost. Rjavosrajčniki v Nemčiji, fašisti v Italiji ali pa aparatčiki v SZ. Nekdo, ki se smatra za bolj upravičenega od drugih in bi rad ostalim krojil način življenja in izražanja. Ironija je, da se revež predstavlja kot borec za civiliziran nivo diskurza. Fant pravi (na svojem FB), da je treba pretepat ljudi, da se ohrani civiliziran nivo diskurza in se navdušuje nad primerom iz USA, ko so tam nekoga na ulici na gobec. Torej vse tiste, ki jim ne more do živega svojimi sicer ubogimi argumenti. Nato jih tale prenapeti krof označi za trole, ali pa na dan potegne the ultimate argument internetnih debat in jih označi za neonacije. Šah mat!

še ena dilema na vrtičku, kjer dolžnost sodomizira poštenost...če so to samo "knofi" ,potem podstrešja ni, je le klet in to zelo polna dreka itd.

Joj, no, če nekdo udari na gobec Richarda Spencerja, tipa, ki objavlja eseje o genocidu nad črnci, ta udarec pa je pravzaprav dokaj obče pozitivno sprejeto dejanje, to še ni "pretepanje" ljudi. To je udarec na gobec Richarda Spencerja pred kamero in predvsem simbolno dejanje. To sem zagovarjal tudi v članku, btw.

Religije pa nisem vpeljal v debato jaz, temveč jo je Rok. Jaz se nikjer nisem versko opredelil v tem besedilu, to je popolnoma irelevatno, žrtve bi lahko bili tudi pripadniki katerekoli druge manjšine.

Naprej bom razvijal konec marca na predavanju v IDŠ, ko bom primerjal nasilje trolov s terorizmom in morda našel tudi nekaj skupnih točk.

se itak za lase vleče že cel čas

itd.?
....Many cheered the assault. But what, precisely, is the strategy here? Mussolini’s fascism was famously incoherent as an ideology, as he insisted on willpower being enough to force reality to work as the people would desire. It was a grittier, more intense version of President Obama’s “Yes, We Can!” But if slippery slopes can take us from racist arguments to full-blown genocide, they work in other ways as well.

We live in an age where “fascist,” “Nazi,” “racist,” “isolationist,” and “KKK” are regarded as synonymous. Yet far more southern racists than urban feminists fought Hitler and his legions during World War II. The current claim is that everyone who voted for Donald Trump effectively endorses a white supremacist agenda. Are 63 million Americans deserving of a punch to the face? Perhaps. But how would this play out? Red states are far more heavily armed than the gunless urban centers that form the basis of the anti-Trump coalition....

Slippery slope je tu empirično potrjen, kar pomeni, da pravzaprav ni slippery slope.

Večina Trumpovih volilcev ni trolov, Treba je ločevati tudi anonimne trole na internetu od trolov pred kamerami, v Beli hiši, v časopisih itd.

Obenem pa tudi hipsterske trole, kot je opozoril M.J. in po svoje N.S., ki skozi mehanizem distanciranja od svoje želje trolajo revne bele množice. Don't feed the trol maksimo bi lahko po svoje vzeli tudi kot inherentno trolanju, kar sem tudi izvajal.

ss se tu dogaja avtorju, inherentno protislovno hrani "trola" v sebi, kar izvaja je prepričljivo izvedeno zaenkrat le njemu itd

trola je v bistvu čist mim, če govoriš o trolu si u bistvu že sam trol.

Tako troli kot jaz smo fanatični. Ampak jaz nisem trol, jaz ne vzpostavljam nobene distance do svojega fanatizma.

Bi povedal več o svojem fanatizmu, Muanis? Poslušala sem te danes v Kontroli leta in moram reči, da si se precej spremenil. Na kavo pa lahko še greva kdaj.

ربما سيكون من الأفضل لو المتصيدون لا يكتب المقالات، وإذا كنت لا تعرف كيفية التعامل معهم.

kak pa kje nej "simbolno" knazujemo vse tete poredne nebodigatreba trole? a bo rahla zaušnica pred poceni spletno kamero dovolj???

Jaaaaa dejmo jih vse našeškat!

troll lives matter

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness