Zakaj Legit shit?

Mnenje, kolumna ali komentar
17. 5. 2017 - 13.00

To smo že razlagali in mnogi niso verjeli. Poskusimo s citatom nekoga, ki združuje avtoriteto teoretske referenčnosti in obenem sprotnega opazovalca. Rastko Močnik v uvodu v svojo Teorijo za politiko, objavljeno leta 2003, tako opiše dogajanje v letih ob osamosvojitvi: »Protisistemska etatizacija, do katere je prišlo v razmeroma kratkem času med 1989 in 1991, je bila do neke mere 'kontrarevolucija od zgoraj'. […] 'Režim', ki je bil poprej antisistemski, je postal prosistemski. Znebil se je socialne odgovornosti, ki je tako ali tako ni bil sposoben udejanjati, in si je namesto množične blaginje priskrbel novo obliko legitimacije: večstrankarski sistem. Pri tem je uspešno prevzel retoriko antisistemskih gibanj, ki pa jo je vpel v nacionalistično ideologijo. Nacionalizem so si sposodili pri kulturniški birokraciji, ki je bila poprej podrejeni partner v režimski koaliciji. Reartikulacija antisistemskih političnih platform v nacionalisitčni program je politično pomenila, da je režim v svoje vrste kooptiral nekdaj podrejene partnerje (kulturniški establišment) in da je dopustil vzpon nekaterih svojih nižjih kadrov, delov uradništva ipd. Te plebejske skupine nekdanjega režima so nastopile z zagrizenim antikomunizmom in so odločilno pripomogle k razkroju že dosežene ravni politične kulture, sčasoma pa tudi k uničenju javnega prostora.«

Redakcija za kulturo in humanistiko Radia Študent je s svojimi prispevki nedavno večkrat odprla problem uničenja javnega prostora, ki se je kazal v primerih »mladih kritičark«, Flisarja, kakor tudi v obravnavi posameznih gledaliških, literarnih in drugih produktov, ki sprožajo silovito reakcijo. Ni naključje, da se to uničenje v največji meri odvija ravno na terenu kulture, saj je kulturniški aparat ključni nosilec ideološke zavesti tega, kar se danes razume kot slovenska državnost. S tega vidika niti ni naključje, da je dotična redakcija najmočnejša kulturna redakcija v državi, da je med najmočnejšimi na prostoru nekdanje Jugoslavije in se brez kakršnegakoli pomisleka lahko postavlja ob bok kulturno naprednim silam na kontinentalnem nivoju. Kakor tudi ni naključje, da njene najbolj vitalne dele tvorijo ravno ljudje, rojeni približno v obdobju, ki ga Močnik markira z dvema letnicama, torej okoli let 1989 in 1991.

To je generacija, ki je uničenje politične kulture in javnega prostora doživela najbolj intenzivno. Birokratski kulturniški aparat jo redno izloča iz programov financiranja simbolne reprodukcije ter njihovo dejavnost izriva v sfere internosti in pokroviteljstva sfere vzgoje mladih kadrov za te iste medije. Pri tem seveda spregledajo, da Radio Študent, če je kdaj bil, danes ni več v obdobju postadolescenčnega eksperimentiranja s subverzijo, ki se nato umiri, nakar so posamezniki pripravljeni na delo v resnih medijih, temveč je medij, ki radikalno prelamlja natanko z izničenjem javnega prostora prek nedoletnosti mreženja in razglašanja liberalnih občih mest. Zato danes prehodi z RŠ na druge medije ne potekajo ravno gladko in zato so prispevki Radia Študent kljub marginaliziranosti včasih tudi glasnejši od ostalih. Še en primer izrivanja je manever uničenja časopisa Tribuna, ki so ga izvedli kulturniški profiterji in ki je del projekta zvajanja kulturniškega aparata na hegemonski spontanizem lokalne izpeljave liberalizma. Gre za generacijo, ki se je rodila v času, ko se je rodil tudi projekt, ki bo to generacijo po eni strani izključil iz javnega življenja, obenem pa jo naredil nenavadno močno.

Kakor opozarja Močnik, je to projekt alternative, ki je na neki točki iz antisistemskega stopila v sistemski režim. Alternativna kultura je v Sloveniji nacionalna kultura. Laibach in stari punkerji so del prešernovske strukture. Visoka kultura je kultura rocka. Vzpostavi se ob osamosvojitvi kot nekaj, kar se distancira od ljudske kulture balkanskega melosa in marginaliziranih skupin. Je antičefurska, kar kompenzira z liberalističnim vključevanjem pojavov hišnega čefurstva in s tem z apropriacijo čefurske subkulture. Tudi apropriacija je način izrivanja. Legit shit je antirockerski, ker je raperski in traperski. Je antinacionalni, ker je čefurski. Nasproti avtenticizma lepih čustev postavlja avtenticizem surove transgresije tistih, ki so toliko getoizirani, da lahko prebitje meja geta in razumnost iščejo samo še z ekscentričnim notranjim prehajanjem meja, z afirmacijo svoje zazankanosti, kot izvaja tudi Jernej Kaluža – kljub določeni že izraženi zadržanosti do tega izvajanja. Nasproti finemu sivemu delovanju elit postavlja grobo balkansko delovanje ŠOU in kampusa. Tudi N’toko, ki je predstavnik istih medijskih in kulturniških elit, je v zadnjem obdobju prebral njihovo logiko in postal diverzant znotraj njihovih vrst. Legit shit je shit, ki je legit, ker je dosleden odgovor in pljunek v obraz hegemoniji liberalne nacionalne kulture zadnjih dveh desetletij in pol.

Je tudi pljunek proti tistim silam alternativistične elitistične kulture, ki delujejo znotraj Radia Študent in omenjeno generacijo blokirajo od znotraj. Smešno je redno lajkati objave pomladka založbe Beletrina in sabotirati predvajanje Solange obenem. Smešno je nasprotovati ŠOU in obenem lajkati statuse podmladka Beletrine, ki je skupaj s ŠOU pokopala Tribuno. Sile starega zahajajo v nerešljiva protislovja. Kot vsak prelom je tudi ta simbolno nasilen in zagotovo ima svoje kolateralne žrtve. Zagotovo je na Radiu Študent veliko starejših sodelavcev, ki razumejo obe plati, in zagotovo je na Radiu Študent prisoten spekter raznovrstnih idej. Ta spekter je mogoče ubraniti samo z omenjenim prelomom.

Nekaj strani po uvodu Močnik opozarja, sklicujoč se na Deborda – spomnimo, da leta 2003 –, da so antisistemski boji prihodnosti predvsem ideološki in kulturni boji, boji za neko zavest, tesno povezani z novimi komunikacijskimi tehnologijami. Legit shit je dogodek, ki simbolizira prvi medijsko organiziran kulturni antisistemski boj na Slovenskem po omenjenem obdobju, ki razume pravila novih oblik komunikacije, moč njegovih nosilcev pa je v tem, da so svojo zanko spoznali tako dobro, da jo lahko presegajo od znotraj, s tem pa odpirajo nepredvidene možnosti delovanja.

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

In kdo d fak je Močnik? Referenca čega? Ostarelosti?

Dobre teorije. Koga briga, kok je star?

N'toko je bil sinoči edini, ki je bil na nivoju, Mimi Mercedes pa verjetno najnižja koncertnoorganizacijska točka Radia Študent po letu 1985.

Kaj pa je blo '85? Agropop?

Plavi orkestar. V bistvou so me sinoči najbolj razočarali Matter, ki na albumu kar dobro funkcionirajo v živo je pa zadeva totalni podn. Mimi pač kot Mimi, ni blo kaj za pričakvat. Še ljubljanski čapci je niso prišli poslušat. Sama žurka je bila pa na nivoju Škisove tržnice, le alkota ni bilo v potokih.

"Legit shit je shit, ki je legit, ker je dosleden odgovor in pljunek v obraz hegemoniji liberalne nacionalne kulture zadnjih dveh desetletij in pol."

LOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLO <ipd>

Pač še en fakin jeben koncert, med 100timi na isti večer. Stvar okusa. N'toko ima bistra besedila, ki nagovarjajo z nekim smiselnim vsebinskim nabojem in jasno politično pozicijo. Vse ostalo je pa itak vsebinsko prazno, mogoče navdušuje zgolj igranje z besedami in je škoda sploh omenjati in delati oglas za stvari, s katerimi ne želim imeti opravka nikoli.

To naj bi imelo nek impakt na družbo? Zaradi prostora kjer se je zgodilo? Zaradi RŠa, ki je organizator? Ne razumem niti zakaj toliko dviganja prahu. Pač še en "žur". Upam da ste uživali, če je že bilo organizirano. Mene ne gane niti zlatni lanac niti gomila orožja, ne gore droge. Nič kritike, ne upanja. Lahko uživam v bitih, če je dober sound.

Stvar bo v dveh dneh pozabljena...

Kot odgovorni organizator je bil na karti naveden SOU, ne zavod RS...

Ja, in?

"Nasproti finemu sivemu delovanju elit postavlja grobo balkansko delovanje ŠOU in kampusa."

:D :D :D

tok se nisem valjal po tleh od smeha že vse od kar je žižek enkrat v devetdesetih pisal pamfletke v stilu "zakaj ravno LDS"...

MFW Mimi marcedez zgubi glas na play back.
Koncert 5/7.

Pa dej pizda povejte kaj je res i očitno. To je glasba neumnih besedil o fakin trademarkah, "ko može i ko nemože", ki jih pojejo jebeni pozerji za debel keš. Ne mi delat neke globoke filozofije iz tega pizda, ne mi iskat subverzivnosti in uporništva. To je drek od glasbe, nič drugega, ničesar ni tu, ničesar.

to je vse en blef, vam rečem, človk se najbolj razsvetli k peče palačinke doma, potem si zbira enga po enga h komu bo hodu menat jajca za moko, s kom bo delil marmelado za palačinke in to je to stari. to je višek razsvetljenstva. pitonu spiješ kri, deca debilna spotakneš, delaš se da si majmun in nadaljuješ s peko palačink stari.a je sploh še kej več od palačinke?
drgač pa puste mimi še mal časa, mal se še uči, mora tud mal skužit kako bo nastopala v živo verjetno. na kamerci že dobr zgleda, ampak rab še mal samo-zavesti in kilometrine verjetno. jebi ga ipak je pionirka.pa verjetno jo je mal začel mrazit na Dunaju.aja sori v LJ.

Z tolpo smo se imeli čist fajn na legit shitu. Fajn mi je bilo, da se je trepalo o kešu, da se je pač pokazalo kaj hočemo, ker pač rabimo keš i pare in ne neko alternativno jamranje, kako bo jutri revolucija, pa kako smo bedni, če imamo addidas trenerko pa če se večkrat slikamo skupaj na skupinski fotki, pa če nam je všeč, da se deremo limunjad ti nalijem, mešaš lohk sama, pa meduze meduze, petek zvečer ubijamo se... in tako dalje. N'toko mi je bil ful kul z svojimi beati, pa tudi, ko sem po tem šel poslušat njegovo zadnjo plato je ful dobra. Zelo me spominja na Run the jewels in na neko novo vsebino političnega rapa. Mimi, čeprav je pela na backvocal se mi je zdela dobra, da je naredila cel performans iz svojega nastopa in si se lahko zraven še nasmejal. Mela je tudi par momentov, ko je zabavala publiko in se z njo pogovarjala, kar je blo fajn za hajp. Tako, da čisto fajni event. Jst bi rad še kje na metelkovi kdaj šel na kak trap koncert, pa bi se rad imel fajn in se še zraven z ostalimi ljudmi tam pogovarjal o čist banalnih stvareh in tudi o samih sporočilih, ki ga nosijo takšne manifestacije. Na zadnje pa še to, da se v določenih delih strinjam z avtorjem, da je trap in rap antisistemski, ker gre kontra nacionalni kulturi rocka. Pogrešam pa ob tem, mogoče tudi dobre prakse rock bandov, ki se prav tako distancirajo od te omenjene rockovske nacionalne kulture in se razvijajo tudi v našem teritoriju in včasih dobro zažgejo.

Vse lepo in prav. Se strinjam z tistimi točkami o prehodu iz anti v pro-sistemsko delovanje npr. Laibach ipd.
Ampak tole sledeče je po mojem dokaj "bučkasto":
"Nasproti avtenticizma lepih čustev postavlja avtenticizem surove transgresije tistih, ki so toliko getoizirani, da lahko prebitje meja geta in razumnost iščejo samo še z ekscentričnim notranjim prehajanjem meja, z afirmacijo svoje zazankanosti"

Kdo od nastopajočih točno je toliko getoiziran?
Na kakšen način?
Pomoje je to u izi pretiravanje.

Ulicna je skola, lose prolaze kampanjci
lako zasene te kola, brza lova i sampanjci
i ja volim da izlazim i izgledam k'o ganci
al' najjaci je provod kad domimiras u banci

ovo če devoluciju da pokrene, eto

a ste se vprašali zakaj je bila metelkova za RŠ RD vedno polna, letos pa je bilo folka samo za najmanjši klub?
v glavnem, vi mate prav, brište komentarje, mi, cenjeno poslušalstvo, pa smo postali hejterji
zanimivo bi bilo videt kako bi zdaj ratala akcija - reši RŠ, ko se ve, kam gre tud naš keš
pa brez zamere

Komentarji so šli v kurac. Haterz mad for whatever reasonnn.

RŠ kje so časi, ko ste dajansko skrbeli za nivo(je)? Se je preselilo vse na sedmega? Butthurtanje je zdej tko- precej humorno. May the Trap be with you!
Pa ni potrebe vsakega, ki se ne strinja oznacit za hejterja. Eni zgolj zalujejo, ker pomnijo tovarisi, ko Radio Student se ni bil, vedno bolj podoben treshu.

Haterz mad for whatever reason

Še več takih nizkokvalitetnih autotune, playback senzacij!
To je prihodnost!

tud na fdv in ff pumpajo podjetništvo. shit je bil najboljše od treh svetov. še dobro, da sem imel zastonj karto. po kok so pa ble, btw?

lololololol kakšna zmaga od eventa

Od RŠ pričakujem dolgo ekspozicijo o tem, kako je Nelly feminist, kako subverzira vrednote srednjega razreda in pokaže, da je denar v vsakem primeru umazan.

https://youtu.be/NlYW6Yd4J94

sem mislil, da je nelly nekakšen proto trap. kot so green day post punk. pa kdo je fotiča zadel?

muanis (muanis, živjo!) te bo seveda omenil v naslednji dlaki.

Mah gre za to, da s subverzijo v stilu - keš, pičke, pištole, droge - ne pridemo prav daleč oziroma pridemo zgolj do keša, pičk, pištol in drog.

Z dogodkom Legit Shit ni nič narobe per se, je pa zelo narobe, da se nam ta dogodek skuša prodat kot nekakšno prelomno in revolucionarno dejanje.

Revolucija, evolucija, prelom mora ponuditi neko konkretno vsebino - pitoni, zlate ketne, leopard pajkice pa niso ta vsebina, ki jo iščemo, ampak so zgolj še en modni trend več.

Ta neka opevana generacija 1989 in 1991 ni nič posebnega, je pa sodeč po zgornjem zapisu in celi fami okoli tega zelo povprečnega dogodka še precej nezrela, da ne rečem še kaj drugega.

Deca ne igrajte se s pravim undergroundom, ker tam ne boste našli Legit Shit, ampak Real Shit - in ta real shit seka glave.

kdaj bo pa recenzija koncerta?

Iz geta direkt na poljansko gimnazijo!

je edukacija ena od dveh poti iz geta...druga je trap

jučer sam umro,
danas sam nazad

i proždirem to dupe

Ččitall komentarjee,
Obračalll cold prevalee, pa si slišu,
kje si to vidu, majketi, playbek, neeee
umazan kešš, neeeee
na grbi dva diamanta
brusi mi stenice, laufam čez komente,
kura, kura, pas mater,
ura, ura, pas after
čist not ukristalčkih, kalčkih,
bolj bi znal jamrat, na ratatatat

Šer 0ut za cel trop'!

!!!! kar pravita Trap-olin in RŠ je šel v kurac. Vsi, ki jih skrbi nivo ne dolgo nazaj njjihovega priljubljenega radija smo se oglasili. in zdaj smi vsi hejterji al kaj? a čemo tiho bit i čičat i ploskat šitu? a res to pričakujete od svoje (vedno bolj bivše) publike? pa res je hecno, k se vsi RŠovsi polajkate i pohvalite na FB ju... pišete kometarje, ki jih lajka ... 60.. RŠovcev?
A upate javno povedat kok vas je stal zaliži šou šit mimi keš keš? Od RŠ bi pričakovali, da je javno pove, ne pa da se skriva, obtožuje normalen folk, ki ne liže šita, da so hejterji. kakšno leto dve nazaj, bi bili na isti strani, dragi RŠ, takrat tud vi nsite lizal šita mimi keškeš.

folk, to ni polka, to je madafakin trap.

Ko je Klemen Klemen class war hero nasproti ostalim na aktualni slo rap sceni (kamor spada tudi trap, ki je - kot pravi Mimi - samo podžanr).

k je zgori citat rudolfa maistra sm najprej mislu, da piše rastko močnik

1. komentarji so na nivoju MMCja
2. RŠ je progresiven, nikoli ne bo nikomur vse všeč
2.a. - pri tem je žalostno, da je ŠELE leta 2017 naredil trap dogodek

tak si še tu hvalo pojte, svojmu dogodku... bolano

ja ghandi, aktivnosti in pasivnosti progresivene v regresivnem -kot npr ghandi, ki je spal s golimi deklicami, njemu se ni dvignil/ni smel dvigniti/ analogija z RŠ ni naključna spi mlahav brez esence...

@2... yeah, you wish. a rihanna pol kmalu? progressive rihanna

če bi bili progresivni bi bili tiho. ne poslušamo vas od učery (mao progresije ne škot, al)

na rš so vsi geniji, dogodek je bil genialen, samo tako naprej.

Še en detajl iz dogodka: za varnost je skrbela Valina, isti, ki so pred enim letom pretepali rogovce. Še dobro, da varnostniki niso zamerljivi.

smo tud sami antikapitalistični drugačnosti-polni idej-polni Geniji

@doslednost: ni vprašanje, kdo je dogodek varoval, ampak kdo ga je zalagal z drogo. #kokaingoesviral

desordem e progresso

Strani

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness