TRUMPETS AND DRUMS: LIVE IN LJUBLJANA

TRUMPETS AND DRUMS: LIVE IN LJUBLJANA

Recenzija izdelka
28. 6. 2014 - 23.59

Clean Feed, 2013

 

V nocojšnjem RŠ Koncertu poslušamo ploščo, ki nosi naslov »Trumpets and Drums – Live in Ljubljana«. Posneta je bila na ljubljanskem Jazz Festivalu leta 2012, koncert, snemanje in izdaja pa so plod sedaj že konsolidiranega sodelovanja med samim festivalom in portugalsko založbo Clean Feed. Premierni nastop kvarteta, ki ga tvorita trobentača Peter Evans in Nate Wooley ter bobnarja Paul Lytton in Jim Black, se je dogodil ravno na festivalu. Ta zastonjski, sobotni popoldanski koncert je bil po mojem mnenju takrat tudi eden najboljših nastopov celotnega festivalskega dogajanja in prav zanimivo ga je sedaj obujati prek posnetka. Ki je seveda nekaj drugega in niti ne more konkurirati osebnim spominskim linijam dejanskega doživetja špila.

Precej suhoparen naslov in artwork lahko kar zaobidemo in se lotimo zvočnega materiala. Kaj se je torej zgodilo ob srečanju teh kreativno–jazzovskih in svobodno–improvizacijskih težkokategornikov različnih generacij? Takrat se je veliko govorilo o tem, kako so, z izjemo morebitnega tolkalskega dueta, vsi že igrali v raznih kombinacijah drug z drugim. Sam pa sem upal, da to ne bo le še en povprečen, čeprav »vrhunski«, spoznavni improvizacijski session. In res ni bilo tako, kljub občasnim zdrsom v generične zvočne pokrajine tega, kar se v zadnjih desetletjih označuje z izrazom »neidiomatska improvizacija«, kadar le-ta denotira predvsem stil in ne pristopa. No, zadevo je v zanimiva območja vlekel predvsem Wooley s svojo navdušujočo uporabo kitarskega ojačevalnika na trobenti in dobrodošlo drone-noise senzibilnostjo. Tudi virtuozni Evans je svojo veščost dal predvsem v službo vzdržljivosti in moči, ki je omogočila, da je raziskujoča robatost cviljenja, kruljenja in brnenja pridobivala na intenzivnosti ter celotno skupino ponesla v zanimiva zgoščevanja in našpikana elektroakustična brodenja. Nekaj elektronike je premogel tudi Jim Black, čeprav ni povsem jasno, za kaj je šlo in morda je tako še bolje. Še najraje se je oglašal z nekakšnimi fantomskimi, skorajda bass-synth bobnenji in kot-da linijami, ki so poskrbele za marsikateri fascinanten prisluh. 

Ploščo sestavljata dva dolga kosa z naslovoma »Beginning« in »End«, zgoraj omenjeni faktorji ter iniciative pa poskrbijo, da ima ta seansa več karakterja in smisla kot marsikatero festivalsko »zvezdniško« sodelovanje. Glasbeniki so se početja lotili zavzeto in brez polovičarstva, temperature so bil ekstremne, bilo je vrelo poletno popoldne in občinstvo je znalo vse te kvalitete prepoznati in ceniti. Sedaj pa z nekaj časovne distance le prisluhnimo še zvočnemu zapisu tega dogodka. Tole so Nate Wooley, Peter Evans, Jim Black in Paul Lytton pod imenom Trumpets And Drums, samo na Radiu Študent.

 

Leto izdaje: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.