Underworld: Everything, Everything

Recenzija izdelka
13. 4. 2013 - 23.59

V2, 2000

 

Producenti plesne elektronike si še dandanes izmišljajo najrazličnejše načine za predstavljanje svoje glasbe v koncertnih kontekstih. Največ se jih še vedno odloča za klasične DJ sete in live acte, s katerimi v realnem času manipulirajo s svojimi studijskimi posnetki, drugi za žive nastope angažirajo klasične inštrumentaliste in se trudijo približati rockovskim koncertnim konceptom. No, posameznikom je elektronsko plesno glasbo v atraktivni podobi uspelo spraviti na največje koncertne odre že sredi devetdesetih, nekaterim celo prej. Spomnimo se zasedb KLF, Orbital, The Orb, The Prodigy, Chemical Brothers, pa Mobya in pogojno tudi New Order, ki so se že v devetdesetih pojavljali na nekaterih največjih glasbenih festivalih, kjer so se vsak na svoj način trudili združiti rockovsko in rejversko kulturo. Med njimi je močno izstopala britanska zasedba Underworld, ki je imela pomembno prednost pred somišljeniki že po svoji kadrovski sestavi. Producentu Ricku Smithu in kitaristu ter pevcu Karlu Hydu, ki vse od začetkov pa do danes tvorita jedro Underworld, se je v devetdesetih pridružil še DJ Darren Emerson in skupaj so iznašli formulo, s katero so se iz klubov preselili na velike stadionske odre  in tam postali ena največjih koncertnih atrakcij svojega časa. 

Ali bi jim to uspelo brez režiserja Dannya Boyla, ki je njihovo skladbo 'Born Slippy .Nuxx' leta 1996 uporabil v kultnem filmu 'Trainspotting', ostaja vprašanje brez odgovora. Verjetno bi jim, toda skoraj zagotovo pozneje, nenazadnje je ta komad, ki je prilezel na drugo mesto lestvice britanskih singlov, vse do danes ostal največji Underworldov hit, po katerem zasedbo pozna največ ljudi. Kakor koli že, trojec je to popularnost zelo dobro unovčil in že izid naslednjega albuma 'Beaucoup Fish' pospremil z obsežno, skoraj dveletno svetovno turnejo, ki ga je dokončno ustoličila med najpopularnejše predstavnike plesne elektronske glasbe. Ko so se vrnili s turneje, je Emerson zapustil zasedbo, Smith pa se je menda za osem mesecev zaprl v svoj studio, iz neskončnih ur turnejskih posnetkov izluščil tiste najboljše in jih zapakiral v plošček 'Everything, Everything', ki po mnenju mnogih predstavlja enega najboljših koncertnih albumov sploh. Če to drži ali ne, je seveda stvar lastne presoje. Plošček nedvomno v najlepši podobi ponudi približek koncertne izkušnje zasedbe, toda po drugi strani gre za posnetke, nabrane na različnih koncertih, in že zato ne pade v isto kategorijo s klasičnimi koncertnimi albumi. Toda fenov to ne moti, še več, s ploščo 'Everything, Everything' so dobili ultimativen koncerten zvočni zapis Underworld, hkrati pa še nekakšen »best of«, saj so se na albumu znašli tako rekoč vsi največji hiti zasedbe.

Čeprav so bile skladbe nabrane iz zasedbinih do takrat najuspešnejših treh albumov (in singlic), so tranzicije med posameznimi komadi tako rekoč neopazne, kar lahko pripišemo tako kontinuiranemu grajenju izraza kot mojstrskim koncertnim manipulacijam s posnetki. Zato ni presenetljivo, da je mnogo fenov prav skozi album 'Everything, Everything' dobilo vpogled v Underworldove starejše albume, ki so v času izidov s strani širše publike ostali razmeroma spregledani. No, feni so na svoj račun še enkrat prišli le nekaj mesecev pozneje, ko je audio ploščku sledil še izid DVD-ja, na katerega je bilo dodanih še nekaj novih posnetkov, ter seveda video posnetki odrskih nastopov in vizualij, ki jih je za zasedbine koncerte pripravil kolektiv Tomato. Uporabniki so z zgoščenko dobili tudi priložnost, da si sami prikrojijo koncertni scenosled, ta detajl pa je bil le še dodatna potrditev, da so Underworld veliko pozornosti vselej usmerjali prav v svojo koncertno pojavnost. Da se izvrstno znajdejo v spektakelskih konceptih, se je še enkrat več potrdilo lani, ko so na povabilo Dannya Boyla prevzeli glasbeno režijo otvoritvene ceremonije na Londonskih olimpijskih igrah. Toda kljub pompoznosti, ki je v zadnjih petnajstih letih sestavni del Underworldove koncertne podobe, zasedba nikoli ni kompromitirala svoje glasbe. In to v najlepši podobi razkrije tudi album 'Everything, Everything'.

 

Underworld - Everything, Everything Live
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.