MATTER

MATTER

Recenzija dogodka
20. 5. 2016 - 14.30

KUD France Prešeren, 19. 5. 2016

foto: David Lotrič

 

Matter sem imel priložnost prvič slišati ob njihovem prvem javnem nastopu lani na festivalu Tresk v Kinu Šiška. To naj bi bil njihov prvi koncertni nastop sploh, a po tem, kako jim je takrat občinstvo jedlo iz rok, tega ni bilo ravno moč sklepati. In če smem še enkrat reči prosto po Milesu Davisu: »Sranje, ki so ga izvajali tisti večer, je bilo skorajda preveč frajersko.« Tam nas je bilo veliko, ki smo samo obnemelo poslušali in z vsakim razbranim verzom bolj uživali ter se zavedali, da smo priča nečemu res posebnemu.

No, od takrat se je v dobrem letu očitno zgodilo marsikaj in tako smo v precej nahajpanem vzdušju pričakali včerajšnji koncert ob izdaji plošče »Amphibios«. Sicer pa moram precizirati, da o tem hajpu ne vem kaj dosti, morda tudi zato, ker je vse skupaj rahlo izven mojih običajnih krogov. Seveda sem si v preteklih mesecih ogledal videospote in se naposlušal Meduz, a če me Barbara ne bi opozorila, nemara ne bi opazil, da so medtem že prodali en komad za reklamo operaterju mobilne telefonije. Seveda nad čim takim nisem ravno navdušen, a v perspektivi z odvratnimi podrobnostmi, ki jih poznam o marsikaterih »profesionalnih« glasbenikih, ki so nad takimi rečmi kao vzvišeni, se bom tokrat kake pretirano moralistične sodbe vzdržal. Striktni underground pa je pač nekaj drugega in to vemo vsi. Še ena stvar je bila rečena o Matter - da polarizirajo poslušalstvo. Mogoče res, ampak posvetimo se sedaj včerajšnjemu dogodku, ki je potekal v nedvoumno prazničnem duhu.

S sproščeno anticipacijsko uro zamude se je razprodani koncert začel kmalu po deseti, ko smo bili pripuščeni v dvorano, v kateri je pred zastrtimi odrskimi zavesami sameval okvir s projiciranimi konstrukti obrazov trojice, prav tistih obrazov, ki opremljajo tudi fizično izdajo sveže plošče. No, kmalu so se zavese odstrle in razkrile nekakšno »gonzo« odrsko scenografijo parih izložbenih lutk, vrvic in UV-občutljivih poslikav. Začel je beat-maker Levanael, ki se mu je kmalu pridružil še Dacho, eden od dveh MC-jev. Avditorij je skoraj hipno padel v njihov elementaren, a učinkovit beatovski flow, ki ga povečini sestavljajo radodarni sub-basi, okruški sintov, akordičnih samplov in še nekaj drugih učinkovin. Ni se mi zdelo, da bi t.i. »podlage« šle v kako specifično smer, denimo v glitch-hop ali pa kake bolj old-school vode, imele pa so elemente vsega tega in so bile celoti Matter dogajanja več kot primerne.

Ko se je kmalu pridružil še drugi MC, torej Tunja, pa so stvari samo še poletele. Nekje od komada »Bambi« in potem še »Anakonda« z gostujočo Kuklo na vokalu se je evforija res začela stopnjevati. V ospredju sta se razcvetela oba mojstra stihov ali kako se že temu reče in lepo osvetlila svoji na trenutke kontrastni pojavi – Dacho bolj agresiven in konvencionalno frontmanovski, Tunja pa zadržano karizmatičen, artikuliran in potopljen v tok celote. Pozornost je bilo moč usmeriti na marsikaj – lahko se je pričakovalo hite, del publike pod odrom je konstantno popeval z njimi, lahko pa smo spremljali tudi občasne, ampak vznemirljive lome v beatih ali brnečih zvočnih okoljih, ki so dogajanju dali dodatni, tudi emotivni poriv.

Meni najljubše in najmočnejše pa vsekakor ostaja preprosto sledenje in razbiranje verzov, priklenjenost na poetični tok, ki ne spusti niti za trenutek. Že samo dejstvo, da publika skorajda hipnotizirano sledi vsaki besedi, medmetu ter najbolj slikovite in nadrealistične stavčne vinjete pospremi z vzkliki navdušenja, je prekleto velik dosežek – lepota, vredna občudovanja. Nemara primerljiv z učinkom, ki ga imajo odlični nevemnevem, čeprav slednji v rahlo do precej drugačnem kontekstu. A vendar, to se mi pri Matter pravzaprav zdi ključno. In tisti, ki se pritožujejo nad domnevno »nerazumljivostjo«, »čudaškostjo« ali »jebivetrstvom« so po mojem slepi za poetski podvig, ki se dogaja tukaj in zdaj pred nami, med nami. Na presečišču popkulturnih trendov, lokalne zaznamovanosti, undergrounda in vrag-ti-ga-vedi česa še – vsekakor pa radodarnosti in odprtosti duha. Kaj so želeli Matter povedati? Ja, pismo, točno to, kar so povedali. Kdor ima ušesa, telo in še kaj, naj sliši in zaznava.

Vrhunci so seveda bili »Safari«, »Sophia« in končna »Meduze«, vključno z recitativnim uvodom v temi in prihodom srebrnih meduzastih modelov, ki jih poznamo že iz videospota. V prebliskih je gotovo izstopala še »1000 kristalov« z »refrenom« »1000 kristalov krož, 1000, 1000 kristalov rož«, pa seveda »Mrki Flow«, ki je tudi dober opis privlačnosti njihovega flowa. Če Matter namreč pri vsem ne bi imeli te neke temeljne mračnosti, bi bilo...hm, vsekakor niti približno tako vznemirljivo. Sploh pa kdo ne bi bil razorožen ob takem biseru iz hita Sophia: »Kokr vidš, u men je bla senca, dva metra od zida, poltergeist ekscelenca«. Pa »zažgal smo avto in nismo šli v Milano«, »na levi strani furam vrano« in tako naprej in tako dalje, tudi v neke druge svetove, v katere vstopaš skozi svoje telo, smo slišali...

Po slišanem in doživetem torej lahko le upamo, da bodo Matter zažgali še kakšen avto, če ne drugega zato, da ohranijo »edge«, in nadaljevali s svojimi kreativnimi, eksistencialnimi in magijskimi operacijami, ki niso vedno »džabe«...

 

Institucije: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

a ni blo se dovolj clankov o teh lolekih

karlovčec recenziro

hehe, veselim se tele recenzije

jebemtitvojeantiteze delu bom use kar me mika kar nesmese

Dejte tekst! Tigr tigr lev tigr tigr lev!

ko bi vsaj tale recenzent pisal v pol-takem slogu, kakršnega pripisuje izvajalcem...bi najbrž dejansko uspeli izvedeti nekaj o koncertu...in izvajalcih samih.

Seveda nad čim takim nisem ravno navdušen, a v perspektivi z odvratnimi podrobnostmi, ki jih poznam o marsikaterih »profesionalnih« glasbenikih, ki so nad takimi rečmi kao vzvišeni, se bom tokrat kake pretirano moralistične sodbe vzdržal.

tudi v neke druge svetove, v katere vstopaš skozi svoje telo, smo slišali...

jas sem pa pivo pil...union.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.