Belleruche: Rollerchain
Tru Thoughts, 2012
Trip hop in njemu podobne žanrske izpeljave elektronske glasbe, ki se spogledujejo s kitarami in bazirajo na prekajenem soulovskem vokalu ženske provenience, so bile v zadnjem času nekoliko postavljene na stranski tir. Zdi se, da ta glasba nekako ne ustreza zmedenemu in fragmentiranemu zeitgeistu, saj se je znašla v vakuumu vmesnega prostora med ultraeksplorativnimi težnjami glasbenih petičnežev in eskapističnim žurerstvom mainstreama. Roko na srce pa se je muzika te vrste v veliki meri tudi izpela ter postala precej dolgočasna in predvidljiva.
Na našo in njihovo srečo se angleški trio Belleruche vsega skupaj loteva na malo drugačen način. Kathrin DeBoer, Ricky Fabulous in DJ Modest sicer ne igrajo revolucionarno sveže glasbe, vendar pa osnovni formi dodajajo ravno prav pop spevnosti na eni in zvočnega avanturizma na drugi strani, da njihova glasba deluje sveže in moderno. Tudi plošča Rollerchain, ki je izšla spomladi in ki jo danes predstavljamo v Tolpi, je tako precej raznolika. Otvoritvena pesem Stormbird, ki je tudi prvi single s plošče, je prijetno manična, razigrana in razgibana. Začne se s skoraj motečim loopom, ki ga kmalu nadomesti spevna vokalna melodija, ta pa se potem proti koncu sprevrže v absurdno hitro popevanje ob prav tako bliskovito hitrem riffanju in bobnanju. Ko Stormbird primerjamo s komadom Reach For The Bottle, ki je skoraj klasično soulovski, z zavijajočo kitarsko solažo - ki ji sicer delajo družbo tudi elektronski piski in škripi - in stomperskim ritmom, je kameleonska nrav zasedbe še posebej očitna. V uho pade predvsem pevka Kathrin, ki se sprehaja po spektru gor in dol, naprej in nazaj, ter pokaže, da ima v svojem arzenalu vse od osladnega bubblegum glaska do ekspresivnega, bogatega in patiniranega vokaliziranja.
Kitarski deli pogosto spomnijo na The xx, čeprav bi med skupinama težko potegnili še kakšne druge vzporednice, DJ Modest pa s svojimi digitalnimi zvoki ploščo umešča v tukaj in zdaj, saj si pogosto sposodi prijem ali dva iz katerega od bolj aktualnih elektronskih žanrov. Med vrhunce plate se poleg komada Stormbird nedvomno uvršča še štiklc 16 Minutes, sicer pa gre, če pogledamo ploščo kot celoto, za dinamičen skupek pesmi, ki samozavestno stopajo po polju med elektronsko in kitarsko glasbo, med preteklostjo in sedanjostjo ter konec koncev tudi med dionizičnim in apoliničnim.
Ploščo Rollerchain bomo poslušali v celoti, nekatere izmed teh pesmi pa boste nedvomno lahko slišali tudi v torek, 16. 10., ko se Belleruche oglasijo v ljubljanskem Klubu CD.
Dodaj komentar
Komentiraj