FIRE!: She Sleeps, She Sleeps

FIRE!: She Sleeps, She Sleeps

Recenzija izdelka
6. 2. 2016 - 19.00

Rune Grammofon, 2016

 

Fire! Fire! Fire! Novi album bo zagotovo izstreljen med boljše plate letošnjega leta. Zdaj že stari znanci, trojec Fire!, nas bodo letos že tretjič obiskali v Ljubljani. Odprite svoje urnike in bookirajte večer 26. februarja, kajti takrat se boste želeli nahajati v Gromki. In ne, to ni promocija koncerta ali PR-sporočilo, gre le za preprosto dejstvo, da je zasedba pred slabimi tremi tedni izdala svojo peto ploščo, ki v 45-ih minutah povzema samo bistvo tega žanrsko izmuzljivega tria.

Album She Sleeps, She Sleeps zaobjema štiri komade, skozi katere se zrcali vizija Matsa Gustafssona na tenor, bariton in bas saksofonih, Johana Berthlinga na kontrabasu in Andreasa Werliina za bobni in lap steel kitaro. Izpostaviti gre tudi gosta Orena Ambarchija s kitaro in Lea Svenssona na čelu. Z Ambarchijem je zasedba Fire! že sodelovala. V letu 2012 je namreč prispeval kitarske zvoke za njihovo tretjo plato In The Mouth - A Hand. Svensson pa je nova pridobitev, ki sicer ne predrugači zvoka zasedbe, temveč le razširi zvočno polje v nekaterih ključnih detajlih.

Slišno polje tokratne plate bi sicer težko opisali z eno besedo, pa vendar se v mislih vztrajno poraja beseda »slowly«, ki je, vsekakor ne naključno, tudi zadnja beseda zadnjega komada. In ne naključno ima poimenovanje v opusu tria Fire! poseben prostor. Že na prejšnjih zgoščenkah so bili naslovi skladb zasnovani tako v relaciji z glasbo kot drug z drugim. In če rečemo še besedo o tokratnih imenih, ki ponovno ne le razpirajo vpogled v glasbo samo, temveč tudi sama zase tvorijo poetično celoto. Naslovi si sledijo:
She Owned His Voice;
She Sleeps, She Sleeps;
She Bid A Meaningless Farewell;
She Penetrates The Distant Silence, Slowly.

»Slowly« tako odzvanja kot zadnja izrečena beseda, ki opomenja celotno plato. Tu ne gre misliti, da so skladbe počasne ali da ni hitrih delov ali pasaž. Gre bolj za stanje razvijanja glasbe, za stadij, preko katerega dojemamo bistvo slišanega. Celoten album She Sleeps, She Sleeps je izredno koherenten navkljub raznolikim skladbam, ki so tudi same zase zaključene. Tu z lahkoto potegnemo tudi vzporednice med glasbeno in besedno ravnjo.

She Sleeps, She Sleeps je tudi plošča z neverjetnim fokusom. Osredotočena je tako na ritem, katerega naloga je vztrajno zibanje v trans, kot na zvočne detajle ali pa kar na celotno zvočno krajino. Fire! tokrat navdušujejo predvsem s poglobljenostjo in poetičnostjo. Gustafssonovi kriki in vzdihi prevevajo skoraj celotnih 45 minut. Berthling in Werliin pa izmenjujoče ali skupaj prevzemata vlogo nosilca oziroma varuha transa, spet drugič pa se pridružita Gustafssonu v njegovih raziskovanjih notranjih svetov.

Da zasedba Fire! dobro funkcionira tako kot trio kot v obliki orkestra, nam je bilo jasno že nekaj let nazaj, a tokrat so nam ponudili vpogled v samo sredico njihove ustvarjalnosti. Sledeča plošča namreč predstavlja trojec v svoji najbolj goli in surovi podobi. Z akustičnimi inštrumenti, brez velikanskega orkestra in brez dodatnih inštrumentov, na katere so na drugih albumih igrali člani tria. In če gre kdaj slišati zasedbo Fire!, je pravi čas prav zdaj, saj njihov zadnji album zareže prav in medias res. V kolikor si poželite tovrstne žive glasbe, lahko obiščete enega izmed dveh koncertov, ki ju bo na naših tleh izvedla skupina Fire!. 24. februarja jih lahko slišite v mariborskem Narodnem domu, čez dva dni pa še v Ljubljani, kjer bodo nastopili v okviru cikla Defonija, v klubu Gromka.

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.