How To Dress Well: Total Loss
Weird World, 2012
Tom Krell, ki se mestu in svetu predstavlja pod imenom How To Dress Well, se je pred dobrima dvema letoma s svojo prvo izdajo Love Remains uspešno zasidral v srca precej širokega kroga poslušalcev. Unikatna spojina transžanrskih zvokov, ki so vsebovali elemente dnevnosobne elektronike, ambientalne glasbe, R&B-ja, lo-fi kantavtorstva in zvočnega eksperimentiranja, je verjetno prepričala predvsem ljubitelje intimne, tople in s čustvi nabite glasbe ter tiste, ki prisegajo na megličaste, reverbane in eterične zvočne pokrajine. Tistim, ki so bili razočarani nad poplavo šablonskega R&B-ja in ki so v elektronskih glasbah pogosto pogrešali več osebnega pečata, je Krell ponudil svežo alternativo, ki je lepo odzvanjala esenco duha našega časa. Glasba How To Dress Well je bila namreč glasba prostora, ki je bil hkrati zaseben in javen; glasba spalnice, iz katere lahko z enim klikom potujemo po celem svetu. Bila je glasba, ki je bazirala na brikolažu cele vrste tehnik in pristopov, zvokov in diskurzov. Bila je glasba, ki je bila hkrati izjemno rudimentarna in presunljivo kompleksna.
In glasba Toma Krella je še vedno taka. Plošča Total Loss se od svoje predhodnice sicer razlikuje v nekaterih niansah, osnova pa ostaja ista. Če bi delali primerjave, bi lahko rekli, da je godba How To Dress Well visokotonska ustreznica nizkotonskemu zvoku Jamesa Blaka, s tem da Krell v svojih kompozicijah precej redko uporablja tišino ter da se namesto k minimalizmu in čistosti zvoka prej zateka k nasičenosti in občasni distorziranosti. Teh šumov je na novi plošči sicer malo manj, še vedno pa predstavljajo ključni kontrast Krellovemu falsettu, ki sicer tudi sam ostaja skrit za pljuski reverba in mikrofonije, a to pot precej bolj artikulirano podaja vsebino. Besedila se sicer spet vrtijo okrog melanholičnih razmišljanj o raznoraznih medčloveških odnosih, ki prav presenetljivo kulminirajo v clamscasinovskem komadu Set It Right. Ta sicer ne spada med vrhunce plošče, predstavlja pa zanimivo sintezo atmosfere celotnega izdelka, ki je hkrati molovska in vznesena.
Vrhunca plošče sta pravzaprav kar otvoritveni pesmi When I Was In Trouble in Cold Nites. Prva je klavirska balada, v kateri se napetost, ustvarjena z najdenimi zvoki, na koncu sprosti v prelepem subbasovskem hrumenju, druga pa je nalezljiva R&B skladba, ki jo poganja preprost beat, prek katerega je Krell špartansko naložil nekaj ambientalnih brenkov. V sredini plošče imamo opravka s pesmimi, ki so precej bolj popovsko zasnovane kot tiste na prvi How To Dress Well plošči. Žal zato občasno izpadejo malce nezanimivo oziroma v primeru & It Was You celo neposrečeno, vendar pa nikoli toliko, da bi poslušalca resnično odvrnile od poslušanja.
Total Loss je torej plošča, s katero Tom Krell nadaljuje s pogumnim brazdanjem novih, osamljenih in globokih zarez v polje elektronskega indie R&B-ja. Plata je sicer bolj spolirana in popovska od prve, a še vedno ji uspe ustvariti tisto oprijemljivo atmosfero, ki je tako ključno zaznamovala Love Remains.
Dodaj komentar
Komentiraj