Jeremiah Jae: Raw Money Raps

Recenzija izdelka
7. 9. 2012 - 19.00

Brainfeeder, 2012

 

Recenzije dolgometražnega prvenca mladega emsija in producenta beatov Jeremiaha Jaeja lepo ilustrirajo stanje sodobnega hiphopa. Tako kot vse, kar odstopa od bazične in že dobro desetletje izpete hiphoperske formule, tudi ploščo 'Raw money raps' skoraj vsi po vrsti opredeljujejo z eksperimentalnim rapom. V resnici pa bi rap, če bi sledil naukom pionirskih ustvarjalcev, danes moral biti vsaj tako avanturističen, kot je Jaejev. Sam celo pravi, da s svojo glasbo sledi tej osnovni hiphoperski formuli, a jo hkrati vselej poskuša tudi širiti. In to mu sodeč po prvencu tudi odlično uspeva. 'Raw money raps' številni vidijo kot eno od letošnjih najbolj samosvojih plošč, kar je vsekakor dovolj, da je Jae vzbudil precej pozornosti. Je pa verjetno res, da plošča po današnjih hiphoperskih standardih preveč uhaja iz okvirjev, zato najbrž ne gre pričakovati, da bi Jae s svojo glasbo lahko prepričal sledilce mainstream rapa. A kakorkoli že, opazili so ga privrženci bolj samosvojih muzik, zato pravzaprav ni presenetljivo, da je letos denimo nastopil na festivalu Sonar, ki po svojem profilu sodi v okvir elektronske glasbe.

V Chicagu rojenega Losangelešana so kljub temu opazili tudi hiphoperji, ne nazadnje mu je ploščo pri svoji cenjeni založbi Brainfeeder objavil Flying Lotus, pohvalne besede pa je zanj našel tudi eden največjih beat mojstrov Madlib. Jae je v preteklosti resnici na ljubo že zabeležil sodelovanja z obema producentoma, zato so te pohvale morebiti nekoliko pristranske, toda obenem je tudi res, da teh sodelovanj ne bi bilo, če ju s svojo glasbo ne bi prepričal že v izhodišču. Verjetno pač ni malo producentov in emsijev, ki bi si želeli sodelovati z obema eminentnežema. Za ploščo 'Raw money raps' se nepreseneteljivo pojavi vtis, da pade prav nekam vmes med izraza, ki ju gojita Madlib in Flying Lotus, toda Jae v devetnajstih skladbah hkrati izlušči tudi nekaj izvirnega. Ne nazadnje je to že njegova uporaba vokala, ki ga pogosto uporablja kot dodatno teksturo in močno zaznamuje podobo same plošče. Tu bi vzporednice denimo zlahka potegnili z raperskim posebnežem Sensationalom, a medtem ko se ta v svojih besedilih ukvarja predvsem sam s sabo, Jae besediči precej bolj razgibano. Pa naj bodo njegove zgodbe izmišljene, resnične ali še najraje nekje vmes.

Gledano skozi celostno prizmo je 'Raw money talks' morda še najbližje danes že skorajda kultni plošči 'Madvillainy', ki sta jo pred osmimi leti posnela Madlib in MF Doom. Jaejev flow je pogosto podoben Doomovemu, razgibani beati sledijo Madlibovi znanosti, tu pa je še izstopajoča raba raznoterih vzorcev, ki so iz mainstream rapa iz takšnih ali drugačnih vzrokov že skoraj povsem izginili. Predvsem prva polovica plošče v svoji razgibanosti, tako zvočne podobe kot razpoloženj, nakaže Jaejev izvrsten občutek za uporabo različnih glasbenih izročil. Sam pravi, da je tu predvsem z manipulacijo svojega vokala hotel ujeti raznovrstnost punka oziroma rockovske glasbe, toda resnici na ljubo bi ga v tem njegovem početju zlahka postavili ob bok številnim starošolskim raperjem. Seveda tistim, ki s svojo glasbo niso stopicljali po uhojenih poteh. Ploščo v celoti zaznamuje zadimljeno razpoloženje, pa naj bo to nameščeno v skorajda punkovsko ostrino, nafankirano raziskovanje elektronskih in hiphoperskih beatov ali pa umirjeno nizanje abstraktnih zgodbic. Sicer je res, da se uspešna formula v drugi polovici plošče začne nekoliko ponavljati, toda v luči sodobnega mainstream hiphopa je Jaejev izraz tudi tam slišati svež in izviren. Dovolj, da 'Raw money raps' ni le ena zanimivejših raperskih plošč letos, pač pa kar zadnjih nekaj let.

 

Jeremiah Jae - Money
Jeremiah Jae - Greetings feat. Tre
Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

"skorajda kultni"??? nč skorajda!

hehe ...

 

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness