16. 8. 2012 – 19.00

JOHN K. SAMSON: PROVINCIAL

Vir: Naslovnica

ANTI-, 2012

 

Življenje v mestu, kot je kanadski Winnipeg, lahko pomembno vpliva na razvoj umetniškega izraza. Mesto v provinci Manitoba stoji tako rekoč na samem. Na sredini kontinenta. Proti severu se odpira proti širnim kanadskim prerijam v véliki beli sever, daleč naokoli ni večjih mest. Zaradi svoje osamljenosti se zdi precej manjše, kot sicer je, pravi John K. Samson, ki dodaja, da je lahko to dobro, včasih pa tudi utesnjujoče. Omenjeni glasbeni ustvarjalec je znan predvsem po vodenju četverca The Weakerthans. Ti se predstavljajo z melodijami, ki jih ustvarjajo s spajanjem post punk rocka in neodvisnega rocka ter folkovskih zvokov in rustikalnih prijemov. John K. Samson poleg soustvarjanja glasbe k podobi benda najbolj pripomore s pisanjem besedil, ki jim mnogi pripisujejo poetsko odličnost.

Besedila, ki jih piše Samson, lahko zapisana na papirju stojijo sama zase. Ne potrebujejo glasbe, kar pa ne pomeni, da jih ta ne obogati. Poezija pred glasbo. Poezija v objemu glasbe. Samson je z The Weakerthans posnel štiri albume in samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo posnel tudi svoj prvi pravi prvenec. Samostojni prvenec sicer že ima, na kaseto ga je posnel daljnega leta 1995, ko je še igral v drvečem politično radikalnem punk rockovskem bendu Propagandhi. Vendar ta prvenec Samson označuje kot prezgodni poskus samostojnega izhoda.

Z januarja izdano ploščo »Provincial«, ki jo je založila priznana založba ANTI-, je drugače. Ta je dodelana, premišljeno ustvarjena in pripovedno zaokrožena. Nekaj pesmi smo lahko v sicer drugačnih različicah slišali že na predhodno izdanih EP-jih, vendar jim je vredno znova prisluhniti. John K. Samson na plošči »Provincial« stopa v ospredje kot verjetno eden od najboljših tekstopiscev sodobne neodvisne glasbe. Album sicer slogovno ne odstopa preveč od izdaj matične skupine The Weakerthans in je precej podoben leta 2007 izdanemu »Reunion Tour«. Vendar s to razliko, da na njem prevladujejo mirnejše, v folk potopljene pesmi, med katerimi vijuga nekaj rockovskih in power pop komadov.

Pesmi na plošči »Provincial« so tako rekoč poročilo s potovanja, ki s pomočjo glasbe izrišejo zemljevid Manitobe. Samson do mest in zgodb ljudi odhaja po štirih cestah, ki iz Winnipega vodijo v manjša mesta province. Tam med drugim sreča nekdanjega hokejista severnoameriške lige Reggieja Leecha, ki mu posveti pesem »Petition«. Ta je pravzaprav odpet tekst spletne peticije za sprejem tega hokejista v hišo slavnih. Samo Samson lahko nekaj tako preprostega, kot je spletna peticija, spremeni v zanimivo pesem. Vmes se vrne v Winnipeg, v srce kontinenta, kjer v pesmi »Cruise Night« banalno večerno nedeljsko vožnjo s starim športnim avtom spremeni v uglašeno pripoved. Posveti se tudi tegobam podiplomskih študentov in njihovemu zavlačevanju pri pisanju magistrske naloge. Pri plošči »Provincial« gre verjetno za enega od najboljših poskusov opisov glasbenikovega domačega okolja, pri čemer besedila zaradi neklišejske zasnovanosti puščajo širok prostor za poslušalčeva tolmačenja.

Skozi občutek za vživljanje v osebne zgodbe John K. Samson v mestoma melanholičnih in grenkih besedilih znova raziskuje družbeno odtujitev posameznika, do tega pa dostopa neobremenjeno in nadvse samozavestno. Toplota folkovskega zvena in premočrtne glasbene rockovske strukture ter mnogoterost gostujočih glasbenikov pa glasbi dodajajo mirnost in prizvok domačnosti. Glasbena podoba 37 minut dolgega izdelka je zvočno polna. Takšna tudi pritiče subtilnejšim oblikam liričnega izražanja in introspektivnim poskusom, iz katerih pa ob pozornem poslušanju še vedno vejejo aktualni orisi družbe. Album »Provincial« kanadskega glasbenega ustvarjalca in knjižnega založnika Johna K. Samsona je dovršen izdelek, ki poslušalcu vsakič znova razkriva svoje različne ravni.

 

Leto izdaje
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.