Morski raport s 15. Kino Otoka
Pretekli teden se je v Izoli odvil že 15. filmski festival Kino Otok/Isola Cinema. Čez dan je potekal poglobljeni program za profesionalce, mulci so imeli na voljo nekaj delavnic, pozni večeri pa so bili namenjeni sodelovanju s kolegi z obale - radiem NOR aka Neodvisnim obalnim radiem. Med drugim pa smo lahko slišali tudi Jimmy Barka Experience. Tokrat bo najprej namesto recenzije katerega od filmov, ki si jo lahko obetate v prihodnjih dneh ali tednih, namesto nas spregovorila reportaža. Okej, natančneje - spregovorili so kar avtorji sami.
V petek popoldne je bil v Art Kinu Odeon predvajan prav poseben film. Niko Novak in Matevž Jerman sta od filma, ki ga je posnel Vlado Škafar, dobila material, ki ni bil uporabljen v filmu, in ga s pomočjo Nikove poezije in glasbe zmontirala v novo celoto. Od tod tudi ime filma: Ostanki - izpovedi duhovom. Glasba iz filma z izjemo ene pesmi sicer še ni bila predstavljena javnosti. Več o genezi filma je povedal Niko Novak:
V soboto je bil predvajan tudi nov film angažiranega srbskega režiserja Želimirja Žilnika. Tokratni film ni dokumentarne narave, čeprav ga je kot takega sprva želel posneti. Zakaj je posnel igrani celovečerec, ki je bil delno sneman tudi v Second Home v tovarni Rog, je Žilnik povedal na pogovoru po projekciji.
Pogled v dokumentarni del festivala nam je razkril tudi zgodbo Zgodovine prašiča (v nas) belgijskega režiserja Jana Vrommana, ki ga v teh dneh lahko ujamete tudi v Kinodvoru. Režiser se je za prašiče odločil zato, ker prihaja z vasi, kjer je bil bolj obdan s prašiči kot z ljudmi. Zgodovinsko popotovanje po prostoru in času s prascem v žarišču ima tudi vegansko-aktivističen pridih. Sploh ob podrobnem prikazu izdelave paštete v tovarni. Vsa okolja, v katerih je bil sneman film, pa so dodatno pravljično prikrita. Tako izvemo le, v katerih državah se je potepal, ne pa natančnih lokacij, s katerimi pogosto postrežejo dokumentarni filmi. No, pa se podajmo še na pot raznolikega nabora kratkih filmov, ki so bili predvajani v sklopu Videa na plaži.
V naboru kratkih filmov smo lahko videli kar dva, ki sta nastala v sklopu filmskih delavnic na Grossmannovem festivalu fantastičnega filma in vina, ki se bo čez dober mesec začel v Ljutomeru. Eden je že večkrat videni film Šola Arona Horvatha, drugi je bil Ugriz vesti/Griža savesti. Nastja Kotnik Minik, članica produkcijske ekipe, je povedala, da je bil film narejen v zgolj štirih dneh tekom festivala, vendar je bil scenarij o prijazni vampirki napisan že vnaprej.
Žanrski film je predstavljal tudi film Tomaža Gorkiča z naslovom Metod. Gre za film o Metodu Trobcu, ki je sprva sicer dobil financiranje za razvoj scenarija, v nadaljevanju projekta pa nobenih drugih finančnih sredstev projektnih razpisov. Ker filma zaenkrat ne morejo dokončati v celovečerni obliki, so najprej posneli kratki film, ki deluje tudi kot teaser. Zakaj je umanjkanje financiranja lahko problem, Gorkič:
Eksperimentalni film je zastopala Kristina Kokalj, študentka fotografije, ki je film posnela na film:
Svež pristop je ubral tudi Vid Merlak, ki je poustvaril pogovore, in sicer je prikazal, kako bi pogovori po Facebooku izpadli v resničnosti domače dnevne sobe. Vključno s smeškoti in z žalkoti ter z neuporabo šumnikov.
Toliko na kratko s 15. filmskega festivala Kino Otok, ki bo v Ljubljani spet gostoval že 16. junija.
Dodaj komentar
Komentiraj