Velikanski družbeni dogodek - torek

Oddaja
17. 9. 2019 - 16.30

Metelkova mesto:

 

Klub Gromka ob 20:00: Moonlee koncert: LVMEN (Cz) + SEUL OCÉAN

>> Mračnjaška post-rock/metal apokalipsa za vse fane Neurosis, Swans...

Za bučen in gromek uvod v koncertno sezono 2019/20 je Mr. Moonlee v goste ponovno povabil veterane češke neodvisne DIY/hardcore scene in ene izmed evropskih začetnikov cinematičnega post metala LVMEN! Od preloma tisočletja je zasedba sočasno s pionirji ekscesnih kitarskih zvokov iz ZDA na svoj način zaznamovala za razvoj sodobnega metala ključno spajanje prvin hardcora, sludgea, psihedelije in eksperimentalnega rocka. Njihov zvočno intenzivni in čutno vseobsežni koncerti zaradi svoje meglene, skorajda mitološke atmosfere občasno mejijo na mistična razodetja. Potopite se v psihotropno zvočno gmoto in se izgubite v psihedeličnih vizualizacijah post metal himere po imenu LVMEN! Za fene Neurosis, Swans, Slint in sorodnih težkokategornikov.

Za visokooktansko uverturo v koncert bodo poskrbeli slovenski mojstri atmosferičnih težkih kitarskih muzik Seul Océan, ki se umeščajo nekje na presečišča post metala in post rocka ter njunih progresivnih odvodov. Njihov dolgometražni prvenec Je Fais Revivre, ki je izšel lani novembra, predstavlja sadeže štirih let glasbenega ustvarjanja tega mladega in plodnega kvarteta. Njihova zvočno mastna razpoloženjska glasba premore vse od zasanjanega lebdenja nad poletnim travnikom do nuklearnega holokavsta.

 

Channel Zero ob 21:00: Kollaps (AUS)

Avstralski post-industrial trio Kollaps ustvarja edinstveno zmes prvinskega hrupa, ki ga opisujejo kot najprimernejšega za “neprilagojence in outsajderje”.

Avstralski post-industrial trio Kollaps ustvarja edinstveno zmes prvinskega hrupa, ki ga opisujejo kot najprimernejšega za “neprilagojence in outsajderje”. Značilne prvinske zvoke ustvarjajo s pomočjo recikliranih materialov, kot so odpadno železo in jeklene plošče, osnovo pa tvori rohneča trojka bobnov, bas kitare in vokalov, ki jih za dodatno surovost manipulirajo s pomočjo ojačevalca. Za Kollaps to ni le poceni žanrovska finta, temveč način, kako dobesedno uporabiti elemente, ki poosebljajo postmoderno družbo, in jih uperiti proti njej sami.
Že s prvencem Heartworm je melbournski industrial trio leta 2015 nakazal smer svojega neumornega delovanja v trši DIY post-industrial noise sceni. Doom/noise veteranu Damianu Cowardu (Heirs, High Tension) na bas kitari, perkusiji in produkciji sta se leto po izdanem EP-ju pridružila še vokalist Wade Black in bobnar Robin W. Marsh. Z novim, že tretjim albumom Mechanical Christ pa se v srži Kollapsovega zvoka še zaostruje konflikt med energijama kaosa in reda.
Pred in po koncertu bo za dodatno potemnitev torkove noči z robatim glasbenim izborom skrbel Izak Kermc, dežurni poznavalec temačnih godb na Radio Študent 89,3 MHz.

 

Izven:

 

Topografije zvoka – simpozijski festival zvočnih umetnosti:

Galerija ŠKUC ob 20:00: SALOMÉ VOEGELIN: Tkanje mrež iz dejavnosti na robovih, kuratorski performans

Ta intervencija je kuratorski performans, predstavitev, ki kurira dela in besedila z namenom izvajanja raziskave, ne pa njenih rezultatov. Ta posebna performativna intervencija tke ‘mreže vpliva’ iz dejavnosti na robovih, na nekanoničnih mestih misli in ustvarjalnosti, da bi tako ustvarila zvočno-družbeno tkivo, ki se upira konvencionalnim vrednotam in kolektivnostim, namesto tega pa predlaga skupnost nestabilnih in nezanesljivih stikov ter verodostojnost prezrtih in neslišanih.

To je skupnost zvoka in ženskega: negotovih in nezavarovanih povezav, ki ne razmejujejo med ‘tem’ ali ‘onim’, teboj ali menoj, temveč to, kar smo skupaj. Njena vrednost je kontingentna, izkušena in osvobojena vseh vrednotenj. Njena snovnost je nezanesljiva glede na pričakovanja in norme. In zato ne prinaša gotovosti statusa in ne ustvarja konsolidirane celote ter smisla. Namesto tega ustvarja vmesnost, kjer stvari ni, toda njihov zvok sreča zvok drugih in ustvari njihovo medbivanje: njihovo biti skupaj in biti drug z drugim, v odgovornosti in sobivanju.

Ta tkanja so pozicionirana kot momenti upora in širitve. Omogočajo usmeritev k reimaginaciji. Njihova zgodovina je vertikalna. Ustvarjajo snov, ki poglablja prostranost časa. Tako ustvarjajo medčasovno istočasnost, ki dekanonizira umetnost preko napak in naključij nekronološkega zvoka.

Salomé Voegelin ustvarja zvok in piše o zvoku, da bi preko besed in efemernih stvari prišla do nedeljive sfere povezanega sveta. Njena zadnja knjiga Political Possibility of Sound: Fragments of Listening (Politična moč zvoka: Fragmenti poslušanja, 2018) artikulira politiko, ki vključuje ustvarjalnost in invencijo, ter si obenem zamišlja preoblikovanje in sodelovanje kot osnovi našega skupnega življenja. Voegelin je profesorica zvoka na Londonskem kolidžu za komunikacije na Univerzi za umetnost London.

 

Steklenik ob 20:00: OR poiesis: Kamnolom KISETSU, zvočni dogodek

Ob svojem zvočnem dogodku, avtorica pravi:
"Hiter pregib od novega k obsoletnemu dela človeka vedno bolj nekompetentnega za brstečo tehnološko realnost, v kateri lahko participira le še kot konzument kratkoročnega spomina."

Zvočni dogodek poteka v sklopu avtoričine zvočne instalacije z istim naslovom.

 

Kino Šiška, dvorana Katedrala ob 20:00: DEAFHEAVEN + TOUCHÉ AMORÉ + Portrayal of Guilt

Ameriška peterica Deafheaven je s prelomnim drugim albumom Sunbather leta 2013 treščila na vrhove ne le metalskih lestvic, temveč kar lestvic najboljših plošč v splošnem – v ZDA je na primer ena najbolje ocenjenih plošč tistega leta. Bend je s svojo meje premikajočo zmesjo black metala, shoegazea in post-rocka utemeljil kot vzor neštetim drugim in nepogrešljiv del festivalov po celem svetu. Po nastopu v Orto baru leta 2012 se zasedba v Ljubljano vrača na vrhuncu slave in z lani izdano četrto ploščo Ordinary Corrupt Human Love, ki vključuje tudi za grammyja nominiran single “Honeycomb”.

Tako kot Deafheaven so tudi Touché Amoré povratniki v naših krajih, poleg tega pa jih druži tudi kitarist slednjih Nick Steinhardt – ta je namreč poskrbel za vizualno podobo plošč prvih. No, Touché Amoré so pred dvema letoma divjali v Gala hali na krilih neizprosnega albuma Stage Four, “žarečega dokaza bendove melodičnosti, iskrenosti in brezpogojne empatije” (Pitchfork), posnetega v senci smrti mame frontmana Jeremyja Bolma zaradi raka. Četrti in po mnenju kritikov najboljši album je zasedel vrhove lestvic naj plat leta 2016, zasedbo pa učvrstil kot eno vodilnih imen sodobnega melodičnega hardcora. Bend na našo deseto obletnico prihaja po izdaji koncertnega album 10 Years / 1000 Shows, kot nalašč posnetega ob deseti obletnici zasedbe.

Ogreli nas bodo teksaški post-hardcore/screamo utrganci Portrayal of Guilt. Renome so si ustvarili z intenzivnim, kot britev ostrim zvočnim navalom, ki v maniri Converge ali pg.99 briše meje med različnimi agresivnimi slogi. Njihov vznemirljivo kaotični prvenec Let Pain be Your Guide pa je v alter krogih obveljal za eno največjih in najbolj brutalnih presenečenj lanskega leta.

Na dan 25 €, s popustom 18.4 €

 

Hostel Celica ob 21:00: Sozvočja sveta – Tantadruj

Boštjan Soklič, vokal, kitara

Mateja Blaznik, vokal, klasična kitara

Aleš Hadalin, vokal, orglice, flavta

Vid Sark, flavta

Skupina Tantadruj je slovenska akustična zasedba, ki je generično vpeta v širši slovenski prostor, v katerem so delovali Prešeren, Murn in Kette. Skupina je tudi sinonim za originalnost, stil in pesniško orientacijo. Danes je prava redkost, kadar se med besedili s področja popularne glasbe znajde besedilo, ki je poezija; pri Tantadruju je to že desetletja pravilo. Glasba skupine Tantadruj se umešča na skrajni rob popa, saj se v njej prepletajo tudi elementi resnejši glasbenih stilov  – gre torej za umetnost, ki se jo da občutiti tudi brez posebnega literarnega in zgodovinskega predznanja. Tantadruj dolgoletnim izkušnjam navkljub ostaja inovativen in originalen v svojem pristopu do glasbe, posebej pa do interpretacije poezije, domače ali tuje. Tantadruj je kombinacija izvirne glasbe in besedilnosti, ki v prepoznavni zvočni preobleki ohranja prvinskega duha ljudske pesmi, s svojim originalnim ustvarjalnim pristopom pa aktualizira poezijo v sodobnem prostoru in času.

Sledil bo Celični jam.

Brez vstopnine

 

Teater, odrske deske, gledališče in drugo:

 

MGL:

 

Veliki oder ob 19:30: Katarina Morano, Žiga Divjak: Sedem dni

Osnova avtorskega projekta Sedem dni je občutek, da nam zaradi nenehne naglice, v kateri si poskušamo zagotoviti boljši oziroma mirnejši jutri, posamezen dan prepogosto spolzi iz rok. To bo predstava o življenju malih ljudi, ki se po najboljših zmožnostih trudijo preživeti iz tedna v teden, ob tem pa upajo, da ne bo tako tudi iz leta v leto. To bo predstava o malem človeku, ki se mora kljub dejstvu, da svet, ki mu pripada, gotovo drvi v katastrofo, ukvarjati s svojim "vrtičkom", ki že dolgo ne uspeva tako, kot je nekoč (če sploh je kdaj uspeval), ali pa uspeva zgolj toliko, da mali človek ob njem z upanjem ali celo brez njega vztraja. Tako zelo se trudi preživeti, da skoraj pozabi, da morda niti ne živi.

 

Skladišče Mladinskega, Robbova ulica 15 ob 20:30: Umetnost je omara, Daniil Harms
Uprizoritev bo izhajala iz nepredvidljivega Harmsovega sveta, ki nas nagovarja v poetičnem jeziku na meji med tragičnim in komičnim. Potopila se bo v poezijo, ki je hkrati otroška igra in igra domišljije v vrtoglavem svetu sanjskih podob in nadrealnih prizorov, oblitih z nenavadno eksistencialno žalostjo.

Režija in izbor besedil: Ivan Peternelj
Igrajo: Daša Doberšek, Janja Majzelj, Blaž Šef, Matija Vastl
Na harmoniju: Polona Janežič
Vstopnina: 11 EUR / 9 EUR (dijaki, študentje, upokojenci)

 

10ka, klub smeha ob 21:00: Poletna 10ka v Tobačni #29 - Open Mic

Prostovoljni prispevki

 

Novo mesto:

Anton Podbevšek teater ob 20:00: Jean-Paul Sartre, Michel Foucault: Gnus, besede in reči (gledališka uprizoritev)

Režija: Matjaž Berger
Nastopajo: Pavle Ravnohrib, Barbara Ribnikar, Janez Hočevar, Irena Yebuah Tiran, Leticia Slapnik Yebuah, Duo Silence
Adaptacija besedila: Eva Mahkovic
Scenografija: Marko Japelj
Glasba: Duo Silence
Kostumografija: Peter Movrin, Metod Črešnar
Avtorstvo projekcij: Iztok H. Šuc, Gašper Vovk
Lektura: Jože Faganel
Oblikovanje tiskovin: Eva Mlinar
Koprodukcija: APT in Studia humanitatis; v sodelovanju s Cankarjevim domom Ljubljana
Cena vstopnic: 8 eur, 5 eur (učenci, dijaki, študentje, upokojenci)
 

- - - -

 

Zgodovinski atrij, Mestna hiša ob 18:00: Sodobna ljubljanska arhitektura

Arhitekturna razstava

Nove podobe ljubljanskega javnega prostora

Razstava izbranih javnih objektov in zunanjih ureditev, ki so nastali na širšem območju Ljubljane v zadnjih dveh desetletjih

Med 17. septembrom in 10. oktobrom 2019 bo v Desnem atriju Mestne hiše Ljubljana na ogled razstava z naslovom "Sodobna ljubljanska arhitektura". Razstava prikazuje izbrane javne prostore, ki so v zadnjih 20 letih nastali na širšem področju mesta Ljubljane in so v veliki meri prispevali h kakovostnem razvoju bogatega mestnega življenja.

Vstop prost

 

Balassijev Inštitut ob 19:00: Otvoritev razstave Nerodno blizu

Tematska razstava

Razstava Nerodno blizu v Balassijevem inštitutu je zasnovana na zadregi estetske in vsebinske podobnosti med deli madžarske umetnice Kate Berezcki in slovenskega umetniškega kolektiva Son:DA. Za prvo so značilni klasične vedute, slikarski žanrski in kmečki prizori, ki jim skozi urbano protiutež sledijo vsebine iz njenega profesionalnega umetniškega življenja s situacijami v galerijah, na otvoritvah in zabavah, prikazane skozi brezkonturne portrete v različnih družbenih interakcijah. Zdi se, da je risba z miško predloga za akademski slikarski pristop v tehniki akril na platno, ki je po učinku na moč podoben Son:Dini risbi z računalniško miško, preneseno na tiskano tapeto ali platno.
Po občutju in vsebini Son:Do in Kato Bereczki druži podobnost v pristopu k žanru, kompoziciji, barvam in družbenim situacijam, kot so npr. portreti obiskovalcev v umetnostnih galerijah in njihovo vedenje po skupnih, nenapisanih pravilih galerijskega bontona.
Z vodilom in odločitvijo, da občutek zadrege očitne podobnosti raje izpostavimo kot prikrivamo, v avtorjih in gledalcih sprva povzročimo nelagodje, ki temelji na primerjavi razstavljenih del, vendar nas to spodbudi k aktivni radovednosti, k temu, da se tudi skozi raziskovanje elementov različnosti poglobimo in približamo vsebini in estetiki videnega.

Brez vstopnine

 

- - - -

 

KOŽ ob 18:00: Matic Munc: Nasilje na spletu, predavanje

Splet je neskončen in je virtualen. Težave, ki nastanejo na spletu, pa lahko postanejo povsem realne. Tokrat se bomo dotaknili groženj, žaljivih skupin, kraje identitete, finančnih pasti in drugih oblik nasilnega vedenja na spletu. Predavanje organizira Društvo "UP", sofinancirata pa MOL- Urad za preprečevanje zasvojenosti in FIHO.

Brez vstopnine

 

Ustvarjalni center Švicarija ob 18:00: Literarni pogovor: Agata Tomažič

Prva gostja v ciklu letošnjih literarnih pogovorov v Švicariji bo pisateljica, publicistka, prevajalka in nekdanja novinarka Agata Tomažič, ki bo spregovorila o presečiščih med literaturo in publicistiko. Z njo se bo pogovarjala Mojca Kumerdej. Dogodek je del celoletnega programa Ustvarjalnega centra MGLC Švicarija, ki se s sloganom skupnost, umetnost in narava leta 2019 osredotoča na analizo stanja neodvisnega novinarstva ter na vprašanje pravice javnosti do obveščenosti.
Literarni pogovor, ki je med drugim posvečen analiziranju razmerja med dokumentarnostjo in fikcijo v literaturi, gosti pisateljico, publicistko, prevajalko in nekdanjo novinarko Agato Tomažič, ki bo predstavila svoje poglede na lastno pisateljsko in novinarsko prakso ter njuna presečišča. Na paleti bo tudi njen literarni prvenec Tik pod nebom(Založba Goga, 2017), ki v središče zgodbe postavlja fiktivnega odgovornega urednika fiktivnega vplivnega časopisa in s tem, hote ali nehote, preizprašuje vlogo množičnih medijev in novinarstva v neizbežno spreminjajočem se času. Pogovor bo odprl nekatera vprašanja o dokumentarnosti in subjektivnosti v literaturi in novinarstvu.

Brez vstopnine

 

Galerija Srečišče, Hostel Celica ob 19:00: Zalka Drglin: Amonit

Pesniški večer

Bere Zalka Drglin, literarna ustvarjalka, doktorica znanosti in psihoterapevtka; pogovor vodi Barbara Korun, pesnica, snovalka in vodja pogovorov Pesnice o pesnicah ter avtorica spremne besede v zbirki.

Amonit je izšel pri založbi Zrakogled, knjigo je uredil Gašper Malej, oblikovali Irena Gubanc in Teja Jalovec.

"Ne vem, ali sem kdaj brala zbirko, ki bi se tako nežno dotikala (ne)zaceljivih ran, kot se Amonit Zalke Drglin, pa naj bodo to rane zavedanja umrljivosti, izgube, družbene rane nepravičnosti, spregledanosti, izbrisa, zlorabe, ljubezenske rane, rane osebnega izdajsva ali strelne rane ..." Barbara Korun, Poročilo o branju Amonita

Vstop prost.

 

Trubarjeva hiša literature ob 19:00: Predstavitev pesniške zbirke Sergeja Harlamova (literarni dogodek)

Mnogoboj mitologij je sodobna psihomahija ‒ dušni boj ali boj duš. Spopad mnogobličnih ideologij v verzu. Je pa tudi smrt duše pesništva, vsaj kolikor sta verz in glas materialna, ideološke sile pa povsem posvetne. Tako se na koncu bela stran izkaže za psihomantium, kraj, v katerem se izgubljamo med odmevi in govore sence; na katerem nekromanti animirajo trupla. Vabljeni na predstavitev pesniške zbirke Sergeja Harlamova Mnogoboji mitologij. Pogovor z avtorjem bo usmerjala Tonja Jelen.

 

Bežeče sličice!!!

 

Kinoteka:

18:00 Večer SFA: Mrtva ladja, Rajko Ranfl, Slovenija (Jugoslavija), 1971, 35mm, 1.37, čb, 84'

Zaljubljena Danijel (Radko Polič) in Marijana (Milena Zupančič) preživljata počitnice na morju. Vse se odvija v prijetnem vzdušju do trenutka, ko se Danijelu porodi slutja, da se bo zgodilo nekaj usodnega. Ljubimka se pridruži ljubimcu pri mučnem in utrujajočem pobegu s čolnom na odprto morje. Ko se položaj zazdi brezizhoden, se na obzorju prikaže skrivnostna ladja.
Program je pripravil Slovenski filmski arhiv pri Arhivu RS.

20:00 Kino Ekran: Fantje iz soseščine (Boyz n the Hood), John Singleton, ZDA, 1991, 35mm, 1.85, barvni, 112’, sp

Tre Styles s prijateljema Doughboyem (Ice Cube v svoji prvi vlogi!) in Rikyjem odrašča v revni črnski četrti Los Angelesa, kjer so mamila, nasilje in rivalstva med uličnimi tolpami del vsakdanjika. Trejev oče poskuša sina obvarovati pred pastmi kriminala, toda trojica prijateljev se usodnemu peklenskemu krogu ne more izogniti. Kultni prvenec Johna Singeltona, ki je s filmom postal prvi temnopolti (in hkrati tudi najmlajši) nominiranec za oskarja za režijo.
Film bo uvedla Petra Meterc, projekciji sledi razprava, ki jo bosta vodila Petra Meterc in Anže Okorn.

 

Kinodvor:

19:00 Igor in Rosa Rosa, Katja Colja / Italija, Slovenija / 2019 / 80'

Celovečerni prvenec režiserke Katje Colja z Borisom Cavazzo in Lunetto Savino v glavnih vlogah je intimna drama o dolgoletni ljubezni, ki je postavljena na preizkušnjo. Je tudi zgodba o mejah in njihovem preseganju: o mejah med državami, ljudmi, generacijami, med dušo in telesom, med razumom in čustvi.

21:00 Bolečina in slava (Dolor y gloria), Pedro Almodóvar / Španija / 2019 / 113'

Najnovejši film španskega mojstra Pedra Almodóvarja je duhovita, čutna in ganljiva avtobiografska oda filmski ustvarjalnosti, ki je Antoniu Banderasu prinesla nagrado za najboljšega igralca na letošnjem Cannesu.

 

 

 

facebook twitter rss

Prazen radio ne stoji pokonci! Podpri RŠ in omogoči produkcijo alternativnih, kritičnih in neodvisnih vsebin.

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness