Z deljenjem proti monopolom
Z Justusom Haucapom smo govorili ob robu Evropskega foruma v tirolski vasi Alpbach. Justus Haucap je direktor Inštituta za ekonomijo konkurence v Dusseldorfu in nekdanji predsednik nemške protimonopolne komisije. V raziskovalnem in praktičnem delu se izdatno posveča monopolom v digitalni ekonomiji - Googlu, Facebooku in podobnim.
Digitalna ekonomija sloni na zbiranju, analizi in uporabi podatkov o uporabnikih. Eden glavnih dejavnikov, ki digitalno ekonomijo potiskajo v smer monopolov, je tako monopolizacija podatkov. Morebitni konkurenti, ki bi želeli vstopiti na trg, pač nimajo dostopa do množice zbranih in analiziranih podatkov, ki jo hranijo obstoječi monopoli, zato težko predstavijo konkurenčen produkt. Justus Haucap rešitev za ta problem vidi v deljenju podatkov. Če bi monopolna podjetja zbrane podatke v agregatni in nepersonalizirani obliki delila s konkurenco bi ji olajšala vstop na trg. O tej zamisli; o evropski direktivi, ki ureja varovanje podatkov, znani pod kratico GDPR in o drugih morebitnih rešitvah problema monopolizacije podatkovne ekonomije se pogovarjamo v tokratnem intervjuju.
Dodaj komentar
Komentiraj