Žive meje

Oddaja
18. 9. 2015 - 17.00

Balkanska begunska pot se je zaradi madžarske dokončne ograditve in zaprtja meje premaknila proti Hrvaški, od koder so prve skupine beguncev sinoči dosegle slovensko mejo. Če je včeraj zvečer na mejni prehod Dobova prva skupina beguncev prispela z vlakom, pa so po kasnejši odpovedi železniške povezave med Ljubljano in Zagrebom začeli v Slovenijo prihajati mimo mejnih prehodov, preko tako imenovane zelene meje. Okrepljene policijske vrste, ki mejo s Hrvaško nadzirajo tudi iz zraka, na begunce z Bližnjega vzhoda prežijo na mejnih rekah, poljih in gozdovih. Tekom dneva smo o dogajanju z begunci na slovensko-hrvaški meji že poročali, nazadnje pa je situacijo strnila tam prisotna Ana:

Izjava

Policija begunce prestrega predvsem v bližini mejnih prehodov Obrežje in Rigonce in jih nato vozi v sprejemni center v Brežicah. Po uradnih podatkih naj bi bilo tam 251 ljudi, neuradnih pa več kot 500, okoli 150 pa so jih pripeljali v postojnski center za tujce. Na notranjem ministrstvu po zapori srbsko-hrvaške meje v naslednjih 24 urah pričakujejo približno 1.000 novih beguncev. Državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve Boštjan Šefic.

Pa postavimo situacijo v kontekst. Ko begunci vstopijo v državo, imajo možnost zaprositi za azil, če tega ne storijo, policija začne postopek vračanja. Slednjega opiše Katarina Bervar-Strnad, direktorica Pravno-informacijskega centra nevladnih organizacij.

Situacijo ob zaprositvi za azil nadalje pojasni Bervar-Strnad.

Izjava

Za kaj takega se države Evropske unije, posebej v zadnjem obdobju, redko odločajo in vztrajajo pri vračanju beguncev. To se zna zavleči, begunci pa po trenutno veljavni ureditvi na odločitev z omejenim gibanjem čakajo v centrih za tujce.

No, če se vrnemo na aktualno situacijo, državni sekretar Boštjan Šefic je na popoldanski tiskovni konferenci med drugim povedal, da Slovenija beguncev Hrvaški ne bo vračala.

Begunci, ki bodo sicer v Sloveniji zaprosili za azil - do zdaj  se je za to odločilo le 14 beguncev, ki so jih zajeli že prejšnji teden pri mejnem prehodu Šentilj - in bodo do njega upravičeni, bodo lahko dobili polni status begunca ali status subsidiarne zaščite. Slednja je, kot pojasnjuje Bervar-Strnad, za razliko od prve časovno omejena.

Izjava

Na dokončno madžarsko zaprtje meje, ki je sledilo postavitvi visoke žičnate ograje in uveljavitvi strogega protimigrantskega zakona, se je Slovenija odzvala že v noči iz srede na četrtek, ko je uvedla selektivno kontrolo na mejnih prehodih z Madžarsko. Direktor policije Marjan Fank.

Kakšni so ti indikatorji, na podlagi katerih policija na meji z Madžarsko preverja neprave potnike, smo želeli preveriti tudi pri policiji, a nam pojasnila zaradi bojda zaposlenosti ob vsej situaciji odrekli. Toda brž kot ne gre za podobno selektivnost pri preverjanju potnih listov, kot smo ji priča že vse od začetka tedna na nemško-avstrijskih in nekaterih drugih srednjeevropskih notranjih mejah območja Schengena. Tam policisti iz prometa izločajo in preverjajo potnike na podlagi izgleda, barve kože …

Nemčija je ponovni nadzor na mejah z Avstrijo uvedla v noči na ponedeljek in s tem hitro pokazala pravi obraz beguncem prijazne politike, s katero se je predvsem kanclerka Angela Merkel ponašala vikend poprej, ko je Nemčija sprejela na tisoče begajočih pred vojno. Kot je znano, so potezi Nemčije sledile Avstrija, Češka in številne druge evropske države, kasneje, kot smo slišali, tudi Slovneija, in s tem, kot poudarjajo začasno, ukinile schengenski sporazum in ponovno vzpostavile notranje meje.

Varovanje svojih meja je v Schengenskem sporazumu opredeljeno kot diskrecijska pravica države članice, če je ogrožena javna varnost. Alexandros Stathopoulos, član nemške organizacije ProAsyl.

Izjava

Na kakšen način je kontrolo vpeljala Nemčija? Govori Stathopoulos.

Kot alternativa nevarni poti po Balkanu se pogosto omenjajo varnostni koridorji. Teh, tako Janja Hojnik, evropska zakonodaja ne pozna.

Na mejnem prehodu Rigonce bo sicer ob 18h potekal solidarnostni shod. Za tiste iz Ljubljane, zbor ob 16h v Tovarni Rog.

Aktualno-politične oznake:

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.