MEDIJI NA MUHI

MEDIJI NA MUHI

Oddaja
13. 5. 2016 - 17.00

Poslanci Slovenske demokratske stranke so ta teden Okrožnemu državnemu tožilstvu in Kriminalistični policiji naznanili sum kaznivega dejanja zoper tri odgovorne na Radioteleviziji Slovenija, in sicer Marka Filija, Ljerko Bizilj in Boštjana Fabjana. Očitajo jim zlorabo uradnega položaja in nevestno delo v službi, saj na tretjem programu, ki je po zakonu namenjen prenosu sej iz parlamenta in njegovih delovnih teles, niso predvajali nedavne seje odbora za obrambo. Razloži poslanka SDS Anja Bah Žibert:

Izjava

Marko Milosavljević s Fakultete za družbene vede izpostavlja, da zakon glede obveznosti za prenos vsega parlamentarnega dogajanja ni povsem jasen:

Izjava

V Društvu novinarjev Slovenije se sicer s samo vsebino, ki jo izpostavlja SDS, strinjajo. Hkrati pa poudarjajo, da je problematičen kontekst konstantne diskreditacije dela javne RTV s strani političnih strank. Pojasni Petra Lesjak Tušek:

Izjava

V posredni zvezi z obtožbami SDS glede tretjega programa nacionalne televizije je tudi pravkar omenjeno dogajanje na seji programskega sveta RTV. Svetniki, ki so na seji med drugim izglasovali za vršilca dolžnosti dosedanjega direktorja Marka Filija, so imeli na dnevnem redu še obravnavo neprofesionalnega oziroma neetičnega dela novinarjev. Glede na dejstvo, da s tako točko svet neposredno vrši pritisk nad individualnim delom novinarja, so zaposleni pred začetkom seje izvedli protest. Več o dogajanju na seji novinarka Helena Milinkovič:

Izjava

Med prej obravnavano tožbo SDS in razpravljanjem na seji pa obstaja tesnejša povezava, prispevke novinarjev so kot problematične izpostavili predvsem člani največje opozicijske stranke.

Izjava

Sam protest novinarjev je v medijih doživel simptomatično  obravnavo. Ti so izpostavili predvsem transparent s prežvečenim grozilnim sloganom proti prvaku SDS Janezu Janši. Napis, ki ni bil delo nezadovoljnih novinarjev, ampak zunanjih aktivistov, je na ta način uspešno miniral namen manifestacije.

Izjava

Programski svet RTV, ki je očitno prostor izvrševanja strankarskih navodil, na ta način izgublja svojo funkcijo. Svetniki ne izpolnjujejo svojega poslanstva, rezultat pa je upad kvalitete in komercializacija vsebin nacionalnega medija.

Izjava

SDS pa ni edina, ki te dni jasno izkazuje svoj apetit po izvrševanju pritiska nad mediji, kot tudi RTV ni edina tarča. Nadaljuje Lesjak Tušek:

Izjava

Slišani so bili nekateri izmed naslovov in podnaslovov osrednjih dnevnih novic, kot so jih včeraj izbrali časniki Delo, Dnevnik in Večer. Seveda ni šlo za resnične novice, temveč za promocijska besedila, ki so, imitirajoč novinarska besedila, zasedala celotne naslovnice omenjenih treh časopisov. Njihovo promocijsko naravo je razkrival le napis majhnega fonta, skrivajoč se nekje v kotu naslovnice. Odločitev Dela, Dnevnika in Večera, da svojim bralcem namesto novic na naslovnici podajo reklamo, v Društvu novinarjev Slovenije ostro obsojajo:

Izjava

Včerajšnje naslovnice je na Inšpektorat za kulturo in medije prijavil Zavod Državljan D. Njegov član Domen Savič predstavi razloge za sum kršitve medijske zakonodaje:

Izjava

Marko Milosavljević izpostavlja, da je praksa prikritega oglaševanja in prodaje naslovnic v slovenskem medijskem prostoru prisotna že dlje časa. Kljub temu pa je mnenja, da včerajšnji primer premika meje in je po njegovem mnenju tudi izven meja Zakona o medijih:

Izjava

S tem, da je to precedenčni primer, se strinja tudi filozof Boris Vezjak, a hkrati ni prepričan, da gre res za nezakonito delovanje:

Izjava

Vezjak v primeru Dela vidi tudi zgodbo širšega slovenskega novinarstva, ki si ga je najprej prisvajala politika, danes pa si ga kapital:

Izjava

 

Ta oddaja je nastala v sodelovanju z Osservatorio Balcani e Caucaso za European Centre for Press and Media Freedom (ECPMF2), in je sofinancirana s strani Evropske komisije. Vsebina oddaje je izključna odgovornost Zavoda Radio Študent in se ne more smatrati, da odraža stališča Evropske unije.

 
Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

v dns "obsojajo" naslovnice no, jaz pa obsojam 99% vseh besedil "inforedakcij" v vseh treh osrednjih časopisih, še posebej v zadnjih 26 letih. Poleg "javne" tvslo so prav ti trije prispevali najvplivnejši delež pri poneumljanju prebivalstev Slovenije, pri zelo uspešno izpeljanem "pasiviziranju", v katerem se sedaj ogromni večini teh prebivalstev zdi, da so neenakosti, rasizem, totalna kraja skupnega, kseno in vse ostale fobije, revščina, postfašizem..na slovenskem bili povsem "nujni in naravi" pojavi. Nekaj "kolumen" je pač premalo, da bi se lahko "iztaknilo" (out of joint bi rekel tisti veliki) hrabri novi slovenski svet. No, ena razlika med njimi in zloglasno tvslo seveda obstaja. Druga se financira predvsem s sredstvi pridobljenimi z obveznim haračenjem. Dost je bilo. Očitno nekateri zaposleni na tej zadnji potrebujejo pomoč državljank in državljanov, sami očitno ne bodo zmogli ustaviti tega zloglasnega trobila.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness