Interventen umik interventnega zakona
Koalicijski partnerji vlade Marjana Šarca so tudi brez sodelovanja predstavnikov Levice danes iz predloga interventnega zakona o ukrepih za uravnoteženje proračuna države za leti 2020 in 2021, s katerim naj bi v skladu s slabšimi napovedmi gospodarske rasti proračunske izdatke linearno po vseh ministrstvih oklestili za 100 milijonov evrov, interventno umaknili vse tri predloge, ki se nanašajo na krčenje proračunskih izdatkov za Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in tudi enake možnosti, katerih vrednost je na oko ocenjena na od 20 do 30 milijonov evrov in ki jih je modra koalicija in vlada Marjana Šarca sprva nameravala privarčevati kar na plečih prejemnikov socialnih dodatkov in pomoči. Čeprav sta še minuli četrtek po seji vlade, na kateri so bile vsebinske rešitve predloga tega interventnega zakona prvič predstavljene, tako finančni minister Andrej Bertoncelj kot sam predsednik vlade Marjan Šarec drug za drugim vzneseno ponavljala, da sta proračuna za leti 2020 in 2021 socialna in razvojna, očitno v to nista prepričala ne lastnih poslancev Liste Marjana Šarca kot tudi ne drugih poslancev strank koalicije, povsem konkretno na laž pa njune besede postavljajo tudi prvi izračuni oziroma analiza socialno najbolj ranljivih skupin na Slovenskem, na plečih katerih naj bi vlada in država v naslednjih letih sploh privarčevali teh na oko ocenjeno od 20 do 30 milijonov evrov proračunskega denarja na leto.
Ministrica za delo Ksenija Klampfer je sicer po današnjem koalicijskem usklajevanju zgolj skopo povedala, da se umaknjene varčevalne rešitve nanašajo na zajem premoženja, ker da po novem ugotavljajo, da premoženja ne zajemajo po formuli, ki bi bila pravična. Nanašajo se tudi na urno postavko pri osebni asistenci, ker urna postavka vsebuje tudi tiste elemente organizacije dela, tudi za tiste izvajalce osebne asistence, ki teh stroškov v zvezi s strokovnimi vodji in organizacijo dela nimajo. Zaradi spremembe osnovnega zneska minimalnega dohodka pa da se je porušilo tudi razmerje, ki zadeva varstveni dodatek. To troje se umika, rešitve za teh na oko ocenjenih od 20 do 30 milijonov pa da bodo poskušali iskati na drug način, je še dodala ministrica za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti iz kvote Stranke modernega centra oziroma od prejšnje sobote kar Stranke Zdravka Počivalška.
Kako naj bi sicer koalicija in vlada Marjana Šarca ugriznila v to kislo jabolko oziroma primanjkljaj v proračunu ministrstva za delo, ministrica in drugi koalicijski viri ne razkrivajo, kar bržkone pač pomeni, da trenutno vsebinsko boljših rešitev od teh, da - ker ne morejo posegati v fiksne obveznosti do javnega sektorja - vzamejo pri variabilnih socialnih transferjih, še nimajo, neuradno pa naj bi se koalicijsko usklajevanje nadaljevalo v ponedeljek, ko pa je pravzaprav zadnji dan roka, ko mora vlada predlog proračunske zakonodaje odposlati v državnozborsko proceduro.
Strategi in svetovalci Marjana Šarca očitno nekoliko pa le računajo na ta pritisk časa in naglico, ko se bo potrebno politično dogovoriti, od kod vzeti teh na oko ocenjenih od 20 do 30 milijonov evrov, da brez njih ne bodo ostali tisti, ki jih v tej državi, ki naj bi bila, tako vsaj piše v Ustavi, socialna, tudi najbolj potrebujejo. Toda tako to gre. Vlado in koalicijske partnerice Marjana Šarca je pri sprejemu interventnega zakona, s katerim bi od 20 do 30 milijonov evrov iz proračuna Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in tudi enake možnosti privarčevali na plečih socialno najbolj ogroženih skupin prebivalcev, zaenkrat ustavil prav interventen in ogorčen odziv nevladnih organizacij in najširše javnosti. Toda za uspešen zaključek proračunskih usklajevanj najprej v koaliciji in nato tudi z Levico bo treba vendarle nekoliko več državniške modrosti in spretnosti, saj denimo DeSUS vztraja pri izredni uskladitvi pokojnin, Levica pa je prav danes v državnozborsko proceduro vložila svoj in s koalicijo zgolj vsebinsko in ne tudi finančno usklajeni predlog zakona o ukinitvi dopolnilnega zdravstvenega zavarovanja, kar samo po sebi Marjanu Šarcu in njegovim svetovalcem ter strategom pač ne daje prav nobene gotovosti, da bosta proračuna za leti 2020 in 2021 tudi zares sprejeta.
ODPOVED: Tudi za tokratni N-euro moment sem z interventnim umikom predloga interventnega zakona za uravnoteženje proračuna v letih 2020 in 2021 v zobeh interventno poskrbel Tomaž Z.
Dodaj komentar
Komentiraj