Lokomotivček AlsTomaž sreča Siemens
Komisarka za konkurenco Margrethe Vestager je naznanila, da Evropska komisija ne bo izdala dovoljenja za prevzem francoskega AlsToma s strani nemškega železničarskega koncerna Siemens. Podjetji sta poleg kanadskega Bombardierja največja proizvajalca vlakov, vlakovne opreme in signalno varnostnih sistemov v Evropi. Kot razlog za združitev so v podjetjih v glavnem navedli, da bo tako omogočena večja konkurenčnost evropskih proizvajalcev z globalnimi ponudniki. Med njimi se omenja predvsem kitajsko državno podjetje CRRC, ki je največji proizvajalec vlakov na svetu. Komisija je združitev zavrnila, saj dodatna zagotovila in mehanizmi za varovanje konkurence, ki sta jih ponudili podjetji, niso ustrezna za preprečitev vzpostavitve monopola na področju dobave vlakovne opreme v Evropi.
Združitev sta poleg vpletenih podjetij močno podpirali tudi francoska in nemška vlada. Po njunem mnenju je potrebno poskrbeti za konkurenčnost evropskih podjetij na globalnem trgu, kar naj bi bilo možno zgolj z njihovim združevanjem v superkoncerne. Poleg komisije so združitvi nasprotovali tudi sindikati delavcev v obeh podjetjih. Po njihovem mnenju je združitev nepotrebna za konkurenčnost podjetij in bi pomenila mnoga odpuščanja v tovarnah v Nemčiji in Franciji.
Da sta AlsTom in Siemens izjemno pomemben del evropske železničarske industrije, potrjuje doktor Bojan Rosi z mariborske Fakultete za logistiko:
Odločitev komisije za prepoved prevzema utemeljuje predstavnik za stike z javnostmi komisarke za konkurenco Ricardo Cardoso:
Komisija je že poleti izvedla raziskavo o tej temi, ki je bila glavna oporna točka za sprejeto odločitev. V raziskavi so analizirali vpliv združitve na vse trge, na katerih delujeta podjetji. Za komisijo je bila najbolj problematična grožnja, da bosta podjetji z združitvijo v super podjetje prevzeli monopol na področju varnostne signalizacije in hitrih vlakov:
Poskus združitve Alstoma in Siemensa lahko primerjamo z združitvijo evropskih proizvajalcev letal v koncern Airbus pred petdesetimi leti. Takrat so se, v odgovor na premoč ameriškega proizvajalca letal Boeinga, manjše evropske tovarne letalskih delov združile v koncern, ki uspešno konkurira na globalnem trgu. O podobnostih Bojan Rosi:
Kitajska podjetja sicer v Evropi trenutno ne dosegajo večjih tržnih deležev. CRRC ne dosega niti polovice mednarodnega tržnega deleža katerega izmed drugih večjih ponudnikov, kot so Siemens, AlsTom in Bombardier. Kljub temu pa Rosi opozarja, da o njihovem globalnem potencialu ni dvoma:
Komisija pa se ne strinja, da je položaj podjetij na trgu kakorkoli ogrožen, in zavrača primerjavo z Airbusom:
Z odločitvijo komisije, da prepreči prevzem, se strinja tudi Tomaso Duso, profesor ekonomije in strokovnjak za konkurenčno pravo na nemškem inštitutu za ekonomske znanosti iz Berlina. Poleg tega poudarja, da je ravnanje komisije v tem primeru nepričakovano:
Politični pritiski na komisijo so bili predvsem posledica nove nemške in francoske industrijske politike, ki spodbuja ustvarjanje velikih industrijskih koncernov, v zaključku današnjega OFFsajda poudari Duso:
V komisiji so še povedali, da bi se stanje na evropskih trgih z železničarsko opremo moralo drastično spremeniti, preden bodo ponovno obravnavali predlog o združitvi kateregakoli izmed večjih podjetij na tem področju.
Dodaj komentar
Komentiraj