Nadzorovanje in ocenjevanje

Nadzorovanje in ocenjevanje

Oddaja
12. 1. 2016 - 7.30

Po novoletnem spolnem terorizmu v Nemčiji so tudi v Belgiji, na Bavarskem in morda še kje, začel razmišljat o norveškem modelu reševanja tega problema. Norveška je že tam enkrat 2013 začela ponujati migrantom v begunskih centrih možnost prostovoljnega izobraževanja, kako ravnati z ženskami; na Danskem naj bi spolna vzgoja za nove imigrante moškega spola postala obvezna, vključena pa bi bila kar v tečaj jezika za tujce. Norveški model je tipično razsvetljenski in izhaja iz predpostavke, da večina spolnih nadlegovanj in posilstev izhaja iz nevednosti. In seveda iz predpostavke, da je ta nevednost posledica nerazsvetljenih patriarhalnih kultur, iz katerih prihajajo ti prosilci za azil.

Liberalni mediji, natančneje New York Times, so takoj pohiteli s podporo temu projektu in dali besedo Hassanu iz Etiopije, ki je priznal, da je ob pomanjkljivo oblečenih in opitih Evropejkah, ki so se poljubljale na cestah, doživel kulturni šok. Šola mu je pomagala razumeti, da punce trdo delajo in če si zvečer privoščijo nekaj sprostitve, to še ne pomeni, da so prostitutke.

Norveški izobraževalni model je bil najbolj sarkastične kritike deležen s strani skrajne desnice, češ da zanika obstoj ras. Teh ljudi se ne da izobrazit, ker so živali, saj bi sicer tudi evropski moški potrebovali tečaje, kjer bi jim dopovedovali, da ne smejo posiljevati žensk. Da bi pokazal, kako je tako izobraževanje stran vržen denar, je neo-naci bloger sestavil posmehljiv test. Zaključni izpit naj bi opravil vsak, ki bi zmogel odgovoriti pravilno na vsaj 60% vprašanj in bi s tem dobil civilizacijsko potrdilo. Vprašanja so taka:
Če vidiš na cesti žensko v kratkem krilu, jo:
a) posiliš, b) ščipaš za joške, c) potegneš ven penis in začneš pred njo masturbirat, d) ne storiš ničesar.
Če vidiš starejšo žensko na cesti, jo:
a) okradeš, b) posiliš in ubiješ, c) oboje a in b, d) ne storiš nič.
Če čutiš neustavljivo spolno slo, ki je ne moreš obvladat:
a) daš ženski na cesti denar za sex, b) posiliš žensko, c) posiliš fantka ali d) masturbiraš.

Približno istočasno, ko so na Norveškem sestavljali svoj učni program in ga preverjali s prvimi prostovoljci, ki so morali debatirati, ali bi bilo, recimo, prav poslušati norveškega znanca, ki bi jim svetoval, naj žensko omehčajo z alkoholom, so na drugem koncu sveta, na Japonskem in kasneje tudi v Avstraliji zbirali podpise proti nekemu drugemu modelu izobraževanja. Mojster za zmenke iz kalifornijskega podjetja Real Social Dynamics je privabljal številne poslušalce širom zahodnega sveta. Na svojih predavanjih in prezentacijah je bele modele skušal opolnomočit in jih naučit, kako uspešno zgrabiti babo, ki itak ne ve kva hoče. Njegovi video seminarji z naslovom Pimp so izhajali v več delih: Ženska psihologija, Notranja igra, Zunanja igra so bili samo nekateri izmed bolj uspešnih. Sodu pa je izbil dno z motivacijskim dokumentarcem White male fucks Asian Women in Tokyo, kjer je posnel samega sebe, kako hodi po ulicah Tokija, grabi ženske in jim glavo tlači na tiča ter razlaga, da če si bel moški, tu lahko delaš, kar hočeš. Na Japonskem, v Avstraliji in Veliki Britaniji so začeli zbirati podpise proti njegovemu vstopu v državo. Njegove mednarodne inštrukcije so kot kaže zaenkrat zamrle.

Ker je Slovenija v nekem vmesnem položaju, takorekoč med Norveško in Japonsko, in ker je zaključni izpit cilj vsakega dijaka in dijakinje, reforma mature pa vedno visi v zraku, bi morda RICu dali pobudo za vključitev te dodatne vsebine v maturitetne sklope. Test bi lahko sestavljale strukturirane naloge, ki bi jih lahko še prečistiti in dopolnili. Na primer:

Pri nas sicer ni omembe vrednega števila prebežnikov, ki bi prosili za azil, vendar obstaja verjetnost, da se bo to stanje spremenilo. Kaj storiš, če bi Slovenija sprejela veliko število teh tujcev in iz medijev izveš za spolno nadlegovanje?

Opcija A) Najprej se pozanimaš o videzu domnevnih storilcev in se glede na videz odločiš, ali bi jih bilo treba:
a) nemudoma deportirat, b) kastrirat, c) poslat na tečaj teorije spolov, d) zadošča tečaj o vrednosti žensk v evropski kulturi.

Opcija B) Ugotavljanje videza ne zadošča, potrebno je:
a) ustanoviti domobranske čete, b) odobriti dodatke za stalno pripravljenost, c) dodeliti vojski izredna pooblastila, d) naročiš hijab iz nove kolekcije Abaya Dolce & Gabbana

Opcija C) Ne storiš ničesar, s tem naj se ukvarja policija. Toda policija stavka, šef policije pa je odstopil?
a) najamemo ameriške inštruktorje, da nas naučijo, kako se s takimi spolnimi frustriranci opravi,  b) uvedemo socializem, c) zadošča paintball, d) ta vprašanja ne sodijo na maturo.

Vse to je seveda skladno z osnovnim etosom mature, ki poudarja izobrazbo in varnost, ne nujno v tem vrstnem redu. Včasih slednja prevlada nad prvo. Prejšnji teden sta nam ravnateljica in direktor predstavila potek mature oziroma nabor disciplinskih postopkov, ki jih moramo upoštevati preden blagoslovimo pole z znanjem iz predragih učbenikov in knjig. Prva stvar za uspešno disciplino je, kot je to zapisal Michel Foucault, kvadriljiranje časa in prostora. Dijaku ali dijakinji je dodeljeno točno določeno mesto v vnaprej določeni učilnici. Če kandidat prispe v učilnico po vstopu nadzornega učitelja, ne more opravljati tistega dela mature. Šola se zapre točno ob pol deseti uri. Če vas ni ob devetih, vas oseba iz vodstva šole kontaktira na domači naslov. 15 minut do konca vas nadzorni učitelj opozori, ko se čas izteče, odložite pisala. Če pisala ne odložite, ko to naroči nadzorni učitelj, boste sankcionirani. V primeru, da morate med izpitom na stranišče, vas pospremi drugi nadzorni učitelj. Stranišča so pred tem pregledana za morebitne skrite učbenike. Za opravljanje potrebe imate natanko pet minut. Po tem ima nadzorni učitelj pristojnost, da udre v kabino in vam serje po glavi. Druga stvar je natančno kodiranje razmerja med telesom in objektom – dijak ali dijakinja lahko pri izpitni poli uporablja le potrebščine, ki so označene kot dovoljene za ta del mature, drugih stvari pri sebi ne sme imeti. Telefon mora biti izključen, če vam pade iz hlač, boste sankcionirani z odvzemom izpitne pole. Korekturna sredstva so prepovedana. Če si hočete brisati nos, morate imeti robčke pripravljene na mizi izven njihovega matičnega paketka. Če boste robčke vlekli iz hlač, se vam pola zaseže. Tretja stvar, potrebna za uspešno discipliniranje pa je kombiniranje posameznih celic, v katere so razvrščeni dijaki in dijakinje. Razpored za ustni izpit bo objavljen točno določeno število dni pred začetkom tega dela mature. Zase imate na razpolago pol ure, če zamujate se to odbije od časa, ki ga imate na voljo za ustni izpit. Tako nastane učinkovit aparat, ki skladno opravlja maturo.

Dijaki in dijakinje se torej podredimo normi, ki jo predstavlja maturitetni preskus. Glede na naše odstopanje od izpolnjevanja norme smo kategorizirani, nagrajeni, sankcionirani. Seveda pa maturitetne norme z reprodukcijo in ponavljanjem dijaki in dijakinje stalno spreminjamo. Prihajamo na izpit minuto pred začetkom, imamo pokvarjeno pisalo, robčke v rokavu, ali ravno vmesni odtenek med modrim in rdečim črnilom, da nas ne morejo diskvalificirati. Tako se tudi nadzorovalni mehanizmi stalno spreminjajo v skladu s potrebo, da bi nas učinkoviteje, natančneje in bolj dosledno opredelili.

Kaj imamo torej skupnega dijaki in begunci? Oboji moramo biti preko sorodnih oblastnih disciplinskih mehanizmov normalizirani oziroma seznanjeni z evropskimi vrednotami, pri čemer se predpostavlja, da smo pred tem preoblikovanjem necivilizirani. Ta predpostavka že pričakuje radikalna odstopanja od norm, ki rušijo družbo, zato so disciplinski postopki uveljavljeni a priori. Ko se strahovi uresničijo, se ukrepi le zaostrijo.

 

https://www.facebook.com/jak.dijak

 

Aktualno-politične oznake: 
Avtorji: 
Kraj dogajanja: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness