METIS, METIS na ekranu, povej! Kakšna je verjetnost, da bom padu mato, zdej?

METIS, METIS na ekranu, povej! Kakšna je verjetnost, da bom padu mato, zdej?

Oddaja
9. 6. 2017 - 14.00

Približuje se konec šolskega leta, vsaj za osnovnošolce in srednješolce. Ti sedaj slaba dva tedna pred zaključkom ocenjevalnega obdobja že vsak zase skoraj z zagotovostjo vedo, ali bodo primorani poletne počitnice zaradi popravnih izpitov preživeti za knjigami ali se bodo tem mukam uspeli izogniti.

A če verjamemo raziskovalcem Inštituta Jožef Stefan in zaposlenim v podjetju E-šola, se bo v prihodnje število učencev z zaključenimi negativnimi ocenami zmanjšalo. V osnovne in srednje šole namreč prihaja sistem METIS - program za zgodnje zaznavanje učnih težav. Sredstva za njegov razvoj sta priskrbela Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport ter Evropski sklad za regionalni razvoj.

Pred dobrim tednom, v četrtek, 1. junija, sta sistem METIS na Inštitutu Jožef Stefan javnosti predstavila vodji projekta Matjaž Gams, vodja Odseka za inteligentne sisteme na inštitutu Jožef Stefan, ter Vladimir Balukčić, direktor podjetja E-šola, ki je pred leti razvilo sedaj množično uporabljani spletni dnevnik eAsistent. METIS bo prihodnjih 5 let šolam, ki že uporabljajo sicer plačljivi spletni dnevnik, na voljo brezplačno. Proizvajalci novega produkta zatrjujejo, da zanj tudi po petih letih ne nameravajo zaračunavati.

Kaj točno sistem METIS prinaša v šole oziroma kakšno korist bodo od njega imeli učenci in učitelji, nam razloži Matjaž Gams:

Izjava

Sistem METIS bo torej strokovnim delavcem, ki bodo do njega dostopali, tekom celotnega šolskega leta računal in prikazoval stopnjo verjetnosti, da bo določen učenec pri določenem predmetu ob koncu leta imel nezadosten uspeh. Sistem so raziskovalci razvijali in preizkušali na osnovi 30 milijonov podatkov. Ker vemo, da ima Slovenija zgolj 2 milijona prebivalcev in še manj šolarjev, nas je zanimalo, kje so te podatke sploh pridobili. Govori Vladimir Balukčić:

Izjava

Podatki, s katerimi so upravljali raziskovalci, so bili torej pridobljeni popolnoma legalno. Manjši nabor anonimnih podatkov sta prispevali omenjeni šoli. Na podlagi vzorca, ki so ga raziskovalci v teh podatkih prepoznali, pa so nato simulirali kopico novih.

Programska oprema sistema METIS temelji na umetni inteligenci, ki se je skozi čas sposobna učiti in svoje delo nadgrajevati.

Kako umetna inteligenca točno deluje, natančneje razloži Gams:

Izjava

Za mnenje o tem, kako zelo zmagovalen je ta nov sistem METIS, smo vprašali tudi profesorja na Oddelku za pedagogiko in andragogiko na Filozofski fakulteti v Ljubljani Damijana Štefanca:

Izjava

V kolikor bo, kot zatrjujejo snovalci sistema, sistem METIS učiteljem omogočal boljši pregled nad uspešnostjo njihovih učencev pri posameznih predmetih, bo uporaba novega sistema imela nek smisel. A vprašanje smotrnosti se poraja predvsem pri drugemu delu sistema - aplikaciji, ki naj bi učencu pomagala izboljšati njegov uspeh. Kako je pojava tega pripomočka povezana s trenutnimi družbenimi tendencami, je kritičen Štefanc:

Izjava

Implementacija sistema METIS v tem tednu že poteka v šolah, ki ga želijo preizkusiti in ki v njem vidijo potencial. Za kako koristnega se bo zares izkazal, pa bo pokazal čas.

 

Ali bodo nove, fensi tehnologije zares pripomogle h kakovostnejšemu pedagoškemu delu, se sprašuje Aicha.

 

 

 

 

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Lahk bi tud zmeril učencu recimo dolžino nosu, pa bi potem iz tega lahko sklepal o dolžini njegovega spomina in kognitivne ažurnosti. Potem bi pa lahko pridodali še spremenljivko merjenja koliko časa se učenec obira, ko gre na primer vržt smeti do kontejnerja. Zihr bi s tem lahko mal več domišljije spodbudil k merskim preparatom starih prdcev, dokler se končno ne stegnejo v tej socialni državi Evrope. Phahahhahaa

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness