Bioaviacija

Bioaviacija

Aktualno-politična novica
22. 3. 2017 - 7.05

NASA je demonstrirala, da lahko z mešanjem letalskih reaktivnih goriv z biogorivom iz oljne repice, v razmerju ena proti ena, zmanjšamo izpuste škodljivih delcev do 50 ali celo 70 odstotkov. Meritve izpustov med letom so že same po sebi prava redkost, omenjena študija pa je prva, ki je preizkusila biogoriva.

 

Meritve izpustov testnega letala so izvajali s spremljevalnimi letali, ki so bila do zob oborožena z najrazličnejšimi pripomočki za natančno kemijsko analizo zraka. Spremljevalna letala so letela na razdalji od 30 do 150 metrov za testnim letalom DC-8, kar je omogočilo neposredno merjenje različnih vrednosti. V študiji so primerjali letalo, ki je letelo na čisto reaktivno gorivo, z letalom, ki je letelo na polovično mešanico med bencinskim reaktivnim gorivom in biogorivi.

 

Kljub temu da uporaba biogoriv v letalstvu ne bi pomenila velikega zmanjšanja neposrednih izpustov ogljikovega dioksida, znanstveniki in znanstvenice napovedujejo pozitivne učinke. Najbolj očiten, vendar ne tako pomemben, je seveda ta, da med pridobivanjem biogoriv porabimo mnogo več ogljikovega dioksida, kot ga pridelamo.

 

Precej bolj zanimiv pa je učinek zmanjševanja emisij škodljivih delcev. Slednji so namreč glavni razlog za tvorbo kondenzacijskih sledi oziroma belih črt, ki jih vidimo za letali. Kondenzacijske sledi in njihova posledica, tako imenovani oblaki cirusi, pa močno pripomorejo k segrevanju ozračja. Njihov skupni vpliv naj bi bil celo dvakrat večji kot vpliv z letalstvom povezanih izpustov ogljikovega dioksida.

 

Za letalske združbe je prehod na biogoriva torej dokaj privlačna rešitev. V primeru uporabe biogoriv namreč ni treba bistveno spreminjati pogonskih motorjev, z njihovo uporabo pa bi letalstvo močno zmanjšalo svoj prispevek h globalnemu segrevanju. Poleg tega bi se s tem lahko izognili tudi neprijetnostim, ki so povezane s stalnim nihanjem cen nafte. Trenutno glavno oviro v prehodu na biogoriva predstavlja ravno cena, ki je na sodček več kot štirikrat višja kot pri reaktivnem gorivu.

 

Seveda pa vse ni tako zeleno. Tudi sama biogoriva so lahko okoljsko izredno problematična. Če za njihovo pridobivanje sekamo pragozdove in izsušujemo močvirja, ostanejo trajnostna le na papirju.

 

Za tiste malo bolj tehnične: http://www.nature.com/nature/journal/v543/n7645/full/nature21420.html

 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness