Muke in radosti

Oddaja
Perujski kipec rojstva, najden v grobu (Volkerkundemuseum, Berlin)
20. 5. 2017 - 12.00

Nosečnica pogosto naleti na vprašanje, ali se boji poroda. Le redko jo vprašajo, ali se ga veseli. Kaj nam to pove o porodni kulturi v Sloveniji? Ali je dejstvo, da številne ženske med nosečnostjo ali po porodu doživljajo otožnost in različne oblike depresije kakorkoli povezano s kulturo, v kateri je materinstvo že od nosečnosti dalje medikalizirano, razlike med realnostjo in miti o materinstvu pa so zelo velike?

O teh in drugih vprašanjih, povezanih z obravnavo in občutki žensk, ki postajajo matere, se bomo (tudi) z vidika feministične etike skrbi pogovarjale z dr. Zalko Drglin, doktorico ženskih študij in feministične teorije, pedagoginjo, magistro sociologije kulture in transakcijsko analitičarko-svetovalko ter avtorico številnih člankov in knjig o babištvu, predporodnem varstvu, porodu in obporodnih stiskah žensk.

V intervju nas bo uvedlo bentenje čez besede in podobe, ki so Tei Hvala v šoli za bodoče starše pokvarile vzdušje in odvzele možnost za pošten pogovor z babico in drugimi nosečnicami.

Oddajo bomo zaključile z nematerinskim nasvetom pesnice, prevajalke, jezikoslovke in feministične aktivistke dr. Ane Makuc.

Majsko oddajo sta pripravili Klara O. in Tea H.

Povezava na uvodni članek Zapravljena priložnost v šoli za bodoče starše s komentarji bralk.

Na naslovnici je nedatiran perujski kipec, najden v grobu. Hrani ga berlinski Volkskundemuseum. Vir: Wellcome Library.

* * *

PAIN & PLEASURE
Birth culture in Slovenia and feminist ethics of care

Pregnant women are often asked if they are scared of giving birth. They are rarely asked if they are looking forward to it. What does this tell us about birth culture in Slovenia? Is the fact that many women before or after birth feel sad or suffer from depression in any way connected to a culture in which motherhood is medicalised from the start (pregnancy) and in which the difference between the reality of and myths about motherhood is quite large?

These and other questions, related to the treatment and feelings of women who are becoming mothers, are going to be discussed in an interview with dr. Zalka Drglin, feminist theorist, pedagogue, sociologist of culture and transaction analysis counsellor whose research is focused on midwifery, health care for pregnant women, birth and postpartum mental disorders.  

The interview will be preceded by Tea Hvala’s text about the words and images, responsible for ruining the feeling of safety and comfort at her parenting classes where it became impossible to openly talk to other pregnant women and the midwife.

We will wrap up the show with a non-motherly feminist advice, shared by the poet, translator, linguist and feminist activist dr. Ana Makuc.

The May edition of Sektor Ž was prepared by Klara O. and Tea H.

The cover is taken from Wellcome Library.

* * *

Posnetek zadnjega dela intervjuja z dr. Zalko Drglin, ki ni bil predvajan v oddaji:

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

cemu pa majevska figurca ?

Mar ni lepa? Za naslovnico sem iskala radostno podobo rojevanja zunaj porodnišnice in v položaju, ki ni ležeč. Oddaja bo sicer osredotočena na slovenski kontekst.

>bentenje čez besede in podobe
>radostno podobo rojevanja

A so Tei Hvali povedali, da je porodnistvo umazan in messy posel?

>bentenje čez besede in podobe
>radostno podobo rojevanja

A so Tei Hvali povedali, da je porodnistvo umazan in messy posel?

To je posel?
Pa kok so rojevale prej k ni blo posla v tem kontekstu?
Messy kot kaj? Krvav posran? Thats life ma boi. Če si odpreš trebušno votlino se lh spoznaš.

Krasna je ja, sprasevala sem se pa ravno zato, ker je oddaja osredotocena na slovenijo.

"feministična etika skrbi"? a je "etiko skrbi" resnično mogoče označiti kot "feministično" ne da bi jo relativizirali? ...

@Roža: Ker ne pojasniš, zakaj feminizma po tvoje ni mogoče ločiti od relativizacije etike skrbi, odgovarjam takole: Ga. Drglin v intervjuju tega pojma ni uporabljala, ampak se je, kot je povedala, zaradi lažje razumljivosti odločila za izraz 'žensko osrediščena obporodna skrb'. Tukaj ne vidim relativizacije, ampak prej specifizacijo (v intervjuju tudi pove, kaj točno s tem misli).

Feministično etiko skrbi sama navajam v napovedi oddaje. Pojem poznam iz del politologinje Carol Gillian, kateri bi prav tako težko očitali relativiziranje, ga pa definira relacijsko ("Skrb kot okvir za moralno odločanje temelji na predpostavki, da sta sebstvo in drugi odvisna drug od drugega, (...) da je delovanje odzivno in potemtakem vznika v razmerju ..." V: 'Teorija in praksa', let. 40, št. 6/2003, str. 1100).

In še: "A feminist ethic of care is an ethic of resistance to the injustices inherent in patriarchy (the association of care and caring with women rather than with humans, the feminization of care work, the rendering of care as subsidiary to justice—a matter of special obligations or interpersonal relationships)."
V: http://ethicsofcare.org/carol-gilligan/

Kakršnakoli oznaka etike skrbi se mi zdi nepotrebna. Saj če rečeš "feministična etika skrbi" mora obstajati tudi "ne-feministična", ki je slabša-boljša, gotovo v nečem drugačna sicer je pridevnik nepotreben. Če torej uporabiš "feministična" imaš razlog in tako poudarjaš to "feministično" komponento, ki je povsem nejasna.
Dr. Drglin z oznako "žensko osrediščena obporodna skrb" v ničemer ne postulira "feminizma", ampak pomeni "na žensko osredotočena skrb po porodu".

V zadnjem odstavku si v bistvu zadela to kar sem opozoril prej. Zakaj politologinjo vnašaš v medicinsko debato o skrbi za ženske po porodu? Nič ni "inherentno nepravičnega patriarhalnega" v tem, nič.

Grozno in žalostno. Politizacija skrbi. Ideološka nesnaga. Oprosti, to je narobe.

@ROŽA: Grozno in žalostno je, da bomo etiko skrbi morale in morali politizirati oziroma obravnavati s feministične perspektive, vse dokler bo skrbstveno delo feminizirano (dokler bo samoumevno, da ga opravljajo ženske, da je to takorekoč naša naravna predispozicija ali pa vsaj dolžnost) in zaradi feminizacije podcenjeno, najpogosteje pa kar neplačano.

V moško osrediščeni kulturi je na potrebe žensk osredotočena obporodna skrb že sama po sebi feministična. Članek iz Teorije in prakse, ki ga navajam zgoraj, nakaže točno to razliko med feministično in (domnevno neideološko) politiko skrbi. Je pa še veliko drugih člankov.

Politologinjo navajam, ker sva v oddaji dve sociologinji (med drugim) problematizirali pretirano medikalizacijo materinstva. Če si poslušal oddajo, potem veš, da debata ni bila medicinska.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.

randomness