Subwoofer drawings
"...dedicated to the reproduction of low-pitched audio frequencies known as the "bass". The typical frequency range for a subwoofer is about 20–200 Hz for consumer products, below 100 Hz for professional live sound, and below 80 Hz in __________ approved systems..."
Nekaj tednov nazaj sem v Muzikalíji namigoval na tisto, čemur pravim trud s poslušanjem. Po tem ko sem kar nekaj časa porabil za prebiranje sicer še tako pomenljivega članka, pomenljivega vsaj v kolikor mi je uspelo posredovati namenjeno - izkrivljeno, ironično poanto.. No, po tem… Moram priznati, se mi je zataknilo. Obljubljal sem obračun, ampak zelo banalen se mi je zdel smisel razlage, zakaj je že zaradi muzike same, včasih pač dobro neki slutnji dobre muzike slediti tudi preko odpora. Verjetno me je zavedel en sam stavek citiranega članka. Članek o katerem govorim je na voljo ob posnetkih dveh preteklih Muzikalíj naslovljenih Trud s poslušanjem. Torej, zavedel me je stavek, ki pravi, da je skrivnost poslušljive glasbe v muzikalnosti, muzičnosti – musicality, kajpak. Rečeno je bilo, da je bistvo muzikalnosti v harmoniji, v sekvencah akordov itd.. Preprosto me je ta zaznamek zavedel, zavedel me je v pre-poenostavljeno razumevanje muzikalnosti, vsaj v kontekstu tega specifičnega razmišljanja. Seveda sem si rekel, da trditev pač ne more biti resnična, saj sam vem, da lahko zvočni posnetek leta muh ali komad sestavljen iz neharmoničnega belega, rožnatega in rjavega šuma akomodira marsikakšen zmagoslaven estetski šus muzikalnosti. Vendar sem se uštel, po svoje… Saj je muzikalnost o kateri običajno govorim v Muzikalíji pač mnogo širši pojem kot kvantitativno naštevanje različnih zvočnosti, ki so se jih ljudje kdaj lotili izvajati kot glasbo. Tu gre v resnici za mnogo širše horizonte, ki jih glasba poraja skozi konkretna esetetska doživljanja muzikalnega. Preko izredno kompleksne socialne ter psihološke distribuiranosti svojih učinkov in lastnosti, skupku katerih “metafizično” pravim muzikalnost, lahko glasba nagovarja razsežnejše estetske in etične ravni človekovega ozaveščanja, kot je pač ozaveščenje tega, da nam ta in ta melodija položena skozi to in to harmonijo v tej in tej sekvenci pač zelo zelo ugaja. V kolikor je kaj na tem kar pravim, potem že samo konkretno – torej estetsko doživljanje neke muzike, ko je postavljeno v glavo človeka, ki živi neko družabno, vedoče, omreženo, raziskujoče in kreativno življenje, lahko nosi socialne, diskurzivne(…), torej – ja, upam si to izreči – etične implikacije. Zato je smiselno čim bolj pogosto tudi v poslušanje glasbe vložiti nekaj truda, podobno kot je to z dobrimi knjigami ali težkimi filmi, celo z delom na vrtu. To sem želel izreči, ker se mi zdi, da ljudje največkrat na splošno k poslušanju glasbe pristopajo drugače, celo tisti, katerih glasbeno življenje zelo cenim. Tako! Zato sploh Muzikalíja. Ker nimate težav s poslušanjem.
Plejlista:
SND – 10/16
MM / KM – Bust A Move
MM / KM – Lost In NPE2
Willits & Sakamoto – I Don't Want To Understand
Hauschka - Cube (Max Loderbauer & Ricardo Villalobos Remix)
Vladislav Delay - Kolari
MM / KM - Galagonmixdown
FAY - That's The Part
FAY – What's The Use
Dodaj komentar
Komentiraj