Akademskih 15 v pisemski ovojnici

Akademskih 15 v pisemski ovojnici

Aktualno-politična novica
13. 2. 2014 - 15:30

Minister za izobraževanje, znanost in šport, Jernej Pikalo, je v petek gostil udeležence strokovnega tematskega razgovora o bralni pismenosti, ki ga je pripravilo ministrstvo kot odziv na rezultate mednarodne raziskave PISA 2012. Omenjena raziskava se izvaja vsaka tri leta v članicah OECD in državah partnericah. Gre za primerjavo dosežkov 15-letnikov na matematičnem, naravoslovnem in bralnem področju. Letos je bila poudarjena matematična pismenost, v kateri je dosežek slovenskih učencev bil za 3 odstotke višji od povprečja. Na naravoslovnem področju smo dosegli podoben rezultat, pri bralni pismenosti pa podpovprečnega in še celo nekoliko nižjega od rezultatov raziskave iz leta 2009. Vredno je izpostaviti tudi dejstvo, da so se deklice izkazale kot bralno kompetentnejše od dečkov ter da je ta razlika večja kot v ostalih evropskih državah. Minister ob tem poudarja, da bo za dvig bralne pismenosti, predvsem med dečki, potrebna usmerjena vladna politika in številni sistemski ukrepi. Najpomembnejše se mu zdi osveščanje o pomenu bralne pismenosti. Udeleženka razgovora, razvojna psihologija Ljubica Marjanovič Umek, je poudarila, da je zgodnja govorna kompetentnost eden pomembnejših pokazateljev kasnejše bralne pismenosti pri posameznikih, se pravi, da bi se razvoj govora moral spodbujati že od zgodnjega otroštva.

V Birminghamu se boj za pravice študentov nadaljuje. Ti so v ponedeljek organizirali shod v znak nasprotovanja spornemu suspenzu študentov, ki so se v preteklem mesecu udeležili protestov proti komercializaciji visokega šolstva. V odprtem pismu, ki ga je objavil Guardian, so svetovno znani akademiki in ustvarjalci zahtevali takojšnjo izpustitev petih študentov, ki so od prvotnih trinajstih še ostali pridržani. Štirideset podpisnikov, med katerimi sta bila tudi Noam Chomsky in Ken Loach, je med drugim zapisalo: "We believe that the suspensions seen at the University of Birmingham are further evidence of the contempt for freedom of expression, both political and academic, in the contemporary university".

Javno pismo podpore je strokovna javnost namenila tudi aktualnim demonstracijam v Bosni in Hercegovini. Podpisniki, med katerimi se nahajajo zelo poznana imena, kot so Chomsky, Žižek, Hardt, Varoufakis, Klein, Negri, so dogajanje primerjali s preteklim dogajanjem na trgu Tahrir in protestom v parku Zuccotti, predvsem v smislu hrabrosti in učinkovitega organiziranja izven institucionalih stuktur, ki delujejo predvsem za interese političnih in ekonomskih elit. Dodajajo, da je sto let po atentatu na Franca Ferdinanda, današnja Bosna lahko zgled in poziv vsem ostalim državam za vztrajen in artikuliran boj proti izkoriščevalskim kapitalističnim odnosom ter poraščajočim nacionalnim nestrpnostim.

Minuli teden je britanski učiteljski sindikat napovedal stavko pedagoških delavcev v Angliji in Walesu. Po besedah Christine Blower, generalne sekretarke sindikata učiteljev, tamkajšnje šolsko ministrstvo vztrajno zavrača pogovore o možnosti rešitve nenehnih sporov, povezanih z učiteljskimi plačami, delovnimi razmerami in pokojninami. Spričo tega se v Angliji in Walesu soočajo z vse izrazitejšim pomanjkanjem ustrezno usposobljenih učiteljev, saj dobri in izkušeni odhajajo, mladim pa učiteljevanje ne predstavlja ravno prve izbire poklica. Poudarjajo še, da je napovedana marčna stavka skrajno sredstvo za zaščito pravic učiteljev in da so v takšne ukrepe prisiljeni. Sicer je isti sindikat že lani novembra napovedal stavko, a je potem ni izpeljal, v prepričanju, da bo z ministrstvom mogoče vzpostaviti socialni dialog. Ker se to ni zgodilo, sindikalisti sedaj ponovno pozivajo k resni spremembi odnosa države do učiteljev.

Visokošolski sindikat Slovenije je po Seji sveta za visoko šolstvo izrazil protest glede izjav ministrstva o domnevni usklajenosti zakona z deležniki. Sindikat je sodeloval pri nastanku zakona, v katerem so bile upoštevane tudi njihove zahteve o udeležbi nepedagoških delavcev pri odločanju, volitvah dekanov v akademske zbore in vrnitev normativov neposredne pedagoške obveznosti v prvotno stanje. Zadnje različice zakona pa po navedbah sindikata niso dobili niti v pregled. Novembra lani so v pismu premierki izrazili nestrinjanje s temeljnim konceptom zakonskega osnutka, ki ne opredeljuje javne službe v visokem šolstvu in univerze ter sili v komercializacijo in nižanje kakovosti.

Zakon o visokem šolstvu je bil obravnavan tudi na seji Sveta Vlade za študentska vprašanja, kjer so člani soglasno izrazili podporo umestitvi predloga v vladno in parlamentarno proceduro. Na seji so obravnavali tudi nov predlog sistema financiranja, na katerega so predstavniki študentov podali komentar, da je treba povečati sredstva, namenjena za motivacijo institucij za razvoj kakovosti. ŠOS poudarja tudi to, da so nekatera vprašanja še odprta in jih bo v prihodnje treba obdelati. Pri tem so izpostavili predvsem razmerje med številom mest, ki jih posamezne fakultete razpišejo za brezplačni in plačljiv študij. Zagovarjajo namreč stališče, da dovoljeni obseg plačljivega študija ne sme presegati 20 odstotkov glede na število vpisanih na brezplačni študij. Istočasno pa skupaj z ministrom zatrjujejo, da bodo ob procesu dopolnjevanja zakona upoštevali vse ključne deležnike. Načina niso natančno opredelili.

Pred dnevi je mednarodna fakulteta Alma Mater Europaea iz Evropskega centra Maribor objavila lestvico najboljših osnovnih in srednjih šol v Sloveniji. Za svoj kriterij so izbrali rezultate, ki so jih osnovne šole dosegle na Nacionalnem preverjanju znanja ter rezultate srednjih šol z mature. Na izobraževalnem ministrstvu so fakulteti očitali, da je seznam šol narejen v namene samopromocije, saj rezultati preizkusov lahko odražajo le uspešnost posamezne šole, nikakor pa ne njene kvalitete. Poleg tega Republiški izpitni center še nima vseh podatkov preverjanj za pretekla leta, kar pomeni, da je bil seznam narejen na nepopolnih in neustreznih podatkih. V sindikatu SVIZ gredo z očitki celo dlje in dodajajo, da gre za obliko zlorabe tovrstnih preizkusov znanja, na katero se lahko odzovejo tudi s tožbo mednarodne fakultete. Na dosežke učencev in dijakov vplivajo številni družbeno–ekonomski dejavniki, kot so socialna struktura učencev in njihovih družin, prizadevnost, delo ter predvsem dani pogoji. Zato poudarjajo, da je kakršnokoli enačenje rezultatov takšnih preverjanj s kakovostjo dela na posameznih šolah neupravičen poseg v njihovo integriteto.

Visokošolski sindikat je prejšnji teden vložil tožbo proti Univerzi v Mariboru zaradi spornega pravilnika o napredovanju, ki po mnenju sindikata pomeni neformalno izločitev delavcev iz sistema javnih uslužbencev. V sindikatu so prepričani, da z dosedanjo zakonsko ureditvijo ob upoštevanju kolektivne pogodbe in kataloga funkcij ni mogoče preprečiti napredovanja v plačilne razrede glede na neupoštevanje napredovanja v nazivih. Pri tem so ponudili podatek, da je na Univerzi trenutno zaposlenih 37 odstotkov učiteljev, katerih naziv se ne ujema z delovnim mestom, ki ga opravljajo. Več o tožbi, predsednik visokošolskega sindikata, Marko Marinčič.

IZJAVA V POSNETKU

 

ŠTUDENTSKI OBVESTILNIK

Jutri in pojutrišnjem se bodo na srednjih šolah in fakultetah po Sloveniji odvijali informativni dnevi. Tudi letos so zanje na ŠOU v Ljubljani pripravili brezplačno brošuro Info dnevi 2014, v katero so vključeni vsi pomembnejši podatki, opisi poti, slike in kontakti. Poleg brošur bodo po mestu in na fakultetah živi informatorji. Za njih bo poskrbljeno tudi s strani Ljubljanskega potniškega prometa, ki bo na svojih LPP točkah pripravil predstavitve Urbane in avtobusnih povezav do izobraževalnih institucij. ŠOU svoje bodoče študente razveseljuje s kratkimi predstavitvenimi filmčki posameznih fakultet za boljšo boljšo pripravo dijakov na informativne dneve. Objavljeni so na njihovem Youtube kanalu.

 

Novice je pripravila vajenka Erika.

facebook twitter rss

Komentarji

Vav, očitno je za ŠOU dekan FS še vedno Duhovnik... kot da ni že dovolj obupen video zaradi študenta, ki ponosno pove, da ne zna razmišljat, ker misli da to pomeni biti naravoslovec.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.