Humanistika proti H&M

Oddaja
19. 9. 2013 - 12.00

Prejšnji teden je študente, profesorje in druge mimoidoče presenetil plakat za H&M, ki kani krasiti fasado Filozofske fakultete med energetsko sanacijo stavbe. Gigantski poster, ki se ga gotovo ne bi sramovali niti na Times square-u, je revolucionaren ne le zaradi svojih dimenzij, temveč predvsem zaradi samega mesta postavitve – verjetno si je le redko kdo izmed nas predstavljal dan, ko Filofaks ne bo nič več kakor le obešalnik za poceni modno hišo.

Aktualno-politične oznake: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

To je pa kr neki. bejba na plakatu je zih dobila ful več keša za to kt 1200€. In sam zato ker se je odločla za kariero modela, ni nobene potrebe po tem, da se jo označi za kurbo. Čist brezpotrebna buča, k pokvar drgač čist spodoben prispevek.

omg. ti si ki naredil ta posnetek nimaš nobene pravice kogarkoli ocenjevati s kurbo. omg. kakšen odnos. go find a real job! ne morem verjet s čim use se ljudje obremenjujejo.

Škoda Arne, da se tako pomembne stvari, kot je ta vsekakor skrajno sporna reklama na FF, ne znaš lotiti argumentirano, polemično in premišljeno. Zgolj slaba reklama za RŠ je tale oddaja, če sem lahko malce ironična.

Kurbe so prav kul!

ironija, in egotriping ni potreben..vzpostavitev teme je nujno potrebna kajti simbol ni nikoli daleč od simbolnega..ideološki aparati si gredo z roko v roki in soustvarjajo totalen eksistenčni absurd, katerega osnovna funkcija je zagotoviti plačilno sposobnost....najbolj cenjen dosežek sodobnega ljubljančana je nabava bunde v novembru z 75 odstotnim popustom...splezajmo na filofaks in gremo scat na h&m reklamo, dokler jo ne bo sestavina scaline razžrla!;

http://www.youtube.com/watch?v=JMxZfNVP94M

H und M je pac stacuna marginalesov. Ce je FF naenkrat postala elitna fakulteta, potem le pljujte po gospodicni in reklami.

Naj me kdo, ki je tako zelo užaljen nad vsem tem, pogleda v oči in pove, da bi bil enako ogorčen, če bi na filofaksu visela reklama za SiMobil/Mobitel ali Renault. Sumim, da bi bil odziv drugačen, in da bi se govorilo samo o "oglasu", čeprav so tovrstne entitete tiste, ki najbolj poosebljajo potrošniško retardiranost slovencev, ne pa nek H&M. Dalo bi se marsikaj duhovitega povedati v protest te nesprejemljive poteze FF, a žal, splošno nivo pop kulturnega znanja protestnikov je tako nizko, da je vse skupaj en velik facepalm. "Kurba", pa kako bomo fini in lepi v novih cotah... joj.

Pozdravljeni!

Sam bi bil enako ogorčen neglede na naročnika plakata. Po mojem gre namreč popolno ponižanje ne le Filofaksa, ampak vsega javnega šolstva.  Temu se najprej prek vsake meje jemlje sredstva, potem pa se mu nazaj meče drobtinice v takšnih oblikah. Meni bi bilo ljubše, če bi H&M ali katerakoli druga firma oglaševala znotraj faksa, ne pa, da se tega še dodatno zvede na le oglasni pano. 

Kar se pa tiče kurbe, nikakor ne morem pristati na oglaševalsko logiko, kjer se vse prodaja prek razkrečenih nog. Nevem, kaj drugega sporoča ženska, ki je od nog do glave oblečena za 120€ in sedi na jaguarju, kot to, da se lahko tudi v poceni oblekah voziš z dobrim avtomobilom, če se le znaš nastavit.

 

Sej vem, da vi tega ne veste ampak ženska na plakatu je drgač supermodelka Gisele Bündchen, k je bla 7 let angel pr victorias secret, je od leta 2004 najbolje plačana manekenka in je dejtala Leonarda Dicapria. Pa tut 16a najbogatejša ženska v zabani industriji in podobne. Tko da ni glih kr ena ženska z razkrečenimi nogami ampak je v tem profesionalna in to naredi ravno prav, da se stvari najbolje prodajajo. Saj se moraj, kajti njene noge na jaguarju niso poceni.

anže in vsi ostali, absurdno da se vam vse našteto zdi waw, nekaj kar naj bi nas impresioniralo. men se zdi res žalostno, kako se danes vse prodaja prek napol nagih dolgonogih bejb! nej bo 1. najbogatejša, nej “dejta” še justina timberlaka pa bena afflecka zarad mene pa oglašuje še kako perilo, ampšak žal to niso podatki ob katerih se mi bo zdela le več kot kr ena. na naslednjem plakatu bo pa ena, kr ena, brez vseh titul, k se bo lih tko prodala za lepo vsoto... dejmo raj keš v kej bolj konstruktivnega no!

No, predvsem se mi zdi raba termina "kurba" nekonsekventna, površna in še žaljiva do širnega ženskega občestva, ki deluje v tem poslu. Nekonsekventna (med drugim) zato, ker istega termina ne bi uporabil, če bi bil na taistem fasadnem panoju moški, atletsko grajen moški, in bi prodajal nek športen artikel. Površna zato, ker iz zelo ozke perspektive in brez minimalnega nastavka moralnega aparata pavšalno karakterizira neštete udeležence reklamne industrije (kjer je telesna lepota - takšna, po kanonu seveda - verjetno osnoven instrument komunikacije) kot nekoga, ki prodaja svoje dostojanstvo (slednje nemara implicira, da se za njegovo obrambo oviješ kar v burko). Žaljiva (tudi) do kurb, ker so negativno konotirane. Skratka, izraz je odvečen in ker nas je večina, ki sodelujemo v javni besedi, često kriva tovrstnih neumnosti, je neka refleksija na mestu in vsled tega je tudi takšnole pikolovsko obešanje na eno samo besedo povsem primerno. Sam sebi se sicer zdim pretirano politično korekten, a po drugi strani je vsaj na Radiu Študent na mestu tudi kaj bolj radikalno nizka toleranca do (kakopak nenamernih in subtilnih) šovinističnih podmen diskurza.  

Inu mimogrede, ta "ženska" sporoča (vsaj po nameri tržnikov in zelo verjetno tudi v percepciji ciljne skupine) to, da se navkljub jaguarju v garaži lahko oblečeš v poceni cote, pa boš zaradi njihove kakovosti in dizajnerskih kvalitet še vedno fensi. (Imbecilna) tržna zgodbica pač, ki - brez smiselne mehanike prevoda - res ne rabi interpretacije o nastavljanju oz. je to vse preveč partikularno branje. 

"...zato, ker istega termina ne bi uporabil, če bi bil na taistem fasadnem panoju moški, atletsko grajen moški, in bi prodajal nek športen artikel." Zakaj pa misliš, da ne? Bilo bi nadvse primerno. Poleg tega še nisem zasledil, da bi se kakšna razprava o pravicah spolnih delavk na slednje nanašala kot na kurbe, ker ima sam izraz pač svojo konotacijo in ne meri nujno na isti objekt v enem ali v drugem primeru. Kako pa bi bile po tvojem - in zakaj sploh - kurbe pozitivno konotirane?

Eh, vzamem nazaj glede konotiranosti kurb, tule sem res malce preveč not v teženje padel, mea culpa. Kar se tiče primernosti karakteriziranja kar vseh (no, premnogih) sodelujočih v reklamnem poslu za kurbe pa je, kar se mene tiče, seveda bedasto. No, saj, človek je lahko tudi tak velikopotezno "proti", vsakomur svoje, vseeno pa v tem ne vidim ne politične uporabnosti kot tudi ne minimalne logične vzdržnosti pozicije, ki je že sama na sebi zvedena na ad absurdum.    

In zakaj menim, da ne bi uporabil termina kurba v primeru moškega? Kaj pa vem, intuitivno se mi zdi, da je "kurba" prvenstveno namenjen opredeljevanju ženskih družbenih praks in da moška podoba z nekim erotičnim podtonom (zelo verjetno) sploh ne bi bila deležna omembe. Morda pa se mi to le zdi in nenazadnje, morda težim zaradi teženja samega, se zgodi :p

Kot je nekoč zapisal Viktor Papanek (žal citiram bolj na pamet, ker nimam pri sebi knjige): reklamni dizajn je najbolj pokvarjen vseh poklicev, saj je njegov namen prodati ljudem tisto kar ne potrebujejo, z denarjem, ki ga nimajo, da bi naredili vtis na tiste, ki jim za to ni mar.

česar, bojan, česar!

če bi bil na panoju đems bond, ne bi nihče pomislil, da se prodaja, ženska bo pa vedno kurba. pika.

ne gre se samo za primerjavo, če bi bil moški... gre se tudi za določanje, kaj je spodobno za žensko. mogoče bi morala imeti še puli in po damsko imeti prekrižane noge, ne pa tako kot en kavbojc "razkrečena"... please...

Ne gre za nobeno moralo, nobeno estetiko, nobeno spodobnost. Tudi če bi bila oblečena kot nuna in bi imela noge skupaj v rokah pa rožni venc, bi ji lahko rekli kurba. Poceni ali draga to sploh ni važno. Se pač prodaja, in to samo po sebi ni sporno. Bolj kot pričakovano zgražanje nad primerjavo s kurbo me čudi, da se nobena ta prava kurba ni pritožila, zaradi primerjave s tem modelom: njihovo prodajanje telesa je namreč veliko manj sporno, nima nobene veze s poceni delovno silo, tekstilnimi monopoli, potrošništvom itd.

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • [[nid:123]] - Insert a node content
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.