DJ RASHAD (1979 - 2014)

Audio file

V poklon DJ RASHADU, 26. aprila preminuli legendi čikaškega footworka 

Nemara se je marsikdo v nedeljo zjutraj zbudil ob pretresljivi novici, da je preminil Rashad Harden, bass navdušencem bolj znan kot DJ Rashad. Rashad je bil sicer bistvena figura prehoda čikaškega ghetto housa v juke in footwork, a je sčasoma z odprtim pristopom prišel do lastnih rafiniranih hibridov, ki so globoko zasidrani v čikaški zgodovini housa, soula, funka, jazza in hip hopa, obenem pa je njegova Teklife klika iz komada v komad s sodelovanjem postajala prava utrdba futuristične elektronike. In medtem ko Rashad po skoraj dvajsetletnem delovanju še zmeraj ostaja arhetipska figura v lokalni sceni, je v zadnjih letih bistveno vplival predvsem na globalen razvoj elektronike. Footwork je tako z njegovo in DJ Spinnovo pomočjo skozi založbe Planet Mu, Hyperdub, Lit City Trax in še nekatere druge pomagal oživeti bass sceno, navdihniti drum'n'bass in jungle velikane, pritegniti pozornost tudi mainstream hip hopa in zarisati smernice napredne plesne elektronike. Nenehne zvočne inovacije so njegov glas ponesle po celem svetu in v prejšnji sezoni se je oglasil tudi v Ljubljani, kjer je skupaj z DJ Spinnom pokazal resnično sonično moč footwork glasbe... (Dino Lalić)

 

 

Tracklist (Dino Lalić):

DOWNLOAD MIX (right click + save as)



DJ Rashad - I'm Gone

DJ Rashad - We Run It 

​DJ Rashad - Don't Drop It 

DJ Rashad - Somethin 

DJ Rashad - Kush Ain't Loud 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - Don't Blow My High 

DJ Rashad - Ghetto Tekz '08 

DJ Rashad & Gant-Man - Heaven Sent 

DJ Rashad - Fly Spray 

DJ Rashad - Chicago 

DJ Rashad - Walk For Me 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - Oh No It Wasn't 

DJ Rashad - 45 Fifty Four 

DJ Rashad - Drop Juke Out 

DJ Rashad feat. DJ Spinn & Taso - Pass That Shit 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - Angel Dust 

DJ Rashad - CCP 

DJ Rashad - Just Don't Know 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - WTF! 

Addison Groove - I Go Boom (DJ Rashad Remix) 

DJ Rashad feat. DJ Spinn - We Trippy Mane 

DJ Rashad - Ghost 

DJ Rashad - Rashad 

DJ Rashad - Love U Found 

DJ Rashad & DJ Manny - Drums Please 

DJ Rashad & DJ Manny - R House 

DJ Rashad & DJ Manny - We Get Down  

DJ Rashad feat. DJ Spinn - Let U No 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - Ethno 

DJ Rashad - Welcome To The Chi 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef, DJ Earl - 1 AM 

Dat Oven - Icy Lake (DJ Rashad & NA Mix) 

DJ Rashad - I Don't Give A Fuck 

DJ Rashad feat. DJ Manny - Leavin 

DJ Manny & DJ Rashad - Wasn't RIght 

Addison Groove - Footcrab (DJ Rashad & DJ Spinn Remix) 

DJ Rashad feat. DJ Spinn - Double Cup 

DJ Rashad - Da Life 

DJ Rashad - Shoot Me 

Rashad And Spinn Meet Tshetsha Boys 

DJ Rashad with DJ Manny - Over Ya Head 

DJ Rashad feat. DJ Earl - I'm Too Hi 

DJ Rashad - Rollin 

DJ Rashad, MoonDoctoR - Wah Wah 

DJ Rashad & DJ Spinn - On Site 

7 Days Of Funk - Do My Thang (Teklife Remix) 

DJ Rashad feat. DJ Phil - Everyday Of My Life 

DJ Rashad - Who Da Coldest 

Becoming Real - Like Me (DJ Rashad Remix) 

DJ Rashad - Shake & Drop 

DJ Rashad, MoonDoctoR, FreshtillDef - Who Run It 

DJ Spinn & DJ Rashad - Girl Bust Down 

Teklife - Baby Please 

DJ Rashad & DJ Spinn - Broken Heart 

DJ Rashad x DJ Spinn x Taso - Cream VIP 

DJ Rashad - Love You 

DJ Rashad feat. AK - Bakk Off 

DJ Rashad feat. DJ Spinn & Taso - She A Go 

Fatima Al Qadiri - Vatican Vibes (DJ Rashad Remix) 

DJ Rashad - Let It Go 

 

 

Borja Močnik (DJ Borka): "S fenomenom juke-a oziroma footworka sem se spoznal precej pozno, verjetno je bilo s kompilacijo Bangs & Works, ki je leta 2010 izšla pri založbi Planet Mu. Zadeva je takrat zvenela precej fresh. Še več, tudi zgledala je fresh in bila tako na nek način obsojena na uspeh pri petičnih evropskih publikah. Sem pa bolj ažurno spoznal en drug hitrostni odvod tradicije Chicaga in Detroita. Ghetto tech. V bistvu sva z Baktom že točno na začetkih najinih didžejevskih podvigov kot velika fena britanske založbe Mo' Wax naletela na ploščo 'Belle Isle Tech' Dj Assaulta. In na dva EPja Magic Mike-a pri isti založbi. To je bilo leta 2000. Odpihnilo nama je glavi. Naspidirana mešanica housa in hiphopa, skrečersko rokohitrska tehnika miksanja. Enkrat, ko je v Gromki zatajila oprema, sva diletantsko zavrtela Dj Assaulta kar v celoti (album je namreč kontinuiran, zmiksan) in poslušalstvu je kar pasalo.

Kar je takrat poizkusila založba Mo' Wax z Assaultom in Magic Mike-om ni zelo daleč od novejše, nadvse uspešne naveze chicaških mojstrov juke-a in evropskih založb elektronike v zadnjih treh, štirih letih. Footwork/Juke je postal in, zaenkrat, obstal trend. A če je recimo pri Traxmanu takoj jasno, da gre za človeka enciklopedijo, veterana, ki ne predstavlja juke-a, ampak kar celo chicaško sceno z vso svojo tradicijo vred, pa nihče ne reprezentira footworka kot Rashad in njegova desna roka Spinn. Ne samo, da so Rashadove nove izdaje vsaj tako močne kot tiste, s katerimi je prepričal svetovna poslušalstva. Predvsem gre za odnos. Rashad je bil delavec s prenatrpanim urnikom didžejevskih nastopov. Njegovi obiski Evrope so imeli tako hiter tempo kot pulzi njegovih ritmik. Dajal je vtis neuničljivosti."

 

Bakto: "Nastop / set v K4 je bil vse prej kot klasičen profesionalen dj set, ko sta s Spinnom šla na oder si nism predstavljal, da bosta ko vse tist, kar sta pojedla, prime, lahko rolala...no, čez pol ure je, kokr so to označil kolegi z Beograda ... "sve gorelo". Ko sta končala, je bilo prvo vprašanje ''Where we playin' next? Let's go!" Res ga je bolil kurac za vse ostalo."

 

Andrej Tomažin: "Z Rashadom sem se spoznal preko Dinota, tam okrog leta 2010, 2011, kjer je šlo poleg novih UK bass scen za sveže vetrove, ki sem jih začel spremljati preko neta. V osnovi se mi je zdelo, da se čikaška scena razlikuje od neameriških, predvsem tukaj mislim britanskih novosti, po svoji frenetični hitrosti, kar je mojemu glasbenemu loku, ki se je raztezal od black metala preko free jazza do tehna, vsekakor dobro delo, da ne rečem, da se mi je kazalo kot izjemna novost na sceni – čeprav bi najbrž ob boljšem poznavanju čikaške scene, ghetto house in iz njega izhajajočega jukea, na te stvari gledal ne tako kontingentno, bi footwork dojemal vse bolj kontinuirano, vse bolj smiselno glede na že obstoječe glasbene žanre in dogajanja.

To me je spodbudilo, da sem začel prečesavati evropsko sceno, ki se je vrgla v nov žanr, predvsem tu mislim na Jukea Ellingtona iz Belgije in francosko Nightmare Juke Squad, na čelu z Leatherfaceom in Vincentom Drapojem, ob katerih sem zaradi estetske navdušenosti nad sinkopatičnimi breaki in polomljenimi sempli vztrajal nekaj časa, dokler nisem ugotovil, da je večji point tovrstnih žanrskih dogajanj ravno v njihovem grajenju skupnosti. Tisto, kar sem pogrešal v Evropi – Juke Ellington je stopil v trap, v bistvu začel delati slabe zabave po bruseljskih klubih, francoska scena je še živa, a le pogojno – je bilo ravno to neko utemeljevanje žanra znotraj ustvarjanja skupnosti - prikazano kot zelo pomembno, pa čeprav se vsi udeleženci zavedajo, da gre zgolj za konstrukt. Tako se mi je zdela celotna evropska juke/footwork scena tedaj prazna, brez nekega pomembnega ostanka v formuli, ki bi jih naredila specifične za določen kraj in čas. V tem smislu se zavedam, da ne gre za nič novega, to pozna angolski kuduro, to poznajo etnične godbe, to pozna ameriški hiphop itn., problem se pojavi le tedaj, ko se žanrska določila določene godbe preslikajo v druga, kjer ne morejo obstajati. Zato je tudi moja glasbena produkcija, ki se jo sicer kdaj pa kdaj sliši na valovih RŠ, pa še to zgolj iz subjektove kuriozitete, ustvarila le dva slaba juke komada, ker se mi je zdelo, da slovenska scena pač ne more zdržati footwork ustvarjalcev, že zaradi dejstva, da ni nikogar, ki bi na to glasbo dejansko footworkal.

Zato se mi zdi smiselno, da se DJ Rashada vidi predvsem v njegovi vlogi v druščini Teklife, kateri se je preko internetskih kuloarjev v začetku tega leta uizi odrekel in se zopet vrnil, pa vendar so se ob njegovi smrti na facebooku in twitterju ravno njegovi bližnjiki iz Teklifea z najdaljšimi in najbolj srceparajočimi sestavki spominjali nanj in na stvari, ki jih je ustvaril."

 

 

Lavka: "Hmm, Rashad je bil definitivno gonilna sila footwork scene. Prebral sem neko izjavo, kako je bila njegova želja, da juke iz Chicaga ponese po celem svetu, in tak je bil tudi njegov attitude. V parih urah druženja, ki smo jih preživel skupaj, ko sta sta z Dj Spinnom gostovala v Lj, mi je nekajkrat rekel,naj mu dam usb ključek, da nas založi z muziko, na koncu sem seveda pozabil...

Vse skupaj je zelo žalostno, najprej Knuckles, sedaj Rashad! V kratkem času smo Izgubili dve ikoni in pionirja house godbe!"

 

Žiga Pucelj: "Moj oseben pogled na Rashada ne more biti drugačen kot outsajderski. Zaznal sem konkretnejše premike, ki jih je v miselnosti kolegov pustil njegov nastop v K4 in zaznal sem diggerski moment s katerim je RŠ že zelo zgodaj obeležil footwork.

Vsekakor pa je tisto, kar imam sam tu pripomniti predvsem opozorilo na vpliv, ki ga je in ga bo s svojim edinstvenim projektom še naprej imel Rashad.

Zelo preprosto: Rashad Harden je s s svojim globalnim footwork pohodom zadnjih let glavni odgovorni za nepregledno razvejano planjavo bolj in manj očitnih silnic, ki jih footwork po mojem mnenju pušča po svetu žanrsko izjemno raznolikih muzik. Tukaj imam bolj kot mnoštvo hibridnih žanrov in različnih “proto” footwork praks v mislih vpliv, ki ga imajo metode jukea in footworka na svet ne-klubskih in različnih mejnih glasb, ki bolj kot na stilsko variacijo stavijo na glasbeno konkretnost oz. glasbeno metodo v vzeh možnih različicah.

Take glasbe po mojem mnenju preprosto niso mogle mimo specifičnih ritmičnih in dinamičnih momentov, ki jih uvede evolucija juke-a kot varianta ghetto housa in posledično footwork. Zato je DJ Rashad še bistveno več kot glavni ambasador footworka v največkrat mišljenem smislu, ki sledi gibanja vzdolž globalnih klubskih plesišč. Njegov vpliv je vpliv ambasadorja splošne glasbene ali stilske metode, ki je predvsem tehtna... Zato vam danes, v letu 2014, res ni treba daleč k aromi, ki jo drobci footworka puščajo skozi mnoge dimenzije sodobnih muzik.

Moj najljubši Rashadov komad je še vedno Ghost. Ta je tudi prvi, ki sem mu zares prisluhnil. Vendar to ni vrednotenje. Ta trenutek je bil pač tisti, v katerem me je osebno zadela ta metoda, ta reč, ta footwork. Ghost je komad, h kateremu se pogosto vračam. Vsaj tako pogosto kot poslušam nove Rashadove komade. In res ga imam rad DJ Rashada, zelo je pripeval tudi k moji skupnosti – v moj community, po moje..

Hvala, tudi za to kar šele bo..."

 

Michael C. Jumič: "Prvotno nisem nameraval iti v štirko 18. novembra 2012. Zadnji obisk kluba me je pustil slabe volje, saj sem takrat začel obupovati nad plesno glasbo, ki je to samo v imenu. Če me Dino ne bi malo angažiral, in če ne bi čutil vsaj malo lokalpatriotizma, bi nastop Čikačanov Spinna in Rashada kar opustil.

Pa sem šel. In sem se za nekaj ur mudil v glasbenem svetu, sestavljenem iz atomov, v katerih so delčki komercialnih uspešnic neločjivo vezani na mojstrsko dodelane, intelektualno nasitne ritmične podlage. Skrivnost tehnike, ki jo je Rashad prinesel iz Chicaga, je bila v značilnem ponavljanju in hitrem sosledju komadov, ki sta DJevo osebnost oddaljila od samega izbora, da bi jo spet združila z njim na nivoju DJ seta kot celote. To ni bilo nekaj, kar bi lahko prišlo iz glave človeka, izšolanega v klasični, čedalje bolj narcistični klubski formi; evociralo je nove, doslej neslutene barve, podobe in misli.

Med gruvanjem na hiter, konstanten ritem zapadam v trans; dobro znan Rihanin ali Kanyejev refren v loopu sproži niz asociacij, spominov in vizij, ki pri 160 bpmih deljujejo kot čustveni flashbacki ali, kar je bolj ali manj isto, eksplozije v animeju; zaprem oči, iz veselja morda zakričim; potem odprem oči, gledam polno plesišče, vidim nasmehe in lase, ki letijo sem in tja v ritmu z glasbo, kar spet sproži prej opisani niz notranjih doživetij.

Tako nekako je to izgledalo.

Tako sem ponotranjil in na svoj način procesiral ne nek DJ nastop, temveč velikanski zasuk v ljubljanski klubski zavesti. Iz DJ setov, ki so v letu in pol po nastopu sledili, je namreč postalo jasno, da se je tisti večer premaknila paradigma: cel niz domačih in gostujočih DJev je s tekočim trakom aktualnih črnskih hitov v footwork, trap ali jersey club predelav uničil navdušena plesišča, velikokrat z mano vred. Ko sem naposled vprašal »future bass« zanesenjake, od kod vse to, je bil odgovor en sam: Spinn in Rashad, stari... To je res bilo tisto... To je res bilo to.

Rashad, mnogo prezgodaj si nas zapustil. A zgodbo, ki si jo začel, bo Ljubljana kar naprej pisala.

Nam je lahko samo v čast. Hvala."

 

No video provider was found to handle the given URL. See the documentation for more information.
Avtorji del
Institucije

Dodaj komentar

Komentiraj

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.