Darla Smoking: Big Bug

Darla Smoking: Big Bug

Recenzija izdelka
Darla Smoking: Big Bug
26. 5. 2017 - 19:00

Založba KAPA, 2017

 

Medtem ko je praksa elektronske predelave ter predrugačenja ljudske in tradicionalne glasbe v tujini dokaj pogosta, je pri nas še v povojih, ne glede na to, ali gre za izvirne oziroma terenske posnetke ali pa za dela dobro znanih avtorjev. Na mednarodni sceni poznamo tovrstna početja tako v undergroundu kot v mainstreamu. Kar nekaj takih komadov, ki so nastali z miksanjem všečne elektronike in ljudske glasbe, se je dejansko povzpelo na vrhove lestvic in se pogosto vrtelo na komercialnih radijskih ali televizijskih postajah.

Ko govorimo o velikem komercialnem uspehu takih muzik, ne moremo mimo francoskega dua Deep Forest, ki je s kombinacijo klubske elektronike in semplov izvirnih ljudskih pesmi dosegel milijonske naklade. To se je resda zgodilo pred dobrimi dvajsetimi leti, ko je bilo mainstream zanimanje za raznorodne tradicije tako imenovane »world music« na višku. Sedaj pa smo tudi na domači grudi dobili projekt, ki se z različnimi studijskimi prijemi loteva tradicionalne glasbe, a na način, ki mu gotovo ne bo zagotovil milijonskih naklad, saj s svojo zvočnostjo in principi delovanja ostaja trdno zasidran v podtalju.

Darla Smoking je mlajši slovenski dvojec, sestavljen iz dveh izkušenih glasbenikov. Sestavljata ga BRGS, bobnar in multipraktik, možakar, ki stoji za vrsto žanrsko sila raznolikih projektov, od jazza in improvizacije do noisea ter z novim projektom duba in basovskih muzik. Druga polovica tandema je Nac. Če vemo, da BRGS nadzoruje ritmiko, je kajpak Naceva vloga polaganje elektronskih vezij, semplanih ploščic in drugih okraskov zvočnih pokrajin. Vmes so kajpak v tem besedilu večkrat omenjene tradicionalne godbe, ki prihajajo z vseh kotičkov in zakotij sveta.

S podatki o izvoru tradicionalnih komadov, ki sta jih BRGS in Nac vzela v svoj avtorski precep, sta na Bandcampu precej skopa. Po svoje je tako tudi prav, saj so komadi zvečine tako predelani, da so v primežu Darla Smoking zaživeli popolnoma novo zvočno življenje. Tistim, ki jih skrbi morebitno izkoriščanje ali prilaščanje tujega avtorskega dela, naj povemo, da so za predelane komade pridobili potrebna dovoljenja in da bodo imetniki pravic prejeli delček zaslužka od prodaje albuma.

Nac in BRGS se primarnega gradiva lotevata zelo različno, odvisno pač od značilnosti posamičnega komada. Ponekod izvirno temo obilno pregneteta skozi efekte, ki izvirni zvok popačijo, zagrebejo v njegovo srž samo. Drugič nosilno melodijo zapleteta v ponavljajočo se zanko, ki nosi komad, ga zatripano pelje sem in tja, medtem ko si oba člana tandema privoščita kopičenje in plastenje različnih špikajočih efektov na tako dubovsko ustvarjeno podlago. Splošni vtis pri večini komadov je, da sta jih Darla Smoking zasukala v psihedelično vrtoglavo zazankano gmoto, ki niza razne efekte, ritmične poudarke in zvočne prebliske.

Zaradi izbranih tradicionalnih tem, povečini vibrirajočih v melanholičnem spektru čutenja, godba Darle Smoking sprva deluje pomirjevalno, kot nalašč za kak »chill out« ali dnevno sanjarjenje, a ob večkratnem poslušanju se izkaže za veliko več. Skladbe skrivajo številne tančice, sprva neopazne drobne studijske trike, ki ob poglobljenem poslušanju razkrijejo lucidnost in brezbrižno igrivost, a hkrati premišljenost vstopanja v tradicijo zvokov sveta. Nikoli se ne zgodi, da bi muzičista povozila podlago ali jo popačila do meja razpoznavnosti.

Nasprotno, do izvira se obnašata nadvse spoštljivo. Uporabljene pesmi s svojimi prijemi tako rekoč pestujeta, s ponavljanjem kakih melodij jih naredita za bolj všečne in zapomnljive. Z dodajanjem hrupnejših slojev nikoli ne zakrijeta prvinske melodije, marveč dosežeta, da je še bolj navzoča v ospredju sicer nasičene zvočne slike. Sugestivni prvenec tandema Darla Smoking bo nemara, pa čeprav ni prvi, ki se je stare muzike lotil skozi sodobno vizuro, postavil nove standarde tako za produkcijo elektronske in dubovske ter podobno odmevajoče muzike, kot tudi glede odnosa do tradicij. Te so v njunem zakajenem kalejdoskopu videti še kako žive in vibrantne – take, kot bi tradicije dejansko morale biti, če dajo kaj nase …

 

Leto izdaje: 
Avtorji: 
Institucije: 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentiraj

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Spletni in e-mail naslovi bodo samodejno pretvorjeni v povezavo.
  • Samodejen prelom odstavkov in vrstic.

Z objavo komentarja potrjujete, da se strinjate s pravili komentiranja.