Roger N. Out: Roger N. Out
Samozaložba, 2014
Roger N. Out sestavlja trojica od štirih punk'n'rollerjev Dicky B. Hardy ter Bruno Subiotto, ki je v preteklosti sodeloval s številnimi pomembnimi zasedbami, kot so The Spoons, Hic Et Nunc, Borghesia, Matchless Gift, Rebecca in Hard Time Band. V zadnjem obdobju skupaj z Nikom Novakom, bivšim vokalistom Dicky B. Hardy, tvorita čvrsto in umazano blues-rockovsko, garažno dvojico Incurabili. Govorimo torej o osebnostih, ki so ključno zaznamovale razcvet rock'n'rolla v domačem okolju in tudi širše. Dicky B. Hardy so izdali tri čvrste albume in se kar dvakrat znašli na ameriški turneji, prvič tudi skupaj s Hic Et Nunc. Takšni podvigi v devetdesetih niso bili tako samoumevni, kot se zdijo na prvi pogled. Hic Et Nunc so na svojih petih albumih rockovsko ekspresivno poetiko razvili do potankosti. Dicky B. Hardy so bili sinonim za dovršeno punk rockovsko koncertno izkušnjo, da ne omenjamo njihovih izvrstnih albumov, turnej in številnih komadov, ki so se znašli na različnih mednarodnih kompilacijah. V devetdesetih letih je bila velika priložnost za nesluten razvoj slovenskega rock'n'rolla, vendar smo jo vsi skupaj nepričakovano zapravili. O vzrokih morda kdaj drugič in na drugem mestu, toda po zadnjem albumu Dicky B. Hardy iz leta 2001 je trajalo kar osem let, da se je veliki rockovski poet, pevec, orgličar in frontman Bruno Subiotto pridružil preostali trojici Dicky B. Hardy, ki jo je leta 2001 zapustil prav tako nezamenljivi Niko Novak.
V času nastajanja Roger N. Out je bilo kar nekaj skeptikov, ki niso verjeli, da je možna ponovna rockovska ekstaza vseh vpletenih. Odigrali so peščico koncertov med leti 2009 in 2013, ki so doživeli mešane občutke med nekaterimi pristaši bivših zasedb. Prvenec, ki ga obravnavamo, je uradno izšel 23. aprila v digitalni obliki in tudi na vinilu z dvema bonus skladbama. Nemudoma je zaprl usta vsem dvomljivcem. Pred seboj imamo namreč ploščo preporoda domačega rock'n'rolla. Prvenec bo band prvič predstavil jutri, v okviru praznovanja 45. let Radia Študent v Gala hali na Metelkovi. Album so Roger N. Out snemali v zasebnem studiu Gašperja Kržmanca, ki je skupaj z bendom poskrbel za čvrsto zvočno celoto. Le uvodni komad »2000x« so prepustili v kompozicijsko in zvočno obdelavo Američanoma Paulu Austinu in Mattu Brownu. Rezultat je več kot fantastičen. »2000x« je dinamična mojstrovina, popelje nas v razgiban svet blues rockovskega ekspresivnega raziskovanja ljubljanske zasedbe. Čvrsta ritmična dvojica bobnarja Klemna Selana in basistke Emine Frljak je navduševala že v času Dicky B. Hardy, vendar tudi po vseh teh letih ostaja dobro naoljena. Igor Štupnik se tudi tokrat dokazuje kot eden najbolj pronicljivih in tehnično izvirnih rockovskih kitaristov v domačem prostoru, da ne omenjamo izjemnega izraznega potenciala, ki ga je v bend vnesel vokalist in orgličar Bruno Subiotto.
Slogovno je zasedba domiselno nadgradila punk'n'roll, punk rockovsko in garažno energijo iz daljne preteklosti Dicky B. Hardy. V njihovo izraznost se je prikradla bluesovska in garažno rockovska tankočutnost in pozornost Bruna Subiotta. Opozoriti velja tudi na znatno dozo prizvena sodobnih rockovsih zasedb, kot so na primer Them Crooked Vultures. Na srečo so Roger N. Out uspeli poiskati svojo izrazno pot, ki se bolj nagiba h garažno rockovskim zgodbam. Te temeljijo na osebno izpovedni poetiki Bruna Subiotta. Slednji kritično motri svoje okolje in ga ekspresivno interpretira z izjemno čutno energijo. Na ta način je zvočna celota Roger N. Out postala dobesedno utelešenje izvirne ekspresivne rockovske poetike, ki kliče k svobodi in neposredni aktivni udeležbi. Ravno krik in želja po neuresničljivem idealu svobode je pravzaprav smisel rock'n'rolla.
Izkušena rockovska četverica je kljub nekaterim nekoliko daljšim skladbam uspela ustvariti čvrste aranžmaje, ki imajo smisel in močno izrazno sporočilnost. Med posameznimi zvočnimi elementi se gradi energična rockovska dovršenost. Ta temelji na izjemni ritmični dinamiki in prepleteni melodični hladnokrvnosti. Repetitivnost osnovne rockovske forme je prebujena s številnimi kitarskimi prelomi in melodičnimi prepleti, ki skladbam dajejo navdih svežine in raznolikosti. Tudi celotna končna zvočna podoba albuma je več kot navdušujoča, za kar je poskrbel zvočni oblikovalec Miha Stabej.
Roger N. Out so s svojim prvencem poskrbeli za ponovno možnost, ko bi lahko iz domačega rock'n'rolla nastalo tudi kaj nepričakovanega. Upam, da domače razmere ne bodo ponovno zatajile, kot se je to že zgodilo ob koncu devetdesetih, saj je album izvrsten in predstavlja samo bistvo sodobnega rock'n'rolla.
Dodaj komentar
Komentiraj