Peticija vladi: Slovenija mora ukrepati proti genocidu!
Na uredništvu Radia Študent smo prejeli peticijo vladi Civilnodružbene iniciative za Palestino, ki jo je podpisalo 60 civilnodružbenih gibanj in organizacij. Besedilo poziva v celoti objavljamo in se mu pridružujemo. Peticijo vladi lahko podpišete na naši spletni strani.
Naslovljeno na: Vlada RS; Ministrstvo za zunanje in evropske zadeve; Ministrstvo za obrambo; Ministrstvo za finance; Ministrstvo za gospodarstvo; Ministrstvo za pravosodje; Ministrstvo za notranje zadeve; Državni zbor RS
Zahteva: SLOVENIJA MORA UKREPATI PROTI IZRAELSKEMU GENOCIDU NAD PALESTINKAMI IN PALESTINCI
Slovenski odločevalci morajo v skladu z obveznostmi Slovenije po mednarodnem humanitarnem pravu in pravu človekovih pravic učinkovito ukrepati za zaustavitev in kaznovanje izraelskega genocida, vojnih zločinov in hudodelstev zoper človečnost na nezakonito okupiranih palestinskih ozemljih. V nasprotnem primeru bo slovenska država pravno in moralno soodgovorna za najhujše kršitve človekovih pravic in mednarodnega prava.
Izrael je v 76. letu etničnega čiščenja, apartheida, naseljenskega kolonializma in nezakonite vojaške okupacije nad palestinskim ljudstvom začel v Gazi izvrševati sistematičen genocid, ki je po razsežnostih uničenja generacij, družbe, infrastrukture in ozemlja v sodobni zgodovini brez precedensa. Izraelska vojska je v obsežnih in silovitih bombardiranjih gosto poseljenih civilnih območij v Gazi ubila več kot 41.000 Palestink in Palestincev, med njimi 17.000 otrok in 11.000 žensk.
Izraelsko genocidno nasilje, uničenje zdravstvenega sistema in onemogočanje dostopa civilistov do nujnih življenjskih potrebščin in storitev je v Gazi povzročilo humanitarno krizo katastrofalnih razsežnosti. Več kot milijon Palestink in Palestincev je izpostavljenih smrtonosni lakoti. Več kot 95.000 je ranjenih, a brez dostopa do zdravil ali zdravstvene oskrbe. 2 milijona prebivalcev Gaze je ostalo brez domov, varnosti in možnosti za dostojno življenje. Več kot 650.000 otrokom in mladim je Izrael z uničenjem šol in vseh univerz v Gazi odvzel pravico do izobraževanja in ogrozil prihodnost. Izraelske okupacijske sile pospešeno nadaljujejo z izvajanjem samovoljnih aretacij in uničevanjem kritične infrastrukture tudi na Zahodnem bregu, kjer so v neselektivnih napadih od oktobra lani ubile vsaj 700 civilistov.
V postopku tožbe Južne Afrike proti Izraelu je Meddržavno sodišče v Haagu, ključno mednarodno sodišče za mirno reševanje sporov med državami, v dokončni in pravno zavezujoči odločitvi z dne 26. 1. 2024, s tem ko je pripoznalo možnost izraelskega genocida, sprožilo nastanek pravne odgovornosti Slovenije kot podpisnice Konvencije Združenih narodov (ZN) o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida, da sprejme vse razpoložljive ukrepe za zaustavitev in kaznovanje izraelskega genocida nad Palestinkami in Palestinci v Gazi. Državam mednarodne skupnosti je Meddržavno sodišče v ločenem postopku dne 19. 7. 2024 naložilo tudi obveznost, da ne priznajo ali pomagajo vzdrževati stanja, ki izhaja iz mednarodnopravno nezakonite izraelske vojaške okupacije Gaze, Zahodnega brega in Vzhodnega Jeruzalema, priključevanja palestinskih ozemelj, širjenja naselbin, izrabljanja naravnih virov ter izvajanja vojaškega nadzora in diskriminatornih politik nad palestinskim ljudstvom.
V primeru nesprejetja nacionalnih ukrepov proti Izraelu bo slovenska država pravno in moralno soodgovorna za najhujše vojne zločine in hudodelstva zoper človečnost. S pasivnim prelaganjem odgovornosti za ukrepanje na raven EU in ZN slovenski odločevalci zanikajo samostojnost in neodvisnost Slovenije v mednarodni skupnosti ter povečujejo tveganje za sokrivdno ravnanje. Ohranjanje diplomatskih odnosov in sodelovanja z najskrajnejšo vlado v zgodovini Izraela, ki javno razglaša genocidni naklep in sistematično uničuje možnosti za svobodni obstoj palestinskega naroda, prispeva k nekaznovanosti in normalizaciji izraelskih zločinov. Izraelu to omogoča stopnjevanje kršitev človekovih pravic in nezakonite vojaške agresije tako na okupiranih palestinskih ozemljih kot tudi v širši regiji, kar ni v nacionalnem interesu Slovenije, saj povečuje regionalno nestabilnost in s tem ogroža mednarodni mir in skupno varnost.
Od Vlade, pristojnih ministrstev in Državnega zbora RS zato organizacije, civilnodružbena gibanja in zainteresirana javnost ponovno zahtevamo sprejetje naslednjih devetih ukrepov za zagotavljanje spoštovanja mednarodnopravne obveznosti preprečevanja in kaznovanja genocida ter spoštovanja mednarodnega humanitarnega prava:
- Uvedba embarga na trgovanje z orožjem in vojaško opremo z Izraelom, vključno s prepovedjo tranzita vojaškega tovora, namenjenega v Izrael, prek slovenskega ozemlja
- Kazenski pregon posameznikov in subjektov zaradi izvajanja genocida, hudodelstev zoper človečnost in vojnih zločinov, na podlagi univerzalne kazenske jurisdikcije in v skladu z nacionalno zakonodajo (4. odstavek 105. člena KZ-1)
- Uvedba vseh razpoložljivih nacionalnih omejevalnih in kaznovalnih ukrepov oziroma sankcij proti prepoznanim storilcem genocida, hudodelstev zoper človečnost in vojnih zločinov, kar vključuje prepoved vstopa v državo, prepoved poslovanja in zamrznitev premoženja.
- Prekinitev diplomatskih odnosov in vseh oblik bilateralnega sodelovanja med RS in Izraelom.
- Vzpostavitev preiskovalne komisije Državnega zbora o ugotavljanju morebitne nezakonitosti sodelovanja slovenskih javnih in zasebnih subjektov z Izraelom, upoštevajoč odločitev Meddržavnega sodišča z dne 19. 7. 2024
- Pridružitev in podpora tožbi Južne Afrike proti Izraelu zaradi kršitev Konvencije ZN o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida
-
Učinkovito mednarodno delovanje za zaustavitev in kaznovanje izraelskih zločinov, v ZN, EU in v bilateralnih odnosih, ki vključuje aktivno in dosledno zavzemanje za:
- uvedbo vojaškega embarga ter ekonomskih, diplomatskih in individualnih sankcij proti Izraelu na ravni ZN in EU;
- zamrznitev pravic Izraela kot države članice ZN;
- zagotavljanje spoštovanja odločitev Meddržavnega sodišča in neodvisnega delovanja Mednarodnega kazenskega sodišča - Učinkovito mednarodno delovanje v podporo uresničevanju neodtujljive pravice palestinskega ljudstva do samoodločbe in do vrnitve v domovino
- Celovit sistem zaščite in pomoči za Palestinke in Palestince, ki vključuje:
- vzpostavitev varnih dopolnilnih poti za družinske člane Palestink in Palestincev, ki živijo v Sloveniji, kar naj vključuje organizacijo varnega in zakonitega prihoda v Slovenijo, ureditev statusa ter pomoč pri premagovanju stisk in urejanju življenjskih situacij
- program finančne, študijske in bivanjske pomoči za palestinske študentke in študente, ki študirajo oziroma želijo študirati v Sloveniji
- zagotavljanje zdravljenja in rehabilitacije za Palestinke in Palestince, ki potrebujejo oskrbo, v spremstvu njihovih družinskih članov, po zgledu dobre prakse slovenskega humanitarnega projekta Rehabilitacija otrok žrtev vojne v Gazi
Ljubljana, 16. september 2024
Civilnodružbena iniciativa za Palestino
@email
Obrazložitev zahtev
Leto dni izraelskega uničevanja Gaze: razsežnosti genocida brez primere
V silovitih bombardiranjih gosto poseljenih civilnih in “varnih” humanitarnih območij v Gazi je izraelska vojska ubila več kot 41.000 Palestink in Palestincev, med njimi 17.000 otrok in 11.000 žensk. Marca so Združeni narodi (ZN) zabeležili, da je izraelska vojska v Gazi ubila več otrok, kot jih je bilo ubitih v vseh drugih spopadih na svetu v zadnjih štirih letih. Več kot 10.000 civilistov je ujetih pod ruševinami brez možnosti preživetja.
V izraelskem genocidnem nasilju je bilo ubitih več kot 2.100 otrok, mlajših od 2 let; 10.000 dijakov in študentov; 500 učiteljev, profesorjev in delavcev v šolstvu; 880 zdravstvenih delavcev; 280 humanitarnih delavcev in 170 novinarjev. 22.500 civilistov izmed 95.000 ranjenih ima hude telesne poškodbe s trajnimi posledicami – na tisoče otrok je ostalo brez enega ali več udov. Zaradi izraelskega uničenja zdravstvenega sistema nimajo dostopa do zdravil ali zdravstvene oskrbe. Več kot 2 milijona oziroma 85 odstotkov prebivalcev Gaze je zaradi izraelske agresije ostalo brez domov, varnosti in možnosti za dostojno življenje. Preživeli so utrpeli nepredstavljive večgeneracijske travme.
Izraelski režim z neselektivno rabo orožja in množičnimi poboji civilistov krši temeljne prepovedi mednarodnega prava oboroženih spopadov. S sistematičnim uničevanjem kritične javne infrastrukture ter onemogočanjem dostopa civilistov do nujnih življenjskih potrebščin in humanitarne pomoči Izrael v Gazi ustvarja smrtonosno lakoto in epidemije ozdravljivih bolezni, kar predstavlja hudo kršitev mednarodnega humanitarnega prava. Več kot 650.000 otrokom in mladim je Izrael z uničenjem šol in vseh univerz v Gazi odvzel pravico do izobraževanja in ogrozil prihodnost.
Izraelske okupacijske sile od oktobra lani pospešeno nadaljujejo tudi s sistematičnim izvajanjem nasilnih oblik dehumanizacije in kolektivnega kaznovanja prebivalcev nezakonito okupiranega Zahodnega brega in Vzhodnega Jeruzalema: nesorazmerni in neselektivni zračni napadi; samovoljne aretacije in izvensodne usmrtitve; fizično in psihično mučenje; spolne zlorabe in ponižujoče ravnanje; rušenje kritične infrastrukture in domov; razlaščanje in prisilno izseljevanje. Izraelska vojska oborožuje in spodbuja napade nezakonitih izraelskih naseljencev na palestinsko prebivalstvo, njihove domove in kmetijske nasade.
76 let izraelskega etničnega čiščenja, apartheida, naseljenskega kolonializma in nezakonite vojaške okupacije
Z genocidnim nasiljem nad Palestinkami in Palestinci v Gazi izraelski cionistični režim pospešuje proces Nakbe oziroma katastrofe – etničnega čiščenja in kolektivnega razseljevanja, ki ga je Izrael nad palestinskim narodom začel izvajati pred 76 leti, leta 1948. V odločitvi z dne 19. 7. 2024 je Meddržavno sodišče izraelsko vojaško okupacijo Gaze, Zahodnega brega in Vzhodnega Jeruzalema, ki traja od leta 1967 in predstavlja najdaljšo okupacijo v sodobni zgodovini, razglasilo za mednarodnopravno nezakonito. Izrael na nezakonito okupiranih palestinskih ozemljih stalno krši prepoved uporabe sile in svoje obveznosti, ki jih ima po haaških konvencijah in Četrti ženevski konvenciji, da kot okupacijska sila na okupiranem ozemlju zagotovi spoštovanje človekovih pravic lokalnega prebivalstva in prepreči naseljevanje lastnega prebivalstva.
Z metodičnim širjenjem nezakonitih izraelskih naselbin na Zahodnem bregu in v Vzhodnem Jeruzalemu, kamor se je do danes nelegalno naselilo več kot 700.000 nezakonitih izraelskih naseljencev, in z vzpostavljanjem segregacijskih ovir – vojaških kontrolnih točk, sistema obvoznih cest, apartheidskega zidu – je Izrael razdrobil palestinsko ozemlje in tako preprečil možnosti za nastanek suverene in neodvisne palestinske države. Palestinkam in Palestincem Izrael stalno odreka pravico do samoodločbe, narodnosti in državljanstva. 17-letna izraelska blokada pretoka blaga in ljudi v in iz Gaze dodatno preprečuje gospodarski razvoj okupiranih palestinskih ozemelj in povzroča odvisnost okupiranega prebivalstva od tuje pomoči, kar predstavlja obliko kolektivnega kaznovanja in hudo kršitev mednarodnega humanitarnega prava.
Nad Palestinkami in Palestinci Izrael vseskozi izvaja tudi apartheid – institucionalizirani sistem zatiranja in segregacije ter hudodelstvo zoper človečnost. Izraelske okupacijske sile z nadzorovanjem in omejevanjem gibanja, množičnimi zasegi palestinske zemlje in lastnine, nezakonitimi poboji in prisilnimi izselitvami sistematično uničujejo palestinsko skupnost. Sestavni del izraelske represivne okupacijske politike so tudi množične samovoljne aretacije. Od leta 1967 so izraelske okupacijske sile aretirale že več kot milijon Palestink in Palestincev. V izraelskih zaporih je trenutno zaprtih več kot 9.500 Palestink in Palestincev, od tega več kot 3.500 brez obtožbe – več kot kdajkoli v zgodovini. 80 odstotkov aretiranih od oktobra lani spada v kategorijo “upravnega pripora”, tj. za nedoločen čas in brez obtožbe.
Protipravno neukrepanje slovenskih odločevalcev zoper izraelski genocid tvega pravno in moralno soodgovornost Slovenije za najhujše vojne zločine in hudodelstva zoper človečnost
Slovenija ima kot pogodbenica pravno zavezujočih aktov mednarodnega humanitarnega prava in prava človekovih pravic dolžnost in obveznost sprejeti vse razpoložljive ukrepe proti izraelskemu režimu, ki nad Palestinkami in Palestinci izvaja genocid, vojne zločine in hudodelstva zoper človečnost. V skladu s pravnimi obveznostmi po Ženevskih konvencijah iz leta 1949, ki predstavljajo temeljni mednarodnopravni okvir za minimalno zaščito civilistov, bolnih in drugih ranljivih skupin v času vojn, bi Slovenija morala ukrepati, da prepreči naklepno povzročanje hudega trpljenja žrtvam oboroženih spopadov. Slednje predstavlja sestavni del izraelske politike na nezakonito okupiranih palestinskih ozemljih vsaj od leta 1967.
V postopku tožbe Južne Afrike proti Izraelu je Meddržavno sodišče v dokončni in pravno zavezujoči odločitvi z dne 26. 1. 2024, s tem ko je pripoznalo možnost izraelskega genocida, sprožilo nastanek pravne odgovornosti Slovenije kot podpisnice Konvencije ZN o preprečevanju in kaznovanju zločina genocida. Državam mednarodne skupnosti je Meddržavno sodišče v ločenem postopku dne 19. 7. 2024 naložilo tudi obveznost, da ne priznajo ali pomagajo vzdrževati stanja, ki izhaja iz mednarodnopravno nezakonite izraelske vojaške okupacije Gaze, Zahodnega brega in Vzhodnega Jeruzalema, priključevanja palestinskih ozemelj, širjenja naselbin, izrabljanja naravnih virov ter izvajanja vojaškega nadzora in diskriminatornih politik nad palestinskim ljudstvom.
Z opustitvijo dolžnega ravnanja preprečevanja in kaznovanja genocida, vojnih zločinov ter hudodelstev zoper človečnost, h kateremu Slovenijo obvezuje mednarodno humanitarno pravo in pravo človekovih pravic, slovenski odločevalci – Vlada, pristojna ministrstva in Državni zbor – neodgovorno in nepopravljivo tvegajo nastanek pravne in moralne soodgovornosti slovenske države za najhujše vojne zločine in hudodelstva zoper človečnost. Odtujenost pristojnih odločevalcev od svoje odgovornosti za zunanjo politiko, katere obveznost, vrednota in interes je zagotavljanje spoštovanja mednarodnega prava in človekovih pravic, povzroča nepopravljivo moralno razvrednotenje slovenske zunanje politike, s tem pa tudi erozijo mednarodnega ugleda in kredibilnosti Slovenije kot miroljubne, etične in načelne mednarodnopolitične akterke. Zunanjepolitično delovanje Slovenije bi moralo temeljiti na zavedanju zgodovinskega pomena in nujnosti spoštovanja mednarodnega prava in univerzalnih človekovih pravic za ohranjanje kolektivne varnosti ter moralnega in civilizacijskega razvoja človeštva.
Nenačelna, pasivna in ozkogledna zunanja politika Slovenije služi legitimizaciji zločinov izraelskega cionističnega režima in prispeva k njegovi zakoreninjeni nekaznovanosti. Priznanje Palestine predstavlja simbolično-formalističen ukrep, ki sam po sebi ne more prispevati k zaustavitvi izraelskega genocida v Gazi ali k uresničevanju pravice palestinskega ljudstva do samoodločbe in svobodnega obstoja. Ključni predpogoj za vzpostavitev suverene in neodvisne palestinske države je namreč prenehanje nezakonite izraelske vojaške okupacije, naseljenskega kolonializma, apartheida in etničnega čiščenja Palestine.
Ohranjanje diplomatskih odnosov in sodelovanja z najskrajnejšo vlado v zgodovini Izraela, ki javno razglaša genocidni naklep in sistematično uničuje možnosti za svobodni obstoj palestinskega naroda, prispeva k nekaznovanosti in normalizaciji izraelskih zločinov. Izraelu to omogoča stopnjevanje kršitev človekovih pravic in nezakonite vojaške agresije tako na okupiranih palestinskih ozemljih kot tudi v širši regiji, kar ni v nacionalnem interesu Slovenije, saj povečuje regionalno nestabilnost in s tem ogroža mednarodni mir in skupno varnost. S prekinitvijo diplomatskih odnosov in bilateralnega sodelovanja z Izraelom bi Slovenija pomembno prispevala k preprečevanju nekaznovanosti in normalizacije izraelskih zločinov. Z odpoklicem državnih predstavnikov iz Izraela bi Slovenija formalno obsodila ultranacionalistično in rasistično ideologijo cionizma, na podlagi katere izraelski vojni kabinet upravičuje svoje sistematične kršitve mednarodnega humanitarnega prava in prava človekovih pravic.
Pasivno prelaganje odgovornosti za ukrepanje na raven EU in ZN je neodgovorno in nedopustno, saj zanika samostojnost in neodvisnost Slovenije v mednarodni skupnosti, povečuje tveganje za sokrivdno ravnanje in spodkopava temeljne cilje, vrednote in načela obeh naddržavnih organizacij. Nekritično sledenje prevladujoči praksi neukrepanja zanika pomen slovenskega zgodovinskega boja za samoodločbo, državnost in obstoj. Slovenija bi morala kot suveren subjekt mednarodnega prava in neodvisna država, ki je svojo samostojnost gradila na narodnoosvobodilnem boju proti nacistično-fašističnima okupatorjema, pri svojih prizadevanjih za ohranjanje mednarodnega miru in skupne varnosti delovati samostojno, načelno in v skladu z lastnimi nacionalnimi interesi.
Komentarji
Vsi, ki podpirate Ukrajino, hkrati podpirate genocidni Izrael. Ne moreš podpirati Palestine in Ukrajine, brez, da ne zaideš v očitno protislovje. Zionizem in fašistična Kijevska hunta sta dve strani istega kovanca ameriške globoke države. Oboji izvajajo zločine proti človeštvu. Oboji so genocidni manijaki.
haha debil
debil te stvorio
stvario*
Komentiraj