TRUS!: First Step
ZARŠ/Moonlee, 2013
Na alternativnem nebu je zabliskalo. Pojavil se je nov meteorit, ki je s TRUSOM! treščil na slovensko godbeno polje in se zaril globoko v podzemlje. Sestava meteorita je raznovrstna, uporabnost novih elementov pa bo pokazala šele nadaljnja analiza vzorcev. Gre za First Step, ki je prvenec zasedbe TRUS!, in ta ponavadi najtežji prvi korak je za njim. Promocija albuma lanskoletnih maratoncev Radia Študent se bo pod okriljem ZARŠ-a in Moonlee Records zgodila na letošnjem TRESKU, gre pa pri tem za nekonvencionalno in inovativno izdajo, za unikatno zapakiranost prvenca. TRUS! bo oblečen v majico in zavit v ruto, okoli pa ga boste lahko varno spravljenega nosili v torbi. Ne bo v obliki klasičnih plošč in cedejev, pač pa boste z nakupom, z zmagovalnimi risbami stripovskega natečaja potiskanih omenjenih artiklov, prejeli še stripovski booklet, v katerem bo koda ali ključ do internetnega labirinta, kjer si boste digitalno inačico pretočili v svoje backup možgane, v hišnega ljubljenčka - računalnik. S tem dejanjem se pomembnost dodaja še stripu, tej prezirani in zapostavljeni deveti umetnosti, in tudi modi oblačenja. Z enim udarcem so tako TRUS! ubili več muh na en mah. Ali ni bilo pri onomatopoejskem zvoku udarca muhalnika Grimmovega Pogumnega krojačka prav tako slišati »trus!«?
Trio, ki se ponaša z mešanico minimalističnega alter treš garažnega poprocka z jazzovskimi nasladami, se je z dvema komadoma - z Whale Song in Tenderness - odprtim ušesom predstavil že na kompilaciji Klubski maraton 2012. Kakor so najboljše žurke tiste spontane, tako so tudi komadi TRUS! večinoma nastajali spontano, v procesu džemanja na vajah. Tako gosto zakuhan in z efektnimi sladili oslajen džem se bo dobro mazal na plesne in druge podlage. Gre sicer za glasbenike, ki se udejstvujejo v različnih projektih, kot TRUS! pa so imeli prvi nastop lani na 24 Hour Party People. Bobnar Marko zganja trušč za TRUS! bobni šele nekaj mesecev, vokal in plesne bas linije prispeva Jelena, femme fatal tria ali »neuničljiva gospodična TRUS!», ki ji pomaga Boštjan, ki so mu sicer primarna preokupacija igrivi robotizirani sinti.
Komadi so kot otroci, zato bi bilo s starševske pozicije neprimerno koga izpostavljati. A čeprav so produkt istih staršev, so si TRUS-ovi! komadi različni po karakterju. Eni so melodično umirjeni, drugi kolerično izbruhnejo. Uvodni Come On s kraftwerkovskimi telefonskimi zvoki poziva na pomiritveni odhod iz blokovskih lupin, kjer se valjajo naša okostja, v naravo, v svobodo, Blue pa zaslepljuje z bleščanjem modrine v plesni punkoidnosti zapeljivega basa in činelskim trusom! S hitičem Whale Song se hkrati potopimo v globočine oceana, kjer v tišini mogočno sondirajo kiti, in poletimo do zvočno barvite mavrice na opranem nebu - »fish fly, why can't I?« Calling For Reason, v hitrejšem ritmu atmosferičnosti lebdi na leteči preprogi sint manipulacij, celokupno pa z dialogom moškega in ženskega vokala zveni nekako B-52-jevsko, še bolj pa Song From Jupiter, svež, poleten komad, ki je stereolabovsko nadgrajen v stilu najboljših planetarnih albumov Freda Schneiderja in Kate Pierson. »We find the right sound, it has to be loud.« »Jupitera mi!« bi dodali.
Če je kakšna prej omenjena muha ušla izpod muhalnika, TRUS! iz nje z minimalističnim pristopom naredijo kompleksnega slona oziroma razvit komad. Moč minimalizma se kaže predvsem v milozvočnem Tenderness in njegovem odmevu Effect of the First Step, s kapljanjem kristalno prečiščenih kapljic v Kosobrinovem podzemnem svetu, kjer smeh navihanih palčkov in nevsiljive saks intruzije razvijejo komad do amplitude zveriženosti klaviaturskih rifov.
TRUS! so raztrosili seme in se otresli bremena tistega prvič! Prvenec First Step je zorel kratek čas in tresnil na sceno s težo zrele hruške. Drugi album zna biti včasih »one step forward, two steps back,« a do takrat počakajmo in se prepustimo uživanju. Čašo osmih požirkov izpijmo počasi in z užitkom ali pa »na Trus!«.
Dodaj komentar
Komentiraj