Sensual Seduction

Sensual Seduction

Mnenje, kolumna ali komentar
7. 7. 2016 - 13:00

Ena prvih stvari, ki sem jo opazil na literarni sceni, je bila prisotnost mnogih pohotnežev. S tem kot takim seveda ni nič narobe. Ljudje kar naj bodo pohotni, s samim tem dejstvom ne škodijo nikomur. No, kar je bilo res presenetljivo, je to, da ta pohotnost generira cvetočo seksualno ekonomijo, ki sama generira strukturni šovinizem.

Kakšen tretjerazredni kupleraj! Nežni poet vara ženo z eno od kritičark. Na javni zabavi ji vrže v glavo kozarec in vsi govorijo o tem, še najbolj pa morda kritičarka. Videti je, da jo je dočakal privilegij, da je bila izbrana za ljubico, v katero nežni poet vrže kozarec. Starejši kritik spi z mlajšo avtorico in potem širi kritike njenega golega telesa. Mlajši avtorici sta menda v sporu (tudi) zaradi nažganega gobezdala in imata podtalno medijsko vojno ob tem. Pred tem ena od avtoric navdušeno javno razglaša, kako jo je to gobezdalo med seksom prosilo, naj ga “prosi za kurca”, in kako jo je to vzburjalo. Potem govorice o tem, kako obstaja vplivni mož, čez čigar posteljo morajo iti “mlade kritičarke”. In tako dalje.

Bilo je, skratka, gnusno. Zame pa je bila kaplja čez rob sledeče: v dveh primerih sem sedel z dvema različnima literarnima družbama v nekem prostoru. V obeh primerih sem izmenjal nekaj besed z dvema mlajšima slovenskima pesnicama. Prepričan sem, da nisem izkazal nobenega znaka seksualnega zanimanja zanju, ki ga tudi nisem imel. V obeh primerih sta bila prisotna neka očaka, od katerih je eden imel razmerje z eno od pesnic, drugi pa si ga je želel imeti z drugo. Sredi pogovora sta me oba začela poniževati. Najprej nisem dojel, kaj se dogaja. Pozneje sem pokapiral, da gre za to, da sta ljubosumna. Vendar OK, pač, pohotneži, ki svojo pohotnost projicirajo na vse ostale. Zaradi tega nikakor ne morem biti užaljen, gre za nekako uboge ljudi. No, potem pa še eno presenečenje: nesojeni objekt mojega poželenja me je začel braniti in težiti staremu opitežu, naj me ne ponižuje. Modelka je dejansko igrala to igro! Tudi v drugem primeru se je očitno neki prisotni kritičarki zdela takšna opredelitev moje vloge v situaciji samoumevna. Ugotovil sem, da gre še za eno popolnoma nenavadno pravilo na sceni, ki ga nikoli ne bom ponotranjil in ki ga niti ni mogoče premagati. Ne da bi imel možnost izbire, sem zapadel v neko projekcijo Ojdipovega trikotnika. Spomnimo se na tem mestu Deleuza: “Če se ujameš v sanje drugega, si se zajebal.” Odločil sem se, da ubožci pač naj imajo svojo zabavo. Te stvari sem sčasoma pozabil.

Rekli boste, kako spet čenčam. Vendar trdim, da je čenča osnovni literarni žanr scene in je kot tak vreden poglavitne pozornosti. Reprezentira določen simbolni kapital, ki pa je, če smo nekoliko hiperbolični, sam izraz nekega ključnega tipa kapitala, namreč seksualno-emocionalnega. Kot je razvidno, bi sam bil zelo srečen, če bi se mi s čenčami ne bi bilo treba ukvarjati; žal pa predstavljajo določeno razlagalno nujnost.

Spomini, ki sem jih potlačil, so se znova prebudili pred kratkim, ko sem se kot povabljeni kritik udeležil Festivala Pranger. Najprej je pesnica Simona Kopinšek med eno od posnetih debat oznanila, da se je s scene umaknila zaradi neprestanega spolnega nadlegovanja na njej. Potem pa sem pred podelitvijo Stritarjeve nagrade govori še s kolegico Anjo Radaljac. Omenila mi je incident, ki se je zgodil v njeni korespondenci z Evaldom Flisarjem, priznanim pisateljem in glavnim urednikom etablirane literarne revije Sodobnost. Korespondenca je potekala prek mailov, ki mi jih je Radaljac tudi pokazala ...

Pred časom je Radaljac Flisarja v precej uradnem tonu povprašala za delo pri Sodobnosti. K vprašanju je pridala omembo svoje težavne eksistenčne situacije. Ta je sistemska značilnost za mlade delavke in delavce na slovenskem literarnem polju; v kontekst prošnje za delo ravno tako vstopa kot sistemsko nujen simbolni dodatek. Ta sistemski dodatek pa nudi vplivnežem privilegirano izhodišče za izkoriščanje težavne situacije mladih in zvajanje uradnega diskurza na neformalnega in osebnega.

Korespondenca, ki nas zanima, se začne po tem, ko Flisar Radaljac ponudi delo in pri njej naroči članek. Najprej je tu Flisarjeva prošnja, naj mu omenjena pošlje fotografijo, ki bo temu članku priložena. Radaljac jo pošlje. V nadaljevanju lahko berem sledeče:

07. junij 2016, 17:22, Evald Flisar:

 

Naj ti si pa lepa in seksi in samozavestna, kar vse človek pričakuje od perspektivne intelektualke, kritičarke, avtorice in bogve kaj še vse:-)

 

7. junij 2016, 17:27, Anja Radaljac:

 

No, Evald, pa se res vsak dan človek nauči kaj novega, npr. da se od intelektualke/kritičarke/avtorice pričakuje, da bo seksi.

 

7. junij 2016, 17:36 Evald Flisar:

Absolutno! A ne veš, da je za moške najbolj seksi ženski intelekt? Fizična lepota je lahko le bonus:-) Jaz se nisem nikoli v življenju zaljubil v žensko, ki mi ga ne bi z nekaj stavki postavila pokonci. In ker je Aljaž moj polrojak, sem prepričan, da to velja tudi zanj:-)

Pustimo to. In lep pozdrav obema:-)

Po hitrem slovesu Radaljac se Flisar znova oglasi 29. junija, s prošnjo Radaljac, naj nekaj v njegovem imenu prosi svojega partnerja Aljaža Krivca. Radaljac ga preusmeri na njegov mail, Flisar pa nadaljuje s precej trapastim šovinističnim podjebavanjem; češ, ali zdaj ne govorita več, ko je on dobil (Stritarjevo) nagrado. Radaljac izpostavi nelagodje, ki ji ga sproža Flisarjevo nadlegovanje. Flisar se nato predvidljivo izkaže v vsem svojem razkošju:

“Saj res, kaj sem pa skušal narediti zate? Ponudil sem ti (po burnih debatah na uredništvu) pisanje Gledališkega dnevnika (nekaj mesecev v alternaciji z Bogatajem, potem izključno). To bi ti prineslo 2.500 EUR na leto. Ravno prejšnji teden smo se na sestanku uredniškega odbora za knjižne izdaje odločili, da ti zaupamo v prevajanje dve knjigi iz našega evropskega programa. To bi ti prineslo nekaj čez 5.000 EUR. Gotovo se spomniš, da si se obrnila name po pomoč. Želel sem pomagati, da bi z Aljažem lahko bolj normalno živela. Zato se mi zdijo tvoji očitki o kakršnem koli "namigovanju" tako zelo deplasirani. Tudi kar zadeva uredniške napotke, sem imel v mislih samo napotke o tem, katere predstave bi najbolj želeli, da si ogledaš in oceniš. Po tvojem osebnem napadu name so se stvari žal spremenile: ožjemu uredništvu se zdiš nepredvidljiva, po nepotrebnem krivična in vzvišena. In zato prenevarna za redno sodelovanje. Tukaj žal ne morem pomagati. Škoda. Zate in za nas.”( 30. junij 2016 10:47)

Ob konkretni vsebini te konverzacije seveda ni treba izgubljati besed. Bolj pomembno je izpostaviti dve opazki: prvič, da se zdi, da se Flisar svojega seksizma in nadlegovanja pravzaprav sploh ne zaveda, in drugič, ter vzporedno, da je pozicija moči pri eksistenčnem ogrožanju ljudi, ki se ne podvržejo njegovemu nadlegovanju, zanj popolnoma samoumevna.

Kako je to mogoče? V številnih člankih sem razvijal tezo o družinskem dispozitivu, ki generira razmerja moči na literarnem polju. Vprašanje generacije je, denimo, zato tako poudarjeno, ker je razmerje med generacijami dejansko razumljeno kot družinsko razmerje v odnosu do obvladovanja javnih sredstev. Obenem pa to razmerje opredeljuje domet subverzivnih akterjev: kdorkoli je že v tem trenutku jezen in kritičen, bo v naslednjem trenutku, ko preboli najstniške sentimente, stopil na naše mesto. Ta logika se izjemno čisto kaže v intervjuju z Gregorjem Tomcem. Predpostavlja se, da je mogoče delovati šele po umestitvi v slabo fantazmatsko podobo Ojdipovega trikotnika.

Mislim, da je zdaj treba to družinsko logiko pripeljati do skrajne konsekvence – rigoroznega patriarhata. Ob otročjih fantih stojijo ženske. Fantje imajo načeloma na voljo tri izbire: vztrajati v povprečju, se upirati, kar pripelje do serijskih poniževanj, ali se sliniti k starcem za nagrade, uredniška mesta in podobno; kar spet pripelje do povprečnosti, v kateri so že starci. Ženske imajo načeloma na voljo tri izbire: postati zadovoljevalke spolnih potreb pohotnežev ali se upirati in izginiti. Hibridna različica prve opcije je, da se oblikujejo v poklicane psevdofeministke, ki pravzaprav z vsakim zapisom, ki je analitično in konceptno polpismen ter neluciden, vendar dosega nekoliko širšo javnost, mečejo slabo luč na feminizem. V primeru, da je ta psevdofeminizem deležen kritike s strani kakšnega “mladega kritika”, je ta kritik nato takoj diskreditiran kot šovinist. V tem delu sta z enim zamahom izključena tako nesubmisivna ženska kot nesubmisivni moški, medtem ko so povzdignjene pridne in “pametne deklice” (kot nekje zapiše Kolšek; te “deklice” igrajo v literarni družini vlogo hčera) ali pa dežurne gejše (te osebe v družini igrajo vlogo žena).

Tu seveda ne gre za zaroto genialnih pohotnežev, dispozitiv namreč subjektivira tudi njih same. Iz zgoraj prilepljenega je jasno, da Flisarjev domet razumevanja ne seže do momenta minimalne samorefleksije.

Obenem pa je v igri denar. Denar je nekakšna življenjska sila, ki poganja dispozitiv. Sodobnost je v vrhu po prejemkih državnih sredstev, namenjenih literarnim revijam s strani JAK-a. Osnovni pogoj vztrajanja vseh akterjev, tudi pohotnežev, v teh razmerah je bitka za denarna sredstva. Preskrbljeni pohotneži stopajo v relacije moči z mladimi delavkami in delavci, ki životarijo na robu eksistenčne vzdržnosti, in imajo tako prednost v upravljanju z njihovim seksualno-emocionalnim kapitalom. No, nekateri od scene še nismo eksistenčno odvisni, kar lahko predstavlja pogoj za upor.

Ker pa ne gre za zaroto in ker pohotneži razumejo bolj malo, ne morejo razumeti dogodka upora, ki vznikne mimo dispozitiva. Tako se ne morejo se počutiti ogrožene. Flisar niti ne pomisli, da bi lahko kdo njegovo e-pošto izpostavil javni objavi. To je tako njihova prednost in slabost. Ravno zaradi svojega nezavedanja se zdijo nepremakljivi. Ravno zaradi njega pa jih je mogoče izpostaviti tudi kritiki širše javnosti in ostalih medijev. Zato na tem mestu le-te pozivam, naj se na situacijo odzovejo.

Za konec pa bi želel ožjemu uredništvu Sodobnosti, v imenu katerega govori Flisar, zastaviti vprašanje, če resnično podpira njegovo delovanje?

Obenem bi opozoril še na dejstvo, da je Flisar predsednik slovenskega PEN-a, in pozval k sestavi dopisa, ki bo krovno mednarodno instanco obvestil o dogajanju v Sloveniji. To bi znali biti zanimivo glede na feministično usmerjenost predsednice Mednarodnega PEN-a Jennifer Clement.


POJASNILO UREDNIŠTVA: Celotno korespondenco med Evaldom Flisarjem in Anjo Radaljac hranimo v uredništvu Radia Študent. V prispevku Evald Flisar odgovarja! Mi pa odgovarjamo Evaldu Flisarju! objavljamo naknadne odzive vpletenih. 

facebook twitter rss

Prikaži Komentarje

Komentarji

Prišlo je do rahle zmede. V eter je šla napačna verzija članka, saj sem po pregledu popravkov iz lekture v uredništvo napačno poslal prejšnjo verzijo.

Zdaj je naložena prava; nekateri vsebinski poudarki v pravi verziji so ključni.

Na FB sem zasledil izjavo Evalda Flisarja, da ima dotična oseba psihične motnje? Po prebranih e-mailih, bi rekel, da ima te motnje Gre za narcisoidni sindrom, ki je huda motnja. Na podlagi prebrane e-mail korespondence, to trdim z vso odgovornostjo.

Da ima te motnje Evald Flisar, sem mislil. Nekaj je očtno res narobe s tem portalom Radia Študent, ker besede kar izginjajo. Porihtajte to, študentje!!!

Mislm, da je point v delovanju scene, katere igralec je tud flisar in da je ta korespondenca simptom celotne scene ne pa neke kvazipsihiatrične diagnoze, ki ga odvezuje odgovornosti, ko ga reducira zgolj na "nekontroliranost" neke motnje.

Da, gre za način funkcioniranja scene, da dovolim objavo pa sem se odločila po pogovoru z več kolegicami, ki so doživele sorodne izkušnje. Vem, da o tem nihče noče govorit, ampak po mojem je treba. Za onemogočanje je pa itak dovolj, da ne pristaneš na tako komunikacijo. 
In da bo jasno: nikoli nisem Flisarja prosila za pomoč pri razreševanju 'moje anksiozne motnje', to je preprosto prirejanje resnice. 

Prefrigan tipček tale besneči Orlando. Muanisu službico, 90.000 napraskat od JAKa, izdat knjige od Tomažina, Radaljac in Jana, pa dobiš legitimen (no, iz dneva v dan manj) medij za take in drugačne character assassinatione. Flisarjeve gravžarije to seveda ne odvezuje, ampak izkoriščat "instance šovinizma" za prikoritniške boje je pa tudi vsaj sporno.
V glavnem, hijene ste vsi, pa dokler rijete po tej vaši "literarni sceni" ni panike, požrite se, samo škoda mi je radia, pa vseh institucij, kjer boste v prihodnosti še rogovilil.

(kar se pa objavljanja zasebnih mailov tiče: 139. in 140. člen kazenskega zakonika si preberite)

Njegov odziv je txtbook example spačjega sprenevedanja. Hvala Anji in Muanisu.

Cestitke za pogum in dober komentar!

Podpiram korajžo.
Spoštovanje Anja, Spoštovanje Muanis!

Peter Rezman

#Sodobnost #PEN #DSP !!! IZJAVE!!!!!!!

Osebi z imenom HIJENE (za katerim se verjetno skriva Evald sam): Tudi Evalda sem izdal in to dve knjigi, pa še kdaj bi ga objavil, a ga to ne odvezuje moje reakcije na evideten šovinizem in spolno nadlegovanje s pozicije moči. JAK je financiral Literin program na podlagi rezultatov preteklih 4 let in na podlagi programa prihodnjih štirih let. To, da je v programu tudi Anja in Tomažin in še 23 drugih, nima nikakršne zveze s tem, kar si je privoščil Evald Flisar. Kdor to povezuje, je hijena sam.

In še tole skrivaški HIJENI: Če ne ločiš/ločite kaj je osebna in kaj službena korespondenca, je res žalostno, da se sploh oglašaš / oglašate!

Tole spada bolj v lady. Kljub tvojemu teoretiziranju Mujke je tole cist prevec bizarno in osebno. In zavracam takšno vsebino. Mislim, boli me đoli za radaljac & company & sodobne novine. Resno. Tole je esmeralda.
Verjetno obstajajo relevantnejse teme kokr iskanje povezav med seksizmom in narcisisticno motnjo. Sori, posplosujem. Sam tole je bruka, fail na celi crti in za radaljac in za unga modela in novine kokr tut za RS pa ti Mujke si sposoben cesa 'plemenitejsega' kokr kopanja po tuđim govnima.

Se pricakuje aplauz in zetje slave za pogum in nastop. K da smo na preverjeno.

Senzacionalni.

Bruke

Gre za onemogočanje delovanja v instituciji, ki upravlja z javnim denarjem na podlagi upora seksizmu in ne za 'osebne zadeve'. Nihče ne pričakuje aplavza.   Pričakuje se, da se bo začelo seksizem in zlorabljanje pozcij moči počasi, korak za korakom, tudi preko tovrstnih odzivov, jemat resno. 

@ Sori,

seksizma ne moreš oklicati za nekaj osebnega. hkrati ga je treba javno izpostaviti, da se takšne zadeve začnejo polemizirat. mogoče imaš pa ti kak boljši predlog kako bi se bilo treba lotiti takšne problematike?

Pa ni seksizem od uceri.
Dej no dej.
Je bila pa.ta situacija, ki stavim glavo, da ni prva scena te vrstev zivljenju radaljac, idealna, da svoje motive zakamuflira in proda v rumeni tisk. Ne me j****. Ne vem kje se v tej enacbi znajde Muanis. Gre tudi tukaj za zeljo po odmevnosti?
Tezko mi je verjet, da gre za solidarno plemenito dejanje v boju proti mobingu seksisticne sefa preljube kolegice.
Zal.

SveZe spucana sajba. Ne bi smela igrat na noto rumenega tiska in kva je ze titel.. senzualna sedukcija? Srsly mofo?

Fail pa zato ker nekdo v razkrinkavanju in izpostavljanju nekoga razkrinka in spuca samega sebe.
Naivno

Prvikrat se mi je zgodilo, da je nekdo na podladi moje prošnje, da naj ne bo seksističen, z menoj prekinil sodelovanje. S seksizmom se pri nas ''opravlja'' na načeni ravni in precej neučinkovito je to delovanje. Osebno česa tovrstnega ne bi mogla zadržat zase. Gre za strukturno težavo, precej globjo od tega primera, za katerega se absolutno zavedam, da ni prvi, ni edini in niti ni najbolj brutalen. Ampak je dovolj, da je smiselno it v javnost in skušat spreminjat diskurz. Muanis je zgolj kolegialno reagiral in s tem seveda ne bo ničesar pridobil. Ne iskat tistega, kar si vi želite, v dejanjih drugih ljudi. Različni ljudje, različni motivi; verjeli ali pa ne. 

Financirani ustanovi pa.. Obstajajo drugi vzvodi kakor se it 'preverjeno'

In s temi dokazi bi kamot dosegla odmevno zadevo. Sam se ne znas it zares.

A ni tako, da je mobing kazniv zlasti na podlagi Zakona o delovnih razmerjih in kršitev v nekakšnih ustaljenih delovnih okoljih? Če prav razumem, tule niti slučajno ni šlo za delovno razmerje, temveč za projektno/honorarno/pogodbeno delo. V kolikšni meri Zakon o delovnih razmerjih varuje pogodbenike, pa menda vemo. 

Screenshote mailov imamo v uredništvu RŠ. 

Ob aferi Levinsky se mi je zdelo neumno in hipokritsko, da mora ameriški predsednik odstopiti, ker je imel ljubico. V aferi To mi deli, miška je Pahor izpadel kot bedak, ekshibicionist in primitivec, a že ob napovedi kandidature je povedal, da ni moralno nesporen, vendar kandidira za predsednika in ne za rimskega papeža. Flisar ni politik, temveč pisatelj na pomembnih položajih v slovenski kulturi, v korespondenci se razkriva njegov sprevržen značaj: žaljiv je in celo izsiljevalski. To ni zlagana morala, je neetično. Zahtevati bi morali njegov odstop z uredniškega mesta in iz Pena. Lahko da je kulturnik, vendar ni kulturen, je sramotni madež na slovenski kulturi. Naj piše, če še zna (upam, da kaj boljšega od omlednih dramoletov), a naj ne odloča, ne deli in ne vlada.

Še moje mnenje: take stvari je treba objavljat in predvsem jih naslavljat, itak. To ni senzacionalizem RŠ-a, ampak jst to vidim kot našo vlogo v družbi, razbijat neke samoumevnosti, dominacije, šovinizme, itd. Se mi pa zdijo v tem konkretnem primeru, če upoštevam samo tisto, kar razkriva ta tekst, pozivi k odstopu Flisarja pretirani. Seksizem je problem... ampak vseeno obstajajo različne stopnje in treba je priznat, da obstajajo tudi hujši primeri...  Kot jst berem ta tekst, gre za ponazoritev nekega splošnega trenda prek primera, ne pa obratno, za poudarek na izjemnost in redkost tega dogodka. 

Čakte, če ni seksizem problem, potem je problem to, da je nekdo hotel sebi zrihtat s položajem in proračunskim denarjem ene vrste uslugo, a ne... V principu je čist vseeno a je v igri tisočak za članke, ali milijon za banke. Na vrhu Sodobnosti nima kaj sikat. Ali pa bo Sodobnost pogreznjena v blato.

umaknila se je Simona Kopinšek, Anja Radaljac je bila odstranjena. Zdaj se mora umakniti Flisar. Če se ne bo sam, mora reagirati inštitucija in javnost, kot je z občutkom storil Sinanović. Se strinjam s stopnjami, po lastni večletni izkušnji v delovnem okolju je mnoge pohotneže mogoče manevrirat, saj tudi sprejmejo zavrnitev in se ne maščujejo poslovno, ker se jim ne splača, poslovno okolje jim je pač tudi iskanje seksualnih priložnosti... Če se torej sprejme neka mera tolerance in pohotneži sprejemajo zavrnitve, pa je ta meja prestopljena, kadar seksist zlorabi položaj v bran lastnega Ega in nastopijo širše posledice. Sicer ženske lahko le tolerirajo, se umikajo ali so umaknjene.

z vsem spoštovanjem do radija študent, se bojim, da bo tole premalo odmevno, da bi se kaj zgodilo. in bo ostalo v peskovniku. "novico" bi moralo povzeti kakšno dnevno časopisje. res je deplasiranoni in sramotno, kako kot urednik sodobnosti komunicira predsednik našega pena. sram je lahko predvsem njega, da se razumemo. po drugi strani pa me to niti ne preseneča, kolikor gospoda poznam (predvsem po njegovih nerazumljivo žolčnih odzivih, kar se tiče "njegove" revije). apeliram na prekinitev sodelovanja z njim in vsemi "njegovimi" mediji. to je najmanj, kar lahko naredimo, da se postavimo proti takšnemu načinu dela. in morda bo potem zares odšel v pokoj.

Strinjam se z dosedaj zapisanim: takšno Flisarjevo vedenje je nedopustno in tak človek mora zapustiti vse pozicije moči. Do sedaj še ni bilo pripombe, da ta korespondenca ne bi bila resnična.

Če Flisar v zelo kratkem času ne zapusti PENa, Sodobnosti in še česa, ga morajo terjati nadzorni organi teh institucij oziroma Ministrstvo za kulturo, ki lahko v skrajni posledici ustavi vsa financiranja.

Strinjam se, da RŠ premalo odmeven za ta tip novic in da zahteva takšno vedenje obravnavo na nacionalni ravni. Predlagam, da RŠ poda prijave na ustrezne institucije (kjer Flisar izvaja svojo moč), razišče pravne posledice takšnega vedenja ter se poveže tudi z institucijami, ki se ukvarjajo s spolnim nadlegovanjem. Primer je preveč resen, preveč sistemski in preveč prisoten v kulturi, da bi se ga lahko potlačilo.

Hvala vpletenim za pogum pri razkritju!

haha, najprej jokcanje da je rumeno in za 'preverjeno', potem pa diskreditacije na podlagi osebnih poznanstev. kdo bi se pa naj lotil tega, flisar sam, nekdo v njegovem 'prijateljskem' krogu.

Pisateljska integriteta bi morala (če bi imel etični kompas) Flisarju sama po sebi zadostovati, da bi odstopil. A sam od sebe seveda ne bo. Tudi "zahtevati", da odstopi; od RŠ pričakovati, da "poda prijave na ustrezne institucije", je morda pretirano. Največ "škode" Flisarju povzroča razkritje njegovega neetičnega početja. Če se ne bo umaknil (in verjamem, da se ne bo), bo glede na razkritja RŠ obveljal kot še bolj etično sporen v smislu: če priznaš, se ti pol oprosti. Ali ni zolajevska maksima, da mora žurnalizem razkrivati družbeno zlo, da bi se družba moralno izboljšala? Objava na RŠ in naši komentarji pomenijo parcialno razkrivanje, zdaj je čas za globalnost, ker je problematika očitno širša. (Iskreno rečeno me preseneča, da je toliko seksizma v kulturnih uredništvih, a primerov je preveč, da kritičarkam in literatkam ne bi verjel.)

To je korak, čeravno na našem in vašem najljubšem portalu.

http://www.airbeletrina.si/clanek/peticija-za-odstop-evalda-flisarja-s-p...

Tukaj ne gre za "povzročanje škode" Flisarju, škode je pač toliko, za kolikor je sam odgovoren. Gre za primer spolnega nadlegovanja na kulturni sceni in to je nedopustno.

https://kaziprav.wordpress.com/diskriminacija/spolno-nadlegovanje/

Pomembno je, da se naš prostor očisti seksizma, da se zaščiti mlade ljudi, ki vstopajo v ta prostor in so najbolj ranljivi. In zato je pomembno, da to jasno zagotovijo tudi pristojne inštitucije. Flisar še zdaleč ni osamljen primer, avtor prispevka in Radaljac nista edini žrtvi.

No, da svoj lonček pristavi airBELETRINA, v tej kulturosferi nesporna trdnjava moškega šovinizma, je pa tudi ostudna farsa (ali pak logična reakcija v smislu "primite tatu") ...

"Po hitrem slovesu Radaljac se Flisar znova oglasi 29. junija, s prošnjo Radaljac, naj nekaj v njegovem imenu prosi svojega partnerja Aljaža Krivca. Radaljac ga preusmeri na njegov mail, Flisar pa nadaljuje s precej trapastim šovinističnim podjebavanjem; češ, ali zdaj ne govorita več, ko je on dobil (Stritarjevo) nagrado. Radaljac izpostavi nelagodje, ki ji ga sproža Flisarjevo nadlegovanje."

Tukaj manjka podrobnosti. Pa tudi, na kaj leti "Po tvojem osebnem napadu name"?

Fukfehtarji sveta, združite se! Lol.

https://www.youtube.com/watch?v=KGRoEfRJSGs

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

IN ZDEJ BO KR ODSTOPO:))))))))

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA

IN ZDEJ BO KR ODSTOPO:))))))))

Brane Mozetič NIKOLI ni gojil seksističnih porivov do žensk!

A je že javno na povedal ali kaj?

Osebno je politično. Bravo!

radio študent bi lahko ukrepal tudi proti vse bolj prodirajočem seksizmu v obliki sobliminalnih sporočil v popularni glasbi, namesto tega, pa te skupine celo promovira na koncertih po sloveniji

poglejte si tole svinjarijo v poeziji (četrti verz prve kitice) - bogokletno
I could drag you to my chambers
And strip you naked in darkness
I could pull out your fingernails one by one
And rape you till you find no hope

I could rip your guts out
I'll let you watch me sacrifice your unborn child
I could leave you to starve
And even bring you to total silence

I won't

I find no pleasure
In your physical pain
I want your Christian soul to crumble

Ahhh
Your fucking soul

When I have seen your Church go up in flames
When you are weeping I will laugh
When I have seen you mourn over loved ones
I will feel bliss when your mortal soul is in ruins

I will grin in the shadows
That gives me pleasure
Tormenting a Christian soul

in potem naša mladina, prihodnost - otoci na to svinjarijo plešejo... pa še sami ne vedo, da jim bo to šlo v podzavest... da se bodo potem tako obnašali v življenju, družini in v službi.
kje so časi, ko se je še veselilo ob nedolžni in družbeno-politično angažirani poeziji petra iz most ali zorana s štajerske.
res je, ni vse dobro dobro, kar je tuje ali norveško. A ne?

Naj še sam zatrobim v rog, saj sem dovolj star in neumen:
- Evald je po mojem zaljubljena v Anjinega partnerja. Zmotno je mislil, da bo hitreje dosopel do cilja po vezah. Morda ga je zavedel fotošop ali preprešerno agregatno stanje celo?
- Anjo bi vpraša zakaj je človeku pošiljala svojo sliko? Se ji zdi to sestavni del naprezanja zapostavljene prekerke v boju za šnitko suhega kruha? Zakaj seksista ne toži? Mislim na sodišču, ne pa preko kako-mu-je-že-ime tožibabe? Aja, ulica je zakon. Res je, pomislimo samo na fatalko, ki je v tisti hotelski sobi podrla Dominik Štros Kana.
- In ko smo že pri stvari, naj tožibaba lepo prosim takisto obelodani svojo fotko in s tem kapne pljunek življenja v to turobno špeckahlanje.

morovic trobi v rog, nezavedajoč, da ga bodo takšne izjave poslale v kočevski rog! poleg ostalih seksistov, apologetikov seksizma in žaljivcev tistih "tožibab", ki takšne stvari obelodanijo.

tvoje ime bo pozabljeno. govorilo se bo: kdo je že tisti, kako-mu-je-že-ime, ki je stopil flisarju v apologijo? pazi se "ulice", mali.

Na zahodu bi padla tozba, ki bi posameznika in medij spravila na kant. Ok, primitivci so in bodo ostali, ampak korespondenca kaze na nekaj veliko bolj priskutnega. Clovek na polozaju v kulturi uporablja javna sredstva za to, da ekonomsko odvisne delavce sili v poslusanje njegovih opolzkosti. Bolno. In to, da nekateri v komentarjih relativizirajo problem... to je se huje.

Andreju Morovicu: Ce odpres Sodobnost, bos videl, da je ob vsakem clanku oz prspevku, fotka avtorja. Zato jo je poslala, preprican sem, da jo je urednistvo oz Evald pozvalo k temu. Ne vem tocno, kdo je bil misljen kot tozibaba, insinuacije na Anjino fatalnost pa so po mojem nepotrebne. Ker pri osebnostnih pravicah velja nacelo hierarhije, se pravi, da ce te nekdo v odebnih emailih zali, ponizuje itd., ima vsebina osebnih pisem prednostt pred pravico zasebnosti. To se pravi da Anja lahko celotno korespondenco objavi javno pa bomo potem vifeli, ali gre za fatalko. Ta Kaluza, ki je pa prefstavnik medija, ki je tole objavil in ki zdaj v komentarjih pove, da so pozivi k ofstopu Evalda pretirani, je pa res cuden. Se pravi, mekaj objavis, pitem pa blazis... Halo? Sam pozivam k odstopu tudi Kaluzo!

Ce ves, da obsyajajo hujsi primeri, Kaluza, jih pa objavi! Nikakor ne motem sptejet, da se zfaj v komentarju ven vleces. Takim na stajerskem oravimo untetfuzlerji.

fafalnost? si napiso FAFALNOST???

Orladno !!

V bodoče PROSIM piši v treznem stanju :

-prspevku
-odebnih emailih
- prednostt
-potem vifeli
- prefstavnik medija
- pozivi k ofstopu
-mekaj objavis
-pitem pa blazis
-obsyajajo
-ne motem sptejet
-da se zfaj v komentarju
-stajerskem oravimo untetfuzlerji

lp, Beltrina-Šander

Strani