Ausstellung Laibach Kunst
V GalerijaGallery se je včeraj ob pol osmih odprla razstava Ausstellung Laibach Kunst - Kontinuiteta čiste forme, katere ogled bo možen do enaindvajsetega oktobra. Razstava govori o nastopih, ki jih je skupina Laibach imela v hrvaški prestolnici v začetku osemdesetih. Ti nastopi so imeli pomembno vlogo tako na kulturnem kot tudi političnem področju takratne Jugoslavije. Subvertirali in onečastili so takratno čistunsko samovrednotenje normativne kulturne produkcije in pokazali mastni sredinec establišmentu na vseh ravneh. Dogodki so pripeljali do prepovedi delovanja skupine med letoma 1983 in 1987 in njihovega pozicioniranja kot pomembnega slovenskega antinormativnega in družbenokritičnega fenomena, ki še danes močno rovari in razburja, vključno s prepevanjem severnokorejskemu debeluščku Kimu Jong-Unu.
O tem, kako je prišlo do razstave, vodja galerije Viktor Bernik:
*Izjava
Razstava se osredotoča na omenjene dogodke v Zagrebu, predvsem pa na razstavo Ausstellung Laibach Kunst – režimska transavantgarda, ki je bila izvedena v Galeriji Prošireni mediji. To so po treh dneh zaradi protestov dela javnosti zaprli. Kljub prepovedi delovanja je nato Laibach v Zagrebu leta 1985 izpeljal koncert z naslovom Kontinuiteta čiste forme v klubu Kulušić.
O idejnih in zgodovinskih povodih ponovno Viktor:
*Izjava
Osrednja razstavljena dela v GalerijiGallery predstavljajo rekonstrukcijo in interpretacijo omenjene razstave Ausstellung Laibach Kunst. Razstavljeno je tudi inkriminirano tihožitje Natura Morta, ki je bilo na zagrebški razstavi glavni predmet spora. Slika je bila tudi močno poškodovana, sedaj pa so jo rekonstruirali in dekonstruirali skozi razkrinkanje družbene nevroze, umeščene v drug čas in prostor.
Razstava pa se paralelno dotika tudi popularnega koncepta zgodovinjenja v sodobni umetnosti, ki že postaja nov žanrski jezik sam po sebi.
O razstavi govori Jani Novak, član skupine Laibach:
*Izjava
V nadaljevanju o zgodovinskem ozadju razstave ponovno Jani:
*Izjava
Jani je povedal še, da so razstavo že rekonstruirali leta 2011 v Zagrebu, v Hrvaškem društvu likovnih umetnikov v znameniti Mestroviščevi džamiji, kjer imajo danes nove prostore tudi Prošireni mediji. Laibach se je po tridesetih letih tako vrnil v isto galerijo. Ljubljanska razstava pa se trenutno ukvarja le z rekonstrukcijo razstave 1983, z enim njenim delom, ob katerem so predstavljeni tudi komentarji tega prelomnega dogajanja z začetka osemdesetih.
Ne gre pa le za retrospektivo oziroma za ponovno uprizoritev neke zgodovinske razstave, ampak za dogodek, ki korespondira s tukaj in zdaj, prepoznava in razmišlja o vlogi Laibacha v današnjem času, ki Laibach zagotovo potrebuje.
Dodaj komentar
Komentiraj